Husk meg
Brukernavn
Passord

Forslag til sølvsang

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 22 okt 08, 22:56

Hva med å lage en sølvsang til siste kampen hjemme?

Har lagd en på "trodde englarna fanns" - den kan vel alle i Østfold? Tongue out

Trodde medaljene var, bare, bare i Trøndelag. Trodde medaljene var, bare, bare i Trøndelag. Men det var før vi gikk til topps, nå er sølvet her hos oss.

Artig? Brukbar?

 

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 23 okt 08, 01:26

ja den syns jeg var fin da

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 23 okt 08, 01:49

Opprinnelig postet av Morgaine

Hva med å lage en sølvsang til siste kampen hjemme?

Har lagd en på "trodde englarna fanns" - den kan vel alle i Østfold? Tongue out

Trodde medaljene var, bare, bare i Trøndelag. Trodde medaljene var, bare, bare i Trøndelag. Men det var før vi gikk til topps, nå er sølvet her hos oss.

Artig? Brukbar?

 

Men det var før vi gikk til topps, nå er sølvet her hos oss.

Denne linja er jo bort i natta.

 


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 23 okt 08, 06:45

Har ikke påstått at jeg er verdens beste sangdikter. Undecided Den viktige delen av den setningen er siste ledd. Så hvis noen kan lage et bedre førsteledd hadde det vært fint. Eller en bedre sølvsang på en melodi som ikke er i bruk på annenhver stadion bortetter.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 23 okt 08, 10:20

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Men det var før vi gikk til topps, nå er sølvet her hos oss.

Denne linja er jo bort i natta.

 

Fantastisk Rune!!! Du er jaggu konstruktiv i tilbakemeldingen din. Hva med å bidra med noe selv? Neida!! Isteden så kommer du med oppgulp som ikke er det minste konstruktivt som kan medføre at folk rett og slett ikke gidder å prøve komme med nye ideer. Jeg synes du kan holde kjeft inntil du har et annet forslag å komme med, eller du har noe positivt å si. Du er jo f... meg konstant negativ til ALT. For et liv du må leve...

 

Ellers synes jeg det er et utmerket forslag til sang og den siste linja funker helt utmerket, godt jobbet synes nå jeg!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 23 okt 08, 10:23

Det er jo ikke noe merkelig at det "aldri" er noen nye sanger å høre fra PH-feltet hvis alle forslag bare kveles i fødselen. Kan da ikke være en kjeft som tør å komme med noen forslag etter hvert hvis en bare blir møtt med drittslenging.

---------------------------

Hater hat!


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 23 okt 08, 10:52

Ikke for å henge ut noen her inne, men utifra den meldingen som kom mot en medsupporter, så er det på sin plass.

Tror faktisk aldri jeg har møtt en person som er mere negativ på et forum og før og etter kamper enn det Rune Haugen er. Uansett hvor bra laget eller PH har vært, så føler jeg at Rune Haugen alltid må ha noe å klage på. Dersom ting i plankehaugen skal bli bedre, så tror jeg ikke det hjelper å gi slike tilbakemeldinger til de som prøver å skape og bidra med noe. Tror heller ikke det hjelper å stå og stirre stygt og peke på personer som ikke synger, eller synger nok, som Rune gjør.( Vet andre som har reagert veldig på dette )  Du synger og bidrar faktisk ikke alltid veldig mye selv. Av BRH gutta som du identifiserer deg med, så er nok du den som synger og bidrar minst.

Et råd, prøv heller å bidra med noe positivt, ikke bare klag og syt på alt mulig. Verden rundt deg er faktisk mere positiv enn som så.

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 23 okt 08, 11:06

Bra forslag. Selv har jeg dårligere fantasi enn en brødboks. Dette høres ut som en sang det er mulig å få litt trøkk på fordi den har litt rolig tempo og da er mulilg å rope litt høyt. Dette i motsettning til andre sanger som har bra tekst men går alt for fort så det bare høres ut som mummlig dessverre.

