Husk meg
Brukernavn
Passord

Får bot etter supporternes bruk av bengalske lys

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 jan 09, 21:35

Vålerenga etter cupfinalen. Ja ksnkje det er på tide og forstå at dette ikke er så kult/tøft. skaffe klubben ekstra utgifter

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1124

Lagt til: 09 jan 09, 22:39

Samme som i 07 når LSk fikk bot altså og NFF måtte gji seg  selv bot.

 


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 10 jan 09, 16:13

det gikk jo tregt det er jo to måneder siden cupfinalen        lurer på hvor vanskelig det kan være å gi en bot for bengalske lys


dalen

Juniorspiller
Ble medlem: 01 jun 07
Innlegg: 89

Lagt til: 10 jan 09, 17:51

Opprinnelig postet av keiko99

Vålerenga etter cupfinalen. Ja ksnkje det er på tide og forstå at dette ikke er så kult/tøft. skaffe klubben ekstra utgifter

Jeg personlig tror at VIF lett drar inn 25 000kr på f.eks dvd-salg eller billedbruk i reklamer (i etterkant av cupfinalen), så den store utgiften ser jeg ikke helt.

 


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 10 jan 09, 19:29

Opprinnelig postet av dalen

Jeg personlig tror at VIF lett drar inn 25 000kr på f.eks dvd-salg eller billedbruk i reklamer (i etterkant av cupfinalen), så den store utgiften ser jeg ikke helt.

Så du mener at VIF får et mersalg på 25.000 netto, på grunn av de bengalske lysa? Hvis ikke det er det du mener kan jeg ikke forstå sammenhengen. Hvis de ville hatt bengalske lys i reklame- og filmøyemed er det ganske så enkelt å gjøre det kontrollert - og følgelig uten kostnaden på de 25.000...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 10 jan 09, 20:50

Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av dalen

Jeg personlig tror at VIF lett drar inn 25 000kr på f.eks dvd-salg eller billedbruk i reklamer (i etterkant av cupfinalen), så den store utgiften ser jeg ikke helt.

Så du mener at VIF får et mersalg på 25.000 netto, på grunn av de bengalske lysa? Hvis ikke det er det du mener kan jeg ikke forstå sammenhengen. Hvis de ville hatt bengalske lys i reklame- og filmøyemed er det ganske så enkelt å gjøre det kontrollert - og følgelig uten kostnaden på de 25.000...


Det blir liksom ikke det samme å stå utpå banen før kampstart med bluss som er godkjent og tillatt av NFF. Er noe annet når 20bluss antennes tilfeldig plassert rundt på tribuneseksjonene i det dommeren blåser av kampen og publikum når sitt klimaks, da er det nesten så boten er verdt det Wink. 25.000 er bare ukelønna til Raymond Kvisvik.

---------------------------

Libertà per gli Ultras!

http://www.brigaderodhvit.com


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 10 jan 09, 21:22

boten er nok for lav enig i det.. burde ligget i mill klassen

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 11 jan 09, 00:50
Endret: 11 jan 09, 01:19
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av dalen

Jeg personlig tror at VIF lett drar inn 25 000kr på f.eks dvd-salg eller billedbruk i reklamer (i etterkant av cupfinalen), så den store utgiften ser jeg ikke helt.

Så du mener at VIF får et mersalg på 25.000 netto, på grunn av de bengalske lysa? Hvis ikke det er det du mener kan jeg ikke forstå sammenhengen. Hvis de ville hatt bengalske lys i reklame- og filmøyemed er det ganske så enkelt å gjøre det kontrollert - og følgelig uten kostnaden på de 25.000...

Tviler egentlig på at du har noen som helst peiling på markedsføring. Etter selv å ha studert emnet og jobbet med det, kan jeg forestille meg hvor mye publikumsbilder har å si for helhetsinntrykket av en kamp og at det er sterkt undervurdert (i likhet med publikums øvrige bidrag). 25 000 er hvertfall ingen stor sum i den sammenhengen.

Du kan bare ta en hvilken som helst konsert, hvordan publikummet reagerer er mesteparten av hvordan helhetsinntrykket for konserten blir.

