Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK budsjetterer med gigantisk spillersalg

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

KalleS

Bedriftsspiller

Ble medlem: 21 apr 09
Innlegg: 5

Lagt til: 21 apr 09, 11:03

For de av dere som har tid og ork, ta en titt på denne artikkelen:  HER

Der kan man forstå forskjellen på å drive innen fotballindustrien kontra i det "ordinære næringsliv" 

Artikkelen er dekkende for hva som diskuteres i blant annen denne tråden og andre som omhandler økonomien i FFK. 

Er også enig at det er feil å budsjettere med spillersalg, men slik det har blitt har klubbene dessverre ikke noe valg, dersom man skal ha håp om å opprettholde den sportslige satsingen. 


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 24 apr 09, 21:34

Ramp

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07
Innlegg: 161

Lagt til: 25 apr 09, 13:54

Et spørsmål som jeg stiller meg er: Kan vi håpe på at et Pereira salg kan dekke hele det beløpet FFK har budsjettert med?

Kan for øyeblikket ikke se at vi har noen andre spillere vi kan selge som kan inkassere flere millioner, alternativet blir jo å kvitte seg med noen av dem som snart er kontraktsløse og ikke erstatte dem, slik at vi sparer litt på lønnsbudsjettet..

---------------------------

-FFK
-Manchester United
-Stjernen


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 25 apr 09, 14:39

Man får forhåpentlig vis noe for Wehrman ig Gerrbrand i sommer. Hvis det kan bli ett par mill så er det 6 mill som skal bli 72 %(eller hva det var) av salgs.summen. Hvis Piroija storspiller utover våren kan han også være et salgsobjekt.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 25 apr 09, 14:57
Endret: 25 apr 09, 15:16
Endret av: Patrioten

 

Synes det passer dårlig å selge profilene våres, greit, at de selger en spiller, men ikke fler.

Er det ingen som har tenkt på at vi skal spille i europacupen til høsten og kanskje tjene millioner der hvis vi skulle gå videre. Hvis vi selger profilene våres, kan vi se langt etter avensent i europacupen og kjempe i toppen i Tippeligaen.

Grunnen til det, de fleste så vel  hvem som dra lasset i fjor. Gerbrand, Kasey, Raio og Gashi. Uten de hadde vi ikke vært nærheten av noe medalje.

Ellers, blir det mindre tilskuere, siden vi ikke har noe spille om og mediedekningen, blir mindre,media er jo opptatt av profiler og siden vi nesten ikke har noen igjen, så er vi nok ikke noe interesante for de lenger.

Vi tjener nok ikke bare på å selge spillere, ettervirkningene tenker tydeligvis ikke alle på


Truger

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05
Innlegg: 92

Lagt til: 25 apr 09, 19:31

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Man får forhåpentlig vis noe for Wehrman ig Gerrbrand i sommer. Hvis det kan bli ett par mill så er det 6 mill som skal bli 72 %(eller hva det var) av salgs.summen. Hvis Piroija storspiller utover våren kan han også være et salgsobjekt.

Hvem i alle dager er interesserte i år betale for Wehrman per dags dato?

Når det gjelder Gerrbrand kommer han til å gå ut kontraktstiden, Hammarby har ikke penger til overs til overganger.

Å selge piiroja er vel noe av det dummeste de kan gjøre, for som Patrioten sier vil det garantert få ringvirkninger.

Som jeg ser det har ikke FFK råd til å selge noen, med unntak av kanskje en spiss, men er ikke rare summene å dra inn der...

 

---------------------------

FFK, Stjernen og Wolves ;)


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 25 apr 09, 23:46
Endret: 25 apr 09, 23:49
Endret av: FFK pra sempre

Tviler sterkt på at vi får noe særlig for Wehrmann, samme med Gerrbrand. Alle vet jo at de er nesten gratis etter sesongslutt. Dessuten betaler Svenske klubber sjeldent godt, og han har jo selv begrenset markedet til Hammarby.
Den eneste muligheten er da om noen klubber blir desperate, og har penger.
Mitt tips er at begge blir  hvis de får tilnærmet like god kontrakt som i dag,


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 25 apr 09, 23:56

Opprinnelig postet av FFK pra sempre


Mitt tips er at begge blir  hvis de får tilnærmet like god kontrakt som i dag,

Er vel større sjanser at det snør oppover enn at så skjer....


