Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: Viking-FFK (5. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 20 apr 09, 15:31
Endret: 20 apr 09, 15:31
Endret av: Tiger

Var ikke så spesielt spennende den som ble vist frem på fb.no


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 20 apr 09, 15:33

Borges Skrevet av: Synsern, 20-04-2009 14:59:50

Om Borges sliter med tempo på trening så er han vel ikke så langt ifra og matche Kvisvik da vel? Så sats på ungdomen fremfor Kvisvik som med stor sannsynlighet kommer til å stå igjenn på Viking Stadion i lang tid etter kampslutt med røttene godt planta i fundamentet. Kreativitet og passningskvaliteter har Borges nok av alikavel

Kommentar fra FB sak http://f-b.no/article/20090420/FFK/139843542/1252

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 apr 09, 15:43
Endret: 20 apr 09, 15:48
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Tiger

Var ikke så spesielt spennende den som ble vist frem på fb.no

Ikke? Synes det er spennende nok i seg selv at Borges kan komme til å starte... Men ja, vi har jo ikke mange spennende varianter å komme med når laget er såpass skadeskutt som det er.

Lasse Staw

Amin Askar, Raio Piiroja, Vidar Martinsen, Wallace Fernando Pereira

Kasey Wehrman, Ardian Gashi

Levon Pachajyan, Hans Erik Ramberg, Celso Borges

Everton Santos Da Costa

Kunne jo ha vært spennende? :)

Synes laget bar preg av at vi manglet kontringsspillere og fart da Askar ble flyttet ned på back i oppgjøret mot Stabæk. Levon vil tilføre dette. I tillegg kan jo harde innlegg mot Borges/Everton være målfarlig. Everton var ikke langt unna å score med hodet mot Stabæk.

Tror (eller håper) Thomassen blir benket. Selv om jeg har sansen for Thomassen, så har han underprestert og skuffet så langt i år. Jeg forventer mer av ham enn det han har vist så langt.

Varianten som Costanza har lagt sin elsk på kunne også ha vært spennende: Pereira på venstre ving og Thomassen på back. Da kunne man eventuelt ha flyttet Borges inn i midten eller over på høyre, og plassert Levon på benken.

Sistnevnte variant tror jeg ikke vi får se, da Wallace er vårt heteste salgsobjekt for å oppfylle det budsjetterte spillersalget, og det gjør at jeg tror man lar ham spille seg god i den posisjonen han faktisk hører hjemme.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 20 apr 09, 15:55

Bare det blir seier er jeg fornøyd:)

Synd at stallen har vært så mye preget av skader.

Håper også at vi for sett Borges ikveld og at han storspiller:)


Jayesno

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 apr 09
Innlegg: 14

Lagt til: 20 apr 09, 16:44

Enig med deg Bob.

 

Det som irriterer meg mest, er at ganske mange mener at Evertón vil bli bedre med tiden. Han er 24-25år gammel, dvs at denne spilleren ikke er et talent for fremtiden.  Jeg husker godt Tarik's første sesong, hvor han svidde av sjanse på sjanse før det endelig løsnet etter halvspillt serie. Skulle ønske trenerteamet ga enten Dominic eller Trulsen denne tilliten. Om de ikke velger å gjøre det, bør de lånes ut snarest!!! De er for store talenter til å råtne på rekruttlaget. 

---------------------------

You can buy skill, but you can't buy enthusiasm!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 apr 09, 16:50

Opprinnelig postet av Jayesno
Han er 24-25år gammel, dvs at denne spilleren ikke er et talent for fremtiden.

Everton fylte 23 år i januar i år... Han har aldri spilt i Europe før han kom til FFK. Amin Askar f.eks. er en årsmodell eldre... Wallace er født i samme år som Everton. Selvsagt kan Everton anses som et talent for fremtiden - han har fortsett et uforløst potensial.

Everton har ferdigheter som går langt utenpå alle andre i stallen. Faktisk kan jeg ikke se noen andre i nærheten.

Problemet er, og har alltid vært - noe mange har uttrykt skepsis overfor, meg selv inkludert, men også eks sportsdirektør Karlsen, som mente det fantes mange med ferdighetene til Everton i Brasil, og dermed bare ønsket å leie ham i ett år til - hans svært mangelfulle avslutningsferdigheter og -teknikk. Der har FFK mye å jobbe med, men - MEN - dersom trenerteamet mener at det lar seg gjøre, og er suksessfulle, så kan FFK komme til å få en av ligaens mest komplette spisser.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Jan Fredrik

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 apr 09
Innlegg: 18

Lagt til: 20 apr 09, 16:59

FFK mot Viking i en 4-1-3-2 Blir en bra offansivt lag..

