Husk meg
Brukernavn
Passord

Trønderbataljonen dvs Kjernen synger godt

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 10 mai 09, 17:26

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Opprinnelig postet av endre

Nå er ikke jeg noe byggteknisk geni, men det kan da umulig koste så mye for en vegg???!! Med et lite spleiselag fra FFK, PH og en eller flere av de involverte sponsorene, som garantert driver med bygg og byggvarer + den gode gamle dugnadsorden som finnes, må det jo være mulig å få stabla opp en VEGG!?

Holters har rett. Mener å huske at godeste Bagstevold beregnet kostnaden for to vegger til 600 000 kr og da hadde man heller ikke råd til én vegg. Kan heller ikke se for meg at det kan koste så mye...

For å tenke litt langsiktig hadde det vært fint å få opp vegger som er like i utseende som de på den andre kortsiden, for helhetsuttrykket. Men en midlertidig løsning med sponplater el hadde kanskje vært mulig?

Ellers må jeg bare si at Kjernen fra barteland imponerer stort sangmessig på Lerkendal om dagen. Moro å høre på.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 10 mai 09, 17:35

Hva er det de da har beregnet inn i den konstruksjonen? Skal de importere skiferplater for å matche designet på Operaen i Oslo da eller? Reisverket er vel der? I så mene så skal jo det egentlig bare dekkes til med et værbestandig materiale, vi skal jo ikke bygge et helt hus.

Når PH klarer å bygge et HELT hus, med tårn og minst 4 vegger til Kvisa, kan jeg ikke forstå at det ikke skal være mulig å få satt opp 2 (to!) vegger på et ferdig reisverk på en stadion.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 10 mai 09, 22:09

Opprinnelig postet av endre

Hva er det de da har beregnet inn i den konstruksjonen? Skal de importere skiferplater for å matche designet på Operaen i Oslo da eller? Reisverket er vel der? I så mene så skal jo det egentlig bare dekkes til med et værbestandig materiale, vi skal jo ikke bygge et helt hus.

Når PH klarer å bygge et HELT hus, med tårn og minst 4 vegger til Kvisa, kan jeg ikke forstå at det ikke skal være mulig å få satt opp 2 (to!) vegger på et ferdig reisverk på en stadion.

Plankehaugen klarer å bygge en vegg eller to, men det med veggene er bare det kosmetiske. Det trengs en holningsendring blant de som klager på dem som synger mest. Kjernen har gjort noen grep med selve syngingen, og det er de grepene der som er mest interessante.

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 10 mai 09, 23:00

Det er vel ingen som benekter det, og det var vel heller ikke om det jeg skrev.
Og det at en vegg eller to er kosmetisk er faktisk litt feil, da den er lydbærende kan den også ha en positiv effekt på at vi faktisk høres, og det igjen kan gi litt ekstra giv.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 16 mai 09, 16:24

Opprinnelig postet av Jonek

 

Det vil si alle er velkomne, men på tribunen skal vi synge høyt for FFK! Da er det kun det som gjelder. Da er ikke tid og sted rett for å begynne å rakke ned på den som synger høyere enn deg, mer enn deg eller hopper mer enn deg.

Mvh et juletre av og til

Eller på de som synger lavere, mindre enn deg eller hopper mindre enn deg.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 17 mai 09, 04:12

Opprinnelig postet av stjernengutt

Opprinnelig postet av Jonek

 

Det vil si alle er velkomne, men på tribunen skal vi synge høyt for FFK! Da er det kun det som gjelder. Da er ikke tid og sted rett for å begynne å rakke ned på den som synger høyere enn deg, mer enn deg eller hopper mer enn deg.

Mvh et juletre av og til

Eller på de som synger lavere, mindre enn deg eller hopper mindre enn deg.

 

Ikke snakk om å synge lavere og synge eller hoppe mindre. Men når folk ikke synger i det hele tatt... Unnskyld meg, men da kan de ifølge meg flytte seg over på familietribunen - hvertfall vekk fra feltet!!

