Husk meg
Brukernavn
Passord

Everton

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 30 mai 09, 13:39

Opprinnelig postet av endre

Hadde Everton lært at man kan avslutte med noe mer enn innsiden av foten, så kunne han nok vært den som tilføyde mest

Det burde han som 23åring ha lært for lenge siden. Dessuten så er det en del ting til han burde lære. Han er jo pent sagt ikke noe særlig god uten ball, og heller ikke noe passningslegger (iike med innsiden av foten engang Laughing). Positivt at han kommer til sjanser, men det holder ikke..


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 30 mai 09, 14:28
Endret: 30 mai 09, 14:29
Endret av: dracula

En ting kan Hotdream og jeg være enige om, Everton er ikke verdt 5 mill i dagens verden!

Ellers så kan det jo virke som Everton er blitt Hotdream sitt store "hatprosjekt".

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 30 mai 09, 15:21

Opprinnelig postet av endre

Og 3 av de 4 hadde spilt europeisk fotball før?

Var det ikke du som var realistisk da?

Kanskje et poeng, men Everton ble leid ut fra Brasil. Sikkert ikke p.g.a. at han var så jævla god... Når det gjelder Lala så var han vel bare et forsøk som kostet minimalt? Levon kom jo fra Sverige, og Dominic er såpass ung, har lang kontrakt, og dermed har han har tiden på seg til å bli god.

Når det gjelder realisme og Everton så syns jeg det er på høy tid at folk begynner å se på hva han tilfører laget. Det er jammen ikke mye...!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 30 mai 09, 15:36

Opprinnelig postet av dracula

En ting kan Hotdream og jeg være enige om, Everton er ikke verdt 5 mill i dagens verden!

Ellers så kan det jo virke som Everton er blitt Hotdream sitt store "hatprosjekt".

 

Ja, vi er enige om det.

Har ikke noe imot Everton jeg. Hat er noe jeg ikke gidder å forbinde med fotballspillere eller fotball generellt. Prøver bare å være ærlig i min vurdering av Everton. Du mener da ikke at jeg skal skrive noe jeg ikke mener?

Det er andre spillere også som kunne vært omtalt, både positivt og negativt, men tråden handler om Everton.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 30 mai 09, 15:45

Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av endre

Og 3 av de 4 hadde spilt europeisk fotball før?

Var det ikke du som var realistisk da?

Kanskje et poeng, men Everton ble leid ut fra Brasil. Sikkert ikke p.g.a. at han var så jævla god... Når det gjelder Lala så var han vel bare et forsøk som kostet minimalt? Levon kom jo fra Sverige, og Dominic er såpass ung, har lang kontrakt, og dermed har han har tiden på seg til å bli god.

Når det gjelder realisme og Everton så syns jeg det er på høy tid at folk begynner å se på hva han tilfører laget. Det er jammen ikke mye...!

Når det gjelder Lala, så er han dyrere å lønne enn du tror.               

                                     


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 30 mai 09, 19:04

Opprinnelig postet av HotDream

Når det gjelder realisme og Everton så syns jeg det er på høy tid at folk begynner å se på hva han tilfører laget. Det er jammen ikke mye...!

 

Noen ganger lurer jeg på om vi ser samme kampene...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...

"Jeg er litt lei meg over at jeg ikke fikk være sammen med jentene inne i garderoben da de skreik av glede." Gro Hammerseng
- Da er vi to Gro...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 30 mai 09, 19:25
Endret: 30 mai 09, 19:32
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Patrioten

Når det gjelder Lala, så er han dyrere å lønne enn du tror.               

Hva baserer du det på? Tar du slike påstander ut av løse luften, eller har du noe håndfast i komme med å det hele tatt?

Jeg tok kontakt med Joacim Jonsson for å høre om Lala er dyr i drift, og det stemmer over hodet ikke:

- Han koster nesten ikke noe, og det var derfor han ble hentet. Det gir FFK muligheten til å se på et stort talent uten at det medfører noen økonomisk risiko, sa Joacim Jonsson omtrent ordrett til undertegnende.

Lala er altså en veldig billig spiller i drift - spesielt om man tar CVen hans med i beregningen - og Jonsson fortalte videre at FFK vurderer å forlenge leietiden til samme pris som nå. Opsjonen, som er noe høy, er forhandlingsbar, og man har troen på at Lala kan bli en god spiller for FFK i fremtiden.

