Husk meg
Brukernavn
Passord

Wehrman frykter FFK-kaos

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 03 apr 09, 21:27

Wehrman frykter FFK-kaos

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 03 apr 09, 21:33

På`n igjen Kasey...

---------------------------

Heia FFK


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 03 apr 09, 21:41

Opprinnelig postet av Per Egil

Wehrman frykter FFK-kaos

 

Hvorfor kan ingen be Werman å holde kjeft ?? Mannen sprer jo negativite holdninger rundt seg verre enn politikere som slenger ut urealistiske valgløfter.

Har sans for fyren på banen jeg, men han virker jo som en gedigen sutrekopp i de fleste av utalelsene han kommer med.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 03 apr 09, 21:45

"Helst burde alle holde fokuset på Fredrikstad."

-Sitat Kasey Wehrman-


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 03 apr 09, 22:09

Dette er vel nesten et dårlig forsøk på å få andre klubber interreserte??? Han vet vel at han ikke har no framtid i FFK...

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 03 apr 09, 23:27

Selv om jeg synes det er litt kynisk og ett farlig høyt spill av klubben, er jeg rimelig lei av den mannen i pressen nå.
Ikke sikker på om dette er beste taktikk for å tiltrekke seg en ny klubb.


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 03 apr 09, 23:50

Han har da et godt poeng? Det er jo ikke første gang klubben er veldig sent ute med å forlenge kontrakter. De som er kontraktsløse til sommeren kan jo allerede nå inngå kontrakt med andre klubber.

At Kasey er den som svarer er vel fordi han er den som er minst redd for eventuelle konsekvenser! Vi supportere kan da ikke bare sitte å nikke med til alt styret og administrasjonen driver med, til det gjør de altfor mye rart!

Synes det er en skandale at så mange viktige spillere ikke vet hvordan framtiden blir!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 03 apr 09, 23:56

Tror det kan ha litt med lønnskravene til spillerne også. FFK har ikke råd til å øke lønningene noe særlig, men jeg tror likevel de fleste av spillerne på utløpende kontrakter ser for seg lønnsøkning. Da må kanskje klubben la noen gå, mens andre kanskje får innfridd ønskene sine. Dermed vil de kanskje se an de nye spillerne, slik som Borges, for å se hvilke spillere de kan la gå. Slår Borges til, så blir kanskje Wehrman overflødig. Slår han ikke til, må kanskje Wehrman bli vurdert viktig nok til å gis en ny kontrakt.


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 04 apr 09, 00:13

Greit nok, men en spiller som Gerrbrand kan man ikke sitte på gjerdet med... Enten må de komme opp med et fett tilbud, ellers hadde kanskje det beste vært å solgt ham nå som de kunne få noe for ham og heller hentet en ny. Han har jo en fet lønn også, så ville vel blitt frigjort en del midler der.

Gardar bør man også få forlenget kontrakten med ganske fort, da jeg ikke ser noen som er i nærheten av å kunne ta plassen hans.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 04 apr 09, 00:41

Rimelig naturlig at dette vil skje, nå kommer klubben til se for seg hvilke spillere de vil satse på fremover.. noe som er bra, kutte ned på lønninger samt la unge spillere få sjansen, samt kvitte seg med rasket. Det beste er at det dfaktisk er nå spillerne må bevise at de vil være med vidre. Klubben trenger ikke å ta med alle vidre, men nesten alle spillerne vil være med vidre.. godt forhandlings kort fra klubbens side. om vi kommer på 6 eller 4 plass pga dette denne sesongen er jo ikke det no problem.. det viktigste er jo og skape ett lag som kan prestere de neste 4-5 åra og hele tiden sørge for å hente bedre og bedre spillere.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 04 apr 09, 00:49