 

   -Staw-

-Askar-   -Piiroja-   -Martinsen-   -Thomassen-

-Wherman-

-Lalawewe-   -Gashi/Borges-   -Wallace-

-Tegstrøm-   -Everton/Adiyiah-


Jan Fredrik

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 apr 09
Innlegg: 18

Lagt til: 20 apr 09, 17:07

Tviler egentlig på at Everton blir en så veldig stor hit.. DessverreFrown


Blodfink

Bedriftsspiller
Ble medlem: 02 mar 09
Innlegg: 1

Lagt til: 20 apr 09, 17:13

Det blir 4-4-1-1:                   Staw

                     Askar       Martinsen     Piiroja     Wallace

                      Kvisvik     Gashi      Kasey          JT

                                     Ramberg

                                     Everton

 

Angrip og score!!!! Kom igjen nå!!!

Kunne tenkt meg at JT og Wallace bytta, men det skjer vel ikke, håper å se Borges og Lalawele iløpet av kampen, Tegstrøm au.

---------------------------

jt


Jayesno

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 apr 09
Innlegg: 14

Lagt til: 20 apr 09, 17:20

Yes, beklager. Burde sjekket alderen for å være sikker!  

Jeg ser kvaliten til Evertón, ekstremt god ballkontroll. Det hjelper veldig lite når den ikke kan brukes til noe. Om tilslaget hans kan utvikles i en alder av 23, hehe. Håper det.

---------------------------

You can buy skill, but you can't buy enthusiasm!


Thygesen

Juniorspiller

Ble medlem: 06 mar 08
Innlegg: 153

Lagt til: 20 apr 09, 17:27

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 20 apr 09, 17:31

Alt av ferdigheter kan utvikles ved en spiller, spillern har bare ett eget ansvar ved å utvikle det selv, samt at FFK har ett apparat som er dyktige nok på spillerutvikling. Nå har vi jo sett etter de første 4 kampene at Everton har bidrat enormt ved det offansive ,og ved å være ekstremt dyktig å holde på ballen. Videre derfra er det ikke så skarpt enda, men ved å øve/terpe vil jo ferdighetene bli bedre på dette omeråde og. Men som noen sikkert tror så stopper en spillers utvikling etter 18-20 års alderen og de tekniske ferdighetene ikke vil utvikles lengre. Men her er det mange som tar feil.

For å tale for Everton så har han jo ikke akuratt fått så mye nødvendig støtte fra medspillere for å skåre mål heller da. Tror nok det vil bli bedre bare vi får inn noen spillere som kan slå mer nøyaktige pass i bakrom som f.eks Kvisvik og Borges, evt Barsom. Everton kommer til å bøtte inn på mål, bare vent.


Gofoten

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 05
Innlegg: 207

Lagt til: 20 apr 09, 17:31

Opprinnelig postet av Jayesno

Yes, beklager. Burde sjekket alderen for å være sikker!  

Jeg ser kvaliten til Evertón, ekstremt god ballkontroll. Det hjelper veldig lite når den ikke kan brukes til noe. Om tilslaget hans kan utvikles i en alder av 23, hehe. Håper det.

Everton har mer enn nok tilslag til å score mål. Finnes mang en toppspiss som scorer massevis med mål uten all verdens tilslag. Det Everton trenger er masse avslutningsterping. Han må gjøre som Solskjær, nemlig terpe, terpe, terpe avslutninger innenfor boksen. Avslutningen skal ligge i beinmargen, han skal vite hva han skal gjøre før han får sjansen. Tilslag er ikke nødvendig. Se så rolig Messi triller ballen forbi keeper hver gang.  Det handler om ro og presisjon. Det kan trenes.

 

For øvrig håper jeg å se Borges i dag! Synd Lala ikke er med over. I dag blir det 2- 1 til FFK.

---------------------------

"We play with 2 stoppers and 3 spisses." - Nils Arne Eggen

"Jeg er kjempefornøyd med dommerne i år, de gjør såpass mange feil at vi har noe å diskutere." - Svein Matta Mathisen


Gofoten

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 05
Innlegg: 207

Lagt til: 20 apr 09, 17:34

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Alt av ferdigheter kan utvikles ved en spiller, spillern har bare ett eget ansvar ved å utvikle det selv, samt at FFK har ett apparat som er dyktige nok på spillerutvikling. Nå har vi jo sett etter de første 4 kampene at Everton har bidrat enormt ved det offansive ,og ved å være ekstremt dyktig å holde på ballen. Videre derfra er det ikke så skarpt enda, men ved å øve/terpe vil jo ferdighetene bli bedre på dette omeråde og. Men som noen sikkert tror så stopper en spillers utvikling etter 18-20 års alderen og de tekniske ferdighetene ikke vil utvikles lengre. Men her er det mange som tar feil.