---------------------------

RHE Ultrasmentalitet - http://www.rodhvitelite.com


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 11 jan 09, 01:20

Opprinnelig postet av keiko99

boten er nok for lav enig i det.. burde ligget i mill klassen

 

Kjære deg, jeg skjønner at du vil provosere, men det der blir litt for teit. Du blir ikke tatt seriøst med slik. Mener du virkelig at det burde være millionbot for pyro?

Da blir det attraktivt etterhvert å snike seg inn på bortetribunen og fyre opp et par bluss. Etter en sesong så må halve tippeligaen byttes ut fordi klubbene går konkurs....

Du er en morsom kar du Keiko, bare så synd du ikke prøvde å være det. Da blir det jo nesten litt flaut, ikke sant....?


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 jan 09, 09:42

Opprinnelig postet av danan

Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av dalen

Jeg personlig tror at VIF lett drar inn 25 000kr på f.eks dvd-salg eller billedbruk i reklamer (i etterkant av cupfinalen), så den store utgiften ser jeg ikke helt.

Så du mener at VIF får et mersalg på 25.000 netto, på grunn av de bengalske lysa? Hvis ikke det er det du mener kan jeg ikke forstå sammenhengen. Hvis de ville hatt bengalske lys i reklame- og filmøyemed er det ganske så enkelt å gjøre det kontrollert - og følgelig uten kostnaden på de 25.000...


Det blir liksom ikke det samme å stå utpå banen før kampstart med bluss som er godkjent og tillatt av NFF. Er noe annet når 20bluss antennes tilfeldig plassert rundt på tribuneseksjonene i det dommeren blåser av kampen og publikum når sitt klimaks, da er det nesten så boten er verdt det Wink. 25.000 er bare ukelønna til Raymond Kvisvik.

Har sagt det før og sier det igjen: La de som syns det er så jævlig moro å bruke ulovlige virkemidler på fotballkamper betale boten selv. Da skal vi få se hvor moro de syns det er... Tullinger


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 jan 09, 09:44

Opprinnelig postet av dalen

Jeg personlig tror at VIF lett drar inn 25 000kr på f.eks dvd-salg eller billedbruk i reklamer (i etterkant av cupfinalen), så den store utgiften ser jeg ikke helt.

 

Utgiften blir 25000 uansett hvordan du ser det. Dårlig gangsyn er noe dritt....


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 11 jan 09, 10:44

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Tviler egentlig på at du har noen som helst peiling på markedsføring. Etter selv å ha studert emnet og jobbet med det, kan jeg forestille meg hvor mye publikumsbilder har å si for helhetsinntrykket av en kamp og at det er sterkt undervurdert (i likhet med publikums øvrige bidrag). 25 000 er hvertfall ingen stor sum i den sammenhengen.

Du kan bare ta en hvilken som helst konsert, hvordan publikummet reagerer er mesteparten av hvordan helhetsinntrykket for konserten blir.

Sukk. La oss ta det sakte og godt så alle sammen får det med seg denne gangen: Jeg har ALDRI sagt nei til bruk av bengalske lys. Hverken på stadion eller i markedsføringsøyemed. Så igjen: JA til bengalske lys på stadion og i markedsføringsøyemed!

(Men, og dette var poenget mitt: Det skal være i lovlige og kontrollerte former - uten bøter.  Bruk heller de 25 000 ekstra kronene på noe kult.)

Og ja, selvsagt har publikumsbilder mye å si i markedsføring (jeg har da heller aldri sagt noe annet!).
Og ja, en konsert der publikum ikke gir bandet noen positiv respons kan bli ganske så kiip (hva er sammenhengen mellom publikumsrespons og bengalske lys på et bilde i markedsføring, forresten?)

PS! Du har sikkert peil og er flink siden du har både studert og jobbet med markedsføring. Når det er sagt kan jeg legge til at det har jeg óg; faktisk i mer enn 10 år... Wink  

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 11 jan 09, 12:29

Opprinnelig postet av denialsander
PS! Du har sikkert peil og er flink siden du har både studert og jobbet med markedsføring. Når det er sagt kan jeg legge til at det har jeg óg; faktisk i mer enn 10 år... Wink 

Ha ha, burned! Du har faktisk jobbet "halve livet til Supreme" om emnet, likevel er det han på 21 som gjør beslag på bedreviterstempelet her :o)


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 11 jan 09, 15:20

Opprinnelig postet av keiko99

boten er nok for lav enig i det.. burde ligget i mill klassen

Haha! Millionklassen..

