Husk meg
Brukernavn
Passord

Blussing foran PH-tribunen etter kampen

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 7 4

UltraAndré

Bedriftsspiller
Ble medlem: 04 nov 08
Innlegg: 4

Lagt til: 04 nov 08, 17:35

problemet her er vel måten dere argumenterer på. dere sier jo at Bluss ikke skaper stemning og at det ikke støtter laget.

---------------------------

FriHet for BRH! ;)


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 04 nov 08, 17:59

Opprinnelig postet av UltraAndré

problemet her er vel måten dere argumenterer på. dere sier jo at Bluss ikke skaper stemning og at det ikke støtter laget.

 

Da vil jeg helt seriøst be deg sette deg ned og lese alt en gang til. Argumentene er enkle

1: Det er ikke lov. Dette går det rett og slett ikke ann å motsi. For det er ikke lov uten tilattelse så enkelt er det. Det kreves tillatelse fra FFK, NFF og brannvesnet

2: Det støtter ikke klubben da dette medfører klubben utgifter i form av bøter fra NFF.

Jada kjøper at det kan skape stemning på tribunen der og da. Men hvis man ser lenger en sin egen nese så håper jeg at du er enig i at det er uheldig at slike spontane utbrudd føre til at klubben får masse utgifter. Å diskutere om det er fornuftig eller ikke fornuftig med forbud mot blussing her inne er bare dumt for ingen her kan endre reglene. Slikt bør diskuteres i de rette politiske miljø.


Så selvom trøkket blir bra på tribunen der og da så er det fortsatt dårlig for FFK i det lange løp i form av utgifter man heller kunne brukt andre steder.

Frem til en lov endring kommer så håper jeg at du er enig i at det ikke er positivt for FFK å måtte legge ut penger de kunne brukt på andre ting for de som blusser.

 

Så argumentet om kultur håper jeg nå er lagt død med mitt eksempel sist. Håper også at folk skjønner at selv om det skaper trøkk på tribunen så skaper det unødige utgifter for FFK og vi vet jo alle at FFK sliter økonimisk. 

 

Så hvorfor bruke så mye tid her inne på og prøve å overbevise folk om at dette lovbruddet er ok. For det er et lovbrudd. Bruk heller energien på å smuggle inn slike ting å slenge dritt på og overbevise politikere og fotballforbundet om å gjøre dette lovlig. Så lenge dette ikke er lovlig så vil dere ALDRI få noe som helst sympati fra folk i gata (bortsett fra de som driver med det selv da)

 

PS: aldri undervurder folkemassen. Uten støtte fra flertallet sliter man. Ingen overleve i lengden uten bred støtte fra massene.


UltraAndré

Bedriftsspiller
Ble medlem: 04 nov 08
Innlegg: 4

Lagt til: 04 nov 08, 18:07

sender ikke bota vidre til de som skal betale ? Fansen må vel betale der som i de fleste andre klubber ? i såfall er det bare å gi den til BRH som sikkert klarer å samle opp noen kr og betale?

 

men fler tallet innpå dette forumet er jo en gjeng tanter med hester og busser-.

---------------------------

FriHet for BRH! ;)


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 04 nov 08, 18:16

Opprinnelig postet av UltraAndré

men fler tallet innpå dette forumet er jo en gjeng tanter med hester og busser-.


Og det må dere da finne dere i. Norge er et demokratisk land og flertallet bestemmer så enkelt er det heldigvis. Skjønner at det er surt for er mye jeg også er uenig i, men jeg som alle andre må jeg finne meg i hva flertallet bestemmer.

Den dagen mindretallet skal diktere flertallet enten det er i PH eller på stortinget. Ja da har man et meget meget alvorlig problem.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 04 nov 08, 18:40
Endret: 04 nov 08, 18:44
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av mysthical


Og det må dere da finne dere i. Norge er et demokratisk land og flertallet bestemmer så enkelt er det heldigvis. Skjønner at det er surt for er mye jeg også er uenig i, men jeg som alle andre må jeg finne meg i hva flertallet bestemmer.

