Husk meg
Brukernavn
Passord

Bråk/uenighet mellom Grønis og Karlsen

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 13 4

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 22 jan 09, 13:10

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Karlsen representerer FFK i denne saken, mens Grönhagen representerer seg selv.

 

Jeg garanterer deg at denne saken ikke er så enkel som det.

 

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 22 jan 09, 13:14
Endret: 22 jan 09, 13:15
Endret av: denialsander

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av foyn

Så Karlsen har i løpet av 1-2 mnd både rukket å utarbeid en ny sportslig strategi og fremmedgjøre hovedtreneren ?  

FFK har i en periode hatt klubbdirektør og sportsdirektør på vikariat. I denne perioden har Grönhagen fått gjøre som han vil. Kritikken som har kommet fra Karslen nå har vært kjent i klubben lenge(hørt selv om dette nesten ett år siden). Men det er hans jobb å ta tak i det.

Grining fra ung-gutter som ikke får spilletid eller blir snakket til ? Dette er business og grønhagen har resultater.. Ser ikke at thomassen har klaget, men han er kanskje vant til disiplin og egenmotivasjon fra sin fotball-utdannelse...

 


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 22 jan 09, 13:18

Opprinnelig postet av Holters

ffksupporter.net kommer med en "utbrodering" i form av en kommentar. Den er ferdig, men usikker på hvor mye jeg skal gå ut med. :)

Jeg syns jo du skal gå ut med det som ikke skader evt. kilder eller forholdet til dem. Dere har klart den balansegangen godt tidligere, syns jeg, og det er vel derfor kildene fortsetter å uttale seg til dere også. Kildevernet er naturligvis veldig viktig. Noe av det en får opplyst, vil det være naturlig å beholde til "internt bruk". Samtidig er vel kildene klar over at noe av det de sier vil komme ut også.

---------------------------

Hater hat!


linbus

Knøttespiller

Ble medlem: 07 mai 03
Innlegg: 52

Lagt til: 22 jan 09, 13:20

Pressekonferanse kl 15 iflg F-B

 

http://www.f-b.no/article/20090122/FFK/687636062/1220/NYHET

---------------------------

708 - Vil alltid huske lange stå.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 22 jan 09, 13:20

Uten å kjenne saken noe utover det som står på internett, vil jeg tro at om en av disse to må gå håper jeg det blir Karlsen. Det er mye vanskeligere å få tak i en god hovedtrener enn en god sportsdirektør. Likevel, jeg har en magefølelse på at Grönhagen trekker seg. Da vil jeg bli svært skuffet, det er så absolutt IKKE det FFK trenger!

Da velger man vel mest sannsynlig å gå for Aune eller Jonsson. Men har ikke disse mye av de samme synspunktene som Grönhagen? Hva er i såfall vitsen?

Kjenner jeg blir bare irritert og sliten over at det ikke går an å få kontinuitet i FFK. Vi har hatt altfor mange utskiftninger både i ledelsen og i det sportslige apparatet, nå må vi gå for en stil og noen mennesker som kan sitte i mange år.

Det beste er selvfølgelig om man kan samtale seg frem til enighet, men jeg har liten tro på det.

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 22 jan 09, 13:21

ffksupporter.net kommenterer:

http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1601

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 22 jan 09, 13:32

Opplysende kommentar, og det ser ikke ut til å være mye tvil om hva Holters mener som saken.

Men: Det bør i alle fall være mulig å få til en større satsning på juniorlaget uten at hovedtreneren må gå. Det er også et spørsmål om støtteapparat. For det stemmer vel ikke helt at Grönhagen som trener ikke har latt unge spillere slippe til på banen? Han har da vitterlig også fått kritikk for at noen av dem har fått for mye spilletid? Slik jeg ser det har Grönhagen valgt ut de spillerne han mener er best, uavhengig av alder, og det er vel en medvirkende årsak til at FFK tok sølvet i fjor.

Dersom Grönhagen så utilsnakkelig at han konsekvent saboterer enhver satsning på unge spillere i klubben, blir det imidlertid vanskelig. Er det tilfelle?


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 22 jan 09, 13:41

Jeg lurer på hvor på veien vi tok steget til å utvikle seg mot medias ypperste klovneklubb i TL. Bare alle de syke oppslagene som har vært de siste åra og alt bråket er nok til at jeg velger meg karlsen, hvis han kan tilføre litt sårt tiltrengt proffesjonalitet.

Bittert å miste Grønnis, men jeg er for andre gang i historien enig med kanogvetalt, og ideen om å tenke langsiktig.

---------------------------

Godt nytt Darwin år til alle!

Fra herregud.com. Irilar: Jeg har merket meg at de aller fleste som skriver rasende innlegg her først og fremst er opptatt av å forsvare sin rett til å onanere.


