Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: Bodø/Glimt - FFK (1. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 feb 09, 21:54
Endret: 15 mar 09, 18:00
Endret av: Holters

Sesongstart nærmer seg med stormskritt. Faktisk er det bare 23 dager til det hele braker løs på bortebane i Bodø. I mellomtiden kan vi benytte tiden i å spekulere i hvem som kommer til å starte årets første offisielle FFK-kamp.

Mitt tips til startellever mot Bodø/Glimt i 4-4-2:

Lasse Staw

Pål André Czwartek - Vidar Martinsen - Patrik Gerrbrand - Wallace Fernando Pereira

Levon Pachajyan - Kasey Wehrman - Ardian Gashi - Joachim Thomassen

Gardar Johannsson - Everton Santos da Costa

 

Jeg har nok et par overraskelser i min startellever, men det er så kjedelig å tippe det alle andre tipper.

Jeg starter på keeperplassen og jobber meg fremover på banen.

Keeper

Ingen av keeperne har utpekt seg som et soleklart førstevalg under årets forsesong. Begge har vært ustabile og gjort flere tabber som har ført til mål imot. I forrige kamp mot IFK Göteborg måtte Staw tidlig ut med en lårhåne, og Bråthen fikk igjen prøve seg mellom stengene. Til tross for seks innslupne mål gjorde ikke Bråthen noen direkte dårlig oppvisning. Jeg tror likevel Lasse Staw trekker det lengste strået. Han virker å inneha mer spisskompetanse - særlig på strek - enn Bråthen, og jeg bare føler at han innehar mer matchvinneregenskaper enn Bråthen. Basert på magefølelse og det faktumt at Staw fikk tilliten i fjorårsesongen, så velger jeg Lasse Staw i buret.

Mitt valg: Lasse Staw.

Høyreback

I mine øyne en av de vanskeligste posisjonene å finne en fullgod kandidat, og definitivt den posisjonen jeg ønsker en klasseforsterkning. Ja, sett bort ifra spissen som skal dunke inn 50 mål hver sesong da...

Vi har en eneste rendyrket høyreback i stallen, og det er en aldrende Pål André Czwartek. Dessverre har tiden begynt å innhente klubbhelten. Farten er ikke som den engang var, og da har ikke Czwartek så mye igjen å skryte av.

Andre alternativer er Agim Shabani og Vidar Martinsen. Førstnevnte synes jeg ikke er noe backmateriale i det hele tatt, men likevel er det stort sett i denne posisjonen Shabani fort kan komme til å få noen kamper i løpet av årets sesong. Martinsen er heller ikke en begavet back, men han har ikke gjort seg bort på plassen tidligere. I tillegg innehar Martinsen bra fart, og kan rette opp mye feil med den.

Den beste backen - i mine øyne - er skadet og uaktuell til sesongstart. Hvis ikke, så tror jeg Jan Tore Ophaug hadde vært å finne på høyrebacken. Han tilfører sårt tiltrengt hode- og duellstyrke, noe vi ikke har slitt med på dødballer blant annet. En svært, svært undervurdert fotballspiller i Fredrikstad Jeg forstår egentlig ikke hvorfor så mange hakker på ham. Her er det nok mye fordommer ute og går fra tiden i Brann.

Siden jeg har valgt som jeg har valgt på midtstopperplassen, så står jeg igjen med to valg på høyrebacken: Pål André Czwartek og Agim Shabani. Førstnevnte har langt mer erfaring og er faktisk en høyreback, mens sistnevnte hovedsaklig er en midtstopper. Jeg benyttet kron og mynt for å bestemme hvem jeg skulle velge, og valget falt på Czwartek, så det blir intet sjokkerende valg i denne posisjonen.

Mitt valg: Pål André Czwartek.

Midtstopper én

Sikkert det mest sjokkerende valget for mange, men jeg er ikke den største tilhengeren av Raio Piiroja. Misforstå meg rett, jeg elsker innstillingen og innsatsen hans. Dersom alle hadde kjempet så hardt og spilt så tydelig med hjertet utenpå drakta som det Piiroja alltid gjør, så hadde vi aldri klaget på manglende innsats. Den er eksepsjonelt.

