Husk meg
Brukernavn
Passord

– Ønsker å beholde Éverton og Örlund

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 10 5

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 21 nov 08, 15:32

Opprinnelig postet av Holters

Denne "lønnsopsjonen" det er snakk om inngås jo med spilleren - ikke klubben han spilte for, slik du ser ut til å tro. Forskjellen fra andre avtaler (inkludert bosmanavtaler) er at kontrakten effektueres bare dersom kjøpsopsjonen blir benyttet, slik at transaksjonen blir gjennomført. Det er altså spilleren selv som fremforhandler disse fremtidige lønnsbetingelsen i lønnopsjonen, mens selgende klubb fremforhandler salgssum.

Du har til nå ikke gravd opp noe annet enn personlige påstander og synsinger om at dette ikke er juridisk bindende. Jeg sjekket opp dette med en mann som bør ha peiling på det, mens du verken har henvist til regler eller tidligere presedenstilfeller som tilsier at dine påstander er korrekte.

Noe mer graving i dette har jeg ikke tid til nå i eksamensstyret, og så lenge ingen beviser kommer på banen som motbeviser at dette er mulig, så anser jeg egentlig denne diskusjonen for utdebattert.

Sier Karlsen at disse avtalene er juridisk bindende?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 21 nov 08, 18:03

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Sier Karlsen at disse avtalene er juridisk bindende?

Kan være nærliggende å tro det. Eller at en annen agent (eller tilsvarende) har bekreftet at det er sånn. Men det vil jo være interessant å se om du har noe som gir noen juridiske bekreftelser på noe annet. 

Jeg personlig ville gjerne se Örlund i FFK-drakt neste år selv om vi har to gode unge spillere, ettersom begge to har vært mye skadet og vi vet ikke noe som helst om de faktisk kommer 100% tilbake. Uansett vil to unge keepere ha mye å lære av Daniel...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 21 nov 08, 20:08
Endret: 21 nov 08, 20:09
Endret av: Costanza

Det viktigste er å sikre langtidskontrakt med Everton. Utvilsomt den beste og mest lovende spissen jeg har sett i Fredrikstad-drakt noensinne (ok, jeg har bare fulgt klubben siden begynnelsen av 90-tallet). Om prislappen på Everton er ca 5 millioner kroner pluss en medium fet kontrakt, så er det vel anvendte penger. Tilnærmet idioti å gi slipp på denne spilleren når vi ser hva som bor i ham. Gutten har jo en hellig kombinasjon av utsøkt brasiliansk teknikk og stor arbeidskapasitet som i hvert fall har forbløffet meg. Kom direkte fra Brasil til Fredrikstad og har definitivt vist mer de første månedene i fremmed geografi enn hva Alanzinho gjorde i Stabæk. Kjøp!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 21 nov 08, 20:33
Endret: 21 nov 08, 20:33
Endret av: Shadar

Opprinnelig postet av Costanza

Det viktigste er å sikre langtidskontrakt med Everton. Utvilsomt den beste og mest lovende spissen jeg har sett i Fredrikstad-drakt noensinne (ok, jeg har bare fulgt klubben siden begynnelsen av 90-tallet). Om prislappen på Everton er ca 5 millioner kroner pluss en medium fet kontrakt, så er det vel anvendte penger. Tilnærmet idioti å gi slipp på denne spilleren når vi ser hva som bor i ham. Gutten har jo en hellig kombinasjon av utsøkt brasiliansk teknikk og stor arbeidskapasitet som i hvert fall har forbløffet meg. Kom direkte fra Brasil til Fredrikstad og har definitivt vist mer de første månedene i fremmed geografi enn hva Alanzinho gjorde i Stabæk. Kjøp!

Det heter seg det at "alt er relativt" og at det kommer an på "øyet som ser" etc. Det gjelder ikke i denne sammenheng. Her kom du med en fasit. Intet mindre enn sannhet i ren form.

