Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: Bodø/Glimt - FFK (1. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 21 feb 09, 16:05

Utifra at du skriver at Thomassen og Wallace kan stå for en spennende venstre side i år, og Barsom som en av tre spillere som kan benyttes på høyre kant... Mulig jeg vurderte deg feil.....


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 feb 09, 16:17
Endret: 21 feb 09, 16:18
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Utifra at du skriver at Thomassen og Wallace kan stå for en spennende venstre side i år, og Barsom som en av tre spillere som kan benyttes på høyre kant... Mulig jeg vurderte deg feil.....

Men at jeg ordrett skrev "Abgar Barsom trekker det lengste strået - særlig på bortebane, og kommer til å spille de fleste kamper han er skadefri" valgte du bare å overse? Wink

Barsom har faktisk spilt en haug treningskamper på høyre, så det er vel ikke rart at jeg lister ham opp som et alternativ der?

En skadefri Barsom rydder man nok plass til i startelleveren, men om det blir høyre eller venstre side får vi vente å se. Det kommer an på når han blir skadefri og hvor godt Thomassen (Kvisvik) og/eller Pachajyan (Ramberg) presterer.

Barsom som spillertype passer greit på begge kanter. Han er tross alt høyrebent.

Kanskje han brått tar den omstridte høyrebacken i år? :)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 21 feb 09, 20:35
Endret: 21 feb 09, 21:01
Endret av: Ziggy Stardust

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Utifra at du skriver at Thomassen og Wallace kan stå for en spennende venstre side i år, og Barsom som en av tre spillere som kan benyttes på høyre kant... Mulig jeg vurderte deg feil.....

Men at jeg ordrett skrev "Abgar Barsom trekker det lengste strået - særlig på bortebane, og kommer til å spille de fleste kamper han er skadefri" valgte du bare å overse? Wink

Barsom har faktisk spilt en haug treningskamper på høyre, så det er vel ikke rart at jeg lister ham opp som et alternativ der?

En skadefri Barsom rydder man nok plass til i startelleveren, men om det blir høyre eller venstre side får vi vente å se. Det kommer an på når han blir skadefri og hvor godt Thomassen (Kvisvik) og/eller Pachajyan (Ramberg) presterer.

Barsom som spillertype passer greit på begge kanter. Han er tross alt høyrebent.

Kanskje han brått tar den omstridte høyrebacken i år? :)

Ja,kanskje det er løsningen i år. Også for å få plass til alle våre beste spillere samtidig..

Mulig førsteellever :

                                                        Staw

Barsom                 Gerrbrand                           Ny midtstopper( Piroja )               Wallace

Pachajyan                Wherman                                   Borges                                 Gashi

Gardar              Everton

                     

Knakandes god lagoppstilling spør du meg..!!     

---------------------------

HIT ME YOU CAN`T HURT ME SUCK MY KISS


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 21 feb 09, 22:37

Det er vel bedre å ha spillere som passer til plassene enn å omrokkere slik at våre 11 antatt beste får starte?

Jeg sikter til at du setter Gashi på venstrekanten. Etter min mening er det langt bedre å bruke Thomassen eller Kvisvik som passer der enn Gashi som ikke ville passet overhodet. Det er helt feil rolle for ham.

Ang. å bruke Barsom på høyreback mener jeg, som jeg tidligere har skrevet også, kan være en god løsning. Jeg tror han ville passet bra der. Han er en aggressiv og god førsteforsvarer, er bra på hodet, har en god pasningsfot og vil bli en offensiv back. Tror det kunne blitt bra.

Nå motsier jeg jo nesten meg selv med det jeg skrev i første linja. Men jeg har trua på Barsom som høyreback! Gashi på venstrekant derimot, tror jeg ville blitt dårlig,

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 21 feb 09, 22:41
Endret: 21 feb 09, 22:41
Endret av: Costanza

En Gashi som ikke spiller sentral midtbanespiller er en sutrete Gashi, og en sutrete Gashi vil vi for all del ikke ha i Fredrikstad... For øvrig er han heller ikke noe god på kantene.

Barsom bør heller ikke spille back. Han mistrivdes som back i Djurgården, og selv om han er en profesjonell type, er det ingen hensikt å bruke spillere i posisjoner de ikke trives i. Da presterer de heller ikke på sitt beste over tid. Men for all del, Barsom fungerer bra som vikar på backplass. Men ikke fast.