Men så er det nå engang dette med ferdighetene da. Raio Piiroja er en villmann uten like. Han er en elendig ballspiller og har lagets dårligste oppspillsfot. Det blir stort sett måk og mål i alle retninger. I tillegg er han ustrukturert og holder sjeldent leddet. Han ruser inn i enhver situasjon. På offensiv dødball er han katastrofalt elendig relativt sett til for god han er i defensive hodedueller. Når Piiroja skal angripe en ball, så hopper han ofte inn med kropp og sjel for å angripe ballen. Blir det først mål, så er det ofte med bakhodet eller toppen av hodet. Det er mer tilfeldigheter enn dyktighet.

Store pluss får han likevel for gode lunger, duellstyrke og feier på defensive dødballer/oppspill.

Jeg tror vi i år kommer til å oppleve oftere at Raio Piiroja blir benket til fordel for Vidar Martinsen og/eller Jan Tore Ophaug. I de kampene Ophaug steppet inn under fjorårets sesong, så merket vi faktisk ikke at Piiroja var borte. Årets første seriekamp kommer for tidlig for Ophaug, men Martinsen rapporteres å være i godt slag, og er faktisk ganske lik Piiroja i spillestilen. Han innehar også meget bra hurtighet.

Det som taler for at Piiroja får spille er at han og Gerrbrand etter hvert har blitt et svært samspilt stopperpar, og jeg er usikker på om trenerteamet - selv om de kanskje vil - tør å sette ut Piiroja av laget. De vet hvilken status han har i byen.

Mitt valg: Vidar Martinsen

Midtstopper to

Denne trenger ingen videre utgreiing: FFKs beste midtstopper og forsvarets lim er selvsagt soleklar i startelleveren. Patrik Gerrbrand kommer til å starte samtlige kamper så lenge han er skadefri.

Mitt valg: Patrik Gerrbrand

Venstreback

Vi begynner etter vært å få et luksusproblem på venstrebacken. Frisparkspesialisten Wallace Fernando Pereira startet sesongen bra og økte ytterligere underveis. Flere flotte mål ble det, og til tider var brasilianeren et helt angrep alene langs venstresiden. Like soleklar i startelleveren som Patrik Gerrbrand, men om det blir på venstreback eller venstre kant er nok avhengig av suspensjoner og skader.

Bak ham er vi så heldige å ha et lokalt sarpetalent som virkelig har vist seg å være et godt kjøp. Per dags dato er Joachim Thomassen best på venstrebacken, men dessverre for ham så har FFK allerede en back som er enda bedre. Thomassen kan vise seg å være en naturlig arvtager dersom Pereire skulle bli solgt.

Mitt valg: Wallace Fernando Pereira

Høyre kant

FFK har trua og han er garantert leid inn for å brukes. Så lenge Levon Pachajyan kommer opp på et akseptabelt fysisk nivå frem til seriestart, så vil jeg tro han tar hånd om høyrekanten. Det skal bli spennende med en hurtig krittspiller som kan utfordre én-mot-én. Det har vært mangelvare i FFK siden Stian Johnsens (og tildels Enerlys) glansdager, og Pachajyan har en god sesong i Allsvenskan bak seg.

Hans Erik Ramberg, Abgar Barsom og Raymond Kvisvik kan også benyttes her.

Mitt valg: Levon Pachajyan

Defensiv midtbane

Ingen over - ingen ved siden. Den vanskeligste enkeltspilleren å erstatte i hele FFK-laget. Kasey Wehrman - skadefri og i slag - er rett og slett et soleklart valg som defensiv midtbanespiller. Ligger dypt foran midtstopperne og rydder unna i stor stil. I tillegg er han en bedre pasningspiller og mer kreativ enn folk gir ham kred for. Ofte den som vinkler spillet fra side til side og kan finne på å slå forløsende, offensive pasninger. Dyktig spiller, og FFKs mest kreative midtbanespiller - til tross for sin dype midtbaneposisjon - sammen med Kvisvik.

