Husk meg
Brukernavn
Passord

– Ønsker å beholde Éverton og Örlund

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 10 8

jorhan

Juniorspiller
Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 159

Lagt til: 01 des 08, 15:03

Helt enig med Topscorer. Dette lukter det av. Får ingen lykkeønskninger av meg. Hvor er æren og loialiteten til fotballspillere? Hvor hadde Ørlund vært per dags dato uten FFK? Tydligvis ikke et hett salgsobjekt hvertfall...

Nei dette lukter det av. Håper han havner som 3 keeper i RBK...

---------------------------

jorhan


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 01 des 08, 15:33

Opprinnelig postet av jorhan

Nei dette lukter det av. Håper han havner som 3 keeper i RBK...


Hvis han satser på RBK for så å bli 3. keeper, mister jeg all respekt for Örlund. Å velge penger framfor fast plass mellom stengene er jo helt høl i hue av en fotballspiller å gjøre.

Dette er en trist start på jula..

Det eneste må være at vi sikrer oss Everton med en gullkantet avtale om videresalg el.l.

God jul!

---------------------------

FFK og Leeds
---------------------
He estado utilizando Google traductor para traducir algo de Inglés a Español. Estoy tan cool!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 01 des 08, 16:31

Hmm, lurer på hva som skjer med investorpoolen våres, dette burde de dratt i land.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 01 des 08, 16:32

Jeg merker at jeg ikke har så mye til overs for denne moraliseringen som utspiller seg. Bare fordi man ikke får noe man vil ha så begynner vi å furte og spytte etter oss. Det er en direkte barnslig oppførsel. Det er bare å applaudere (KLAPP). De som fremstillier det slik at Ørlund kynisk har utnyttet rene,oppriktige og hellige FFK for en større lønningspose sliter med å se hele bildet. Dette er faktisk en vinn vinn situasjon der hvor FFK har fått gleden av en dyktig keeper som har hjulpet oss med å sikre sølvet. Dette er så sinnsykt typisk for at følelser spiller inn på hva vi synes. Det er ikke bare lite objektivt, det er som sagt også veldig barnslig. Vi bør holde oss for gode til å snakke nedsettende om Ørlund bare fordi vi er litt skuffet.

Jeg tror nok også at 99% av oss, hvis vi skal være et snev av ærlige med oss selv, hadde valgt den mest lukkurative jobben (høyere lønn i RBK/viking/lsk) , stillingen som tilbød best karriereutvikling ( utstillingsvinduet CL deltakelse på sikt medfører), og den best geografisk plasserte arbeidsplassen (alle de andre aktuelle klubbene ligger i byer eller i nærhet til byer som er regnet som mye bedre byer å bo i enn fredrikstad). Folk greier å vri det til at "å velge penga" er en så forferdelig egoistisk og judas-aktig handling. Våkn opp, det er faktisk en viktig del, du villie gjort det selv. Det er jo visserlig ikke slik at han bryter en kontrakt med FFK. 

Jeg vil ønske ham lykke til formelt, men off the record ønsker jeg ikke at han skal bidra til å gjøre våre motstandere sterkere enn oss. Vil klappe for han på stadion, men vil også like etterpå synge "Daniel, her kommer vi" når Wallace tar frispark og cornere.

---------------------------

FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 01 des 08, 16:40

Opprinnelig postet av Patrioten

Hmm, lurer på hva som skjer med investorpoolen våres, dette burde de dratt i land.

Tror det har med lønnspolitikk å gjøre. Når en lagkamerat får en gedigen lønn, og du vet selv at du ikke står tilbake for ham i kvaliteter, så vil vedkommende misstrives hvis han ikke blir verdsatt på lik linje (dvs lik lønn). Vi kan ikke føre en lønnspolitikk som fører til mistrivsel i troppen. Hvor godt vil folk prestere da? Da skal jeg fortelle deg at det er mange millioner som blir trukket ned i dass på rekordtid.

Det er viktig at TKK tar grep, setter grenser og fører en bærekraft og fornuftig lønnspolitikk. Jeg sett at det er mange som kommenterer på f-b som er oppgitte over at man kjøper en keeper til 2 millioner når vedkommende er verdt 4 millioner minst. Dette er en typisk FM-tankegang som ikke tar lønningsaspektet med i betraktning. Jeg er glad for at investorpoolen ikke har kjøpt en lønnsbyrde til FFK.