Synes også det er galt å splitte stopperduoen Gerrbrand/Piiroja som tross alt er veldig samspilt, gode hver for seg og utfyller hverandre perfekt. Skal vi kjøpe inn en midtstopper, så bør vel det også være en erstatter for Gerrbrand snarere enn Piiroja med tanke på at førstnevnte mest sannsynlig forsvinner hjem til Sverige som bosmanspiller etter denne sesongen. Vår estiske venn har fortsatt en et par sesonger igjen av kontrakten, og ledelsen bør allerede i år finne ut hvem som evt. skal bli hans partner etter Gerrbrand forlater oss.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 22 feb 09, 23:01
Endret: 22 feb 09, 23:02
Endret av: Shadar

Noe av det jeg husker aller best fra fjorårssesongen er samarbeidet til Kvisvik og Thomasen. De hadde en veldig fin arbeidsfordeling og timing (ikke minst) sammen. Kvisvik er ikke fremtiden, han er aldrende og vi har gode alternativer. Allikevel besitter Kvisvik en så stor pasningspresisjon/timing og teknikk, matchvinneregenskaper, rutine og kreativitet at jeg mener det blir feil av et norskt lag å ikke utnytte noe så sjeldent som dette (gitt at spilleren er i god form). Kvisvik finnes det bare ên av.

DET var de gode sidene hans, jeg skal ikke komme inn på de andre her.

Staw

Pac - Piroija - Gerrbrandt - Wallace

Barsom - Wherman - Gashi - Kvisvik (hvis god form)

Gardar - Everton

 

Nå ble jeg nesten skuffet over meg selv for å ha kommet frem til en såpass "traust" lagoppstilling, men det er ut i fra hvordan jeg tror de kommer til å spille mot Glimt.Jeg vil benytte anledningen til å dele ut litt cred til Holters for å tørre å stille spørsmåltegn ved selvfølgeligheter (I dette tilfellet midtstopperplassen til Piroija). Det er også andre gode midtstoppere. Jeg tror allikvel at den norske serien er akkurat ræva nok til at Piroija greier å gjemme bort teknikken sin med kraftfulle og avløsende defensive hodestøt ;)

Nå som jeg nesten har skrevet ferdig kommer jeg selvfølgelig på at kampen skal spilles på kunstgress. Det kan få visse konsekvenser for hvem som starter osv tror jeg, men det orker jeg ikke å mene noe om nå Wink


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 22 feb 09, 23:27

Opprinnelig postet av Shadar

Noe av det jeg husker aller best fra fjorårssesongen er samarbeidet til Kvisvik og Thomasen. De hadde en veldig fin arbeidsfordeling og timing (ikke minst) sammen. Kvisvik er ikke fremtiden, han er aldrende og vi har gode alternativer.

For å kommentere - ikke for å argumentere, bare for å spinne litt videre på det med at Kvisvik ikke er fremtiden; Selvsagt er han ikke det. Men det vil vel aldri bli helt feil å bruke de spillerne som er best nå, fremfor å bruke de spillerne som vil være de beste en gang i fremtiden. Det er noe med å ta en kamp av gangen, ha fokus på her og nå, ikke bare i fremtiden et sted.

 Kan f.eks Thomasen og Kvisvik være et radarpar på venstrekant i år så er det fremtid nok det for en stund.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 22 feb 09, 23:55

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

 

Men det vil vel aldri bli helt feil å bruke de spillerne som er best nå, fremfor å bruke de spillerne som vil være de beste en gang i fremtiden. Det er noe med å ta en kamp av gangen, ha fokus på her og nå, ikke bare i fremtiden et sted.

For å kommentere - ikke for å argumentere: En interessant tanke og jeg er ganske enig. Men det er urasjonelt å ikke handle med en viss tanke på fremtiden. Å velge de kjappeste løsningene for øyeblikkelig tilfredsstillelse er ikke nødvendigvis det beste i et legre perspektiv. Kanksje det egentlig er bedre å utvikle de unge fremfor å tyne ut det siste i Kvisvik selv om han i øyeblikket kanskje er bedre (Nå tenker jeg bare litt høyt for å kverrulere med meg selv nærmest..)? Nei, nå skal jeg slutte å være tverr, for jeg tror vi egentlig er enige om at 1 år frem i tid er en fremtid akkurat nok for en aldrende Kvisvik og at vi får ta en sesong av gangen.

hehe.. dette innlegget ble visst bare tull. Men et innlegg ble det Laughing


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 23 feb 09, 14:42

Det hadde sikkert blitt en friskere debatt hvis vi ikke var så enige. Smile

Men det er klart det er en balanse mellom å tenke på nåtiden og på fremtiden. Det som er helt klart er at ingen, heller ikke Kvisvik, skal med i laget fordi han var god i fjor og i forfjor.