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 22 jan 09, 13:45

Opprinnelig postet av Holters

ffksupporter.net kommenterer:

http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1601

Meget interessant artikkel. I min mening, det mest interessante er fraværet av FFK's ledelse. Hvis sportslig leder legger opp til at ffk skal bli en farmerklubb, vil jeg karakterisere det som en ganske markant beslutning og det er besynderlig hvis det bare presses gjennom over natten..


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 22 jan 09, 13:52

Opprinnelig postet av foyn

Opprinnelig postet av Holters

ffksupporter.net kommenterer:

http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1601

Meget interessant artikkel. I min mening, det mest interessante er fraværet av FFK's ledelse. Hvis sportslig leder legger opp til at ffk skal bli en farmerklubb, vil jeg karakterisere det som en ganske markant beslutning og det er besynderlig hvis det bare presses gjennom over natten..

Dette var garantert Karlsens mandat da han ble ansatt og han har ganske sikkert klubben (styret) bak seg.

Om en av de må takke for seg er det nok Grønis slik jeg ser det nå....og jeg håper unge Karlsen vet hva som venter ham om han blir stående som "syndebukk" for å skvise ut helten Grønis i fotballgale Fredrikstad...


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 22 jan 09, 13:53
Endret: 22 jan 09, 13:56
Endret av: hasse33

Jeg ser at visjonene til både Grønhagen og TKK begge kan være bra for klubben. (litt OleBrum..jatakk begge deler)

For å overleve økonimisk i fotballverden i dag må man utvikle egne talenter og/eller kjøpe billig utenlandsk og selge dyrt etter et par sesonger.

Økonomi er en viktig faktor her. Kart at TKK`s visjon om billige spillere i innkjøp og dyre salg virker sikkert forlokkende på investorer...endelig får de noe igjen for penga de har dytta inn i klubben, men hvor blir det av identiteten til FFK som klubb i et slikt system ??

 


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 22 jan 09, 14:03

anonym juniorspiller har ikke så mye til overs for grønis:

 

"

Tro meg.. Jeg har selv vært i spillergruppen til Fredrikstad og suksessen deres er IKKE Grønhagens fortjeneste.. I spillergruppen tror jeg det er kun Raio som liker han som person.. Ingen av de andre trenerne eller spillerne tåler trynet på arogante Grønhagen. Harry Hansen sluttet som toppspillerutvikler for Fredrikstad kun pga Grønhagen og måten han behandlet han og de yngre spillerne på. Juniorlaget til FFK kom til semifinalen i NM men ingen av dem fikk engang lærlingskontrakt. Grønhagen tenker ikke spillerutvikling, men tenker kun å forbedre CV-en sin.. Når han attpåtil vil styre hele klubben selv så vet man det ikke vil funke nå som TKK har kommet og forhåpentligvis for spillerne og de andre trenerene i klubben så ender det opp med at Grønis forsvinner og TKK blir. Jeg var juniorspiller selv og det FØRSTE jeg la merke til på trening var hvor mye spillerne mislikte Grønhagen. Det sier sitt...

Og måten han behandler spillerne på er kanskje enda verre.. men det kan man komme tilbake til senere..

(Innlegget ble redigert 22.01.09"

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


onkel P

Bedriftsspiller
Ble medlem: 27 des 06
Innlegg: 10

Lagt til: 22 jan 09, 14:04

Glimrende artikkel Holters! Dette er dybdejournalistikk på sitt beste og du ligger flere hestehoder foran f-b. Det er synd at du forlater redaktørstolen, men forhåpentligvis stikker du innom en gang i blant. Sånn som nå.

Jeg henger meg på ditt betimelige spørsmål om kompetansen hos styret og i første rekke styreleder Gjeldsnes. Når en slik konflikt kommer til overflaten så raskt er det helt åpenbart at de ansvarlige for ansettelsen av Karlsen har gjort en elendig jobb i forkant. En kompetent styreleder og et kompetent styre skulle ha sett i forkant at det her kunne ligge en spore til konflikt. En organisasjon må spille på lag for at den skal fungere. Hvis man ansetter folk i blinde så skjer ofte det motsatte. Hørte jeg at noen nevnte profesjonalitet? Dette vitner ikke særlig mye om en profesjonell organisasjon.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 22 jan 09, 14:05
Endret: 22 jan 09, 14:15
Endret av: Magnum

Opprinnelig postet av Snæbbis

Jeg lurer på hvor på veien vi tok steget til å utvikle seg mot medias ypperste klovneklubb i TL. Bare alle de syke oppslagene som har vært de siste åra og alt bråket er nok til at jeg velger meg karlsen, hvis han kan tilføre litt sårt tiltrengt proffesjonalitet.

Bittert å miste Grønnis, men jeg er for andre gang i historien enig med kanogvetalt, og ideen om å tenke langsiktig.

Enn så lenge velger jeg å stille meg tvilende til Karlsens "profesjonalitet". Sånn jeg har sett det, kom profesjonalitet og langsiktig tenkning først og fremst inn i klubben med Grönhagen.