Håper denne blir sunget


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 23 okt 08, 12:14

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av Morgaine

Hva med å lage en sølvsang til siste kampen hjemme?

Har lagd en på "trodde englarna fanns" - den kan vel alle i Østfold? Tongue out

Trodde medaljene var, bare, bare i Trøndelag. Trodde medaljene var, bare, bare i Trøndelag. Men det var før vi gikk til topps, nå er sølvet her hos oss.

Artig? Brukbar?

 

Men det var før vi gikk til topps, nå er sølvet her hos oss.

Denne linja er jo bort i natta.

 

   Nå er jo ikke sølvet helt til topps, så det er vel det Rune reagerer på.  Jeg synes teksten er grei nok.  Det jeg har problemer med er melodien.  Det mange folk forbinner med Fredrikstad er Harry kulturen.  Desverre er det sånn.  Danseband hit ,sånn som Trodde englande fins ,blir av  mange sett på som veldig harry.  Her i gården er danseband musikk forbudt.  Dette mener jeg, prøver ikke på å være negativ, men litt (for meg) saklig kritikk må man ha.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 okt 08, 12:28

Syns i grunn vi kunne ha spart denne til neste sesong, da hadde begge strofene vært nesten riktige Smile

For, uten å være sinna, sur og grinete, det stemmer jo egentlig ikke at medaljene har havnet i Trønderlag. Gullet har ofte havnet der, andre medaljer har vært spredt rundt. Og som Rune sa på sitt sedvanlige vis, å ta sølv er ikke å gå til topps. Så vi kan jo bruke denne til neste år og bytte ut "medaljer" med "gullet", selv om det heller ikke stemmer i disse tider med RBK-nedgang Tongue out

Men en sølvsang hadde absolutt vært på sin plass!


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 23 okt 08, 12:37

For og beskytte selveste rune litt her, Lars, du går rett på person, du burde vite at noen er negative og andre er positive.

Du har da ingen rett til og komme med ett slikt personangrep likevel?

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


Eowyn

Bedriftsspiller
Ble medlem: 23 okt 08
Innlegg: 2

Lagt til: 23 okt 08, 12:52

Heisann. Min mor, her kjent som Morgaine, har bedt meg om å legge ut to nye forslag til hva som kan være siste linje i sølvsangen. Skjønner at det blir litt rart å si "helt til topps" når det er snakk om sølv. De to nye forslagene er som følger:

Forslag 1: men det har vi endra på, FFK har sølvet nå

Forslag 2: men det var før vi ga dem tyn, nå er sølvet her i by'n

 

Personlig liker jeg forslag 1 her best.

---------------------------

Av alle de uviktige tingene i livet, er fotball det viktigste


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 23 okt 08, 13:18

Synes forslaget var noe tamt jeg. Danseband er ikke hetl min stil gitt

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 23 okt 08, 13:24

Opprinnelig postet av eliot

Det jeg har problemer med er melodien.  Det mange folk forbinner med Fredrikstad er Harry kulturen.  Desverre er det sånn.  Danseband hit ,sånn som Trodde englande fins ,blir av  mange sett på som veldig harry.  Her i gården er danseband musikk forbudt.  Dette mener jeg, prøver ikke på å være negativ, men litt (for meg) saklig kritikk må man ha.

Jeg er helt enig med deg når det gjelder konstruktiv kritikk, eliot. Jeg er også helt enig med deg når det gjelder dansebandmusikk. Wink

Men jeg har vel mine tvil om "resten av verden" vil slutte å se på Fredrikstad (og Østfold forøvrig) som harry uansett hvor "tøffe" supportersanger vi har. Kanskje det faktisk kunne være like greit med litt sjølironi og å spøke litt mellom linjene med dette harry-stempelet - f.eks. nettopp ved å synge en dansebandsang?

Ellers er jeg glad for at Morgaine tydeligvis ikke har latt seg skremme helt bort, men fortsetter å jobbe med tekstforslaget sitt. Jeg skal ikke nevne navn, men det er noen her inne som tydeligvis aldri klarer å si noe positivt (og det gjelder ikke kun vedkommende som ytra seg i tråden her tidligere).