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 26 apr 09, 00:37

Kommer aldri til å skje


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 26 apr 09, 09:32
Endret: 26 apr 09, 09:32
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Truger

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Man får forhåpentlig vis noe for Wehrman ig Gerrbrand i sommer. Hvis det kan bli ett par mill så er det 6 mill som skal bli 72 %(eller hva det var) av salgs.summen. Hvis Piroija storspiller utover våren kan han også være et salgsobjekt.

Hvem i alle dager er interesserte i år betale for Wehrman per dags dato

 

Til sommeren kan noen klubber være så desperate at de kan bla opp en mill, og kanskje mer, for Wehrman. Det samme kan det hende at Hammarby blar opp for Gerrbrand. Da går regnestykket mitt opp.

Pr dags dato er vinduet stengt.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 26 apr 09, 11:11

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Er vel større sjanser at det snør oppover enn at så skjer....

at de får tilbud om en tilnærmet lik kontrakt, eller at de faktisk blir?
jeg vet at kontraktene skal bli mer prestasjonsbasert, uten at jeg vet konkret hva Henriksen legger i det...


Truger

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05
Innlegg: 92

Lagt til: 26 apr 09, 11:27

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Truger

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Man får forhåpentlig vis noe for Wehrman ig Gerrbrand i sommer. Hvis det kan bli ett par mill så er det 6 mill som skal bli 72 %(eller hva det var) av salgs.summen. Hvis Piroija storspiller utover våren kan han også være et salgsobjekt.

Hvem i alle dager er interesserte i år betale for Wehrman per dags dato

 

Til sommeren kan noen klubber være så desperate at de kan bla opp en mill, og kanskje mer, for Wehrman. Det samme kan det hende at Hammarby blar opp for Gerrbrand. Da går regnestykket mitt opp.

Pr dags dato er vinduet stengt.

Det er ikke utenkelig at Hammarby blir litt desperate, men etter hva jeg har hørt sliter Hammarby litt økonomisk og har neppe penger å avse til en slik spillekjøp.

Ingen i denne verden er vel så dumme at de betaler for Wehrman nå? Vi snakker tross alt om klubber som ikke heter Fredrikstad Fotballklubb. :)

Vi må stikke fingeren i jorda og innse at de få spillerne som faktisk er verd noen kroner på overgangsmarkedet er svært viktige for FFK, og kan ikke selges (da til nøds Wallace, men da har vi ingen venstrebacker..).

---------------------------

FFK, Stjernen og Wolves ;)


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 26 apr 09, 11:32

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Er vel større sjanser at det snør oppover enn at så skjer....

at de får tilbud om en tilnærmet lik kontrakt, eller at de faktisk blir?
jeg vet at kontraktene skal bli mer prestasjonsbasert, uten at jeg vet konkret hva Henriksen legger i det...

Begge delene antagelig. Klubben er vel ikke imponert over prestasjonene deres utenfor banen det siste året, samtidig er det nye økonomiske tider. Gerrbrand har vel også den høyeste lønnen av spillerene....


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 26 apr 09, 12:22

Opprinnelig postet av Holters

Det er mye vi har valgt å tilbakeholde opp igjennom tida grunnet diverse årsaker. F.eks. for å beskytte kilder, at spillere ikke skal glippe, eller fordi vi tror det bare vil skape enda mer uro rundt en klubb som allerede fosser over av drit.

Hva årsaken eventuelt er eller har vært er likegyldig, det er vår rett å foretå slike vurderinger som det private nettstedet vi er, selv om jeg forstår at du ønsker å være tabloid og skape et ikke-eksisterende problem. Samarbeidet med de offisielle sidene til klubben har ikke hatt en dritt innvirkning på dette.

Når det er sagt, så synes jeg reaksjonene på det budsjetterte spillersalget har vært labre. Jeg trodde det ville skape mye mer kritikk. I fjor budsjetterte TIL med 16 millioner i spillersalg, og ble slaktet over hele i Norge. FFK har omtrent like dårlig økonomi og budsjetterer i samme størrelsesorden uten at folk ser ut til å bry seg nevneverdi. Det er skremmende.

