Husk meg
Brukernavn
Passord

Særpingær på Fredrikstad stadion

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 10 okt 08, 22:09
Endret: 10 okt 08, 22:14
Endret av: Rune Haugen

Opprinnelig postet av schpa84
Jeg er født og opvokst rundt omkring Oslo-området, bodd i sverige, og diverse andre steder, men morem min og hele hennes familie er fra Fredrikstad. flyttet hit når jeg var 15, tilbake til Oslo som 18-åring, og tilbake igjen for tre år siden. Har ikke jeg rett til å være FFK-supporter? Her er det eneste stedet jeg har følt tilhørighet og har byen i mitt hjerte. skal jeg bli tvunget til å heie på enga da eller Lyn, fordi jeg bodde de tre første årene på Majorstuen?

Skjønner hva du mener. Forskjell på det å være oppvokst /er fra f.eks. Særp, og drar å holde med FFK.

Men jeg skal vri på spørsmålet ditt. Du er født og oppvokst i Oslo med familie fra Fredrikstad. Hvis du da har holdt med en av Oslo-klubbene mens du har bodd der inne og så konventert til FFK så synes jeg det blir bak mål. Da er man identitetsløs. Men hvis du har holdt deg vekk fra fotballen mens du har vært der inne så er det jo helt greit å komme til klubben man egentlig elsker.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 10 okt 08, 23:16

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av schpa84
Jeg er født og opvokst rundt omkring Oslo-området, bodd i sverige, og diverse andre steder, men morem min og hele hennes familie er fra Fredrikstad. flyttet hit når jeg var 15, tilbake til Oslo som 18-åring, og tilbake igjen for tre år siden. Har ikke jeg rett til å være FFK-supporter? Her er det eneste stedet jeg har følt tilhørighet og har byen i mitt hjerte. skal jeg bli tvunget til å heie på enga da eller Lyn, fordi jeg bodde de tre første årene på Majorstuen?

Skjønner hva du mener. Forskjell på det å være oppvokst /er fra f.eks. Særp, og drar å holde med FFK.

Men jeg skal vri på spørsmålet ditt. Du er født og oppvokst i Oslo med familie fra Fredrikstad. Hvis du da har holdt med en av Oslo-klubbene mens du har bodd der inne og så konventert til FFK så synes jeg det blir bak mål. Da er man identitetsløs. Men hvis du har holdt deg vekk fra fotballen mens du har vært der inne så er det jo helt greit å komme til klubben man egentlig elsker.

Det er godt at vi har Rune her som kan sette grenser for hvem som er ekte supporter eller ikke. Han kan fortelle deg (og meg) hva som er greit i så måte.

Min mening er at vi skal være lykkelige for alle de som velger å konvertere til FFK, ta de i mot med åpne armer.  Det er nok av FFK-hatere i nabobyene allikevel.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 10 okt 08, 23:26

Opprinnelig postet av Willy Renè

Det er godt at vi har Rune her som kan sette grenser for hvem som er ekte supporter eller ikke. Han kan fortelle deg (og meg) hva som er greit i så måte.

Min mening er at vi skal være lykkelige for alle de som velger å konvertere til FFK, ta de i mot med åpne armer.  Det er nok av FFK-hatere i nabobyene allikevel.

Jeg setter vel ikke grenser ??  Kun hvilke jeg synes er det. Andre får synes akkurat hva de vil for min del. Føler du deg tråkka på tærne kanskje ??


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 10 okt 08, 23:55

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av Willy Renè

 Føler du deg tråkka på tærne kanskje ??

Nei

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 11 okt 08, 00:27

Opprinnelig postet av Willy Renè

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av Willy Renè

 Føler du deg tråkka på tærne kanskje ??

Nei

Virka sånn bare.