---------------------------

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 mai 09, 06:28

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Opprinnelig postet av endre

Nå er ikke jeg noe byggteknisk geni, men det kan da umulig koste så mye for en vegg???!! Med et lite spleiselag fra FFK, PH og en eller flere av de involverte sponsorene, som garantert driver med bygg og byggvarer + den gode gamle dugnadsorden som finnes, må det jo være mulig å få stabla opp en VEGG!?

Holters har rett. Mener å huske at godeste Bagstevold beregnet kostnaden for to vegger til 600 000 kr og da hadde man heller ikke råd til én vegg. Kan heller ikke se for meg at det kan koste så mye...

For å tenke litt langsiktig hadde det vært fint å få opp vegger som er like i utseende som de på den andre kortsiden, for helhetsuttrykket. Men en midlertidig løsning med sponplater el hadde kanskje vært mulig?

Ellers må jeg bare si at Kjernen fra barteland imponerer stort sangmessig på Lerkendal om dagen. Moro å høre på.

Var vel ikke så rart at de sang bra i går, det var jo over 20000 mennesker der.


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 17 mai 09, 10:55

Opprinnelig postet av Biscuitman88

Opprinnelig postet av stjernengutt

Opprinnelig postet av Jonek

 

Det vil si alle er velkomne, men på tribunen skal vi synge høyt for FFK! Da er det kun det som gjelder. Da er ikke tid og sted rett for å begynne å rakke ned på den som synger høyere enn deg, mer enn deg eller hopper mer enn deg.

Mvh et juletre av og til

Eller på de som synger lavere, mindre enn deg eller hopper mindre enn deg.

 

Ikke snakk om å synge lavere og synge eller hoppe mindre. Men når folk ikke synger i det hele tatt... Unnskyld meg, men da kan de ifølge meg flytte seg over på familietribunen - hvertfall vekk fra feltet!!

Det kan jeg til en viss grad være enig i når det gjelder sang. Min personlige mening, forsterket etter tv bildene i går, er at det ser meget meget (la oss kalle det rart)ut å stå og hoppe når ingenting spesielt hender på banen. De hopper med ett dødt utrykk i annsiktet liksom, ingen glede, inget engasjement, bare manisk hopping.

At man hopper og jubler etter scoring er helt naturlig, men denne 90 minuttersgreia....kniz fniz. det ser rart ut, det ser veldig rart ut.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Sing&JumpFTW

Juniorspiller

Ble medlem: 11 mai 09
Innlegg: 142

Lagt til: 25 mai 09, 20:21

Dummeste! Det ser ikke rart ut da! Det skaper en ekstra gnist. Det blir på en måte en overgang fra det ene verset til et annet. La oss ta et eksempel; Når vi synger den yellow submarine sangen(og mange andre sanger med tromma), så starter verset sånn:(Klapping) "ole ole, ole eå, for fredrikstad vi synger nå. ole ole, ole eå, for fredrikstad, vi synger nå.--- Refreng(Hopping)"Vi er fredrikstad, ole ole ole, ole ole ole, ole ole ole. Vi er fredrikstad, ole ole ole, ole ole ole, ole ole ole. Også på verset igjen.

Da mener jeg det viser mye mer entusiasme, glede, trøkk og stemning, når man hopper.(og kanskje vifter med skjerfa)

Så ikke kom her å si at det ser rart ut at folk hopper, mens de synger for laget sitt, hver så snill!

---------------------------

Syng for fredrikstad!


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 25 mai 09, 20:59

Opprinnelig postet av Sing&JumpFTW

Så ikke kom her å si at det ser rart ut at folk hopper, mens de synger for laget sitt, hver så snill!

 

Ok, det ser ikke rart ut, det ser kaotisk ut. Ikke det spøtt bedre... Men hva vet jeg, er jo av den gamle skolen, fostra opp i klokkesvingen med pølse og is...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...

"Jeg er litt lei meg over at jeg ikke fikk være sammen med jentene inne i garderoben da de skreik av glede." Gro Hammerseng
- Da er vi to Gro...


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 25 mai 09, 21:06
Endret: 25 mai 09, 21:10
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av KeJ

Opprinnelig postet av Sing&JumpFTW

Så ikke kom her å si at det ser rart ut at folk hopper, mens de synger for laget sitt, hver så snill!

