Husk meg
Brukernavn
Passord

Særpingær på Fredrikstad stadion

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 243

Lagt til: 16 sep 08, 22:10

Festlig diskusjon på sa.no nå, om særpingær som går på Fredrikstad stadion. Artig å høre om det er noen av dem som henger her på ffksupporter.net?

Hilsen en særping.

 

---------------------------

Osloaristokrat


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 sep 08, 22:41

Jeg har hørt rykter om at det skal være 3000 - 4000 sarpinger på hjemmekampene våres, ikke verst støtte.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 16 sep 08, 23:59

Opprinnelig postet av mygg

Festlig diskusjon på sa.no nå, om særpingær som går på Fredrikstad stadion. Artig å høre om det er noen av dem som henger her på ffksupporter.net?

Hilsen en særping.

 

Jeg.

---------------------------

Ossobucco


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 17 sep 08, 05:25

jeg for min del synes det er veldig rart at særpinger følger ffk , det er unaturlig..

 

vet at det er rundt 1000 særpinger som er på ffk kamp vær gang , å jeg for min del kunne egentlig vært foruten dem som står å synger "driter på fredrikstad by "på vintern i amfien  ..blir egentlig bare kvalm av tanken, selv om det hadde vært værre hvis det var omvendt.

de siste gangene vi har vært i sparta amfi så har vi bare sunget reis opp hvis du er ffk :P  hehehe vær gang blir hallen stille å man kjenner en flau stillhet i hallen da mange kjenner seg igjen ,, vet blandt annet at halvparten av styret til det "sparta supoorter greine " er på stadion

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 17 sep 08, 07:17

Jeg er fra Varteig, så aldri hatt noe spes forhold til sarpsborg fotballen. Forelsket meg i FFK og ser ikke noe galt i det. Jeg har heller aldri syns det vært spes spennende med ishocky. Men om Stjernen møter Sparta, så er det Sparta jeg heier på.

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 17 sep 08, 07:48

Opprinnelig postet av hedvalen

jeg for min del synes det er veldig rart at særpinger følger ffk , det er unaturlig..

 

Hva er egentlig en Særping? En fra Tune? Varteig? Skjebærg? Særp sentrum?  Og når er man fra Fredrikstad? Hvis du er 40 år og har bodd på Onsøy, i Borge eller på Kråkerøy eller Rolvsøy hele ditt liv? Bykjerna? Lisleby? Trosvik?

Jeg er fra Hvaler og har bodd et par år i "Fredrikstad" (Kråkerøy - før kommunesammenslåinga)men har etterhvert bodd nesten halve livet i Halden (tida flyr...sic!). Er jeg Hvaler-bonde, Freksting eller Haldenser da? Wink

Jeg forstår i utgangspunktet debatten, men jeg har ikke helt sansen for at enkelte skal male verden i svart og hvitt - det er den ikke.

Jeg er ganske så sikker på at folk fra Fredrikstad dro til Moss da Moss spilte i den tids eliteserien ettersom FFK i en 15-årsperiode hadde svømt med buken i været og det var bare en håndfull personer som hadde trua på at FFK kunne bli noe annet enn en ganske god andredivisjonsklubb.... Like sikker er jeg på at folk ville dratt til Særp dersom de hadde havnet i eliteserien også.

For, som en eller annen skrev i diskusjonen på sa : Folk vil se fotball. Folk vil la seg underholde. De færreste har et religiøst forhold til klubben som mange her inne har. Enkelte ville vel pantsette kjerring og unger for å kunne se FFK....

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 sep 08, 08:29

Opprinnelig postet av denialsander
Er jeg Hvaler-bonde, Freksting eller Haldenser da?

Besudlet Hvaler-bonde med talefeil, mest sannsynlig. Det sammer er jeg ;)


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 17 sep 08, 10:52

Da kan jeg bare tenke meg min karikteristikk, utflyttet Rakksting som har bodd flere år både i Halden og Oslo, med en snarvisitt i London! :)

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 17 sep 08, 11:41

Begby de første åra, Råde, Halden, Bærum, Australia og Råde igjen.... Heia Fredrikstad!!!

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 17 sep 08, 13:04

Fredrikstadgutt, born and raised til jeg var 19. Da ble det Trondheim (studier), Stavanger (rekrutten), London (militæret) og nå Bergen (studier)... ;)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 243

Lagt til: 17 sep 08, 13:11

Øssiæ, Tune og nå Oslo.