---------------------------

Burn in hell, por favore..


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 11 jan 09, 17:00

ja det hadde jeg likt, for da blir nok fort slutt på det... bør svi litt for klubbene

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 12 jan 09, 16:45

Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Tviler egentlig på at du har noen som helst peiling på markedsføring. Etter selv å ha studert emnet og jobbet med det, kan jeg forestille meg hvor mye publikumsbilder har å si for helhetsinntrykket av en kamp og at det er sterkt undervurdert (i likhet med publikums øvrige bidrag). 25 000 er hvertfall ingen stor sum i den sammenhengen.

Du kan bare ta en hvilken som helst konsert, hvordan publikummet reagerer er mesteparten av hvordan helhetsinntrykket for konserten blir.

Sukk. La oss ta det sakte og godt så alle sammen får det med seg denne gangen: Jeg har ALDRI sagt nei til bruk av bengalske lys. Hverken på stadion eller i markedsføringsøyemed. Så igjen: JA til bengalske lys på stadion og i markedsføringsøyemed!

(Men, og dette var poenget mitt: Det skal være i lovlige og kontrollerte former - uten bøter.  Bruk heller de 25 000 ekstra kronene på noe kult.)

Og ja, selvsagt har publikumsbilder mye å si i markedsføring (jeg har da heller aldri sagt noe annet!).
Og ja, en konsert der publikum ikke gir bandet noen positiv respons kan bli ganske så kiip (hva er sammenhengen mellom publikumsrespons og bengalske lys på et bilde i markedsføring, forresten?)

PS! Du har sikkert peil og er flink siden du har både studert og jobbet med markedsføring. Når det er sagt kan jeg legge til at det har jeg óg; faktisk i mer enn 10 år... Wink

Jeg har verken særlig med peil eller er noe utpreget flink i det. Men hvis du som du sier har jobbet og studert faget i ti år. så er det utrolig merkelig at du kan sitte å si at disse blussebildene (som meget sjelden forekommer i Norge), IKKE har mulighet til å bringe inn over 25 000 i mersalg. Da begynner jeg på å lure på om du har kastet bort 10 år av livet ditt, kompis. Vel sammenhengen er rimelig klar, blussing skjer egentlig som oftest når kampen og stemningen er bra. Det finnes mye under en konsert som kan sammenlignes med blussing. Og det her var hvertfall ikke ment som en diskusjon om blussing skal være lovlig eller ikke, det er ganske enkelt en diskusjon om blussinga var skadelig eller lønnsom for Vålerenga som klubb.

---------------------------

RHE Ultrasmentalitet - http://www.rodhvitelite.com


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 12 jan 09, 16:50

Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av dalen

Jeg personlig tror at VIF lett drar inn 25 000kr på f.eks dvd-salg eller billedbruk i reklamer (i etterkant av cupfinalen), så den store utgiften ser jeg ikke helt.

 

Utgiften blir 25000 uansett hvordan du ser det. Dårlig gangsyn er noe dritt....

Dårlig gangsyn gitt! Ja men da burde jo egentlig aldri Fredrikstad ha bygget ny stadion eller kjøpt spillere som i det hele tatt ga oss utgifter da? Siden man skal drite i hvor mye man får tilbake for pengebruken.

---------------------------

RHE Ultrasmentalitet - http://www.rodhvitelite.com


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 12 jan 09, 17:00
Endret: 12 jan 09, 17:02
Endret av: denialsander

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Jeg har verken særlig med peil eller er noe utpreget flink i det. Men hvis du som du sier har jobbet og studert faget i ti år. så er det utrolig merkelig at du kan sitte å si at disse blussebildene (som meget sjelden forekommer i Norge), IKKE har mulighet til å bringe inn over 25 000 i mersalg. Da begynner jeg på å lure på om du har kastet bort 10 år av livet ditt, kompis. Vel sammenhengen er rimelig klar, blussing skjer egentlig som oftest når kampen og stemningen er bra. Det finnes mye under en konsert som kan sammenlignes med blussing. Og det her var hvertfall ikke ment som en diskusjon om blussing skal være lovlig eller ikke, det er ganske enkelt en diskusjon om blussinga var skadelig eller lønnsom for Vålerenga som klubb.

