Husk meg
Brukernavn
Passord

Fredrikstad, alkohol og kvinner

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 09 nov 08, 22:30

Jeg kan ikke fatte hvorfor du gidder å la deg irritere over den Keiko. Den varer i omtrent 20 sekunder og synges kanskje 1 eller max 2 ganger i løpet av en kamp, gjerne når det er helt stille på feltet fra før.

---------------------------

Libertà per gli Ultras!

http://www.brigaderodhvit.com


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 09 nov 08, 22:51

Opprinnelig postet av keiko99

Å skal en høre på hva folk sier om sangen så har BRH fått klar beskjed om og la den sangen ligge. Så støtter jeg det dokka skrev, men svar meg på: hvorfor BRH må markere seg i stedet for og prøv og dra i gang sanger ?

Er det teksten eller melodien som det er noe feil med, Keiko?

Hvis det er melodien du klager på synes jeg det ikke er noen hold i det du sier. Sanger må læres og de blir bedre når man trener mer på dem.

Hvis det er teksten du klager på må det være det at man synger at man elsker alkohol du mener. For det å elske Fredrikstad er en selvfølge for oss. Har du problemer med det, menerjeg du kan legge på røret. Er det at man synger at man elsker kvinner, bør det ikke være noen problem.

Jeg tror du sikter til ordet "alkohol"? Jeg tror ikke vi bør ta en lang alkohol debatt pga denne sangen. Det er klart at det er flere ulike standpunkt i forhold til dette blant supporterne på stadion, men jeg tror de fleste ser humoren eller det overfladiske i denne sangen.

Hvis Plankehaugen ville gjøre noe med alkoholproblemet eller bruken av alkohol burde det være drikkeforbud på bussturene til Plankehaugen. Det er det ikke og ingen blir fulle og får skader av en sang. Jeg tror ikke noen har fått store leverskader i Oslo pga sangen "Øl og vold - skamslåtte bønder".

 

Mitt gode råd er dette, Keiko. Legg ned stridsøksa mot BRH, i allefall bør du bruke andre argumenter enn denne sange, for på meg virker det heller til deres fordel.

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 nov 08, 23:25

mitt syns punkt på sangen har jeg flere ganger skrevet, men her er min begrunnelse: Jeg ser ikke den som en sang som er for og støtte laget eller gutta på banen. Den som  fortalte meg på åråsen begrunnet med at sange passer ikke til dem små barna som finner på stadion. Det er ingen debatt om akohol. Bare så det er klart: jeg har ikke noe mot om du drekker deg drita full og kommer på kamp. (det for være ditt problem ikke mitt) jeg har prøvde her på ffksupporter.net og si til BRH at vi kanskje burde legge ned våpna våres, men det kom jeg ikke langt med.

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 10 nov 08, 00:38
Endret: 10 nov 08, 00:39
Endret av: Jonek

Opprinnelig postet av keiko99

mitt syns punkt på sangen har jeg flere ganger skrevet, men her er min begrunnelse: Jeg ser ikke den som en sang som er for og støtte laget eller gutta på banen. Den som  fortalte meg på åråsen begrunnet med at sange passer ikke til dem små barna som finner på stadion. Det er ingen debatt om akohol. Bare så det er klart: jeg har ikke noe mot om du drekker deg drita full og kommer på kamp. (det for være ditt problem ikke mitt) jeg har prøvde her på ffksupporter.net og si til BRH at vi kanskje burde legge ned våpna våres, men det kom jeg ikke langt med.

Hei igjen, Keiko!

PS 1: Alkohol... jeg mener at man synger best edru! Er det barna vi skal ta hensyn til bør noen andre sanger også lukes ut.

PS 2: Da er det bare for deg å legge ned stridsøksa. Det er ingen som kriger seg til denne sangen, men slik jeg oppfatter det, er det du som veldig ofte tar tak i denne øksa/ sangen. Godta at sanger blir sunget som du ikke 100% står inne for. Jeg synes at alkohol og fyll er en uting. Jeg synes totalavhold er ok!

Personlig mener jeg at "Johnny Giles sangen" er best med den orginale teksten, men synes ikke det er noen problem med den nye teksten.

