Husk meg
Brukernavn
Passord

Plagsomme røykere på stadion

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 10 jan 09, 16:32
Endret: 10 jan 09, 17:27
Endret av: marle

Noe jeg legger meke til hver gang jeg er på stadion er folk som står å røyker helt på toppen av trappa inn til tribunene i pausa. Dette oppfordrer jeg dere til å slutte med!

Det er mange som virkelig ikke liker tobbakkrøyk + at det gjør køene til toalett o.s.v enda værre en de allerede er aller helst ville jeg sett at dere droppet røyken av hensyn til andre når dere er på stadion hvis dere ikke klarer dette hadde det vært fint om dere gikk lengre ned i trappa så dere ikke sto der folk prøver å komme seg forbi.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 10 jan 09, 18:18

skal jo også sies at fr.stad stadion er en røykfri stadion så det er ikke lov. Støtter deg fult ut i at de bør stumpe røyken Laughing


morten

Moderator
Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 627

Lagt til: 10 jan 09, 19:07

David Crowe (stand-up komiker) har en fin løsning på problemet med passiv røyking. Fant desverre ikke klippet på youtube, men kort fortalt går det ut på at du tar igjen med "passiv drikking". I stedet for å svelge drikken din spruter du den på personene som plager deg. Dersom din drikkemåte plager de, får de bare flytte seg. Laughing

Du bør dog være forberedt på at denne metoden ganske sikkert vil føre til i alle fall en nevekamp i løpet av sesongen...

---------------------------

Slåssing på gata er for aper - mennesker slåss i bur!
Embrace nihilism, and you will never be disappointed..


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 10 jan 09, 20:39
Endret: 10 jan 09, 20:40
Endret av: Planken

Jeg har definitivt opplevd det som direkte plagsomt å forsøke trenge seg gjennom en stor mengde røykere på vei til toalettene i pausen, de står spesielt samlet ved undergangen midt på kortsiden under Plankehaugen-feltet, og hele veien bort mot toalettene.

Jeg trodde røykfri stadion betydde hele området, ikke bare inne på tribunene.

---------------------------

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 10 jan 09, 21:02

det burde  KANSJE innføres bøter eller noe

 de står jo å lener seg på røyking forbudt skilt


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 11 jan 09, 03:13

Opprinnelig postet av tgtgtgtg

det burde  KANSJE innføres bøter eller noe

 de står jo å lener seg på røyking forbudt skilt

Hvem skal bøtelegge dem?? Det finnes vel vakter på stadion? De må jo bare sørge for å fjerne røykerne fra midtplatået i trappa, og jage dem ned på bakkenivå.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 11 jan 09, 10:30

FFK har ikke noe myndighet til å gi bøter, for dette er noe selv FFK har bestemt er jo ikke noe i lovverket som sier at dette ikke er lov siden det er utendørs. Men de burde rett og slett bare bortvise de fra stadion. Får starte med å gi alle info om at blir du tatt i røyking blir du kastet ut av stadion. det vil nok kanskje fungere hvem vet


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 11 jan 09, 11:56

jo da jeg forstår at røyking på stadion er plagsomt, men da FFK spilte siste kampen mot lyn var det plagsomt med en møkka full person.

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 11 jan 09, 12:24

Opprinnelig postet av keiko99

jo da jeg forstår at røyking på stadion er plagsomt, men da FFK spilte siste kampen mot lyn var det plagsomt med en møkka full person.

Mye som er plagsomt keiko99, men fulle folk har vel ikke så mye med dette å gjøre? Gnagsår er også plagsomt forresten.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 11 jan 09, 12:32

gnage sår plager deg.. aldrig hørt at det plager andre.... beklager at jeg skrev det, men han plaget flere en meg og slikt gjør vel røyking også

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 11 jan 09, 14:11

Ta ansvar selv og fortell personene på stadion som står å røyker ved deg at det er ulovlig, visst det er så irriterende. Det her minner meg om den reklama på tv når en fyr går på bussen og spiller voldsomt høy musikk, men ingen sier det til han og lager et voldsomt styr ut av det for å få andre til å kaste han av bussen. 

---------------------------

Libertà per gli Ultras!

http://www.brigaderodhvit.com


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 11 jan 09, 14:52

Opprinnelig postet av danan

Ta ansvar selv og fortell personene på stadion som står å røyker ved deg at det er ulovlig, visst det er så irriterende. Det her minner meg om den reklama på tv når en fyr går på bussen og spiller voldsomt høy musikk, men ingen sier det til han og lager et voldsomt styr ut av det for å få andre til å kaste han av bussen. 