Heia FFK! :)

 

---------------------------

Osloaristokrat


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 17 sep 08, 13:24

Fredrikstad 0-18. Oslo studie 1 år, Bodø hovedflystasjon :( 1 år, Trondheim studie 1 år, Bergen studie 6 år. Stord (turnus) 1 år, 1/2 år i Sveio, 2 år i Måzz, deretter Tønsbergenser...

Flytting suger...

---------------------------

Jeg vil ha Wallace på plass i FIFA08!
- forresten - drit i det, nå har jeg bestilt FIFA09...


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 sep 08, 15:12

Opprinnelig postet av Holters
Stavanger (rekrutten), London (militæret)

Hvorfor i helvete har jeg Porsanger, Porsanger på de to der???

Hvaler - Porsanger (lengre kommer du faen meg ikke omtrent) - Torp (!) - Klepp - Stavanger - Fredrikstad (straks) og Oslo (en måned frem i tid).

Syns i grunn folk kan få lov til å føle tilhørighet til det laget de vil. Det er ikke bare lokal tilhørighet som gjør at man blir supporter av et lag, det kan være mange forskjellige grunner til det. Det sitter vel et par i Nederland som har vært innom F-B et par ganger som er ihuga supportere på sin måte.

Det finnes til og med en mossing på Kråkebolleboka som hater FFK og Fredrikstad over alt på jord og som er Stjernen-supporter. Slå den!


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 17 sep 08, 16:26

for meg blir det ialefall veldig feil å holde med FFK i fotball og sparta i hockey .

for meg så blir det det samme som å holde med hammarby i fotball og djurgården i hockey ... det klinger lissom ikke for å si det pent... 

hva med liverpool i fotball og manchester i hockey ?

det handler om bytilhørighet enkelt å greit .

de fleste oppegående sarpingene skjønner det selv at det det hørtes feil ut at halve styret deres sto på fredrikstad stadion å sang av full hals at de var rød hvit til de dør:P mens på vintern så roper de driter på fredrikstad by ...

 

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 17 sep 08, 16:31

Er født i Fredrikstad, oppvokst på Rolvsøy 0-18, flytta til Trosvik 18-19 , Rakkestad (!!!!!) 19-21 og Grålum 21- nu.... Følger FFK i fotball, stjernen i hockey. Er overhode ikke sarping føler jeg selv..

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 17 sep 08, 16:40

Jeg sier bare en ting : Hadde jeg flytta til Trondheim og bodd der i 20 år så hadde jeg aldri gått og sett på RBK. Dette handler om stolthet.

Jeg gikk aldri og så på Moss når de lå i øverste div. og vi i 2. Hvorfor skulle jeg gå ditt etter ?? For å se toppfotball ?? Aldri i livet. Taperær som gjør sånt.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 17 sep 08, 17:08
Endret: 17 sep 08, 17:08
Endret av: endre

Det er da stor forskjell når man går og ser en kamp, enn når man følger et lag! Det har ingenting med stolthet å gjøre....

Men siden du mener ting så bastant så ser du ikke andre TL kamper når de går på TV osv da eller?

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 17 sep 08, 17:28
Endret: 17 sep 08, 17:29
Endret av: hasse33

Ok jeg kommer ut av skapet. Jeg  satt en gang på Gamle Bislett stadion og så VIF mot RBK...........litt kinky er det vel, men vi har alle våre avvikCool


Memyselfandi

Juniorspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 154

Lagt til: 17 sep 08, 19:39
Endret: 17 sep 08, 19:42
Endret av: Memyselfandi

Alt kan tilgis, bare man ikke følger ManU og Ham-Kam. Bodde selv i Moss en trist periode av mitt liv, klarte å rote meg på Melløs etpar ganger. ILLE. De rykka heldigvis ned. Ser ikke noe problem at det kryr av Særpinger på stadion.

Foot in mouth

---------------------------

Faen.... Ham-Kam spiller i tippeligaen igjen.............


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 17 sep 08, 20:02

Familien er fra Fredrikstad, men er faktisk østkantgutt av oppvekst. 0-10, Oslo/Lillestrøm, 10-15 Uppsala, Sverige, 15-17 Oslo, 17-21 Fredrikstad, 21- .... Oslo. Innimellom der var det rekrutt i Stavanger og militærtjeneste i Bergen og generelt seiling verden rundt.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24