---------------------------

FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 01 des 08, 16:43
Endret: 01 des 08, 16:45
Endret av: Patrioten

Så da mener du at vi skal kvitte oss med Kasey, som vil ha en fet lønn og Ardian som også har en fet lønn.

Mener at spillerne bør takle at noen har bedre betalt enn andre, slik er det i atbeidslivet også.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 01 des 08, 16:44

Kan være enig noe av det du skriver Shadar, men som også andre har påpekt;

Ørlund var på felgen, på bånn som keeper da FFK leide han inn. Han har faktisk også klart uttalt om den betydningen FFK har hatt for han, eller den tunge tiden i AIK.

At han da velge noen kr. mer i posen, framfor de samme trenere og det teamet som har bygget han opp igjen, stinker.

Ønsker faktisk at han opplever nye nedturen på linje med den i AIK, ting tyder på at han ikke er så psykisk sterk når det gjelder å kjempe om keeperplassen. Kanskje Staw / Bråten ble for tøffe motstandere.

Uansett takk for bidraget for sølv, men jeg lurer faktisk ikke på om FFK har gitt Ørlund mer.

Ps , ikke klapping eller buing for Ørlund, for meg er han ikke eksisterende.

Ps hva er så enig med Shadar i, jo at jeg forstår at spillere velgere etter lommebok, miljø, karrieutvikling osv.

Dessverre tror jeg i Ørlund sitt tilfelle at bare lommeboka veide.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 01 des 08, 16:53

Ja, det er ikke lett å svare på hva som hadde vært best for ham alt i alt. Det kan hende at han ville fått en bedre utvikling her med Jerry Knutson og det hele. Det er ting han måtte ta med i vurderingen. Det kan godt hende at han fryktet at klubben ville satse lokalt (Staw) når skadesituasjonen endrer seg. Fett nok at vi bygde opp Ørlund etter at han hadde vært på bunn, men jeg mener at han ikke står i noe gjeld til FFK for det. Han har allerede betalt med godt spill i høst. Det hadde vært en romantisk tanke om han velger FFK fordi klubben er så fin og for den utviklinga FFK har gitt ham, men jeg synes Holters beskrev dette godt; vi må ikke tro at han forelsker seg i fredrikstad og klubben etter noen måneder i byen (eller noe slikt).

---------------------------

FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 01 des 08, 16:57
Endret: 01 des 08, 16:59
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Patrioten

Hmm, lurer på hva som skjer med investorpoolen våres, dette burde de dratt i land.

Investerorpoolen skal investere i (kjøpe/hente) spillere, ikke betale lønnen dems.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 01 des 08, 17:04

Til Shadar

Du har rett i noen av dine påstander, men jeg holder en knapp på at penger er det eneste han (og agenten ) går etter når de sier nei til FFK. Han har hatt ett utrolig opphold i Fredrikstad FK. Dette oppholdet har reddet hele hans fotballkarriere og fått han på beina igjen som keeper. Trygghet er helt vesentlig som keeper og dette har han fått av Jerry Knutsson og Grønis. dette kunne ført han ut i Europa og til de store pengene. Det han gjør nå er så jæ...g kortsiktig og kan føre han tilbake til glemselen. RBK er ikke noe alternativ. Det er et sted hvor han vil bli utsatt for mye negativitet av Jarstein, Johnsen og jamfall. Ikke bra spør du meg.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 01 des 08, 17:08

Opprinnelig postet av Patrioten

Så da mener du at vi skal kvitte oss med Kasey, som vil ha en fet lønn og Ardian som også har en fet lønn.

Mener at spillerne bør takle at noen har bedre betalt enn andre, slik er det i atbeidslivet også.

Jeg er glad for at Ardian og Kasey er i klubben. Jeg er imidlertid ikke glad i lønningene deresWink. Det er vanskelig å være uenig i at spillerne må takle at man har ulik lønn slik som i arbeidslivet også. Det er litt for og imot her, og jeg vet ikke hva jeg skal mene (ganske oppriktig). Men jeg heller mot lavere lønninger gjennom egenproduksjon og utenlandsimport, så får vi selge unna med fet fortjeneste den dagen de krever for mye i lønn. Gi heller andre klubber de værste lønningene.

Gitt at vi har brukt masse penger på dyre spillere og høye lønninger og lite på utviklingsfasiliteter for talenter og talentspeidere etc, så kommer vi til å slite den dagen den sportslige suksessen uteblir. Da stå vi der, godt plantet med to ben i utføret.

