Husk meg
Brukernavn
Passord

Everton

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 6 5

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 02 jun 09, 01:16

Opprinnelig postet av HotDream

Everton var ikke noen storscorer i Brasil heller...

Nei hadde han vært storscorer for en toppklubb i Serie  A ville han aldri vært aktuell for en norsk klubb, men han  scoret faktisk et mål som kvalifiserte Gremio videre i LIbertadores (Sør-Amerikas CL) uten å få særlig mer spilletid det første og siste året han spilte som senior der. Dessuten leverte han bra årene før som junior i samme klubb. Vi snakker om Brasils tredje høyest rangerte klubb, en klubb som har fostret spillere som Ronaldinho, Emerson og Anderson.

Det handler kun om selvtillitt for Everton, å lykkes betyr uendelig mye for en gutt som han sammenlignet med en vanlig skandinaver. Derfor vil han fortsette å jobbe hardt og utvikle seg, av den grunn kan det være smart å gi han ekstra mye tid.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 02 jun 09, 01:22

Opprinnelig postet av HotDream

Tror du Everton skulle begynne å score på sjansene sine om han hadde en god spiss som makker? Hvordan skulle det gå til?

Må ikke glemmet at han har vært ensom spiss på ett særdeles lite velfungerende lag, i de fleste kampene. Det gjør ikke saken lettere for han. Han har blitt stadig farligere nå som laget har blitt bedre, og i dag var det ren og skjær uflaks at han ikke scoret minst ett mål.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 02 jun 09, 09:39

Han er fortsatt relativt ung til TL spiss og være. Jeg har fortsatt trua på at han har mer å gå på. Husk at akklimatiseringen til TL tar tid. Håper FFK har tålmodighet med ham.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 02 jun 09, 09:47

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Må ikke glemmet at han har vært ensom spiss på ett særdeles lite velfungerende lag, i de fleste kampene. Det gjør ikke saken lettere for han. Han har blitt stadig farligere nå som laget har blitt bedre, og i dag var det ren og skjær uflaks at han ikke scoret minst ett mål.

Vet jo det, og om han ikke hadde kommet til sjanser så hadde laget rundt ham vært en del av forklaringen på måltørken, men han kommer jo til sjanser. Laget eller makkeren kan vel ikke avslutte for ham? Spør igjen: Hva skal en makker gjøre når Everton bommer på sjansene gang etter gang?
Everton er direkte dårlig uten ball, veldig god med ball, mangler overblikk til å bli tilrettelegger (eller kanskje han er for mye ego?)og helt håpløs til å avslutte...

Og sett utfra den første setningen i innlegget ditt så er jo Gardar og Hansi med 2 mål hver, reinspikka målmaskiner i et lag som fungerer dårlig  Laughing


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 02 jun 09, 09:57

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

 Vi snakker om Brasils tredje høyest rangerte klubb, en klubb som har fostret spillere som Ronaldinho, Emerson og Anderson.

 

Everton er ikke utleid fra Gremio men fra Paulista


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 02 jun 09, 10:04

Da lurer jeg på hvor mange KLARE sjanser har Everton kommet til? De aller fleste sjansene har han skapt helt på egenhånd, men måttet avslutte i ganske trengte situasjoner. Ja, han har bommet på sjanser han opplagt burde svora på, men det er det da mange andre som har også. Ramberg klarer jo å bomme på de utroligste sjanser, det samme med Gardar.

Jeg hadde blitt bekymra hadde han brent 100% sjanser gang på gang, men jeg kan ikke komme på mange 100% sjanser han har bomma på..


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 02 jun 09, 10:54

Jeg har trua på'n. Det kommer til å løsne ...

 

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 02 jun 09, 11:00
Endret: 02 jun 09, 11:00
Endret av: keiko99

Tror mot LSK vil everton skåre.. Han skåra der sist gang... han legger ned veldig mye jobb og skaper mye.. Hylle everton Smile

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 02 jun 09, 12:19

Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

 Vi snakker om Brasils tredje høyest rangerte klubb, en klubb som har fostret spillere som Ronaldinho, Emerson og Anderson.