Hvis det Karlsen ønsker er å gjøre FFK til en farmerklubb, så er jeg redd for at min sterke interesse og entusiasme for klubben de siste åra kommer til å få seg et alvorlig skudd for baugen. Jeg elsker FFK, men noen ganger orker du ikke å oppholde deg rundt selv dine beste venner hvis de oppfører seg som idioter. Frown

Dette minner meg dessuten altfor mye om tidligere personlige erfaringer fra arbeidslivet med diverse dårlige ledere av ymse slag...

EDIT: Jeg skal ikke fullstendig avfeie de kommentarene som har kommet her, fra anonyme juniorspillere og andre, om Grönhagens lederstil og andre temaer. Som jeg nevnte tidligere i dag, ingen er engler. Og jeg er sikker på at sannheten (hvis sånt finnes), om begge sider, kommer ut en vakker dag. Men jeg syns det er litt merkelig at jeg aldri har bitt meg merke i at det har kommet noen sånne kommentarer/påstander om Grönhagen før i dag...?? (Skal ikke helt se bort fra muligheten for at jeg har missa noen heller, men påfallende mange har det ikke vært).

---------------------------

Hater hat!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 22 jan 09, 14:18
Endret: 22 jan 09, 14:24
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Magnum
Men jeg syns det er litt merkelig at jeg aldri har bitt meg merke i at det har kommet noen sånne kommentarer/påstander om Grönhagen før i dag...??

Har du vært på en FFK-trening noen gang? :) Hvis ikke, så ta deg turen på et par treninger. :)

Det har forresten vært mye snakk om spillernes misnøye helt fra sommeren i fjor. Minst.

Spent på utfallet kl. 15. Jeg vet faktisk ikke hva som skjer - i hvert fall ikke endelig bekreftet.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 22 jan 09, 14:26

Opprinnelig postet av FFK1903

På en annen side, hva skal man med mye penger hvis resultatene uansett ikke kommer?

Vil bare legge til en tanke på denne: Er det like gøy å følge et farmerlag annenhver søndag? Les: Faller billettinntektene omvendt proporsjonalt med inntektene på spillersalg? (Jeg konkluderer ikke)

---------------------------

Plankegjengen - kaffe og MacDonalds, så ordner Guttæne resten


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 22 jan 09, 14:27

Opprinnelig postet av Holters

Har du vært på en FFK-trening noen gang? :) Hvis ikke, så ta deg turen på et par treninger. :)

Jeg bor litt ulagelig til og har litt for mye familie til at det blir særlig praktisk særlig ofte, trur jeg... Smile

Men okei, la oss anta at Grönhagen er en drittsekk som trener. Det endrer ikke på det faktum at jeg ikke er videre imponert av TKKs opptreden heller. Og de angivelige farmerlagambisjonene tippa meg i grunn over.

Som sagt, jeg kunne ønske meg i hvert fall ETT år uten intriger, rykter og personkonflikter. Frown

---------------------------

Hater hat!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 22 jan 09, 14:32

Opprinnelig postet av Holters

Spent på utfallet kl. 15. Jeg vet faktisk ikke hva som skjer - i hvert fall ikke endelig bekreftet.

Grønhagen går. Aune ny trener inntil videre...


TurnipZ

Juniorspiller
Ble medlem: 13 feb 07
Innlegg: 140

Lagt til: 22 jan 09, 14:35

En tanke eller virkelighet? 

---------------------------

Forza ACF
Forza ACF Forza ACF Forza ACF


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 22 jan 09, 14:35

Opprinnelig postet av Magnum

Opprinnelig postet av Holters

Har du vært på en FFK-trening noen gang? :) Hvis ikke, så ta deg turen på et par treninger. :)

Jeg bor litt ulagelig til og har litt for mye familie til at det blir særlig praktisk særlig ofte, trur jeg... Smile

Men okei, la oss anta at Grönhagen er en drittsekk som trener. Det endrer ikke på det faktum at jeg ikke er videre imponert av TKKs opptreden heller. Og de angivelige farmerlagambisjonene tippa meg i grunn over.

Som sagt, jeg kunne ønske meg i hvert fall ETT år uten intriger, rykter og personkonflikter. Frown

Dette med farmerlag er vel muligens litt å ta i vel...Det  er jo ikke mye som skal til før vi har matchet de yngere, selv om jeg mener at grønis har gjort det. Tarik, Trulsen, Thommassen, fofana kaudio selv om de 2 siste ikke er norsk.

Det er jo ikke mulig å være i toppen med bare juniorer, det skjønner alle... Men kansje det  å kjøpe yngere og selge de etter 15 mnd. fra utland er en god ide, men ikke mange om gangen... ikke no topplag som har fullstendig gjennomtrekk

---------------------------

Heia FFK



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 13 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3