Mitt valg: Kasey Wehrman

Offensiv midtbane

Løpssterke Ardian Gashi kaprer nok denne rollen i år også. Han tilbakelegger store rom og er veldig flink til å forstyrre motstanderne. Jeg skulle likevel ønske at han var en enda bedre pasningspiller, var mer kreativ og hadde bedre overblikk. Altfor ofte krummer Gashi bare nakken og tar sikte på å bryte seg frem til målgården fremfor å se seg om etter alternativer underveis. Gashi er dessverre altfor lite involvert i både målgivende og scoringer til å være en sentral, offensiv midtbanespiller. Jeg er ikke den største tilhengeren, men verdsetter innsatsen hans så det holder.

I bakhånd for begge disse posisjonene lurer snart nysignerte Celso Borges og kanskje FFKs beste i sesongoppkjøringen (sammen med Abbe) Hans Erik Ramberg. Førstnevnte skal være en sentral midtbanespiller med god teknikk, bra kreativitet og gode pasninger. I mine øyne høres det nøyaktig ut som noe vi mangler i FFK, så det blir spennende å følge ham videre. I tillegg har Hans Erik Ramberg - endelig vil jeg påstå - igjen begynt å prestere sentralt under sesongoppkjøringen. I fjor spilte han sine beste kamper på høyrekanten, og falt sammen gang på gang når han ble flyttet inn sentralt i enkeltoppgjør. Merkelig.

I tillegg har vi unggutten Martin Elvestad, som kan ligne litt på Kasey Wehrman, som kanskje får noe mer spilletid i år. Joachim Thomassen og Abgar Barsom gjøre en innsats sentralt.

Mitt valg: Ardian Gashi

Venstre kant

Etter at Levon Pachajyan kom til klubben, og trolig tar over høyrekanten, så må både Raymond Kvisvik og Abgar Barsom i konkurranse Joachim Thomassen hovedsaklig sloss om venstrekanten. Jeg tror at Grönhagenyndlingen Abgar Barsom trekker det lengste strået - særlig på bortebane, og kommer til å spille de fleste kamper han er skadefri. Sesongstarten kommer nok for tidlig for kneskadede Abbe, og dermed er det duket for sarpingen Joachim Thomassen. Jeg tror trenerteamet velger løpsstyrken til toveisspilleren Thomassen fremfor luksusbidragene til Raymond Kvisvik. Sistnevnte tror jeg vi får se mindre og mindre på banen i år, men det gjenstår å se. På hjemmebane kan nemlig hans kreative bidrag fortsatt være gull verdt.

Wallace Fernando Pereira og Joachim Thomassen kan nok stå for en spennende venstreside i år!

Mitt valg: Joachim Thomassen.

Spissene

Trolig den vanskeligste posisjonen å spå per dags dato. Vi har fem spisser i stallen: Gardar Johannsson, Everton Santos Da Costa, Dominic Adiyiah, Andreas Tegström og Michael Trulsen. Problemet er at ingen av de er noen notoriske målscorere!

Jeg tror Gardar kommer til å kapre én av de to spissplassene mot Bodø/Glimt sammen med Everton. Førstnevnte var fjorårets toppscorer og sistnevnte viste prov på et iboende, uforløst potensial. I flere av årets treningskamper har FFK mistet alt offensivt trykk etter at Everton måtte forlate banen. På sitt beste er han et helt angrep alene. Utrolig sterk i kroppen, unorsk teknikk, bra til å skjerme ball, flotte ned- og medtak og gode pasninger. Dessverre skorter det fortsatt på avslutningene, så der har trenerteamet noe å jobbe med, men kommer den biten, så har FFK en klassespiss i stallen.

Dominic Adiyiah ble nylig afrikansk U20-mester i det som tilsvarer Champions League. Han utpekte seg på godt og vondt på et meget godt Ghanalag. I finalen var han kaptein, men underveis har supporterne omtalt med mindre hyggelig beskrivelser som "en fattigmanns Razak Pimpong" og klaget over hvor ineffektiv han er. Også her har trenerteamet en jobb å gjøre ved å foredle avslutningsferdighetene. Likevel har Dominic noen spennende egenskaper. Han er svært rask de første meterne (uten å inneha noen ekstremt toppfart) og er slettes ingen dårlig pasningsspiller. Det var nok godt for selvtilliten at han scoret to mål mot IFK. Kanskje kan Adiyiah bli årets store overraskelse?