Men overlever klubben dette året, så har man heldigivis litt mer handlingsrom.

Her i byen er det stjernen som er "prugelknaben" Der skal underskudd på en tiendel av FFKs blåses opp og laget skal boikottes.

Trendidretten fotball og klubben FFk kan tillate seg det meste. Bortsett fra lokale helter som Raymond og Hansi da.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 26 apr 09, 12:27
Opprinnelig postet av KalleS

For de av dere som har tid og ork, ta en titt på denne artikkelen:  HER

Der kan man forstå forskjellen på å drive innen fotballindustrien kontra i det "ordinære næringsliv" 

Artikkelen er dekkende for hva som diskuteres i blant annen denne tråden og andre som omhandler økonomien i FFK. 

Er også enig at det er feil å budsjettere med spillersalg, men slik det har blitt har klubbene dessverre ikke noe valg, dersom man skal ha håp om å opprettholde den sportslige satsingen. 

Senk lønningene til ett bærekraftig nivå.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 26 apr 09, 13:01

Heldigvis er ingen av de uerstattelige, selv om vi akkurat nå er tynt beskodd i de bakre rekker.
Men igjen, spillere som blir bosman ved sesongslutt får man generelt lite penger for.
Og Hammarby sa senest i desember at de hadde lagt saken helt død. De har fått en 21 år gammel moldover med landslagserfaring,


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 26 apr 09, 13:34

Fordi jeg elsker å ha en spillende stopper som Totte, har jeg googlet han en del i dag og kom over dette:
"Någon ny chans ser det däremot inte ut att bli för Totte Gerrbrand. Verkar som att hans pinsamma ekvation bestående av bil, gräl, alkohol och farbror blå inte kan förlåtas av ledningen"
det gjaldt U21 landslagsplass. Så noen engel har han nok ikke vært.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 apr 09, 13:45
Endret: 26 apr 09, 13:46
Endret av: Holters

Wehrman og Gerrbrand forventer i hvert fall lønninger som FFK ikke er i nærheten av å kunne tilby dem. FFK kan knapt tilby halvparten. Med sign on fee i andre klubber, så kan de kanskje tjene gode penger. Jeg tviler veldig sterkt på at de blir værende i FFK. Men ting snur fort i fotball, så man kan aldri si aldri.

Husk for øvrig at det å erstatte en midtstopper er ikke all verdens vanskelig. Det må strengt talt være den letteste posisjonen å finne spillere til. Defensivt har FFK vært veldig solide i år, så Martinsen har faktisk klart å fylle skoene til Gerrbrand, selv om han ikke er like spillende. Likevel, det er noe oppskrytt hvor spillende Gerrbrand er... Det finnes mer og bedre spillende stoppere enn Gerrbrand der ute. Akkurat en stopper tror jeg FFK alltids skal klare å hente, selv om "den spillende stopperen" er den vanskeligste stoppertypen å grave frem.

Da er det verre å finne spissen som skal score 30 mål, den defensive midtbanegeneralen (Skammelsrud-typen. Mangelvare i Norge, knapt bare Henning Hauger igjen), og venstrebacker (mangelvare i hele Europa), og faktisk den klassiske kantspilleren (synes omtrent alle moderne kanter trekker for mye inn i banen).

Wehrman (i fjorårsformen) blir nok vanskeligere å erstatte enn Gerrbrand.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 26 apr 09, 16:20

Hvorfor til stadighet dette maset etter spissen som skal score 30mål? Fins de? Foruten de helt største(Torres, Etoo, Villa etc.) Se heller etter spillere som passer inn i systemet fremfor "stjerner" eller "målgarantister". Vi behøver aldeles ikke en spiss på over 20mål for å vinne noe...Fotball har gradvis blitt mer kynsme og defensiv orientering, 1scoring kan ofte avgjøre kampene. Og ofte er det andre enn spissene som putter.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 apr 09, 16:23

Nei, for det var absolutt ikke satt på spissen, bateman... Poenget var at det er langt vanskeligere å finne en spiss som presterer enn en midtstopper!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3