 

Ok, det ser ikke rart ut, det ser kaotisk ut. Ikke det spøtt bedre... Men hva vet jeg, er jo av den gamle skolen, fostra opp i klokkesvingen med pølse og is...

Ja for all del min godeste herremann KeJ. Vi må jo sto i ro og te oss dannet  med forsiktig klapping. Ingen brøling, her skal det ikke synges for høyt, her skal vi forsiktig gi vår støtte i rolig allsang. Nu er vi ikke ynkelige apekatter heller må vite!

Snøft.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 25 mai 09, 21:27

Nå er det vel ikke det at dem hopper som ser rart ut i følge stjernengutt men at "De hopper med ett dødt utrykk i annsiktet liksom, ingen glede, inget engasjement, bare manisk hopping."

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 25 mai 09, 21:52

Har faktisk ikke lagt merke til at så mange som hopper, gjør det med et dødt utrykk i ansiktet. De fleste som gjør det på våre kamper er engasjerte og gir 110 prosent. Å si at det ikke skaper entusiasme faller på sin egen urimelighet. Har du i det hele tatt sett hva som skjer på feltet når folk hopper. Det skaper mer entusiame og engasjement, og da tenker jeg ikke på på "alle de som elsker fredrikstad hopper nå". Den kan bli litt tæm.

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


Freeshen

Knøttespiller

Ble medlem: 14 mai 09
Innlegg: 27

Lagt til: 26 mai 09, 00:15

Kej, hvorfor synes du det ser kaotisk ut?

Hopping skaper mer glede, trøkk og entusiasme. Her er jeg helt enig i det Sing&jump skriver.

Det er det dummeste jeg har hørt på lenge også, at hopping under kamp ser rart/kaotisk ut! Er det mulig? Hopping, samt sang, flagging osv er jo mye av gleden ved å gå på kamp! Jeg synes det er skikkelig moro å se mange av oss i PH/BRH hoppe! Det samme gjelder den såkalte "ryggdansen", ved at alle holder rundt skuldrene til sidemann og hopper sidelengs bortover. Håper det blir mer av dette, så det er bare å stå på folkens ;-)

I førsteomgang mot Brann var det en veldig positiv stemning, håper det kan bli det på søndagen mot Start også! Gleder meg.

---------------------------

Tro til vårt lag!


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 26 mai 09, 11:59

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Opprinnelig postet av KeJ

Opprinnelig postet av Sing&JumpFTW

Så ikke kom her å si at det ser rart ut at folk hopper, mens de synger for laget sitt, hver så snill!

 

Ok, det ser ikke rart ut, det ser kaotisk ut. Ikke det spøtt bedre... Men hva vet jeg, er jo av den gamle skolen, fostra opp i klokkesvingen med pølse og is...

Ja for all del min godeste herremann KeJ. Vi må jo sto i ro og te oss dannet  med forsiktig klapping. Ingen brøling, her skal det ikke synges for høyt, her skal vi forsiktig gi vår støtte i rolig allsang. Nu er vi ikke ynkelige apekatter heller må vite!

Snøft.

 

Godt å se at du er med på notene. Forøvrig foretrekker jeg rolig innestemme på tribunen. Blir fort så mye skriking når så mange mennesker samles på en plass Tongue out

 

Men sånn for morroskyld kan jeg jo utdype. Årsaken til at det ser kaotisk ut er enkelt og greit fordi det ikke er i sync... Dersom alle hadde hoppet og danset i samme rekke, og ikke minst, noe som minnet om takt, så hadde det utvilsomt sett bra ut... jobb videre med saken og kos dere mens dere forsøker. Det viktigste er vel at dere har det fint, ikke sant?

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...

"Jeg er litt lei meg over at jeg ikke fikk være sammen med jentene inne i garderoben da de skreik av glede." Gro Hammerseng
- Da er vi to Gro...


Norip

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 26 mai 09, 13:53
Endret: 26 mai 09, 13:54
Endret av: Norip

http://www.youtube.com/watch?v=7EOVd0YQ2gE

 

ja, forferdelig hvis vi skulle fått det slik?

---------------------------

ULTRASFREDRIKSTAD!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3