Michael Trulsen tror jeg ikke får allverdens med innhopp. Tegan kommer til å fortsette i samme rolle som i fjor med vilkårlige innhopp nå og da med mindre klubben skulle klare å kvitte seg med ham for å frigjøre lønnskostnader.

Mine valg: Gardar Johannsson og Everton

 

Hva tror dere? Smile

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 20 feb 09, 23:59

Ser bra ut Holters, men tviler sterkt på at piroja ofres til fordel for martinsen.

 

Dessuten tror jeg Kvisvik tar venstrekanten.

Og har FFK fått til det umulige å hente denne costarikeren, så starter nok han..

 

Ellers begynner det å nærme seg nå ja... kjenner de gode nervene er på vei..  Cool

---------------------------

Jørn Moum, gleder seg over seriesølv 2008!
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 21 feb 09, 00:03

Selv om Borges skulle bli klar tviler jeg sterkt på at han blir kastet rett ut i det med så lite treningsgrunnlag med resten av gruppa. Samtidig er det jo en smule klimaforskjell osv...


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 21 feb 09, 00:10
Endret: 21 feb 09, 00:11
Endret av: Costanza

Med forbehold om at skader og sykdom ikke forverres eller oppstår hos andre spillere i de kommende ukene frem til seriestart, tror jeg 10 av 11 i oppstillingen til Holters løper ut på Aspmyra søndag 15. mars. Ser overhodet ingen grunn til å plassere Raio Piiroja på benken til fordel for Vidar Martinsen, og tror heller ikke Grönhagen kommer til å gjøre det.

På midtbanen tror jeg imidlertid Joachim Thomassen kaprer plassen på venstresiden på bekostning av Kvisvik, spesielt i en bortekamp som denne. På hjemmebane stiller nok Kvisvik sterkere. Også usikker på om Levon og Wehrman rekker å komme i kampform, men krysser fingrene for det.

På topp synes jeg Gardar/Everton per i dag er det klart mest spennende paret og de bør rendyrkes som spisspar. Adiyah er en dog en spennende joker som kan komme inn om Everton ikke har dagen.

På keeperplass var Lasse Staw såpass imponerende en halv sesong i fjor at han bør få tillit bare på bakgrunn av det i innledningen av årets sesong.

Og enig med siste taler i at Borges neppe er aktuell for en startoppstilling mot Bodø/Glimt selv om FFK skulle lykkes i å få ham til klubben før seriestart.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 21 feb 09, 00:16

Jeg er enig på alle plasser untatt den med Vidar Martinsen vs. Piiroja. Jeg er av akkurat samme oppfatning om vår kjære estlender, han er katastrofal på enkelte områder. Jeg har sett gjennom en del av målene vi fikk mot oss i fjor, og Piiroja er skyld i mange av dem- ofte grunnet posisjoneringsfeil. Den offensive delen er jeg ikke så bekymret for, det beste er jo om oppspillene kommer fra back. Men defensivt kan Piiroja være en katastrofe til tider. Likevel mener jeg han står foran Martinsen i køen.

Det beste hadde egentlig vært om Piiroja ble solgt til Tyrkia i vinter og Karlsen hadde hentet inn et søramerikansk stoppertalent.. Fremover kommer det til å stilles langt større krav til stoppernes pasningskvaliteter, "Piiroja-rasen" tror jeg kommer til å være utdødd om 10-15 år.

Ellers har vi veldig mange alternativer på midtbanen. Den midtbanen du har satt opp er nok den beste vi kan stille. Jeg aner ikke hvor god Borges er, men han tar jo evt. en plass hvis han er god nok. Personlig håper jeg faktisk Barsom kan spille høyreback istedenfor Czwartek når han er klar... Barsom må nesten inn på laget, og da tror jeg det ville blitt på bekostning av Thomassen. Men Thomassen har et stort potensiale, så jeg håper han får masse spilletid! Det ville vært synd å kaste bort et slikt talent ved å bruke feks. Kvisvik isteden.

