Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK utestenger fem personer

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 des 08, 16:55
Endret: 17 des 08, 17:39
Endret av: Holters

"Fredrikstad Fotballklubb har vedtatt å utestenge fem personer i 2009-sesongen fra fotballkamper der FFK spiller, hjemme og borte.

Utestengingen skyldes innkommet informasjon om adferd / handling på hjemme- og / eller bortekamper som er i strid med UEFA / FIFA / NFF sitt regelverk. Personene det gjelder har blitt informert om dette vedtaket."

Noen som vet hva dette dreier seg om?

 


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 17 des 08, 18:46

Hmm, kan fredrikstad utestenge noen fra Lerkendal stadion? Brann stadion? osv. Hørtes meget rart ut dette her! Hvorfor kan de ikke utdype informasjonen?

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 17 des 08, 19:01

Da får vi vel den evinnelige "ultras/casuals/hooligans osv. er kjempeteite og bråkete"diskusjonen hvor både argumentet for og i mot er like høl i huet igjen. :)

Personlig syns jeg det er idiotisk av FFK å gå ut med sånn informasjon når de velger å si såpass lite. Det blir litt "jeg vet en hemmelighet som ikke du vet, men jeg sier den ikke"opplegg rundt hele greia. Enten får man vel la være å gå ut med slik informasjon, eller så får man vel informere litt bedre?

Det bidrar jo til ekstremt mye rykter og sånn i miljøet..

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


Propellen

A-lagspiller

Ble medlem: 26 jan 05
Innlegg: 277

Lagt til: 17 des 08, 19:11

Det er kanskje for å gi et signal om at uakseptabel oppførsel ikke tolereres. Hva vet jeg...Undecided

---------------------------

Å bli far første gang - Stort, å få barn nummer 2 - Større, MEN Å VÆRE EN AV 25.000 PÅ ULLEVÅLL 12/11-06 - KONGE, DET BLIR IKKE STØRRE!!!!!


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 17 des 08, 19:16

Opprinnelig postet av Propellen

Det er kanskje for å gi et signal om at uakseptabel oppførsel ikke tolereres. Hva vet jeg...Undecided

Da burde de kanskje fortelle HVA som ikke tolereres? Ingen som vet hva disse personene utestenges for.


Propellen

A-lagspiller

Ble medlem: 26 jan 05
Innlegg: 277

Lagt til: 17 des 08, 19:19

Nei som sagt, hva vet vel jeg?!?!?Undecided

---------------------------

Å bli far første gang - Stort, å få barn nummer 2 - Større, MEN Å VÆRE EN AV 25.000 PÅ ULLEVÅLL 12/11-06 - KONGE, DET BLIR IKKE STØRRE!!!!!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 17 des 08, 19:22

de utestenges for brudd på reglementet til NFF / FIFA ifølge f-b.no ihvertfall... Regner med at personene det gjelder vet hvorfor siden de er informert.

Regner med at FFK gjør det de mener er rett her.. men som propellen skrev, hva vet vel jeg?!

---------------------------

Jørn Moum, gleder seg over seriesølv 2008!
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 17 des 08, 19:29

Jeg har også tiltro til at menneskene i FFK gjør jobben sin godt, og personene som er utestengt er antageligvis utestengt på et riktig grunnlag. Jeg har liten tro på at de er utestengt uten gode nok grunner.

Men, ville det ikke vært et forebyggende tiltak for å hindre at slikt skal skje igjen at allmenheten får vite hva som er gjort? Selvfølgelig er det bare å lese regelverket, men får man et eksempel på hva FFK utestenger for er sjansen mindre for at man gjør det selv.

Derfor mener jeg FFK burde gått ut og sagt hva de har gjort, men selvfølgelig vært nøye på personvern fordet.

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 17 des 08, 19:50

Opprinnelig postet av solano2

Da burde de kanskje fortelle HVA som ikke tolereres? Ingen som vet hva disse personene utestenges for.

Hvorfor det?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 17 des 08, 20:01

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av solano2

Da burde de kanskje fortelle HVA som ikke tolereres? Ingen som vet hva disse personene utestenges for.

Hvorfor det?

Fordi det blir masse spekulasjoner, som kun vil skade klubben. I steden for å være åpne om hva som har skjedd, velger de nå å fortelle a, men lar være å fortelle b. Og hva tjener de på det?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 17 des 08, 20:05

Opprinnelig postet av solano2

Fordi det blir masse spekulasjoner, som kun vil skade klubben. I steden for å være åpne om hva som har skjedd, velger de nå å fortelle a, men lar være å fortelle b. Og hva tjener de på det?