 

Everton er ikke utleid fra Gremio men fra Paulista

Ja han ble offer for en byttehandel med Paulista rett  før han kom til oss, men det er Gremio som eier han og hvor han har gått gradene og spilt mest etter hva jeg har skjønt.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 jun 09, 12:21

Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

 Vi snakker om Brasils tredje høyest rangerte klubb, en klubb som har fostret spillere som Ronaldinho, Emerson og Anderson.

 

Everton er ikke utleid fra Gremio men fra Paulista

Det er Gremio som eier ham og som Everton er utlånt fra...

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 02 jun 09, 12:44

Opprinnelig postet av HotDream

Vet jo det, og om han ikke hadde kommet til sjanser så hadde laget rundt ham vært en del av forklaringen på måltørken, men han kommer jo til sjanser. Laget eller makkeren kan vel ikke avslutte for ham? Spør igjen: Hva skal en makker gjøre når Everton bommer på sjansene gang etter gang?
Everton er direkte dårlig uten ball, veldig god med ball, mangler overblikk til å bli tilrettelegger (eller kanskje han er for mye ego?)og helt håpløs til å avslutte...

Og sett utfra den første setningen i innlegget ditt så er jo Gardar og Hansi med 2 mål hver, reinspikka målmaskiner i et lag som fungerer dårlig  Laughing

En annen god spissmakker vil gjøre at forsvaret må konsentrere seg om flere spillere og vil skape mere rom for hver enkelt.

Jeg sitter med en følelse at med en spiss som Nannskog ville vi vunnet alle matchene 6-2 ol resultater, samt ledet Eliteserien lett nå. Har uansett trua på Everton, han kommer til å komme tungt etter hvert. Men da vil vel Gremio ha'n tilbake :P

---------------------------

GÅ SJÆL RHINO!


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 02 jun 09, 12:52

Noen som vet hvor lang tid han har igjen av kontrakten med Gremio?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 02 jun 09, 13:13

Opprinnelig postet av Superkjegle

Jeg sitter med en følelse at med en spiss som Nannskog ville vi vunnet alle matchene 6-2 ol resultater, samt ledet Eliteserien lett nå.

Nå er vel nettopp Nannskog et godt eksempel.

Historien har vist at en spiss som fungere i en klubb ikke nødvendigvis funker i neste. Den har også vist at mange spillere, og kanskje spesielt spisser, bruker tid på å tilpasse seg en ny klubb.

I Nannskog sitt tilfelle så viser det seg at det ikke er så lett å tilpasse seg nye lagkamerater. Han er ikke akkurat giftig om dagen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 02 jun 09, 13:30

Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av TheDude

  Han nærmer seg den første forløsende scoringen nå!

Scora vel "den første forløsende scoringen" ifjor...? Venter fortsatt på ketchup-effekten. Ser mørkt ut.. Han har masse kvaliteter, men de resulterer ikke i hverken scoringer eller målgivende passninger. Hva skal vi med ham da?
Det er 11 mann som får spille, er vi så gode at vi har råd til å bruke den ene spissplassen på en som så og si er vaksinert mot å score? Tabellposisjonen og poenghøsten sier nei. Gardar har scoret dobbelt så mange mål i år på veldig lite spilletid sammenlignet med Everton målet har scoret siden han kom til oss. Tankevekker for meg som ikke syns Gardar er noen toppspiss. Burde være en tankevekker for andre også. Venne seg til TL-nivået?? Everton var ikke noen storscorer i Brasil heller...

Men men, man kan jo håpe..

Er klar over at han scorte ifjor, men jeg mente sesonges første da... Og vi er vel nesten nødt til å håpe på at han snart skal slå til, for det finnes ihvertfall ikke noe alternativ i troppen pt etter min mening. Og jeg ser ikke fjor meg at det blir mye handling i sommer heller... Når det gjelder Everton så synes jeg jo at han når har vennt seg til måten det spilles på i tippeligaen ok, problemet er scoringene som uteblir, men det er faktisk snakk om tilfeldigheter at han ikke scorer på et par av sjansene igår. En annen ting jeg synes han gjør feil er at han fører ballen for mye på tvers utenfor motstanderes 16-meter. Men til alle som kritiserer ham: Det har vel ikke akkurat vært festfotball og bøttevis med mål når han ikke har vært på banen heller?


sruben

Knøttespiller
Ble medlem: 02 okt 07
Innlegg: 74

Lagt til: 02 jun 09, 14:33

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Generelt enig med første taler. Det er ikke angriperne, men angrepsspillet til hele laget som er problemet.