Min personlige mening er at det er bedre å la Thomassen, Staw, Pereira, Borges, Elvestad og Trulsen få spilletid og komme på 6.plass enn å komme på 4.plass ved å satse på rutine.

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 21 feb 09, 00:58

må ikke vidar stå over da p.g.a. rødt kort ?

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 21 feb 09, 01:00

Er det ikke en treningskamp mot Hønefoss eller noe sånt 7.mars eller noe? Sto noe sånt på fredrikstadfk om jeg ikke husker helt feil, hvertfall.. Da står han vel over den?

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 21 feb 09, 01:02

det er også en mot kongsvinger tror jeg da hehe

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 21 feb 09, 01:03

Ja, det er sikkert de to jeg blandet.

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 21 feb 09, 06:28

Opprinnelig postet av keiko99

må ikke vidar stå over da p.g.a. rødt kort ?

 

Det er bare hvis han blir utvist i den siste treningskampen før sesongstart... Cool

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 21 feb 09, 09:25

Opprinnelig postet av Bob Page

Opprinnelig postet av keiko99

må ikke vidar stå over da p.g.a. rødt kort ?

 

Det er bare hvis han blir utvist i den siste treningskampen før sesongstart... Cool

Må man ikke stå over første seriekamp hvis utvisningen man får gir mer enn en kamps utestengelse?


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 21 feb 09, 09:37

Mener å ha hørt det samme, men Tegan måtte jo sone bortekampen mot Brann i fjor pga rødt kort i siste treningskamp. Kan ikke skjønne at det kortet skulle føre til mer en en kampsutestengelse....

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 21 feb 09, 10:12

Mitt tips:

Lasse Staw

Pål-André Czwartek - Patrik Gerrbrand - Raio Piiroja - Wallace Fernando Pereira

Hans Erik Ramberg - Kasey Wehrman - Ardian Gashi - Raymond Kvisvik

Everton - Gardar Johannsson

 

Forsvaret er greit. Vidar Martinsen er om mulig ennå dårligere enn Raio teknisk. Vidar er rett og slett en villmann og en vandrende katastrofe når det kommer til pasninger, oppspill osv. Skulle nesten tro Holters har et horn i siden til Piiroja (var ikke Piiroja den eneste omtrent som ikke var misfornøyd med Grönis?). Man kan jo lure... Uansett er det klasseforskjell på våre to villmenn i forsvaret. Skal man sette ut Piiroja kunne man like godt solgt han og fått penger for han mener jeg. Han er bankers på lik linje med Pereira og Wehrman.

Ellers er jo Holters' lag helt greit. Men ser ingen grunn til å sette ut Kvisvik hvis han er i brukbar form. Jeg tror faktisk ikke Levon starter heller. Han kan være grei som joker. Føler meg heller ikke trygg på at Wehrman er skadefri og i form. I såfall kommer enten Thommassen eller Levon inn på mitt lag.

I angrep kan Adiyiah kapre den ene spissplassen. Gardar tror jeg er sikker.

 

Alt i alt er jeg litt forsiktig optimist i forhold til serieåpningen. Glimt har vært bedre enn fryktet hittils i vinter. FFK har vel vært sådär...


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 21 feb 09, 10:43

Jeg har vært på de fleste treningene i vinter og veit at Kvisvik er bedre enn noen gang. Er derfor uenig med Holters i at han kommer til å få spille mindre og mindre i år...

Og det du sa om at vi ikke har en notorisk målscorer, der er jeg faktisk også uenig. Trulsen bøtter inn mål på trening, han er den klart mest effektive av spissene våre. Han er faktisk meget sikker foran kassa. Men som du sier så tror jeg ikke han får spille så mye i år. Til det er han altfor dårlig på alt annet. Det eneste gutten kan er å putte ballen i mål.

Som du sier så viser Martinsen god form, og han blir nok brukt mer i år. Men tviler sterkt på at Rajo vrakes..

Thomassen har jeg også veldig trua på, men han har vært en del skada i sesongoppkjøringa nå, og trent alternativt.. Håper han tar nye steg i år, for her tror jeg vi har en kommende klassespiller. Men tror han må vike for Raymond i første kamp..

