Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: Viking-FFK (5. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 18 apr 09, 18:19

Jeg hiver meg på med en høyst fortjent Raio-hyllest. OK, han er ikke spesielt fartssterk, og ikke noen lekkerbisken med ball. Men du verden som han rydder opp når motstanderen pumper baller inn mot forsvaret vårt - det er vel så og si ingen som tar ham i lufta. Legg til en herlig innstilling, guts og vinnervilje, og FFK har en av ligaens beste stoppere, slik jeg ser det. Vet at mange i Klanen får vondt i magen når de tenker på salget av Raio i sin tid. 

Raio for Fredrikstad - Fredrikstad for Raio!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 18 apr 09, 18:47
Endret: 18 apr 09, 18:48
Endret av: Per Egil

Vålerenga solgte ikke Raio, han var på lån fra Flora Tallinn. Men VIF hadde ikke råd til å beholde ham.

Ellers er det bare å skrive under på alt du sier.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 19 apr 09, 00:50

Fredrikstad Fotballklubb: Tidligere møter

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 19 apr 09, 21:08

Vel, hvis vi ikke tar 3 poeng i denne kampen tror jeg det blir en trist sesong for FFK-supportere. Everton BØR score i denne kampen for at skal forstette å starte kamper. Til de som vil gi ham mer tid, greit det er godt nok hvis man bare vil bare holde seg i tippeligaen, men jeg tror og håper at de fleste er over dette stadiet nå. Kan hende det er Grønnis-effekten som slår til et år for sent..Vet jeg er pessemist nå, men etter den tragiske fårestillinga mot Stabæk klarer jeg ikke annet....

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 19 apr 09, 21:55

Det er bursdagen min i morra, så jeg syns da at FFK kan gi meg en liten bursdagsgave på 3 poengLaughing

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 19 apr 09, 21:59

Opprinnelig postet av Bob Page

Vel, hvis vi ikke tar 3 poeng i denne kampen tror jeg det blir en trist sesong for FFK-supportere. Everton BØR score i denne kampen for at skal forstette å starte kamper. Til de som vil gi ham mer tid, greit det er godt nok hvis man bare vil bare holde seg i tippeligaen, men jeg tror og håper at de fleste er over dette stadiet nå. Kan hende det er Grønnis-effekten som slår til et år for sent..Vet jeg er pessemist nå, men etter den tragiske fårestillinga mot Stabæk klarer jeg ikke annet....

Enig med Bob, Everton får utrolig mye ros for meget få involveringer som skaper resultater. Ja, han er god til å holde på ball og binde opp forsvarere og alt det der, men alle angrep løper jo ut i sanden, hvor mange ganger har han vært nest sist eller tredjer sist på ballen ved FFK-scoringer egentlig ?

Min altoverskyggende optimisme har begynt å bli dempet, går over til pessimisme, årsak ?

FFK eier ikke offensiv kraft.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 19 apr 09, 22:07

Opprinnelig postet av Willy Renè

Enig med Bob, Everton får utrolig mye ros for meget få involveringer som skaper resultater. Ja, han er god til å holde på ball og binde opp forsvarere og alt det der, men alle angrep løper jo ut i sanden, hvor mange ganger har han vært nest sist eller tredjer sist på ballen ved FFK-scoringer egentlig ?

Min altoverskyggende optimisme har begynt å bli dempet, går over til pessimisme, årsak ?

FFK eier ikke offensiv kraft.

Begynner å helle til den siden selv, iallefall så lenge vi spiller 4-4-1-1 / 4-5-1 o.l. Kanskje på tide å gi Tegstrøm litt tilitt igjen? Å ikke starte et par kamper behøver ikke ha negativ effekt på spilleren.

Satser på at stavangerkampene blir like underholdende som før. Med 1-3 til ffk :)


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 19 apr 09, 22:08

Kan jeg da spørre hvem andre dere ville ha sett på banen da som kan score mål?

Nei, jeg tror ikke nøkkelen ligger i å ta ut Èverton av laget. Jeg vil mye heller se en makker med ham på topp. Det Èverton på egenhånd klarer å skape er til tider magisk, men det blir veldig lite ut av det uten en som kan gjøre det vår brasilianske venn ikke klarer: score mål.

Jeg går og lengter forferdelig etter en skikkelig bakromsspiss på FFK. Blir å bruke opp litt av kvalitetene til Èverton å ikke spille med en som er flink til å true bakrommet. Så utrolig mye bedre Tarik og Èverton kunne blitt enn Gardar og Èverton! Til sommeren håper jeg FFK kvitter seg med en del av spissene sine og isteden kjøper en bra bakromsspiss.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 19 apr 09, 22:17

La Trulsen prøve seg. Greit nok at han ikke er noen målgarantist, men han må jo spille for og utvikle seg. Har hørt at han er på vei bort pga lite spilletid og da mister vi en lokal og ung spiller som så mange her er opptatt av. Desuten kommer det jo ikke noe mål fra Everton heller....