---------------------------

FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 22 nov 08, 08:58

Daniel Örlund: - Jag trivs bra i Norge

http://www.norskefans.com/fantv/clip.asp?id=5797


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 22 nov 08, 21:11

Fredrikstads drömbud till Örlund

Fredrikstad gör allt för att knyta till sig Daniel Örlund.
Enligt uppgifter till FotbollsExpressen.se erbjuds den svenske succémålvakten ett kontrakt som är värt omkring två miljoner svenska kronor per år.
- Jag kommenterar aldrig några summor, men Daniel har fått hög status i Norge, säger hans agent Patrik Mörk.

http://www.fotbollsexpressen.se/Allsvenskan/1.1378695/fredrikstads-drombud-till-orlund


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 22 nov 08, 21:41

Opprinnelig postet av Patrioten

Fredrikstads drömbud till Örlund

Fredrikstad gör allt för att knyta till sig Daniel Örlund.
Enligt uppgifter till FotbollsExpressen.se erbjuds den svenske succémålvakten ett kontrakt som är värt omkring två miljoner svenska kronor per år.
- Jag kommenterar aldrig några summor, men Daniel har fått hög status i Norge, säger hans agent Patrik Mörk.

http://www.fotbollsexpressen.se/Allsvenskan/1.1378695/fredrikstads-drombud-till-orlund

Er dette sant så må det grense til galskap, senarioet om han blir tatt inn på denne lønnen, Han blir da annset som så mye bedre en de to andre at han er tatt inn som en klar første keeper, vil antageligvis si at Erik ikke skriver en ny kontrakt og går som bossmann til sommeren, Lasse vil anageligvis forlange og bli solgt han har ikke råd til og sitte på benken med sine ambisjoner. En av disse vil spille i 2009 og taper ørlund kampen har FFK norges dyreste reserve, samtidig som da Lasse sikkert vil kreve samme lønn..

Min mening om dette er sant galskap....... Daniel fikk en drømmestart med et lag i medgang, og det gjør keeper jobben lettere


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 22 nov 08, 21:50

2 mill SEK eller 1,75 mill. NOK er vel en lønn jeg hadde regnet med at FFK måtte tilby Ørlund. Ørlund har vært fantastisk god. Han var også fantastisk god i AIK intil han fikk noen dårlige kamper på vårsesongen 2008.

Jeg la merke til Ørlund i 2007 sesongen. Han hadde noen fantastiske redninger jeg fikk med meg.

Herlig hvis FFK klarer å få Ørlund til å signere Tongue out

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 22 nov 08, 21:58

Opprinnelig postet av benksliter`n

2 mill SEK eller 1,75 mill. NOK er vel en lønn jeg hadde regnet med at FFK måtte tilby Ørlund. Ørlund har vært fantastisk god. Han var også fantastisk god i AIK intil han fikk noen dårlige kamper på vårsesongen 2008.

Jeg la merke til Ørlund i 2007 sesongen. Han hadde noen fantastiske redninger jeg fikk med meg.

Herlig hvis FFK klarer å få Ørlund til å signere Tongue out

Ørlund på 9 kamper   FFK : 15 poeng

Lasse på 11 kamper  FFK 22 poeng

Så ut fra redniger og poeng er de ganske gjevne, så da mener du kansje at Lasse også bør ha samme lønnen?? Det kan jeg tenke meg agentene hans vil mene :-) Mener også at Lasse har bevist at han kan ha fantastiske redninger:-)

 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 23 nov 08, 00:12

Opprinnelig postet av Patrioten
Fredrikstads drömbud till Örlund

Fredrikstad gör allt för att knyta till sig Daniel Örlund.
Enligt uppgifter till FotbollsExpressen.se erbjuds den svenske succémålvakten ett kontrakt som är värt omkring två miljoner svenska kronor per år.
- Jag kommenterar aldrig några summor, men Daniel har fått hög status i Norge, säger hans agent Patrik Mörk.