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 11 okt 08, 01:29

Har aldri heia på Enga, Lyn eller Skeid jeg. Har bare vært en klubb i mitt hjerte. På dåpsdagen min vant FFK cupen og onkelen min hev meg nesten opp i taket når Ahlsen scora, så er vel døpt til det. Selv om jeg er fra Oslo har jeg flytta rundt ca hvert år, Fredrikstad har vært eneste faste holdepunkt i min oppvekst og føler ikke noen spesiell tilhørighet til noen fotballklubb i Oslo eller byen, utenom venner og en farmor

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 11 okt 08, 09:55

Har i mange år , vært bosatt utenfor byen. Til tider langt fra byen.

Selvsagt har FFK hele tiden vært lag nr.1, og når ØIL som (den gang) 2.div lag var på besøk, lag nr.2.

ØIL ga også en "hjemmekjensle".

Hadde selvsagt lokale lag som jeg likte, for fotballen som underholdning/aktivitet kunne jeg ikke slippe.

Ett av disse lagene nå 2.div (ett stykke herfra) som rykker ned i Komi-ligaen er fortsatt ett lag med plass i mitt fotballhjerte.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 12 okt 08, 20:16

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av schpa84
Jeg er født og opvokst rundt omkring Oslo-området, bodd i sverige, og diverse andre steder, men morem min og hele hennes familie er fra Fredrikstad. flyttet hit når jeg var 15, tilbake til Oslo som 18-åring, og tilbake igjen for tre år siden. Har ikke jeg rett til å være FFK-supporter? Her er det eneste stedet jeg har følt tilhørighet og har byen i mitt hjerte. skal jeg bli tvunget til å heie på enga da eller Lyn, fordi jeg bodde de tre første årene på Majorstuen?

Skjønner hva du mener. Forskjell på det å være oppvokst /er fra f.eks. Særp, og drar å holde med FFK.

Men jeg skal vri på spørsmålet ditt. Du er født og oppvokst i Oslo med familie fra Fredrikstad. Hvis du da har holdt med en av Oslo-klubbene mens du har bodd der inne og så konventert til FFK så synes jeg det blir bak mål. Da er man identitetsløs. Men hvis du har holdt deg vekk fra fotballen mens du har vært der inne så er det jo helt greit å komme til klubben man egentlig elsker.

 

Nå har ikke jeg lest hele diskusjonen, men er ikke jeg velkommen på stadion for å heie på FFK dersom jeg har holdt med en annen tippeligaklubb tidligere? Betyr det at min stemme/røst er mindre verdt og ikke er med å bidra så godt som enhver annens røst?


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 12 okt 08, 20:31

Opprinnelig postet av jambo

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av schpa84
Jeg er født og opvokst rundt omkring Oslo-området, bodd i sverige, og diverse andre steder, men morem min og hele hennes familie er fra Fredrikstad. flyttet hit når jeg var 15, tilbake til Oslo som 18-åring, og tilbake igjen for tre år siden. Har ikke jeg rett til å være FFK-supporter? Her er det eneste stedet jeg har følt tilhørighet og har byen i mitt hjerte. skal jeg bli tvunget til å heie på enga da eller Lyn, fordi jeg bodde de tre første årene på Majorstuen?

Skjønner hva du mener. Forskjell på det å være oppvokst /er fra f.eks. Særp, og drar å holde med FFK.

Men jeg skal vri på spørsmålet ditt. Du er født og oppvokst i Oslo med familie fra Fredrikstad. Hvis du da har holdt med en av Oslo-klubbene mens du har bodd der inne og så konventert til FFK så synes jeg det blir bak mål. Da er man identitetsløs. Men hvis du har holdt deg vekk fra fotballen mens du har vært der inne så er det jo helt greit å komme til klubben man egentlig elsker.

 

Nå har ikke jeg lest hele diskusjonen, men er ikke jeg velkommen på stadion for å heie på FFK dersom jeg har holdt med en annen tippeligaklubb tidligere? Betyr det at min stemme/røst er mindre verdt og ikke er med å bidra så godt som enhver annens røst?

He-he, ifølge Rune så er du kanskje identitetsløs, men de fleste andre av de 10-12tusen FFK-supporterne på stadion verdsetter nok din stemme like mye som sin egen.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Hjælmen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 738

Lagt til: 14 okt 08, 05:14

Var på tema-workshop hvor det var en fra Aristokraten som holdt innlegg.