Mitt tips til lag mot Bodø Glimt:

Lasse, Pål, Gerrbrant, Rajo, Pereira, Levon, Kasey, Ardian, Raymond, Gardar, Everton.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 21 feb 09, 12:05

Jeg tror enten at Kvisvik og Ramberg starter på hver sin kant, eller at Levon og Thomassen gjør det. Mitt tips er de to siste. Vi fortsette å ha en av de mest løpssterke midtbanene i ligaen for å sanke poeng, og da tror jeg ikke Grönhagen velger å gå for to offensive kanter. Misforstå meg rett, jeg sier ikke at Kvisvik og Levon er to late jævler som bare henger igjen oppe. Men Kvisvik har aldri vært kjent for å løpe mye, han har andre kvaliteter. Og Levon er tenkt å være en offensiv kantspiller, hans førsteprioritet er da ikke returløp. Selvom han sikkert må ta mange av de også. I tillegg har vi Wallace på venstreback som utover i sesongen i fjor ble en svært så offensiv back(vingback), og da tror jeg han og Thomassen sitter fint til hverandre.

Det som ble skrevet om at Martinsen er dårligere med ballen enn Piiroja er tull. Martinsen har ingen bra oppspillsfot han heller, men den er betydelig bedre enn Piiroja sin. Martinsen er også en "villmann", men han er litt bedre enn Piiroja på posisjonering pluss at han har bedre fart. Likevel, Piiroja bør starte etter min mening.

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 21 feb 09, 14:31

Opprinnelig postet av Lemmy

 

Det som ble skrevet om at Martinsen er dårligere med ballen enn Piiroja er tull. Martinsen har ingen bra oppspillsfot han heller, men den er betydelig bedre enn Piiroja sin. Martinsen er også en "villmann", men han er litt bedre enn Piiroja på posisjonering pluss at han har bedre fart. Likevel, Piiroja bør starte etter min mening.

Du må gjerne mene at Vidar er bedre enn Raio med ballen. Jeg er ikke enig. Jeg synes begge stinker på dette området. jeg har både spilt med og mot Vidar mange ganger, og har aldri vært spesielt imponert over ballbehandlingen. Jeg sitter med hjerte i halsen og får lyst til å skrike "få den ballen til hælvete vekk" hver gang de får ballen.

Det andre du skriver om han stemmer godt, spesielt det med farta. Vidar vil jeg tro er den raskeste spilleren i hele troppen. Levon vet jeg ikke så mye om, heller ikke Adiyiah.


kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03
Innlegg: 516

Lagt til: 21 feb 09, 15:31

Er uenig med trådstarter noen på noen punkter.

1. Kan ikke se for meg at Vidar skal kapre stopperplassen. Han har fått prøve seg en god del kamper nå, men aldri imponert skikkelig. Selger seg ofte alt for lett, og spiller ofte uten hode. Raio dominerer år på år. Hvorfor forandre på et midtforsvar som allerede fungerer utmerket?

 

2. Venstrekant. Tror nok ikke Kvisvik får klippekort i år, men han spiller nok med Glimt. Bortebane. Serieåpning. Kvisvik virker god om dagen. Har Joakim spilt en god bortekamp for FFK? Grønhagen satser nok på rutine og et sikkert kort der.

 

3. Høyrekant. Tja. Kjenner ikke så godt til vår nyeste invistering. Føler han må prestere noe i FFK-drakt før han spiller fra start.

---------------------------

Ære være plankebyen!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 21 feb 09, 15:52

Hvorfor skulle ikke Grønhagen tørre å sette ut Raijo til fordel for Vidar, holters? Er det noe han har visst er det å gå for det han tror på, uansett. Kvisvik ble holdt lenge ute i kulden, Karlsen måtte gå osv.... Tror det er rimelig opplagt at Raijo spiller på bekostning av Vidar mot Glimt. Rett og slett fordi han er en viktigere og bedre spiller....