http://www.fotbollsexpressen.se/Allsvenskan/1.1378695/fredrikstads-drombud-till-orlund

ffksupporter.net kjenner til at det skal være Rosenborg som har forespeilet svensken slike summer. Ting kan derfor tyde på at Örlund er tapt for Fredrikstad.

www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1577

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06
Innlegg: 268

Lagt til: 23 nov 08, 00:50

gode gamle RBK. kjøper spillere, de får spille og gjør det ræva, så er det benken neste.(eks: storflor, ødegaard, enerly o.s.v.) Mener de skyter seg sjøl i foten hvis de henter han. de har jo jarstein. lund hansen og espen johnsen, da bør noen av dem tre gå hvertfall.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 23 nov 08, 05:38

Opprinnelig postet av Thor Gunnar

gode gamle RBK. kjøper spillere, de får spille og gjør det ræva, så er det benken neste.(eks: storflor, ødegaard, enerly o.s.v.) Mener de skyter seg sjøl i foten hvis de henter han. de har jo jarstein. lund hansen og espen johnsen, da bør noen av dem tre gå hvertfall.

Lund Hansen og Espen Johnsen, har de nok ikke noe problemer med å la gå i forhold til å få ôrlund, det er klasse forskjell på de.

 


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 23 nov 08, 11:06

Etter å ha sett Ørlund i FFK-drakta i høst, så mener jeg han er en klasse bedre enn alle de beste keeperene i Tippeligaen. 1,75 mill norske kroner er da en lønn jeg ikke synes er for høy. Gashi har vel høyere lønn enn det i FFK?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 23 nov 08, 11:09

Opprinnelig postet av benksliter`n

Etter å ha sett Ørlund i FFK-drakta i høst, så mener jeg han er en klasse bedre enn alle de beste keeperene i Tippeligaen. 1,75 mill norske kroner er da en lønn jeg ikke synes er for høy. Gashi har vel høyere lønn enn det i FFK?

 Gashi rundt 2.mill i året


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 23 nov 08, 20:47

Opprinnelig postet av denialsander

 Eller at en annen agent (eller tilsvarende) har bekreftet at det er sånn.

Dette handler ikke om fotballregler, men arbeidsrett. Du kan gjøre en avtale med en fremtidig arbeidsgiver, men du kan ombestemme deg.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 25 nov 08, 18:42

Daniel var i byen i dag, reiste vel ikke fra Sverige for kun å snakke, skrev han under kontrakten ?


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 25 nov 08, 21:07
Endret: 25 nov 08, 21:07
Endret av: Willy Renè

Nå er vi inne i "agurktiden" igjen, hvem kommer og hvem går ? Like spennende hvert år, og like mange som vet noe hvert år, som har hørt noe, som har sett noen på stadion osv.....

Får håpe stallen blir skikkelig styrket, jeg har tro på at det jobbes til de grader med dette, og vi som ikke vet, kan bare spekulere oss ihjel og høre på rykter som noen setter ut.

Sett mitt nye brukerbilde forresten ?

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 25 nov 08, 21:23

kjempeflott brukerbilde!

om ca. 7 måneder kan jeg lage et liknende :)

 


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 25 nov 08, 21:28

Opprinnelig postet av Olavesen

kjempeflott brukerbilde!

om ca. 7 måneder kan jeg lage et liknende :)

 

Det er morro å bli farfar !

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 25 nov 08, 21:55

Opprinnelig postet av Patrioten

Daniel var i byen i dag, reiste vel ikke fra Sverige for kun å snakke, skrev han under kontrakten ?

 

Det ene tv intervjuet som ligger i en av linkene her så sier han jo at han skal til fr.stad om noen dager. Så at han kom varslet han jo før han fikk tilbudet om kontrakten. Kan like gjerne være at han kommer for å fikse flytting til barteland eller hjem til sverige. At han er i byen nå betyr nok ikke så mye.



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 10 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24