Den dagen mindretallet skal diktere flertallet enten det er i PH eller på stortinget. Ja da har man et meget meget alvorlig problem.

Du har det godt der du fabler? Er du i hele tatt klar over hvorfor vi får tråder som denne? Vi har aldri sagt hvordan andre skal kle seg eller hva de skal mene, men vi oppfordrer til mest mulig synging. De eneste som prøver å diktere hva andre skal mene her er jo nettopp dere! Har jeg ikke rett? Er ikke dere provosert over vår oppfatning av hva det å være fotballsupporter innebærer? Sånn som du tenker blir vel mest som å prøve å forsvare sine egne tanker om et totalitært diktatur hvor alltid flertallet bestemmer, og definere sånne tanker som demokrati. Vi har tatt innover oss både konsekvensene for blussing på tribuna i Fredrikstad for klubben og oss selv, og konsesusen blant våre medsupportere, og bestemt at vi IKKE skal blusse på tribuna. Det ble blusset foran tribuna, men dette er en helt annen ting, siden det faktisk kun var oss rundt blusset. Hadde konsekvensene for klubben og konsensus vært annerledes hadde vi blussa hver kamp, men det blir nok aldri aktuelt.


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 04 nov 08, 18:42

Opprinnelig postet av mysthical

Opprinnelig postet av UltraAndré

men fler tallet innpå dette forumet er jo en gjeng tanter med hester og busser-.


Og det må dere da finne dere i. Norge er et demokratisk land og flertallet bestemmer så enkelt er det heldigvis. Skjønner at det er surt for er mye jeg også er uenig i, men jeg som alle andre må jeg finne meg i hva flertallet bestemmer.

Den dagen mindretallet skal diktere flertallet enten det er i PH eller på stortinget. Ja da har man et meget meget alvorlig problem.


For ordens skyld så er ikke "UltraAndré" medlem av BRH.

---------------------------

Libertà per gli Ultras!

http://www.brigaderodhvit.com


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 04 nov 08, 19:10
Endret: 04 nov 08, 19:12
Endret av: Gardarson

 

[quote=Liraren]

Opprinnelig postet av Gardarson

Hææ?

var glenn også han finstad i ph styret, også var det han som var forsanger i Molde som var forsangere nå på søndag ?

 

Det var også minst to andre enn Finstad som var oppe å lekte seg som forsanger.. Han ene så bra rusa ut i tillegg, da kan man ikke forvente å dra med seg massene når man ikke blir tatt seriøst!

 

Men som flere andre også har spurt om, hvorfor er ikke dere ultras interessert i å finne dere en egen plass? Måtte da vært perfekt å stått tvers over for PH? Jeg vedder på at om PH hadde tatt en avstemning blant de på feltet ville 80% flyttet på ultras!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 04 nov 08, 19:14

så lenge dere påfører klubben jeg og mange andre er så glad i unødvendige utgifter og negativ PR så må dere bare regne med at folk blir forbanna og vil ha dere bort.

At dere så i prøver dere med argumenter som kultur, så at dere bare vil støtte laget, så at dere ikke følger flertallet jaja.

 

Vi blir aldri enige uansett hva dere sier og eller hva jeg sier. Jeg kommer aldri til å ha noe til overs uansett for personer/grupper som bevist går inn for å påføre klubben utgifter. Tenk om PH hadde sluppet løs hesten på indre bane under kampen. Regner med at FFK da hadd fått en bot da av NFF. hadde du/dere da vært særli happy at FFK måtte betalt dette og dermed fått mindre penger å bruke på den daglige driften og utviklig av klubben? tviler (ja vet var et elendig forslag men eneste jeg kom på i farta)

Poenge et er dere påføre klubben unødvendige utgifter pga deres oppførsel.

 

Så igjen vil jeg anbefalle at dere får deres eget sted. Dette tror jeg er eneste måten å klare å få til et sammarbeid og eneste måten PH og BRH kan utvikle seg fremover. Verken PH eller BRH er tjent med disse isfrontene. Det blir dessverre brukt mer energi fra PH på og iritere seg over BRH og samme fra BRH over div uenigheter. Så da tror jeg det beste er at BRH og PH splittes på tribunen. Jeg ser dessverre ikke noen annen mulighet hvordan PH skal klare å fokusere 100% på tribune kultur og BRH det samme. I dag bruker PH og BRH mye tid på brannslukking osv.