Opprinnelig postet av Per Egil

Wehrman frykter FFK-kaos

Jeg hadde vært mye mer bekymret for klubben hvis alle dem Bosman spillerene Wehrman snakker om hadde fått nye fete kontrakter for ett år siden. Det har skjedd litt i verden det siste året, også noe som gjør noe med med lønnstrukturen i norske klubber. Wehrman og Gerrbrand må vi regne forsvinne. Dem kan vi erstatte. Antagelig har vi allerede erstattet Wehrman i Borges. Spillere som Ramberg, Kvisvik og Chwartek blir hvis FFK vil. Dem to førstnente har i sesongåpningen lagt inn gode søknader, og det er veldig tvilsomt om det er noen konkurerende klubber som er villig til å satse på dem i forhold til alder. Er det en spiller jeg virkelig håper FFK prøver å forlenge med er det Barsom. En viktig mann både på og utenfor banen for våre mange unge spillere.....


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 04 apr 09, 01:30

Blir lei Wehrman og sytinga hans.....det er vel stort sett kun han som maser om kontrakter og kommer med negative utspill hver gang??

Jeg synes også det er utdig å komme med et slikt utspill to dager før kamp..... Det må da være mulig å holde hele lønnsdebatten innad i klubben i stedet for å brette seg ut på TV2 og klage ??? Dårlig stil utenfor banen Wehrman, men grei å ha i godt slag på banen Cool


Bærra

Juniorspiller
Ble medlem: 15 aug 08
Innlegg: 116

Lagt til: 04 apr 09, 08:56

Jeg er også av den oppfatningen at Wehrman har sagt nok angående FFK`s ledelse. Men det han nå kommer med er faktisk riktig. Slik situasjonen nå er i fotball-Norge har vi ikke råd til å miste de viktigste spillerne våre. Tenker da på Kvisvik, Ramberg, Barsom, Wehrman, Gardar. Disse vil vi ikke ha penger nok tiil å kjøpe erstattere for, dermed vil vi rakne og Adecco er en realitet. Ledelsen må på banen nå og ikke spille kostbare.

Fotballen i Norge har riktignok dårligere økonomi nå enn tidlligere, men de vil alltid være klubber som har råd og et ønske om å hente disse spillerne fra FFK. Det vil være tragisk å se stammen fra et sølvlag hos våre konkurrenter.

 

 

 


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 04 apr 09, 09:53

Helt greit at dem ikke har skrevet kontrakter enda, men at dem ikke engang har begynt å snakke om kontraktene synes jeg er merkelig! Hva nå om Barsom og Gardar herjer for oss i år, Skriver ikke under noen ny kontrakt til sommern dem da??

Da vil dem sannsynligvis skrive under for en ny klubb i sommer og klubben blir enten tvunget til å selge billig eller sitte med umotiverte spillere ut sesongen og få null og niks for spillerne!

Mye dyrere å la spillerne gå gratis, enn å fornye kontraktene med noen år selv om det innebærer en liten lønnsøkning. 

Barsom, Gardar og Kasey burde alle fått nye kontraktsforlag! Sånn jeg ser det er det de som har best forhandlingskort når andre klubber begynner å vise interesse for dem. Det kan bli langt dyrere for klubben.

At Borges er en erstatter for Kasey er jeg ikke så sikker på. Skulle han være i nærheten av så god folk vil ha det til, så blir nok han maks til neste sommer og da er vi like langt.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 04 apr 09, 12:30

Opprinnelig postet av Gardarson

Barsom, Gardar og Kasey burde alle fått nye kontraktsforlag!

Kravet til Kasey (iallefall hans agent) har vært så hinsides høyt at det fra klubbens side til nå ikke har vært noe poeng i å gå til forhandlingsbordet en gang.

Det blir litt som å starte å kreve en lønn på 1 million hvis du egentlig vet du kanskje maks kan få 300.000 - det er ikke mange arbeidsgivere som gidder ta den runden da... Så hvis Kasey kommer seg litt ned på jorda igjen kan det vel hende han kan få et tilbud.

Det er liksom ikke noe poeng for FFK å tilby kanskje 1/2 eller 1/3 av kravet - det blir useriøst (og det er kravet hans óg...).