---------------------------

Hater hat!


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 23 okt 08, 13:41
Endret: 23 okt 08, 13:56
Endret av: eliot

Opprinnelig postet av Magnum
Innlegget over
  

Da må den jo taes helt ut.  Da må vi jo bruke Raymon.  Jæ lurær på en ting,  hvem tar sølvet da? Wink


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 23 okt 08, 13:51

Opprinnelig postet av Eowyn

Heisann. Min mor, her kjent som Morgaine, har bedt meg om å legge ut to nye forslag til hva som kan være siste linje i sølvsangen. Skjønner at det blir litt rart å si "helt til topps" når det er snakk om sølv. De to nye forslagene er som følger:

Forslag 1: men det har vi endra på, FFK har sølvet nå

Forslag 2: men det var før vi ga dem tyn, nå er sølvet her i by'n

 

Personlig liker jeg forslag 1 her best.

Helt enig, dette var bedre.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 23 okt 08, 13:56

Opprinnelig postet av Lars 29

Ikke for å henge ut noen her inne, men utifra den meldingen som kom mot en medsupporter, så er det på sin plass.

Tror faktisk aldri jeg har møtt en person som er mere negativ på et forum og før og etter kamper enn det Rune Haugen er. Uansett hvor bra laget eller PH har vært, så føler jeg at Rune Haugen alltid må ha noe å klage på. Dersom ting i plankehaugen skal bli bedre, så tror jeg ikke det hjelper å gi slike tilbakemeldinger til de som prøver å skape og bidra med noe. Tror heller ikke det hjelper å stå og stirre stygt og peke på personer som ikke synger, eller synger nok, som Rune gjør.( Vet andre som har reagert veldig på dette )  Du synger og bidrar faktisk ikke alltid veldig mye selv. Av BRH gutta som du identifiserer deg med, så er nok du den som synger og bidrar minst.

Et råd, prøv heller å bidra med noe positivt, ikke bare klag og syt på alt mulig. Verden rundt deg er faktisk mere positiv enn som så.

Slik dritt gidder jeg egentlig ikke å svare på, bortsett fra en ting : Laget kommenterer jeg aldri på forumet hverken før eller etter kamp. Her bommer du utrolig langt over mål, og tydlig viser at du ikke vet hva jeg står for.


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 23 okt 08, 14:38

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av Lars 29

Ikke for å henge ut noen her inne, men utifra den meldingen som kom mot en medsupporter, så er det på sin plass.

Tror faktisk aldri jeg har møtt en person som er mere negativ på et forum og før og etter kamper enn det Rune Haugen er. Uansett hvor bra laget eller PH har vært, så føler jeg at Rune Haugen alltid må ha noe å klage på. Dersom ting i plankehaugen skal bli bedre, så tror jeg ikke det hjelper å gi slike tilbakemeldinger til de som prøver å skape og bidra med noe. Tror heller ikke det hjelper å stå og stirre stygt og peke på personer som ikke synger, eller synger nok, som Rune gjør.( Vet andre som har reagert veldig på dette )  Du synger og bidrar faktisk ikke alltid veldig mye selv. Av BRH gutta som du identifiserer deg med, så er nok du den som synger og bidrar minst.

Et råd, prøv heller å bidra med noe positivt, ikke bare klag og syt på alt mulig. Verden rundt deg er faktisk mere positiv enn som så.

Slik dritt gidder jeg egentlig ikke å svare på, bortsett fra en ting : Laget kommenterer jeg aldri på forumet hverken før eller etter kamp. Her bommer du utrolig langt over mål, og tydlig viser at du ikke vet hva jeg står for.

Dritt? Var absolutt ikke det og kunne vel uttrykt meg enda mer rett på sak enn det jeg gjorde . Prøvde egentlig å svare på en konstruktiv måte tilbake om hvordan jeg og andre oppfatter deg når du skriver dine meninger i øst og vest her inne. Og utrolig mange av disse er kun i negativ retning. 