       Vet at Barsom er uaktuell mot Glimt, men utifra det du skriver virker det som du ville benket Barsom selvom han hadde vært skadefri. Må si meg totalt uenig i det. Barsom er en ærlig spiller som jobber jevnt og trutt, vil alltid ha ballen og er utrolig mye delaktig i spillet.

    Pr idag, før jeg får sett Levon og eventuellt Borges fler ganger, vil jeg si det enkleste laguttaket er det beste, så sant alle er disponible. Dvs Staw- Chwartek Gerrbrand Piroja Wallace- Barsom Gashi Wehrman Kvisvik- Everton Gardar

En allsidig spiller som Thomassen vil uansett få masse spilletid i år, og det er bra...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 feb 09, 15:55
Endret: 21 feb 09, 16:06
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Vet at Barsom er uaktuell mot Glimt, men utifra det du skriver virker det som du ville benket Barsom selvom han hadde vært skadefri. Må si meg totalt uenig i det. Barsom er en ærlig spiller som jobber jevnt og trutt, vil alltid ha ballen og er utrolig mye delaktig i spillet.

Hvordan klarte du å komme frem til det?

Det må være en så stikk motsatt konklusjon av det som ble skrevet som det over hodet er mulig å trekke:

"Jeg tror at Grönhagenyndlingen Abgar Barsom trekker det lengste strået - særlig på bortebane, og kommer til å spille de fleste kamper han er skadefri. Sesongstarten kommer nok for tidlig for kneskadede Abbe, og dermed er det duket for sarpingen Joachim Thomassen."

Jeg tror altså at man velger Thomassen på bekostning av Kvisvik på bortebane.

Sistnevnte har hatt en tendens til å være totalt ræva på utebanen, og da spesielt på kunstgress. I fjor valgte Grönhagen gang på gang løpssterke spillere på bortebane på bekostning av Kvisvik. Jeg tror altså at Thomassen starter seriestarten siden Barsom er skadet. Spesielt når jeg tar høyde for at jeg tror de starter offensive Levon Pachajan på motsatt side (så lenge han er i akseptabel fysisk fatning).

Jeg er enig i det Lemmy skriver: Tre av fire kommer til å være løpsmaskiner for å balansere. Det betyr at vi enten får vi se Thomassen (Barsom) og Pachajyan, eller så starter Kvisvik og Ramberg (Barsom). Jeg tror førstnevnte par trekker det lengste stråen til seriestart.

Barsom i parantes siden han er skadet. Hvis ikke, så hadde det blitt ryddet plass til ham i startelleveren.

Moro at laguttaket engasjerer. Cool

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 21 feb 09, 15:58

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Lemmy

 

Det som ble skrevet om at Martinsen er dårligere med ballen enn Piiroja er tull. Martinsen har ingen bra oppspillsfot han heller, men den er betydelig bedre enn Piiroja sin. Martinsen er også en "villmann", men han er litt bedre enn Piiroja på posisjonering pluss at han har bedre fart. Likevel, Piiroja bør starte etter min mening.

Du må gjerne mene at Vidar er bedre enn Raio med ballen. Jeg er ikke enig. Jeg synes begge stinker på dette området. jeg har både spilt med og mot Vidar mange ganger, og har aldri vært spesielt imponert over ballbehandlingen. Jeg sitter med hjerte i halsen og får lyst til å skrike "få den ballen til hælvete vekk" hver gang de får ballen.

Det andre du skriver om han stemmer godt, spesielt det med farta. Vidar vil jeg tro er den raskeste spilleren i hele troppen. Levon vet jeg ikke så mye om, heller ikke Adiyiah.

Vi er hvertfall enige om at begge, som du sier, stinker på området. ;) Personlig mener jeg at Piiroja er verre enn Martinsen, men så dårlig som nivået er i Tippeligaen tror jeg ikke det er sååå viktig med spillende midtstoppere. Internasjonalt kommer det til å bli viktigere og viktigere, det er en av grunnene til at jeg mener at Vegard Forren bør få prøve seg på landslaget- han er en spillende stopper.

Men siden Vidar er bedre posisjoneringsmessig enn Raio mener jeg det er jevnere mellom de to enn mange tror. Likevel syns jeg Raio bør starte.

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24