Samtidig må yngre spillere få slippe til før de egentlig er helt gode nok, ellers blir de det aldri.

Alt det sagt så tror jeg FFK slår B/G i serieåpningen. Laughing


Megasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 01 aug 07
Innlegg: 152

Lagt til: 23 feb 09, 17:19

Tipper FFK stiller med et velkjent lag i første runde:

 

 

                Everton Johannsson

  Kvisvik   Gashi   Wehrman   Ramberg

Wallace   Piiroja   Gerrbrand   Czwartek

                          Staw

 

Tror ikke Glimt blir like gode som i 08 sesongen, og derfor mener jeg at vi har en god sjanse til å vinne denne kampen. Etter at Glimt solgte Olsen mistenker jeg at mye av farten i overgangsspillet blir borte, og de blir ikke like farlige i disse situasjonene lenger. Men, alle kan jo overraske, syns det var morro med Glimt i fjor.

Bodø/Glimt - FFK

1 - 2

Everton putter først, deretter setter Hansi ballen i nettet. Bodø får inn et trøstemål på straffe i slutten av kampen ved Sørensen.

Laughing

---------------------------

Nå går vi for gull!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 23 feb 09, 17:41

Noen som vet hvor alvorlig skaden til Lasse er?


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 23 feb 09, 18:32

Opprinnelig postet av Patrioten

Noen som vet hvor alvorlig skaden til Lasse er?

Mener å ha lest at det bare var en lårhøne...


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 23 feb 09, 18:49

Opprinnelig postet av solano2

Opprinnelig postet av Patrioten

Noen som vet hvor alvorlig skaden til Lasse er?

Mener å ha lest at det bare var en lårhøne...

Vet det, men hvor alvorlig er den.


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 23 feb 09, 19:56
Endret: 23 feb 09, 21:03
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av Patrioten
Vet det, men hvor alvorlig er den.

Ikke verre en at han er i full trening og restituert igjenn, og klar til onsdagens kamp om han blir tatt ut.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5386

Lagt til: 27 feb 09, 16:04

I og med at Gardar Johansson er skadet, så håper jeg faktisk Tegström kommer inn som spiss i stedet for Adiyiah hvis vi skal spille 4-4-2

Laget blir da som følger:

                                                       Lasse Staw

Pål André Czwartek - Raio Piiroja - Patrik Gerrbrand - Wallace Fernando Pereira

Levon Pachajyan - Kasey Wehrman - Ardian Gashi - Joachim Thomassen

                           Andreas Tegström - Everton Santos da Costa

 

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 27 feb 09, 18:49

Opprinnelig postet av Rey

I og med at Gardar Johansson er skadet, så håper jeg faktisk Tegström kommer inn som spiss i stedet for Adiyiah hvis vi skal spille 4-4-2

 

Veldig uenig. Adiyiah og Pachajyan fant hverandre godt i IFK-kampen. Syns de kan få fortsette samarbeidet der. Tegan kan ev komme inn..

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 27 feb 09, 19:30
Endret: 27 feb 09, 19:30
Endret av: tgtgtgtg

Det kan jo fort bli Tegan og Adiyiah. Det er jo de som har trening som spisspar.  Sammarbeid er viktig

---------------------------

«Ligner på Ballack» blir selvsagt til «den nye Ballack» i rikspressen TKK


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 feb 09, 08:43

Begynner å bli få spisser å velge i mellom, ettersom Andreas ønsker seg fra FFK.

Da har vi bare Domi og Everton igjen å bruke, regner ikke med Mikael, for han er ikke noen Tippeligaspiller og bør leies ut til en, eller annen klubb som vi han.

Kanskje vi kan bruke Levon Pachajyan som spiss?

 

 


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 28 feb 09, 09:45

Det med tegan er vel litt frustrasjon fra hannes side. Det åpner seg vel en mulighet for han nå dersom Gardar ikke er klar til seriestart.. Dette er vel hans sjangse..

Det ryktes at det ikke er bare bare blandt gutta i spillerstallen heller...Undecided

 

---------------------------

Heia FFK


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 feb 09, 09:52

I fjor var  Hansi, Ramberg og Pål Andrè som ikke var fornøyd med Grønnis, hvem er det du sikter til?



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3