  Her er det desverre ikke bare snakk om en person.  Det å gå på do, kiosken på plankehaug siden er bare helt for jævlig.  Svir i øya.  Så noe burde gjøres.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 11 jan 09, 16:00

Går  vi ikke litt for langt når vi klager på at folk røker utendørs?

 

 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 11 jan 09, 17:20

Opprinnelig postet av Erikk

Går  vi ikke litt for langt når vi klager på at folk røker utendørs?

Nei, absolutt ikke. Når de står midt oppi trappa på platået står de ikke utendørs... det er tak over trappa, og vegg ut mot utsiden av stadion. Det kaller jeg innendørs og i veien for ikke-røykerne. Hvis de i tillegg står og blokkerer for nødne toalettgjester er det hvertfall håpløst.


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 11 jan 09, 17:56

Opprinnelig postet av Erikk

Går  vi ikke litt for langt når vi klager på at folk røker utendørs?

 

 

nei !!   her er det veldig mange mennesker på et lite område der det i tillegg er røyking forbudt


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 12 jan 09, 00:24

okei, før jeg skriver dette må jeg poengtere at jeg ikke har noe imot røykere eller blussere på stadion!

Men ffk argumenterer med diverse utestengelser/forbud at bluss/røykbomber er helsefarlig for astmatikere. Og utestenger folk som blusser, pga grunn som er nevnt i forrige setning.

Sånn teoretisk sett, er det ikke like farlig og puste røykskyer mot små barn og andre ikke røykere. Burde ikke da dette være grunnlag for en utestengelse også?

Sidestiller handlingene jeg faktisk!

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 12 jan 09, 07:18

varmen fra et bluss kan vel knapt sidestilles med varmen fra en sigarett, hvis man skal se på potensielle skader/brannmuligheter.

brannskadene du kan få av et bluss kan vel ikke akkurat sidestilles med skadene av passiv røyking.

røykskya fra bluss/røykbomber er vel "litt" større enn fra en håndfull sigaretter - som i aller, aller størst grad skader dusten som røyker.

så, nei - sånn teoretisk sett er det overhodet ikke like farlig/plagsomt med røykere som med blussing/røykbomber for små barn og andre ikke-røykere.  At det er mulig å sammenlikne de to er for meg en gåte... (Bortsett fra det faktum at begge deler ikke er lov, da.)

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


theodora

A-lagspiller

Ble medlem: 19 apr 04
Innlegg: 244

Lagt til: 12 jan 09, 08:26

Opprinnelig postet av Erikk

Går  vi ikke litt for langt når vi klager på at folk røker utendørs?

 

 

 

Jeg røyker selv og aksepterer naturligvis at det er røykeforbud på stadion. Har selv reagert på alle som står "inne" (i trappa) å røyker. Ikke bare på at de røyker, men at de også sperrer utgangen.

Blir også irritert på de få som faktisk røyker inne under kampen. (blir så røykesugen...Cry)

 

---------------------------

..."og ballen er rund"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 12 jan 09, 09:29

Jeg røker ikke men synes det  alt for mange steder er forbudt  å røke. Dette fører ofte til at folk tar seg til rette og dermed er til mer sjenanse for andre enn de burde. På stadion burde det etter min mening være egen røketribune el lign.


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 13 jan 09, 00:00

Opprinnelig postet av denialsander

varmen fra et bluss kan vel knapt sidestilles med varmen fra en sigarett, hvis man skal se på potensielle skader/brannmuligheter.

brannskadene du kan få av et bluss kan vel ikke akkurat sidestilles med skadene av passiv røyking.

røykskya fra bluss/røykbomber er vel "litt" større enn fra en håndfull sigaretter - som i aller, aller størst grad skader dusten som røyker.

så, nei - sånn teoretisk sett er det overhodet ikke like farlig/plagsomt med røykere som med blussing/røykbomber for små barn og andre ikke-røykere.  At det er mulig å sammenlikne de to er for meg en gåte... (Bortsett fra det faktum at begge deler ikke er lov, da.)

Nja, jeg er delvis enig med deg. Men med tanke på det blusset som ble fyrt av nede ved gjerdet, var det jo bare folk som var positive til det virkemiddelet som stod der.

Poenget var vel mere at, når norske klubber utestenger for en lav sko. Er dette ett regelbrudd som kan tilsi en utestenging?

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3