Snakket ikke om kommentering av laget her inne på forumet før og etter kamp, men hva du faktisk sier de gangene jeg og andre møter deg før og etter kamp. Så bommer og overdriver faktisk ikke med noe. Jeg forstår bare ikke hvordan det er mulig for et menneske å være så negativ som det du gir uttrykk for.

At jeg og andre oppfatter deg som en utrolig negativ og en person som aldri blir fornøyd, kommer på bakgrunn av hva du sier og gjør Rune. Har ingen hensikt av å henge ut eller gå til personangrep på deg. Men synes kanskje du bør gå litt i deg selv litt oftere. Som jeg skrev, Verden er mer positiv enn at man trenger å syte og klage på alt.

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 23 okt 08, 15:10
Endret: 23 okt 08, 15:18
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av Lars 29

 

At jeg og andre oppfatter deg som en utrolig negativ og en person som aldri blir fornøyd, kommer på bakgrunn av hva du sier og gjør Rune. Har ingen hensikt av å henge ut eller gå til personangrep på deg. Men synes kanskje du bør gå litt i deg selv litt oftere. Som jeg skrev, Verden er mer positiv enn at man trenger å syte og klage på alt.

  Hvis du ikke har til hensikt å henge ut eller gå til personangrep , hvorfor gjør du det da?  Hva med å ta dette med Rune på PM.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 23 okt 08, 15:18

Opprinnelig postet av Lars 29

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av Lars 29

Ikke for å henge ut noen her inne, men utifra den meldingen som kom mot en medsupporter, så er det på sin plass.

Tror faktisk aldri jeg har møtt en person som er mere negativ på et forum og før og etter kamper enn det Rune Haugen er. Uansett hvor bra laget eller PH har vært, så føler jeg at Rune Haugen alltid må ha noe å klage på. Dersom ting i plankehaugen skal bli bedre, så tror jeg ikke det hjelper å gi slike tilbakemeldinger til de som prøver å skape og bidra med noe. Tror heller ikke det hjelper å stå og stirre stygt og peke på personer som ikke synger, eller synger nok, som Rune gjør.( Vet andre som har reagert veldig på dette )  Du synger og bidrar faktisk ikke alltid veldig mye selv. Av BRH gutta som du identifiserer deg med, så er nok du den som synger og bidrar minst.

Et råd, prøv heller å bidra med noe positivt, ikke bare klag og syt på alt mulig. Verden rundt deg er faktisk mere positiv enn som så.

Slik dritt gidder jeg egentlig ikke å svare på, bortsett fra en ting : Laget kommenterer jeg aldri på forumet hverken før eller etter kamp. Her bommer du utrolig langt over mål, og tydlig viser at du ikke vet hva jeg står for.

Dritt? Var absolutt ikke det og kunne vel uttrykt meg enda mer rett på sak enn det jeg gjorde . Prøvde egentlig å svare på en konstruktiv måte tilbake om hvordan jeg og andre oppfatter deg når du skriver dine meninger i øst og vest her inne. Og utrolig mange av disse er kun i negativ retning. 

Snakket ikke om kommentering av laget her inne på forumet før og etter kamp, men hva du faktisk sier de gangene jeg og andre møter deg før og etter kamp. Så bommer og overdriver faktisk ikke med noe. Jeg forstår bare ikke hvordan det er mulig for et menneske å være så negativ som det du gir uttrykk for.

At jeg og andre oppfatter deg som en utrolig negativ og en person som aldri blir fornøyd, kommer på bakgrunn av hva du sier og gjør Rune. Har ingen hensikt av å henge ut eller gå til personangrep på deg. Men synes kanskje du bør gå litt i deg selv litt oftere. Som jeg skrev, Verden er mer positiv enn at man trenger å syte og klage på alt.

Over og ut. Gidder ikke forsvare meg mot et nick. Kom med fullt navn så gjør jeg det, ellers er det utrolig feigt.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24