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 19 apr 09, 22:48

Opprinnelig postet av Bob Page

Desuten kommer det jo ikke noe mål fra Everton heller....

Hvor mange var det som ville benke Tarik? Så han skulle bli en bedre fotballspiller av å sitte på benken? Hvis trenerapparatet mener at Everton er bedre enn de andre alternativene vi har skal han selvsagt spille. En spiss som får tillit når det går trått er en spiss som det sannsynligvis vil løsne for. Hvis han føler han blir straffet for å ikke score og blir benket eller nedgradert til 2. laget har han vel ikke akkurat fått pluss i selvtilliten sin...

Men det er jo på tide at han putter snart - han jobber bra, gjør gode løp, timer det meste bra og mangler bare å få ballen innafor... Og det skjer 2 ganger mot Viking i morra. Begge gangene etter at Furte-Bertie har blitt snurret rundt med som en annen vasstrukken rundingsbøye. Wink

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 20 apr 09, 08:03

I dagens F-B sier Aune at FFK "overhodet ikke fokuserer på Viking" foran dagens kamp. En merkelig uttalelse, synes jeg.

Jeg følger ham selvsagt et stykke på vei - at han må fokusere på eget lag og det FFK kan gjøre noe med. Men samtidig er det vel ikke helt uvesentlig å ha en taktikk for hvordan man møter akkurat det laget man spiller mot - hvilke enkeltspillere man må passe på, hvordan man kan forvente at laget vil stille opp ved dødballer osv osv? Tviler på at f.eks. Molde overhodet ikke fokuserte på Stabæk og deres spill/taktikk før de slo dem på egen hjemmebane i går.

Og en viktig del av Drillos suksessformel sies jo å være grundige og nitidige analyser av laget han møter i forkant. Men Aune tenker altså bare på seg selv...


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 20 apr 09, 09:44

Opprinnelig postet av Espen

I dagens F-B sier Aune at FFK "overhodet ikke fokuserer på Viking" foran dagens kamp. En merkelig uttalelse, synes jeg.

Jeg følger ham selvsagt et stykke på vei - at han må fokusere på eget lag og det FFK kan gjøre noe med. Men samtidig er det vel ikke helt uvesentlig å ha en taktikk for hvordan man møter akkurat det laget man spiller mot - hvilke enkeltspillere man må passe på, hvordan man kan forvente at laget vil stille opp ved dødballer osv osv? Tviler på at f.eks. Molde overhodet ikke fokuserte på Stabæk og deres spill/taktikk før de slo dem på egen hjemmebane i går.

Og en viktig del av Drillos suksessformel sies jo å være grundige og nitidige analyser av laget han møter i forkant. Men Aune tenker altså bare på seg selv...



Tror helt sikkert at de har "pugget" Viking og de har helt sikkert klart for seg hvordan enkeltspillere hos Viking fungerer og skal stoppes.
Men dersom FOKUSET er hvordan Viking vil komme til å spille vil vi bygge vårt spill etter det - vi vi bli defansive.

Håper at vi kan ha full fokus på vårt spill og at VIKING må forholde seg det og ikke vice versa.

Håper og tror at det går veien i kveld

 


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 20 apr 09, 10:32

3 hovedelementer som har skuffet/overrasket  meg i seriestarten:

1: FFK mangler fullstendig offensiv kraft med Everton alene på topp. Vi skaper knapt sjanser, til nå har laget levert 4 svake kamper, årsbeste var faktisk mot Stabæk, men her óg var vi langt fra fjorårsformen. 

2: FFKs innstilling når man ligger under er langt mer offensiv enn ved uavgjort resultat! Hva med å angripe før vi må jakte 1poeng!!FFK virker anno 2009 å være fornøyd med U i samtlige bortekamper og hjemme mot bedre motstand.

3: FFKs trenerteam sin evne til å ikke ta ut det beste laget. På hjemmebane f.eks. skal ikke Thomassen spille ving når FFK mønstrer i en 4-5-1, da må vi ha noen med offensive fibre i kroppen på krittlinjene. Feil formasjon, feil spillere. Everton har vært håpløs alene denne sesongen, kombinert med hans elendige avslutninger.

La oss se FFK i en 4-4-2 i Stavanger med Gardar på topp!!!! Tror vi taper 1-0, i hvert fall når jeg leser uttalelser fra Ramberg om at FFK går for poeng, altså at vi er fornøyde med 1poeng. Stinker ikke vinnermentalitet av den uttalelsen...