Så siden BRH er utbryterne her mener jeg også at de selv bør aktivt ta kontakt med FFK for å få sitt eget felt. Håper da også at PH støtter dette.


Captain Oats

Knøttespiller
Ble medlem: 25 sep 07
Innlegg: 65

Lagt til: 04 nov 08, 20:43

Blir så oppgitt av dette her. Kan dere ikke bare innrømme at den blussinga var unødvendig, og at det ikke har noe på en fotballarena å gjøre? Det er tross alt ulovlig.

BRH, viser seg gang på gang verdig den skepsisen mange kom med da de lanserte sin "alternative supportergjeng".  Slossing, blussing, og drittslenging på ph-feltet. Way to go!

Det bidrar jo til så mye positivt.


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 04 nov 08, 20:59

Opprinnelig postet av mysthical
Så igjen vil jeg anbefalle at dere får deres eget sted. Dette tror jeg er eneste måten å klare å få til et sammarbeid og eneste måten PH og BRH kan utvikle seg fremover. Verken PH eller BRH er tjent med disse isfrontene. Det blir dessverre brukt mer energi fra PH på og iritere seg over BRH og samme fra BRH over div uenigheter. Så da tror jeg det beste er at BRH og PH splittes på tribunen. Jeg ser dessverre ikke noen annen mulighet hvordan PH skal klare å fokusere 100% på tribune kultur og BRH det samme. I dag bruker PH og BRH mye tid på brannslukking osv.

Så siden BRH er utbryterne her mener jeg også at de selv bør aktivt ta kontakt med FFK for å få sitt eget felt. Håper da også at PH støtter dette.



Hvilke isfronter? Vi har en god dialog med styret, og det har vi hatt i hele år. Det er dere her inne som bruker energien deres på oss.

---------------------------

http://www.brigaderodhvit.com


Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 04 nov 08, 21:09

Opprinnelig postet av Captain Oats

Blir så oppgitt av dette her. Kan dere ikke bare innrømme at den blussinga var unødvendig, og at det ikke har noe på en fotballarena å gjøre? Det er tross alt ulovlig.

BRH, viser seg gang på gang verdig den skepsisen mange kom med da de lanserte sin "alternative supportergjeng".  Slossing, blussing, og drittslenging på ph-feltet. Way to go!

Det bidrar jo til så mye positivt.

 

Jeg må si det er grove beskyldninger du kommer med her, min gode kaptein.. Kan du vennligst bevise at BRH har vært involvert i slåssing i forbindelse med FFK's kamper før du kommer med slike beskyldninger???

---------------------------

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 04 nov 08, 21:11

Opprinnelig postet av Martin_


Hvilke isfronter? Vi har en god dialog med styret, og det har vi hatt i hele år. Det er dere her inne som bruker energien deres på oss.

 

Man merker og ser jo det at vanlige medlemmer og medlemmer av styret rister på hode og blir oppgitte enkelte ganger av det BRH gjør når man står på tribunene.


Men skjønner at dere ikke vil få en egen seksjoen som alle sikkert skjønner vil nok det være å skyte seg selv i foten for BRH. Synd at dere ikke tør å få egen plass for hvis dere hadde klart å følge lover og regler kunne det blitt sykt bra med to felt som synger mot hverandre


Captain Oats

Knøttespiller
Ble medlem: 25 sep 07
Innlegg: 65

Lagt til: 04 nov 08, 21:14

Vet ikke om BRH har noe med slossingen å gjøre. Men slossing vet jeg at det har vært ja. I gamlebyen blant annet. Mot lsk "ultras".


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 04 nov 08, 21:43

Opprinnelig postet av Martin_


Hvilke isfronter? Vi har en god dialog med styret, og det har vi hatt i hele år. Det er dere her inne som bruker energien deres på oss.