Er det mer realt å gå ut med hvem som er utestengt og hvorfor? Vet ikke det. Det er vel først og fremst av hensyn til de fem det gjelder at man ikke sier B.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 17 des 08, 20:11

Tror de aller fleste av oss med sånn ca 70 og over i IQ, vet hvilken oppførsel som tolereres.Smile

Men dessverre må noen provosere.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 17 des 08, 20:22

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av solano2

Fordi det blir masse spekulasjoner, som kun vil skade klubben. I steden for å være åpne om hva som har skjedd, velger de nå å fortelle a, men lar være å fortelle b. Og hva tjener de på det?

Er det mer realt å gå ut med hvem som er utestengt og hvorfor? Vet ikke det. Det er vel først og fremst av hensyn til de fem det gjelder at man ikke sier B.

Det er vel ingen som ber om navn og bilde i avisa? Jeg ønsker kun å vite hvorfor de utestenges. For å snu litt på det: Hvorfor offentliggjøres denne utestengelsen i det hele tatt? Hadde det ikke vært nok at de det gjelder hadde fått beskjed?


MA

Juniorspiller

Ble medlem: 18 jun 07
Innlegg: 193

Lagt til: 17 des 08, 20:38

Hvis man bruker hue og tenker litt etter så er det vel ikke så veldig vanskelig å tenke seg hvorfor disse personene har blitt utestengt?

Det blir ikke skrevet noen grunn i media pga at da ville mest sannsynlig de aller fleste skjønt hvem personer dette gjelder, og det har ikke media lov til å gjøre.

 

---------------------------

Plankehaugen for ALLE...... men for guds skyld syng da :-)


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 17 des 08, 20:55

Det er vel dere i Plankehaugen som ville visst hvilke personer det er snakk om. De aller, aller fleste tilskuerne ellers på stadion ville ikke hatt en anelse om hvem disse personene er.

Men i det store og hele skjønner jeg ikke hvorfor FFK skulle offentliggjøre dette i det hele tatt.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 17 des 08, 21:56

Opprinnelig postet av solano2

Det er vel dere i Plankehaugen som ville visst hvilke personer det er snakk om. De aller, aller fleste tilskuerne ellers på stadion ville ikke hatt en anelse om hvem disse personene er.

Men i det store og hele skjønner jeg ikke hvorfor FFK skulle offentliggjøre dette i det hele tatt.

Kanskje for å statuere ett eksempel. Som andre har sagt så forstår folk flest hva som er akseptabel oppførsel eller ikke. Derfor er det unødvendig å forklare hva som er årsaken.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 17 des 08, 23:44

Dette er ikke en lett situasjon. Å gå ut med info om at folk er utesteng synes jeg er riktig da det kan virke avskrekkende. Men de burde også nevnt hvilke paragrafer de har brutt, men igjen dette kan da bli et brudd på personvern loven da dette fort kan røpe hvem det gjelder. Så dette er aldri noe lett situasjon.

Men på et generelt grunnlag synes jeg det er bra at FFK og sporten generelt tar tak i de problemer som er i sporten.


mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 243

Lagt til: 18 des 08, 10:06

Opprinnelig postet av mysthical

Men på et generelt grunnlag synes jeg det er bra at FFK og sporten generelt tar tak i de problemer som er i sporten.

Veldig enig! Det er dette som er poenget i denne saken. Bra jobba FFK!

Samtidig er åpenhet rundt en fotballklubb også viktig. T.o.m. i et rettsapparat har offentligheten krav på visse opplysninger fra en rettssak eller en dom; Det opplyses gjerne om mer enn at en dom har blitt idømt og lengden på straffen. Det må også kunne opplyses om innholdet i dommen. Dette må også FFK kunne klare å få til.

 

---------------------------

Osloaristokrat


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 18 des 08, 21:54

Synes det er helt riktig av FFK og holde årsakene for seg selv. Hvis man gir årsaken, må de også forklare utestengelsen i media og det skal mye til at noen ikke gjetter hvilke dette er.

Men selvsagt, om de utestengte går ut i media og feks kritiserer utestengelsen, DA kan de komme med alt de har....

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 19 des 08, 12:41

Ble det ikke hintet i avisa til at grunnene var bråket på Lillestrøm og og Blusset i siste seriekamp?

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24