Vanligvis er vel regelen at om spissene ikke kommer til sjanser så er det et lagproblem, men hvis spissene har sjanser i drøss uten å score så er det på topp problemet ligger.

Men når det er sagt så har jeg alikevel stor sans for Everton. Selvom han ikke scorer så kommer han til fler og fler sjanser og han tilfører spillet vårt en ny dimensjon pga hans enorme ballsikkerhet. I motsetning til andre her så mener jeg han faktisk HAR gjort store fremskritt. Nå kommer han ekstremt nærme scoring oftere og oftere. Teknisk sett er han milevis foran resten av laget, selv sammenlignet med Kvisvik. Tror problemet hans sitter i hodet samt at man ofte er mer presset i TL enn i mange Sør-Amerikanske ligaer hvor det spilles mer åpent og offensivt, og til dels slapt bakover. Jeg har fortsatt troa på at han kan bli en målscorer, jeg tror ihvertfall ikke det er lett å finne en spiss som totalt sett tilfører laget mer enn Everton. Tegstrøm er jo på sett og hvis hans rake motsetning, giftig i boksen men ikke noe spes ellers, jeg syns at laget totalt sett blir mer tannløst med han på topp og Everton på benken.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 02 jun 09, 14:39

Everton er på mange måter, med fart og ballsikkerhet, ett angrep alene. Fatter ikke hvorfor han ble tatt av mot Start i går. Han kan være den trusselen som gjør at motstanderen ikke tør å kaste hele laget i angrep.

Dessuten var han , i går igjen, en av lagets beste forsvarsspillere. Og han gjør mer nytte på defensiv dødball enn f.eks Barsom.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


sruben

Knøttespiller
Ble medlem: 02 okt 07
Innlegg: 74

Lagt til: 02 jun 09, 14:50

Noe jeg ikke kan fatte og begripe er hvordan FB til stadighet gir ham blant de laveste karakterene på spillerbørsen. Greit å gi litt fratrekk for å brenne sjanser, men hallo, når Everton nesten får dårligst av samtlige på banen så blir det for dumt!

Enig i at Everton nesten er et angrep alene.


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 02 jun 09, 18:06

Opprinnelig postet av sruben

Noe jeg ikke kan fatte og begripe er hvordan FB til stadighet gir ham blant de laveste karakterene på spillerbørsen. Greit å gi litt fratrekk for å brenne sjanser, men hallo, når Everton nesten får dårligst av samtlige på banen så blir det for dumt!

Enig i at Everton nesten er et angrep alene.

Både FB og Demokraten rakker stort sett alltid ned på Everton. Men hvor mye moro hadde det vært på stadion igår UTEN Everton?? Han står jo for 80 % av underholdningen framover!

Etter å ha sett den første sjansen der han smeller i stanga om igjen, synes jeg det er en sterk prestasjon å klare å avslutte. Han får et skikkelig kakk i beinet like før han skyter, men fullfører! En del andre spillere ville der ha lagt seg for å håpe på straffe...


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 02 jun 09, 18:16

Opprinnelig postet av Gardarson

Etter å ha sett den første sjansen der han smeller i stanga om igjen, synes jeg det er en sterk prestasjon å klare å avslutte. Han får et skikkelig kakk i beinet like før han skyter, men fullfører! En del andre spillere ville der ha lagt seg for å håpe på straffe...

Slik som han ga seg mot Odd for å håpe på straffe??


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 02 jun 09, 18:24

Mot Odd skjønner jeg ham veldig godt! For det første er det en solklar straffe, for det andre er det nesten nytteløst å skyte da Arason er langt ute og vil blokkere skuddet. Sjansen for å få straffe er mye større når man ikke avslutter, eller kommer til avslutning, enn om man får avslutta og keeper redder. Når Everton er "fri" til å skyte er Arason maks 1,5 meter unna og gjør seg stor. Når han i tillegg vet at han ikke er målfarlig om dagen var nok det en riktig vurderingWink

At han skulle hatt straffe er vel utvilsomt....



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 6 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3