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 10 nov 08, 00:48

hei igjen. jeg har gitt deg min begrunnelse. Jeg kan desverre ikke la det være, men nå vet jeg via info jeg fikk på åråsen at den sangen skal legges død, men så spørs det om BRH klarer det, for spør du meg ser det ikke slik ut, for respekt har vel adlrig dem gitt..

jeg har ikke fått svar på hvorfor dem må markere seg med sang som: Ultras for FFK eller hva dem synger. Det er så barnslig. kan ikke Fredrikstad, alkohol og kvinner og ultras for FFK legges vekk ?

 

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 10 nov 08, 07:17

For oss som sitter på andre steder på stadion skaper sangen null stemning, da ingen synger med. Bare tull å ha med en sang som ikke funker.

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


stheike

Knøttespiller
Ble medlem: 27 apr 04
Innlegg: 29

Lagt til: 10 nov 08, 12:32

da får du synge i 95 min i strekk på andre sanger da keiko. med en gang det blir stille på feltet kommer den sangen, så vis dere ikke vil ha den får dere fa.. synge i strekk.!!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 10 nov 08, 12:43
Endret: 10 nov 08, 12:44
Endret av: keiko99

ja om dere klarer 3 ting.

1: legg vekk Fredrikstad, alkohol og kvinner

2: slutt med ultras for FFK

3: Bevis at BRH kan om dere merker at stemningen synker om og dra opp en annen sang. Jeg er sikker på at forsangeren er glad  folk og få hjelp.

PS: Tror ikke du er klar over at jeg faktisk er med og synger

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 10 nov 08, 13:04

Opprinnelig postet av keiko99

ja om dere klarer 3 ting.

1: legg vekk Fredrikstad, alkohol og kvinner

2: slutt med ultras for FFK

3: Bevis at BRH kan om dere merker at stemningen synker om og dra opp en annen sang. Jeg er sikker på at forsangeren er glad  folk og få hjelp.

PS: Tror ikke du er klar over at jeg faktisk er med og synger

1: Der en utopi å tro at det er et godt forslag du kommer med. De liker å synge den, og de håper at flere skal bli med på den. Det er deres ønske.

2: Det kan ikke du bestemme, og den friheten bør det være i vårt land. Det gjelder også på stadion.

3: Jeg skjønte ikke spørsmålet eller utsagnet. "Jeg håper også at forsangeren er glad."

Fortsett med å synge, Keiko.

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 10 nov 08, 14:01

svarer på Jonek

1: dette beviser at dere (BRH) ikke bryr dere om meninger om og legge vekk den

2: dett beviser forsatt at dere (BRH) er mere opptatt med dere selv en og lage stemning og liv

3: Jeg skjønte ikke spørsmålet eller utsagnet..  (jeg håper du skjønner at om det blir litt stille trenger vi folk med staker som hareide ville sagt hehe (det var spøk) Vi trenger at folk prøver og gjøre sitt aller beste for og få opp stemningen. Det siste jeg vil er og skryte av at jeg er den, men faktisk jeg ahr prøvd flere ganger uten vidre hell, men det betyr ikke at jeg gir opp. Nei da når sessongen starter igjen så vil jeg nok gjøre mitt. Vi skulle jo ha BRH i ryggen (Vi er PH) og neste sessong må dere bevise hvorfor dere står bak der.

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 10 nov 08, 14:47

Opprinnelig postet av keiko99

svarer på Jonek

1: dette beviser at dere (BRH) ikke bryr dere om meninger om og legge vekk den

2: dett beviser forsatt at dere (BRH) er mere opptatt med dere selv en og lage stemning og liv

3: Jeg skjønte ikke spørsmålet eller utsagnet..  (jeg håper du skjønner at om det blir litt stille trenger vi folk med staker som hareide ville sagt hehe (det var spøk) Vi trenger at folk prøver og gjøre sitt aller beste for og få opp stemningen. Det siste jeg vil er og skryte av at jeg er den, men faktisk jeg ahr prøvd flere ganger uten vidre hell, men det betyr ikke at jeg gir opp. Nei da når sessongen starter igjen så vil jeg nok gjøre mitt. Vi skulle jo ha BRH i ryggen (Vi er PH) og neste sessong må dere bevise hvorfor dere står bak der.

Takk for klargjørende svar!