 

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Flemastro

Juniorspiller
Ble medlem: 06 apr 05
Innlegg: 203

Lagt til: 20 apr 09, 13:47

Opprinnelig postet av bateman

oss se FFK i en 4-4-2 i Stavanger med Gardar på topp!!!! Tror vi taper 1-0, i hvert fall når jeg leser uttalelser fra Ramberg om at FFK går for poeng, altså at vi er fornøyde med 1poeng. Stinker ikke vinnermentalitet av den uttalelsen...

Med den formen Gardar viste mot Stabæk håper jeg vi kan finne på noe annet....


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 20 apr 09, 14:03

Gardar har vært skadet lenge, selvfølgelig er han ikke i sin beste form nå! Men han trenger spilletid for å komme form, og i form er han selvskreven i en 4-4-2 formasjon. Everton må uansett formasjon bli langt dyktigere til å true bakrom i tillegg til det opplagte hva angår avslutningene hans. Gardar gir mye juling på topp, holder på ballen, scorer bra med mål, god i lufta, avslutter bra, klok spiller.

Forøvrig ser jeg meg lei av stadig mas etter en goalgetter, eller en garantist for mål. Tiden hvor klubbene hadde spisser som leverte over 20mål er over folkens!! Innse det, det er ikke kun den norske trenden, men også internasjonalt. Bare se på toppscorerlista i PL. United leder ligaen uten at noen av spissene deres(Tevez, Berbatov, Rooney) har over 10mål...! Dette tror jeg henger sammen med at frykten for å tape er større enn lysten til å vinne, kombinert med nivået fotballen ligger på anno 2009 hvor man i hele Europa er blitt svært dyktige på defensiv organisering.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 20 apr 09, 14:32

Opprinnelig postet av bateman

Everton må uansett formasjon bli langt dyktigere til å true bakrom i tillegg til det opplagte hva angår avslutningene hans.

4-2-3-1 krever ikke nødvendigvis at spissen er gjennombruddsfarlig, men hvis han ikke er det bør i hvert fall to av de tre bak han ha kapasitet til å true bakrom. i det everton får kontroll på ball og trekker på seg en og en halv midtstopper, skal i hvert fall en av midtbanespillerne være på full fart gjennom i rommet som everton skaper. dette har vært total mangelvare i år og det er derfor vi skaper så få sjanser.

---------------------------

med ffk til champions league!


Schibevaag

Knøttespiller
Ble medlem: 21 apr 08
Innlegg: 45

Lagt til: 20 apr 09, 14:33

Møtte sent i går kveld Dominic og Amin da de var ute på tur i Stavanger sentrum. Snakket litt med dem om morgen dagen og lagets forbredelser. Begge virket veldig giret til kamp. Noe som gleder meg!

I tillegg klarte jeg å få ut litt informasjon om hvem som skulle starte, en av dem var Celso, mens Dominic sa han startet på benken. Skal bli kjekt å se Celso i action hvis dette stemmer.

Håper så mange som mulig er klar til å heie guttane frem til 3poeng mot ett meget svakt viking publikum.

GLEDER MEG! Cool

---------------------------

FFK for EVIG og ALLTID


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 20 apr 09, 15:02

Drømmer virkelig om 3 poeng i kveld, men tør liksom ikke helt å håpe.. Skuffelsen etter tapet mot Stabæk sitter i ennå (selv om det var en trøst at de gikk på en smell mot Molde i går).

Synes vi har vært uheldige med skader i det siste. Utur med Shabani og nesa til Tegan. Men håper sistnevnte kommer innpå i dag. Og så krysser jeg fingrene for at Everton endelig finner maskene. Bare han finner scoringsformen, har vi en meget komplett spiss... Er selvsgt også spent på Celso, selv om det vil overraske meg om han starter i kveld. Men tror nok på et innhopp. Hvis ikke blir det nesten litt for dumt, etter at FFK har gjort "gullsignering"... Spennende blir det uansett! Hater egentlig mandagskamper, men deilig når mandagen først er her..hehe...

Satser på at plankebærerne finner olje i stavanger i kveld... Tongue out


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 20 apr 09, 15:15

Kunne vært et intressant eksperiment med noen lange innkast fra Askar. så mot Stabæk at han kunne kaste langt nok. 

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 apr 09, 15:26

Opprinnelig postet av Schibevaag
I tillegg klarte jeg å få ut litt informasjon om hvem som skulle starte, en av dem var Celso, mens Dominic sa han startet på benken. Skal bli kjekt å se Celso i action hvis dette stemmer.

Tror vi kan få se en spennende lagoppstilling i kveld!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24