Han for talte at det var mellom 12 og 1500 som kjøpte billetter via postens billettsystem i Særp.

Var en del (300) i indre også. Men det stoppa bom i Råde.

---------------------------

Hva skal`n si, hva skal`n tru.
Elendigheta må snart snu!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 14 okt 08, 08:50

Opprinnelig postet av Hjælmen

Var på tema-workshop hvor det var en fra Aristokraten som holdt innlegg.

Han for talte at det var mellom 12 og 1500 som kjøpte billetter via postens billettsystem i Særp.

Var en del (300) i indre også. Men det stoppa bom i Råde.

Jepp, heldigvis rekker ikke Mosselukta lenger....

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 nov 08, 16:31

På hvert fjerde FFK-sete satt det en sarping

Over 1.000 Sarpsborg-beboere hadde sesongkort på Fredrikstad stadion i 2008

Opp mot 3.000 sarpinger på hver FFK-kamp

Fossefallets leder oppgitt over tilskuerflukten til nabobyen

Her i byen vil fotballpublikummet heller se FFK enn Sarpsborg Sparta.

Fossefallets leder, Kjetil Frøne, trekker oppgitt på skuldrene av den rødhvite interessen i Olavs by.- Hvis de vil dra til Fredrikstad, får de bare dra. Jeg vil ikke kalle de sarpinger uansett, og jeg kommer ikke bruke energi på å få disse til Sarpsborg stadion, sier en oppgitt Frøne til Sarpsborg Arbeiderblad etter å ha blitt presentert de oppsiktsvekkende tilskuertallene fra nabobyen.

Flere tusen fra Sarpsborg Hver søndag, når FFK har hatt hjemmekamp, har det vært med 2000 - 3000 sarpinger som ivrige tilskuere på tribunen. For tallenes tale er krystallklar: Mens publikumssnittet på Sarpsborg stadion denne sesongen har vært på cirka 900, og aldri bikket 2.000 tilskuere, har Fredrikstad fotballklubb et snitt på 11.523 tilskuere. Markedssjef i Fredrikstad Fotballklubb, Magne Rummelhoff, anslår at 2.000-3.000 av disse kommer fra Sarpsborg.- Vi har solgt cirka 7.200 sesongkort og andelen av sesongkort som går til Sarpsborg er i underkant av 20 prosent av dette, sier Rummelhoff til SA.

Han forklarer nærmere:- Det var 342 adresser i Sarpsborg som har bestilt sesongkort til Fredrikstad stadion. Og de 342 adressene har kjøpt mellom ett og åtte sesongkort hver.

- Så av de 7.200 sesongkort-setene vi solgte er det sannsynlig å tro at omkring 1.350 av dem tilhører personer med postadresse i Sarpsborg.

Enda flere kjøper enkeltbilletter

Rummelhoff er sikker på andelen sarpinger som kjøper enkeltbilletter til hver kamp er enda større.- Ja, det er helt sikkert det. Det er bare de som virkelig er fans som kjøper sesongkort, så jeg mener det helt klart er flere sarpinger som kjøper enkeltbilletter til kampene enn de som kjøper sesongkort.- Hvor mange sarpinger er det sannsynlig å tro tilbringer søndagen på Fredrikstad stadion når FFK har hjemmekamp?

- Med sesongkortene og salg av enkeltbilletter, er et tall på rundt 2.000 -3.000 helt klart sannsynlig

Halden er minst

- Du som er på hver kamp, har du inntrykk av at mange tilskuere kommer fra andre steder enn Fredrikstad? - Å ja, helt klart. Jeg vet det er mange fra Sarpsborg her, og faktisk også en betydelig del fra Indre Østfold, forteller markedssjefen. - Hvorfor tror du det er slik? - Jeg tror det har med opplevelsen å gjøre. Hele pakken med stemningen, atmosfæren og ikke minst det å ha mulig heten til å se toppfotball. Det er mange som elsker fotball og her får de en hel opplevelse.