Jeg har aldri sagt at blussbilder ikke vil kunne gi salg. Men hva er det som får deg til å tro at ulovlige blussbilder vil gi 25.000 (som er denne boten; en av mange - hvis vi skal ta blusserne på alvor) i mersalg sammenliknet med bilder tatt i lovlige former?

Jeg mener det er det minste problem i verden å få laget et kunstig bilde med bluss der folk ser happy og entusiastiske ut. Gi meg 5.000 kroner, noen timer, 20 statister, noen flagg og bluss skal jeg lage så mange fete blussbilder at du skulle tru du sitter på Gaza - og ingen får bøter og ingen blir sure på grunn av skrotinger som blusser trass i at det er ulovlig.

Jeg har altså ingen problemer med å se nytten av blussbilder, men de kan tas i lovlige og kontrollerte former - uten at noen vil se forskjell.

Hva skjer under en konsert som kan sammenliknes blussing? Pyro på scena? Applaus og jubel blant publikum? Noen som kaster øl på artistene på scena? Noen som kaster masse rart på artisten? (den konserten så jeg, forresten... var rimelig kort, ja...).

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 12 jan 09, 17:02

Opprinnelig postet av Supreme NTM
da burde jo egentlig aldri Fredrikstad ha bygget ny stadion eller kjøpt spillere som i det hele tatt ga oss utgifter da?

Det tror jeg jammen du har helt rett i ettersom klubben nærmest har havnet i "gjeldsfengsel"... Og det er forskjell på å bruke penger på en ung spiller som kan bli et salgsobjekt (f.eks. Wallace) med å bruke like mye penger på en 34-åring som kanskje holder én sesong.

Litt småsøkte eksempler her, synes jeg...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 12 jan 09, 17:13
Endret: 12 jan 09, 17:21
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av denialsander

Jeg har aldri sagt at blussbilder ikke vil kunne gi salg. Men hva er det som får deg til å tro at ulovlige blussbilder vil gi 25.000 (som er denne boten; en av mange - hvis vi skal ta blusserne på alvor) i mersalg sammenliknet med bilder tatt i lovlige former?

Jeg mener det er det minste problem i verden å få laget et kunstig bilde med bluss der folk ser happy og entusiastiske ut. Gi meg 5.000 kroner, noen timer, 20 statister, noen flagg og bluss skal jeg lage så mange fete blussbilder at du skulle tru du sitter på Gaza - og ingen får bøter og ingen blir sure på grunn av skrotinger som blusser trass i at det er ulovlig.

Jeg har altså ingen problemer med å se nytten av blussbilder, men de kan tas i lovlige og kontrollerte former - uten at noen vil se forskjell.

Hva skjer under en konsert som kan sammenliknes blussing? Pyro på scena? Applaus og jubel blant publikum? Noen som kaster øl på artistene på scena? Noen som kaster masse rart på artisten? (den konserten så jeg, forresten... var rimelig kort, ja...).

Du tror ikke folk ville lagt merke til at bildene faktisk ikke var tatt av ekte pyro?! Selvfølgelig hadde man det, og klubben hadde mistet all troverdighet.

Du har selvsagt et poeng i at blussing kan gjøres både kontrollert og lovlig (og helt risikofritt) samtidig som man ikke mister det sponane og visuelle på tribunen, men da må man få til en endring i regelverket og prøve å se med nye øyene på fenomenet.

Opprinnelig postet av denialsander

Det tror jeg jammen du har helt rett i ettersom klubben nærmest har havnet i "gjeldsfengsel"... Og det er forskjell på å bruke penger på en ung spiller som kan bli et salgsobjekt (f.eks. Wallace) med å bruke like mye penger på en 34-åring som kanskje holder én sesong.

Litt småsøkte eksempler her, synes jeg...

Skjønner ikke helt hva du vil fram til her... Men vi snakker jo selvfølgelig ikke bare om direkte inntekter. Hva en 34-åring bidrar med for at FFK gjør det godt, og hvor mye mer interessant klubben blir (salg av drakter, TV-sendinger osv), kan man jo lett regne med som inntektsbringende. Det behøver jo selvsagt ikke å være kun inntektene i spilleren som salgsobjekt for andre fotballklubber. Men som sagt er jeg ikke helt sikker på hva du sikter til.

---------------------------

RHE Ultrasmentalitet - http://www.rodhvitelite.com



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24