Husk meg
Brukernavn
Passord

Plankehaugen finansierer ny Stjernen-spiller

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 26 sep 08, 18:19

Plankehaugen tydeligvis nok av penger, etter at juniorene vant sist i cupen, ga de bort de 10000 kroner til de, hvem i Plankehaugen er det som bestemmer slikt?


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 26 sep 08, 18:33
Endret: 26 sep 08, 18:33
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av Thor Gunnar

Jeg var en av dem som ikke stemte frem dette styreforslaget som kom her i generalforsamlingen, det må jeg ærlig innrømme.. neste forsamling synes jeg folk skal møte opp og heller stemme ut Ulf Berg istedet for å sitte her og klagepå han..

Jeg var på forrige, og fikk også min stemme hørt til en viss grad, Marginene var dog ikke på vår side og fra den andre siden var det en god mobilisering. Så er enig der, oppfordrer folk til å møte.

 


Opprinnelig postet av Mygg

Men denne diskusjonen handler da ikke om Ulf Berg? Ta det i en annen Ulf Berg-tråd som andre kan få slippe å lese.
 

 

Det er sant, men det jo ikke vanskelig å komme til visse slutninger om dette utfra kjente sammenhenger, og denne beslutningen som tråden handler om må jo nødvendigvis ha kommet fra styret.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 26 sep 08, 18:33
Endret: 26 sep 08, 18:34
Endret av: Bob Page

Opprinnelig postet av mygg

Men denne diskusjonen handler da ikke om Ulf Berg? Ta det i en annen Ulf Berg-tråd som andre kan få slippe å lese.

 

Syns det er helt greit at Ulf Bergs rolle i PH/Stjernen diskuteres i denne sammenheng, siden han etter det jeg har lest hittils i denne tråden, har en stor rolle i denne handlingen fra PH...

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
11 kæll i rødt og hvit, vi skal bli ditt mareritt


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 26 sep 08, 18:44

Punkt 1: Ulf Berg er valgt til stillingen gjennom et demokartisk valg. Gang på gang blir det ramaskrik her inne men de personen det blir klaget på blir gjennvalgt, dette tyder da på at enten så møter ikke de som skriker høyt opp på generalforsamlingen og da bør de seriøst holde kjeft eller så er de rett og slett i mindretall og bør da akseptere dette.

Punkt 2: Ja det bør diskuteres om dette er riktig at PH skal støtte stjernen men for å prøve å se hva som kan komme ut av dette så er jo dette tettere bånd for toppidretten i byen. Jeg er personlig for at Stjerne og FFK slår seg sammen og blir på en måte samme klubb slik det er i VIF i dag. Dette vil da kanskje kunne føre til en bedre toppidrets kultur i byen. Stjerne er nok de som har mest på å tjene på dette, men jeg tror også at FFK kan få noe ut av dette både på det administrative og andre sider.


Så kanskje dette er første steg på vei til et tett og godt sammarbeid mellom de to toppklubbene Fredrikstad har. Men til alle dere som er mot jeg skjønner meget godt dette og har full forståelse for at folk reagere litt på dette.


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 26 sep 08, 20:55

Det er ikke noe gærnt å samarbeide med Stjernen/Beavers, men jeg lurer veldig på hva FFK/PH skal få ut av dette samarbeidet.

Selv om bevræne er på stadion, er ikke det tilbakebetaling.

Er forresten litt dårlig med penger for tiden, mulig jeg kunne fått noe?

 

 


MadMax

A-lagspiller

Ble medlem: 11 nov 05
Innlegg: 338

Lagt til: 26 sep 08, 20:58

Synes dette er ganske så bra jeg, og sender en stor takk til PH. Dette bare bidrar til et nærmere samarbeid mellom FFK og Stjernen, samt alle supportere. Og velkommen til klubben, Micke Mattson - etter hva han gjorde i Sparta i fjor, så vet man at denne mannen er god for en del mål.

Og for ordens skyld, er det ikke bedre at klubber og supportere samarbeider og drar i samme retning? Man har garantert noe å lære av hverandre. Det kommer ikke noe godt ut av at man skal sitte på hver sin tue med skyggelapper.

---------------------------

100 fra Red Beavers synger høyere enn hele Plankehaugen! :)

Og, forresten...Særp er et forbanna høl!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 26 sep 08, 21:43

Opprinnelig postet av MadMax

Synes dette er ganske så bra jeg, og sender en stor takk til PH. Dette bare bidrar til et nærmere samarbeid mellom FFK og Stjernen, samt alle supportere. Og velkommen til klubben, Micke Mattson - etter hva han gjorde i Sparta i fjor, så vet man at denne mannen er god for en del mål.