Sarpsborg er altså helt klart den byen utenom Fredrikstad som er sterkest representert på tribunen på Fredrikstad stadion.

- Etter Sarpsborg kommer Indre Østfold, deretter Moss og så Halden, sier Rummelhoff.

SARPEPUBLIKUM: Mens Sarpsborg Sparta sliter med å trekke folk til Stadion, er FFK langt ifra i samme klemma. Cirka en av fire tilskuere på Fredrikstad stadion er bosatt i Sarpsborg. Markedssjef i Fredrikstad Fotballklubb Magne Rummelhoff er fornøyd med å være populær i nabobyen.

Skriver SA


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 17 nov 08, 19:22

ingen ekte særpinger som står rundt meg ialefalll, skulle ha kjepp jaga dem alle;) hehe

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 17 nov 08, 22:59

Opprinnelig postet av Patrioten

På hvert fjerde FFK-sete satt det en sarping

Over 1.000 Sarpsborg-beboere hadde sesongkort på Fredrikstad stadion i 2008

Opp mot 3.000 sarpinger på hver FFK-kamp

Jeg kjenner flere Fredrikstadfolk som bor i Sarp, meg selv inkludert. Vi er ikke sarpinger, men bor der av ulike årsaker. Selv om vi/de har adresse/postnummer Sarpsborg, Borgenhaugen, Hafslundsøy whatever betyr ikke det at vi/de er sarpinger.

Jeg kjenner faktisk fler Fredrikstadfolk som bor i Sarp enn omvendt, billigere og en annen ordfører kan kanskje ha noe med saken å gjøre? Wink

Sarpinger som jeg prater med har jo ikke noe forhold til denne nye jallaklubben Sarpsborg Sparta FK, nei bring back Sarpsborg FK så tror jeg fort det hadde kommet 3-4000 SFK-supportere til Sarpsborg Stadion.


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 12 des 08, 10:17
Endret: 12 des 08, 10:17
Endret av: Jonek

Opprinnelig postet av Hjælmen

Var på tema-workshop hvor det var en fra Aristokraten som holdt innlegg.

Han for talte at det var mellom 12 og 1500 som kjøpte billetter via postens billettsystem i Særp.

Var en del (300) i indre også. Men det stoppa bom i Råde.

Det er nok slik at i Råde var salget godt, men grensen gikk nord for Karlshus, og Rygge var det lite salg.

Det kan bero på to ting.

1. Det er mossefansen sitt område. Det er rart for de stiller ikke opp på Melløs heller. Derfor er det ikke en god begrunnelse.

2. Fotball interessen er liten Nord for Karlshus i Råde. Det stemmer pga Melløs er ikke stapp full av folk. Det må være forklaringen.

Utfordringen for FFK er å få de interessert i fotball, slik at vi kan få dem på stadion.

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 17 des 08, 16:02

Opprinnelig postet av Patrioten

Halden er minst

- Etter Sarpsborg kommer Indre Østfold, deretter Moss og så Halden, sier Rummelhoff.

Ja ja... Jeg bidrar i hvert med mitt. Smile

---------------------------

Hater hat!


bikaboo

Knøttespiller
Ble medlem: 05 okt 04
Innlegg: 73

Lagt til: 08 jan 09, 18:59

[/quote]

Det er nok slik at i Råde var salget godt, men grensen gikk nord for Karlshus, og Rygge var det lite salg.

Det kan bero på to ting.

1. Det er mossefansen sitt område. Det er rart for de stiller ikke opp på Melløs heller. Derfor er det ikke en god begrunnelse.

2. Fotball interessen er liten Nord for Karlshus i Råde. Det stemmer pga Melløs er ikke stapp full av folk. Det må være forklaringen.

Utfordringen for FFK er å få de interessert i fotball, slik at vi kan få dem på stadion.

 

[/quote]

3. Det bor ikke folk nord for Karlshus..Undecided



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24