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 10 nov 08, 15:27

Opprinnelig postet av Husgutt

"Jeg elsker bare Fredrikstad, alkohol og kvinner, det er alt av glede som i livet mitt jeg finner"..

Helt forferdelig tekst altsåCool

Enig, såkalt omvendt ordstilling er et helvete av konfirmasjonssangdiktning!

---------------------------

Hater hat!


ishmaelSchmuck

Knøttespiller

Ble medlem: 02 aug 06
Innlegg: 75

Lagt til: 11 nov 08, 10:21

Opprinnelig postet av Magnum

Enig, såkalt omvendt ordstilling er et helvete av konfirmasjonssangdiktning!

Hæ? Du må ikke komme her og være sær. Omvendt ordstilling i sanger det beste jeg vet er. (Ser du? Mye lettere å rime vettu)

---------------------------

Krut har større kraft enn joik. Deal with it.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 11 nov 08, 10:32

Opprinnelig postet av Magnum

Enig, såkalt omvendt ordstilling er et helvete av konfirmasjonssangdiktning!

Egensnekkra konfirmasjonssangdiktning er saker. Jeg kommer aldri til å glemme den flotte nyskrevne teksten til tremenning Bent, selvfølgelig basert på "millom bakkar og berg".

Ja nå er lille Bent blitt så stor at,

snart vår bent vil nok gro seg en bart. etc. etc.

 

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 11 nov 08, 10:59

Opprinnelig postet av Snæbbis

Egensnekkra konfirmasjonssangdiktning er saker. Jeg kommer aldri til å glemme den flotte nyskrevne teksten til tremenning Bent, selvfølgelig basert på "millom bakkar og berg".

Ja nå er lille Bent blitt så stor at,

snart vår bent vil nok gro seg en bart. etc. etc.

 

Fantastisk!

 

Når det kommer til den sangen det diskuteres så synes jeg ikke den er så ille. Aldri hørt teksten før den ble skrevet her på forumet. Da synes jeg heller at en burde kutte "Vi skal på tur med Fredriksta". Ser humoren i den, men kjenner jeg blir litt flau når den blir sunget. Den hadde egnet seg på et harry guttevorspiel, men ikke på kamp. Men det er nå min mening, og jeg forventer ikke at folk slutter å synge den pga  meg. Wink

---------------------------

Fredd


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 11 nov 08, 11:24

Opprinnelig postet av Jonek

melodien er slik http://www.youtube.com/watch?v=WZCDjN1wEn0 

Den er dedikert til Johnny Giles.

 Her kommer en gammel klassiker til. http://www.youtube.com/watch?v=1_i9t-qgg6E

En hyllest til Billy Bremner

Orginalmelodien heter "Yankey Doodle" og for de som husker litt tilbake, brukes melodien som kjenningsmelodi til tegnefilmserien "Roger Ramjet"

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 11 nov 08, 12:01
Endret: 11 nov 08, 12:02
Endret av: Magnum

Opprinnelig postet av Snæbbis

Egensnekkra konfirmasjonssangdiktning er saker. Jeg kommer aldri til å glemme den flotte nyskrevne teksten til tremenning Bent, selvfølgelig basert på "millom bakkar og berg".

Ja nå er lille Bent blitt så stor at,

snart vår bent vil nok gro seg en bart. etc. etc.

Ifølge standard grammatikk for diktning av konfirmasjonssanger (og ultrassanger?), skulle vel den andre linja ha vært "snart vår Bent nok seg en bart vil gro".

(Det er noe germansk over det der med verbet til slutt, kjenner jeg...)

---------------------------

Hater hat!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 11 nov 08, 13:35

Du tenker ikke på Sverdsvingeren Groo da ? ;-)

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 11 nov 08, 18:38

Nei, dette handler om Bartesvingeren Gro. :-)

(Groo er stor han også).

---------------------------

Hater hat!


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 12 nov 08, 01:15

Det er meg fortsatt en absurd gaate hvordan noen greier aa bli provosert av denne sangen... Da maa man virkelig lete hardt etter grunner til aa provoseres. Helt utrolig.

Hva var det som var saa ille igjen? Var det alkoholen eller kvinnene? Eller en kombinsjon kanskje?



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24