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 04 apr 09, 13:49

Opprinnelig postet av holters

Anders Stadheim, kontrakt ut 2009
Abgar Barsom, kontrakt ut 2009
Erik Mellevold Bråthen, kontrakt ut 2009
Pål André Czwartek, kontrakt ut 2009
Patrik Gerrbrand, kontrakt ut 2009
Garðar Jóhannsson, kontrakt ut 2009
Raymond Kvisvik, kontrakt ut 2009
Vidar Martinsen, kontrakt ut 2009
Hans Erik Ramberg, kontrakt ut 2009
Agim Shabani, kontrakt ut 2009
Kasey Wehrman, kontrakt ut 2009
Martin Elvestad, kontrakt ut august 2009
Éverton Santos da Costa, lånt ut 2009 med opsjon på kjøp

Glen Rostad, kontrakt ut 2009 (?)
Joacim Jonsson, kontrakt ut 2009
Jerry Knutsson, kontrakt ut 2009

 

  • Czwartek, Kvisvik, Ramberg - lokale og er ønsket at blir, men ikke for enhver pris. (Kvisvik > Ramberg > Czwartek)
  • Bråthen, Shabani, Elvestad, Martinsen - forsvinner fort hvis det kommer noe interessant tilbud, pga. lite spilletid. Ser gjerne at alle forlenger. ((Bråthen ? Shabani ? Elvestad) > Martinsen)
  • Gerrbrand har vel uttalt at han ønsker seg hjem og forsvinner mest sannsynlig :
  • Wehrman er på vei ut?
  • Jóhannsson og Barsom bør få nye kontrakter (Barsom > Gardar). Men ikke for enhver pris.
  • Éverton blir fortsatt vurdert, men blir nok i FFK.
  • Kjenner ikke noe særlig til trenerstatus, men ser gjerne at alle blir.
Med alt som er henta inn i det siste kan jeg tenke meg det er en del som forsvinner. Spillere er avhengig av å prestere for å få nye kontrakter, ikke bare negativt detta!

 


Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 04 apr 09, 14:08

Jeg tror FFK ligger mye bedre ann enn man skulle tro med så mange bosmanspillere. Grunnet den økonomiske situasjonen til de fleste klubbene disse spillerne kan være interessante for, så tror jeg de fleste av FFKs bosmanspillere må regne med å gå til dels kraftig ned i lønn.

Dette gjelder særlig Kasey, Gardar, Barsom og Gerbrandt som nok har relativt høye lønnskrav. Av disse er det bare Gerbrandt som er "uerstattelig". Kasey er nok alt erstatet med Borges, Barsom med Thomassen og det er mange spisser som holder Gardars nivå.

Jeg tror ikke noen av disse spillerne vil få hva de krever fra noen andre klubber, og at FFK derfor får beholde de for en langt rimeligere sum enn hva klubben betaler i dag.


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 04 apr 09, 15:57

Er så dritt lei den fyren der, håper FFK kvitter seg med han så raskt så mulig.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 04 apr 09, 16:51

Opprinnelig postet av Tiger

Er så dritt lei den fyren der, håper FFK kvitter seg med han så raskt så mulig.


Hadde du sagt det samme om det var f.eks Lasse Staw som hadde tatt det opp? For han har uansett hvem som sier det et godt poeng som nevnt over...

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 04 apr 09, 17:31

Wehrman har selvsagt helt rett her,"En fotballspiller presterer bedre når han har trygghet,i likhet med andre arbeidstagere",dette sa Dagfinn Enerly som en komentar på ray sitt ønske om kontrakt ifjor,Ingen reagerte da.

Mange på dette forumet burdte styre seg før de komenterer,Greit man ikke liker en fyr,men her ønsker man vel komentarer pa hva wehrman sa?En annen ting er at FFK her med sin opptreden har hatt flaks,fordi finanskrisa har  gjort at spillerlønningene har falt med mer enn 50% i enkelte klubber,Stabæk ville gi Wehrman mulighet til å tjene 3mil ifjor sommer,Dette lønnsfallet kunne ingen forutse,aller minst FFK som ønsket å tilby Hoff noe lignende(inkl. sign on fee).



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24