Og for ordens skyld, er det ikke bedre at klubber og supportere samarbeider og drar i samme retning? Man har garantert noe å lære av hverandre. Det kommer ikke noe godt ut av at man skal sitte på hver sin tue med skyggelapper.

bra sagt


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 26 sep 08, 22:11

Opprinnelig postet av MadMax
Dette bare bidrar til et nærmere samarbeid mellom FFK og Stjernen, samt alle supportere.

Syns du det er Plankehaugens ansvar eller noe de bør gjøre noe med? Hvis dette var viktig så burde klubbene selv tatt initiativ til et nærmere samarbeid. Dette er det ikke noe det ene supporterklubben til det ene laget skal ha noe å gjøre med.

Greia er at dette kanskje ikke blir første gangen Plankehaugen vifter med sjekkheftet når Stjernen spør. Dette var tydeligvis greit for styret og stell i klubben - så hva hindrer de å gjøre det samme neste gang?

Kanskje Plankehaugen skal sponse merkeklær til BRH neste gang for å bedre forholdet der også?


MadMax

A-lagspiller

Ble medlem: 11 nov 05
Innlegg: 338

Lagt til: 26 sep 08, 22:17

Jeg har aldri sagt at det er PHs ansvar, men jeg synes det er fint at PH stiller opp, og det takker jeg for. Klubbene har allerede tatt initativ til et nærmere samarbeid, blant annet gjennom FFK College og det er ikke lenge siden Grönhagen og Weinstock snakket sammen om et samarbeid heller (Sto i FB om jeg ikke husker feil....). Jeg for min del synes det bare er fint at supporterklubbene samarbeider. Jeg forstår selvsagt ditt standpunkt om at du mener PH burde støtte bare FFK, og det er helt greit. Men jeg håper du skjønner meg, når jeg synes det er bra at PH viser sin støtte til den andre toppklubben i byen og viser initiativ til et samarbeid mellom supporterne.

---------------------------

100 fra Red Beavers synger høyere enn hele Plankehaugen! :)

Og, forresten...Særp er et forbanna høl!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 26 sep 08, 22:42

Opprinnelig postet av MadMax
Jeg for min del synes det bare er fint at supporterklubbene samarbeider.

Akkurat det er jo greit nok. Men her er det en supporterklubb for fotball som har "kjøpt" en spiller til et ishockeylag. Det høres noe merkelig ut. Og som sagt - hva om det skjer flere ganger? At en klubb bruker penger til en annen idretts supporterklubbkasse.


MadMax

A-lagspiller

Ble medlem: 11 nov 05
Innlegg: 338

Lagt til: 26 sep 08, 22:48

Jeg ser poenget ditt, skjønner selvsagt godt at folk synes PH bør holde seg til å støtte FFK - det er jo det de er til for. Jeg er bare litt uenig med deg, og synes det er en god gjerning det PH gjør, og Red Beavers vil selvsagt stille opp i gjengjeld.

Men jeg takker for støtta fra PH, men skal forstå at dette eventuelt burde vært debattert med flere av PHs medlemmer eller eventuelt løst på en annen måte.

---------------------------

100 fra Red Beavers synger høyere enn hele Plankehaugen! :)

Og, forresten...Særp er et forbanna høl!


becks723

Juniorspiller
Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 145

Lagt til: 26 sep 08, 23:57

Litt usikker på om jeg leste dette her eller under kommentarene under saken på f-b.no..  greia var at det var noen som var veldig bekymret over at medlemskontigenten dems ble brukt på ting som ikke interesserte dem.. men hvis man legger sammen noen tall så kan det ikke være vanskelig å se at det kommer inn noen andre inntekter enn medlemskontigenten? Hvordan kommer disse pengene inn? jo fortrinsvis via sponsing og dugnad.. hvor mange her inne har vært med på dugnader i det siste? ikke mange vil jeg tro, hmm... men samme det..

Når det gjelder hva Beaverene kan hjelpe Plankehaugen med, kan det helt sikkert være mye, TIFO? Dugnader? Ideer? Vil ikke tro det er negativt med ett sammarbeid, det kan være veldig bra for begge parter.

Når det gjelder det å klage på Ulf Berg, hvorfor? Tror dere virkelig det er han som bestemmer alt i Plankehaugen? Og hvis dere leser artikkelen i f-b, så står det vel ganske klart at det var Jaran Berg som kom i kontakt med Runar Sandsengen? og Ikke Ulf? Og hvorfor skal dere henge ut enkeltpersoner? Det er da selvfølgelig styre som bestemmer dette, ingen enkeltpersoner! og styret har vel for f*** sjekket økonomien før dem bestemmer å støtte stjernen økonomisk. Og hvis jeg ikke husker helt feil, hadde vel Plankehaugen rundt 500 000 på konto ved forrige ordinære generalforsamling. Og de siste årene har resultatet vært positivt, vært år...

Føler ikke jeg har mer å si akkurat nå, men hvis noen har noe imot hva styret gjør, og hva de skal "få lov" til å gjøre, hvorfor i all verden møter dere ikke på GF'en?