Dessuten vet jeg at både meg og andre i den alternative scenen ser veldig positivt på fortsettelsen i PH og håper vi kan få til en god symbiose, både sånn generelt, mtp tifodugnad og organisering av synging til neste år. Faktisk er det lenge siden jeg har følt meg så motivert for å ta i et tak for Plankehaugen. La ikke et par av disse trollene her inne skape splittelse i supportermiljøet i Fredrikstad...


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 04 nov 08, 21:44

Litt slemt av deg og anklage lsk ultras for noe sånt de heter forøvrig heter Ultras felt c.

Ettersom de ganske så sikker ikke har noe med noe slossing og gjøre, da deres fokus ligger på tribunene, helt likt som Brh.  Regner vel heller med at der er casualsgrupperingen til lillestrøm som deltok på noe sånt, om det har skjedd da?

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


Captain Oats

Knøttespiller
Ble medlem: 25 sep 07
Innlegg: 65

Lagt til: 04 nov 08, 21:48

Beklager hvis jeg har sagt noe feil. Jeg har ikke peiling på de miljøene der. Vet bare at det har vært slossing i gamlebyen i forbindelse med FFK-LSK.

Vet et par/tre navn, men ikke om de er med i BRH. Så beklager at jeg skrev BRH og slossing i samme setning. De har jo selv sagt at de holder sterk avstand fra slossing, så da er det jo ikke dem..


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 04 nov 08, 21:50
Endret: 04 nov 08, 21:53
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Liraren

så du mener at man skal nekte personer inngang fordi de mener noe annet enn deg?:)

Støtter deg på den ass, hva med og nekte alle som har noe på rulleblad inngang også:)? eller alle de som ikke er medlem av statskirken?

Kan bli en artig silly season:)

Jeg synes definitivt at de som ikke kan holde seg til reglementet skal utestenges fra tribunen. 12.350 på tribunen. 12340 som ønsker dere dit peppern gror. Ta ett hint!

 

Jeg mener det er på tide at Plankehaugen og FFK tar avstand fra disse elementene og tar initiativ til at disse blir holdt utenfor.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 04 nov 08, 21:52

Opprinnelig postet av Scout

Opprinnelig postet av Supreme NTM

3. Det ble blusset akkurat på samme sted som PH pleier å blusse. Er det så mye mer farlig fordi det er en av oss som gjør det? Faktisk er det BRED enighet blant oss at bluss IKKE skal forekomme på tribuna i Fredrikstad. Det var det også igår. Blussinga skjedde etter kampen foran tribuna.

Flott at dere faktisk tenkte på å ta hensyn til om noen sto rundt eller ikke fordi det kan utgjøre brannfare, men det unnviker fortsatt ikke sakens kjerne: nemlig at det er forbudt. Hva med å tenke tanken om å snakke med de rette personer PH og/eller FFK for å faktisk få et egnet sted til dette en gang og faktisk få lov til å fyre av et bluss med tilhørende hopping og feiring. Jeg foreslår dette 100% seriøst!

Jeg siterer meg selv og Supreme en gang til fordi jeg gjerne vil ha et svar fra de som blusset enten de tilhører BRH, RHE eller en anne gruppering. Jeg vet ikke hvem som gjorde det, men om noen som kjenner vedkommende eller om herren er her inne selv, vil jeg sette pris på et svar.

På forhånd takk.

---------------------------

Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 04 nov 08, 21:55
Endret: 04 nov 08, 21:59
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Jeg synes definitivt at de som ikke kan holde seg til reglementet skal utestenges fra tribunen. 12.350 på tribunen. 12340 som ønsker dere dit peppern gror. Ta ett hint!

 

Jeg mener det er på tide at Plankehaugen og FFK tar avstand fra disse elementene og tar initiativ til at disse blir holdt utenfor.

For det første er det der blank løgn, vet om utallige personer som har mye positivt å si om oss og ønsker å ha oss på tribunen. For det andre er det nok en del fler av oss en ti pers...

 

Du får stille deg opp å protestere da.


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 04 nov 08, 21:56

Haha, Kanogvetingenting(!!) slår til igjen! Har du en egen tast på tastaturet for vås?



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 7 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3