For å tale for Everton så har han jo ikke akuratt fått så mye nødvendig støtte fra medspillere for å skåre mål heller da. Tror nok det vil bli bedre bare vi får inn noen spillere som kan slå mer nøyaktige pass i bakrom som f.eks Kvisvik og Borges, evt Barsom. Everton kommer til å bøtte inn på mål, bare vent.

 

Rett før meg da! Great minds think alike.

---------------------------

"We play with 2 stoppers and 3 spisses." - Nils Arne Eggen

"Jeg er kjempefornøyd med dommerne i år, de gjør såpass mange feil at vi har noe å diskutere." - Svein Matta Mathisen


Jayesno

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 apr 09
Innlegg: 14

Lagt til: 20 apr 09, 17:58

Du! Hvilken spiss er det som bøtter inn mål uten tilslag??  Messi er så god at han kan drible seg frem til mållinjen, du mener virkelig ikke at med litt terping på avslutninger så gjør Everton det samme? Gutten har sikkert spillt fotball siden han var 5år, men bare Aune lærer han hvordan han skal skyte så blir han en stjernespiller?? lol

---------------------------

You can buy skill, but you can't buy enthusiasm!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 apr 09, 17:59

Opprinnelig postet av Holters

Lasse Staw

Amin Askar, Raio Piiroja, Vidar Martinsen, Wallace Fernando Pereira

Kasey Wehrman, Ardian Gashi

Levon Pachajyan, Hans Erik Ramberg, Celso Borges

Everton Santos Da Costa

Kunne jo ha vært spennende? :)

"Levon Pachajyan og Celso Borges starter på hver sin kant for FFK når kampen mot Viking blåses i gang klokka 19.00. Her er laget: Lasse Staw - Amin Askar, Raio Piiroja, Vidar Martinsen, Wallace Fernando Pereira - Levon Pachajyan, Ardian Gashi, Kasey Wehrman, Celso Borges, Hans Erik Ramberg og Éverton."

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/1908/372/

;-)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Jan Fredrik

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 apr 09
Innlegg: 18

Lagt til: 20 apr 09, 18:04

Hvor er Tegstrøm??


Gofoten

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 05
Innlegg: 207

Lagt til: 20 apr 09, 18:13

Opprinnelig postet av Jayesno

Du! Hvilken spiss er det som bøtter inn mål uten tilslag??  Messi er så god at han kan drible seg frem til mållinjen, du mener virkelig ikke at med litt terping på avslutninger så gjør Everton det samme? Gutten har sikkert spillt fotball siden han var 5år, men bare Aune lærer han hvordan han skal skyte så blir han en stjernespiller?? lol

Du leser det du vil lese ser jeg. Nå var det vel du som påstod at Everton ikke eide tilslag. Jeg sier at han kan score masse mål med mye avslutningsterping. Ser vel sjelden kremmerhus fra van Nistelrooy, men han er på rikitg sted til rett tid i tillegg til en eminent avslutningsteknikk. Prøv med et saklig svar i fremtiden a, kompis.

---------------------------

"We play with 2 stoppers and 3 spisses." - Nils Arne Eggen

"Jeg er kjempefornøyd med dommerne i år, de gjør såpass mange feil at vi har noe å diskutere." - Svein Matta Mathisen


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 20 apr 09, 18:14
Endret: 20 apr 09, 18:14
Endret av: Costanza

Opprinnelig postet av Jan Fredrik

Hvor er Tegstrøm??

Tipper at han er såpass hemmet av ansiktsmasken (naturlig nok) at han i bestefall sitter på benken.

Synes vi stiller med et ganske spennende mannskap i dag.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 apr 09, 18:15

Opprinnelig postet av Jan Fredrik

Hvor er Tegstrøm??

Han er vel sikkert fortsatt skada? Han slo nesa nok engang under treningen mandagen før forrige kamp, og underveis virker han svært hemmet av å spille med maske...

Dessuten skal vi ikke glemme at vi snakker om en spiss som har blitt slaktet siden dag én i FFK, selv om han har scoret noen mål som innbytter nå nylig... Wink

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24