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 27 sep 08, 00:34

Hvis plnakehaugen går i pluss hvert år, skjønner jeg hvorfor det nesten ALDRi er tifo lenger! Pengene blir brukt på feil ting!

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 27 sep 08, 01:41
Endret: 27 sep 08, 08:00
Endret av: denialsander

Opprinnelig postet av mygg

Det som er sikkert er at Ulf Berg bør være veldig forsiktig med hvordan han opptrer i sin rolle i Plankehuagen, han er jo defintivt inhabil i denne saken når han står Morgan Andersen såpass nær.

Men denne diskusjonen handler da ikke om Ulf Berg? Ta det i en annen Ulf Berg-tråd som andre kan få slippe å lese. 

inhabil for at han kjenner morgan!!!!!!!!!!!!!!!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 27 sep 08, 01:43
Endret: 27 sep 08, 08:01
Endret av: denialsander

Opprinnelig postet av Supreme NTM
 

 

Forøvrig vil jeg Stjernen alt godt og kommer til å komme på et par kamper og gi min støtte, men at PHs medlemmer skal betale for Ulf Bergs personlige relasjon med MA er bare kvalmt. Dette er en stor og veldig merkelig investering som i beste fall kan betegnes som korrupsjon. De bruker pengene som er samlet inn av medlemmene og bruker dem på ting som går i strid med PHs formål UTEN å ha forhørt seg med medlemmer i det hele tatt.

Korrupsjon!!!!!!!!! fy faen er det mulig og havne på barnehage nivå!!!!!!!!!!!

 

Mod: Tydeligvis er barnehagenivået på plass. Enkelte ting er lov å "forbigå i stillhet" og andre ting burde kanskje vært påkostet en tanke før det ble skrevet.


becks723

Juniorspiller
Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 145

Lagt til: 27 sep 08, 02:14

Opprinnelig postet av Liraren

Hvis plnakehaugen går i pluss hvert år, skjønner jeg hvorfor det nesten ALDRi er tifo lenger! Pengene blir brukt på feil ting!

Kanskje du kan hjelpe til da vettu :-) er ikke alt som går av seg selv.. selvom man har penger ;-)


becks723

Juniorspiller
Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 145

Lagt til: 27 sep 08, 02:20

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Det er vel kanskje ikke noen bombe eller noen tilfeldighet at rett etter at han kom tilbake til styret satses det også hardt på kooooze-treff med rivaliserende supportere som Brann og RBK.

Du følger bra med eller? Brann kampen var da faen meg før han ble valgt inn i styret... Og hva er egentlig problemet med at supportere fra forskjellige klubber møtes før og etter kamp? Hvis ikke du klarer å sitte på samme pub som en motstandssupporter, så vil jeg påstå at du har ett stort problem med deg selv...

 


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 27 sep 08, 10:54

Opprinnelig postet av becks723

 Hvis ikke du klarer å sitte på samme pub som en motstandssupporter, så vil jeg påstå at du har ett stort problem med deg selv...

Enig. Fredrikstad har er bra rykte blandt andre supportere, bla så jeg et innlegg på VGD fra en Lyn-supporter som skrev at han gledet seg til bortekampene mot FFK, for da kunne han sitte på puben i fullt lynutstyr å nyte drikkevarene uten å måtte frykte for sikkerheten sin...

 

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
11 kæll i rødt og hvit, vi skal bli ditt mareritt


kenneth

A-lagspiller

Ble medlem: 14 mar 04
Innlegg: 698

Lagt til: 27 sep 08, 11:45

Opprinnelig postet av mygg

Opprinnelig postet av Holters

Flott, fint og suverent sett fra et sosialistisk ståsted,

... men som en supporterklubb for et fotballag?

Rett og slett idiotisk.

 

Jøss. Jeg er veldig overraska over de ekskluderende og snodige holdningene her på forumet. Vi får bare håper at ikke FFK og Plankehaugen noen gang vil trenge hjelp fra andre, for da vil neppe Beavers eller andre gidde å stille opp for oss.

Heldigvis er styret i Plankehaugen av en annen og mer solidarisk oppfatning.

 

 

Problemet her er at de fleste såkalte FFK-supportere kun har vært såkalte FFK-supportere i noen få år. Da FFK var nede i systemet satt de fleste av disse hjemme og lekte med små-biler og StarWars-figurer.

 

Den gang da var det Red Beavers som skapte livet på kampene, da spesielt de legendariske SFK-FFK-oppgjørene.

 

 

Syns dere som har noe problemer med dette burde melde dere ut av PH med en gang, om dere ikke allerede har gjort det tidligere når det har "blåst" litt rundt PH.

---------------------------

Hvem F er Rami?


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 27 sep 08, 12:14

Skandale at det er to berg i et styre, de driver å vifter med pengesekken til ene idiotiske tingen mer enn den andre.

---------------------------

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24