Svaret mitt må være at jeg tror på en balanse. Det er forståelig om to tre stjernespillere har litt høyere lønn enn de andre. Ansinitet og lojalitet bør også belønnes. Spillerne jeg vil skal komme til FFK har en drøm om å utvikle seg og bli solgt fremfor å komme til FFK for å bli rik. Det er en stor forskjell. Med en fornuftig lønnspolitikk er det større sjanse for at vi lokker til oss den første gruppen spillere.

---------------------------

FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 01 des 08, 17:12

Opprinnelig postet av Topscorer

Til Shadar

Du har rett i noen av dine påstander, men jeg holder en knapp på at penger er det eneste han (og agenten ) går etter når de sier nei til FFK. Han har hatt ett utrolig opphold i Fredrikstad FK. Dette oppholdet har reddet hele hans fotballkarriere og fått han på beina igjen som keeper. Trygghet er helt vesentlig som keeper og dette har han fått av Jerry Knutsson og Grønis. dette kunne ført han ut i Europa og til de store pengene. Det han gjør nå er så jæ...g kortsiktig og kan føre han tilbake til glemselen. RBK er ikke noe alternativ. Det er et sted hvor han vil bli utsatt for mye negativitet av Jarstein, Johnsen og jamfall. Ikke bra spør du meg.

Det er ikke umulig at du har rett i at dette kan være et veldig kortsiktig valg av han. Og som du sier, så er trygghet vesentlig for en keeper. Det blir spennende å se hvor han havner og hvordan det går.

---------------------------

FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 02 des 08, 20:28

Noen som vet hvordan det går med forhandlingene med Everton?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 03 des 08, 04:07

vi jakter keeper da

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 03 des 08, 10:37

Opprinnelig postet av keiko99

vi jakter keeper da



Vil tippe at de klarer å ha flere tanker i hodet på en gang og at det jobbes parallelt med flere saker. Ellers har jeg fått med meg at jobbing med det jobbes med en 3. keeper - men som sagt litt nysgjerrig på de andre prosessene som foregår.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 06 des 08, 14:33

Opprinnelig postet av Shadar

Spillerne jeg vil skal komme til FFK har en drøm om å utvikle seg og bli solgt fremfor å komme til FFK for å bli rik.

Spillerne jeg vil skal komme til FFK har en drøm om å utvikle seg sammen med FFK og ha lyst til å bli her fremfor å komme til FFK for å bli solgt videre.

---------------------------

Hater hat!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 10 des 08, 01:51

Jeg tror ikke Ørlund valgte bort FFK bare på grunn av pengene. Ørlund kunne fort blitt annenkeeper bak en Staw som det helt klart vil være klokt av FFK å satse på. Et FFK som riktignok skal ut i Europa neste år, men som er rimelig uerfarent som lag i slike sammenhenger. Når alternativer er å ta opp kampen med RBKs "fabelaktige" keepere, og se for seg Europa med et langt mer rutinert og ressurssterkt RBK i årene fremover... jo jeg forstår Ørlund om han velger RBK av sportslige grunner.

Hva gjelder penger så er Ørlund i en alder hvor han gjerne har en familie å tenke på, barn som helst skal ha det godt både nå og i fremtiden. Å kritisere Ørlund for å tenke på økonomien vitner om ca null evne til å sette seg inn i mannens situasjon. Det er tross alt grenser for hvor mange år han har igjen som aktiv spiller, og hva da? Jo, da er alle vi her inne antagelig ivrig opptatt av hvordan det går med Lasse Staw, mens Daniel Ørlund vil interessere de færreste.

Jeg har ingen problemer med å se på Ørlunds tid i FFK som et lykketreff for begge parter. Keeperen Daniel Ørlund må jeg bare ønske alt det beste. Blir han buet ut på stadion blir det bare pinlig. Håper ikke det skjer. Men han må gjerne ha en dårlig dag på jobb akkurat her.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 10 des 08, 01:56

Opprinnelig postet av keiko99

vi jakter keeper da

Etter erfaringene med å bare ha to keepere i år ville det virket lite gjennomtenkt å ikke se etter en tredje keeper for kommende sesong. Spesielt ettersom det langt fra er noen garanti at begge keeperne våre blir hundre prosent fit etter årets lange skadeavbrekk.

Helt klart at FFK må ha en keeper til som det er i dag, selv om det beste vil være om man finner en som aldri behøver å spille...


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 21 des 08, 10:21

De jakter Islands landslagskeeper


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 21 des 08, 18:23

Hva skjer med Everton da???

 

Og patrioten, er det sikkert eller rykte?

---------------------------

Heia FFK



Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 10 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24