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 31 mai 09, 10:09

Rykter, skal tydeligvis ikke høre på de bestandigEmbarassed


Plaskesak

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 08
Innlegg: 108

Lagt til: 01 jun 09, 21:20

Jeg må bare få uttrykke min store entusiasme for Everton!  Han har vært jevnt god i hele år, men jeg syns han var formidabel i dagens kamp mot Start. Et trygt oppspillspunkt, alltid bevegelig, sikker med ballen, rask og uforutsigbar. Han er i tillegg ung og enda inne i sin første sesong i Europa. Argumentet mot Everton er selvsagt at han ikke scorer mål, noe en spiss strengt talt bør gjøre. MEN; jeg mener å se en kommende målkonge i denne gutten. Gi ham den tiden han trenger, applauder og støtt opp, for denne karen har potensiale til å bli en målmaskin! FFKs spissproblem er kun midlertidig. Legg Everton inn i framtidsplanene, så har vi toppscoreren i tippeligaen om et år. Tro meg!  

---------------------------

En konge; Tore Pedersen!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 01 jun 09, 21:25

Kommende målkonge??

Dagens!!


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 01 jun 09, 21:27

Helt enig plaskesak!

Det vanskeligste for en spiss er å komme seg til sjanser, det er noe som tar laaang tid å lære seg. Da er det mye enklere å lære seg å sette sjansene. For Evertons del er det mye uflaks, kombinert med dårlig selvtillit, som gjør at ikke han står med flere mål.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 01 jun 09, 22:00

Skaff "Everton" en spissmakker, er FFK sitt store problem.

Hadde Hulsker og Johansson byttet lag, hadde FFK hatt flere mål.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 01 jun 09, 22:03

Men la merke til en ting i dag, for guds skyld, en eller annen som har noe med FFK å gjøre i det hele tatt. -Gå ned der og lær han hvordan du skjærer inn foran en forsvarer!

Greit den første situasjonen hvor han settern i stanga, da komern feil ut, men andre gangen, der han snapper opp ballen er det bare å ta et par steg til venstre og han er foran forsvarern og har fri bane fram mot mål, eller at han blir felt. Solheim var i harnisk..

Ellers så er dette en juvel som trenger klemmer, selvtillit og (diplom-) is i magen. Stor tro på Everton


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 01 jun 09, 22:05

Opprinnelig postet av dracula

Skaff "Everton" en spissmakker, er FFK sitt store problem.

Hadde Hulsker og Johansson byttet lag, hadde FFK hatt flere mål.

Ja, ikke sant. Hulsker skåret masse mål i dag. Og hvordan skulle han hjulpet Éverton til å putte ballen i mål? Holdt han i hånda og hvisket fine ting i øret hans?

Nei, dette innlegget skjønte jeg ikke bæret av.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 01 jun 09, 22:06

Generelt enig med første taler. Det er ikke angriperne, men angrepsspillet til hele laget som er problemet.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 01 jun 09, 22:10
Endret: 01 jun 09, 22:13
Endret av: Lemmy

FFK har et scoringsproblem. Det er helt klart. Alle tenkende mennesker med litt peiling på fotball ser det.

Men jeg er enig i at Everton er god. Han er rett og slett dritgod, faktisk. En måte å se det på er at han brenner 4-5 sjanser eller noe. En annen måte å se det på er at han kommer til 4-5 sjanser, i motsetning til for eksempel Gardar(ikke kritikk av Gardar). Det lukter likevel ikke mål av Everton, og han må bli mer målfarlig.

Men om han hadde hatt en rask, målfarlig spiss vedsiden av seg tror jeg fort han kunne blitt en suksess. Tror jeg har nevnt det tusen ganger her inne på forumet, men Everton og Tarik kunne blitt et radarpar..

Men Everton trenger selvtillit. Først av alt ville jeg satt av en hel treningsøkt feks. på onsdag hvor han får ta straffer på Kai Nilsen. Da vil han score masse, og få selvtillit. Så kan man begynne å trene balanse i skuddøyeblikk osv. For Everton har ikke et så veldig gæærnt skudd egentlig.

Når det kommer til fremtidsplaner osv. er det økonomi med i bildet. Everton er en forholdsvis dyr spiller.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 01 jun 09, 22:15

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Generelt enig med første taler. Det er ikke angriperne, men angrepsspillet til hele laget som er problemet.

Der er jeg enig. Angrepsspillet til laget, ikke spiss nummer to som for øyeblikket er Gardar. Et angrepsspill består som kjent av et helt lag i angrep, ikke kun de to spissene.

Hadde man satt Éverton på topp sammen med Torres tror jeg ikke Éverton hadde skåret noe mer.


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 01 jun 09, 23:12

Opprinnelig postet av Plaskesak

Jeg må bare få uttrykke min store entusiasme for Everton!  Han har vært jevnt god i hele år, men jeg syns han var formidabel i dagens kamp mot Start. Et trygt oppspillspunkt, alltid bevegelig, sikker med ballen, rask og uforutsigbar. Han er i tillegg ung og enda inne i sin første sesong i Europa. Argumentet mot Everton er selvsagt at han ikke scorer mål, noe en spiss strengt talt bør gjøre. MEN; jeg mener å se en kommende målkonge i denne gutten. Gi ham den tiden han trenger, applauder og støtt opp, for denne karen har potensiale til å bli en målmaskin! FFKs spissproblem er kun midlertidig. Legg Everton inn i framtidsplanene, så har vi toppscoreren i tippeligaen om et år. Tro meg!  

Helt enig! Minner om alle som avskrev Tarik, hvor lang tid Alanzinho brukte på å tilpasse seg tippeligaen og det finnes sikkert flere eksempler på spillere som har  trengt tid før de har slått til for fullt. La merke til at han fikk en del applaus når han gikk av banen i dag samt klapp på skuldra fra de på benken og det tror jeg han trengte. Han nærmer seg den første forløsende scoringen nå!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 02 jun 09, 00:19
Endret: 02 jun 09, 00:37
Endret av: HotDream

Opprinnelig postet av TheDude

  Han nærmer seg den første forløsende scoringen nå!

Scora vel "den første forløsende scoringen" ifjor...? Venter fortsatt på ketchup-effekten. Ser mørkt ut.. Han har masse kvaliteter, men de resulterer ikke i hverken scoringer eller målgivende passninger. Hva skal vi med ham da?
Det er 11 mann som får spille, er vi så gode at vi har råd til å bruke den ene spissplassen på en som så og si er vaksinert mot å score? Tabellposisjonen og poenghøsten sier nei. Gardar har scoret dobbelt så mange mål i år på veldig lite spilletid sammenlignet med Everton målet har scoret siden han kom til oss. Tankevekker for meg som ikke syns Gardar er noen toppspiss. Burde være en tankevekker for andre også. Venne seg til TL-nivået?? Everton var ikke noen storscorer i Brasil heller...

Men men, man kan jo håpe..


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 02 jun 09, 00:36

Opprinnelig postet av Lemmy

Men Everton trenger selvtillit. Først av alt ville jeg satt av en hel treningsøkt feks. på onsdag hvor han får ta straffer på Kai Nilsen. Da vil han score masse, og få selvtillit. Så kan man begynne å trene balanse i skuddøyeblikk osv. For Everton har ikke et så veldig gæærnt skudd egentlig.

 

Han setter vel et og annet mål i cup og 2dre divisjon...? Får han ikke selvtillit av det så er det vel tvilsomt om han får det av å skyte straffer på Kai Nilsen...? Straffe skal være mål uansett, og med Kai Nilsen som keeper? Tror du det hjelper på selvtillitten?
Viss han er så god, hvorfor ikke la ham spille noen kamper på 2dre-laget. Der bør han jo bøtte inn mål etterhvert og dermed få selvtillit...

Opprinnelig postet av Lemmy

Men om han hadde hatt en rask, målfarlig spiss vedsiden av seg tror jeg fort han kunne blitt en suksess. Tror jeg har nevnt det tusen ganger her inne på forumet, men Everton og Tarik kunne blitt et radarpar..

 

Tror du Everton skulle begynne å score på sjansene sine om han hadde en god spiss som makker? Hvordan skulle det gå til?



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24