Husk meg
Brukernavn
Passord

Vi er fortsatt med i gullkampen

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 01 sep 08, 20:16

Akkurat i dag er også jeg veldig glad for at Simen Brenne får til noe på Lillestrøm. Wink

(Men jeg begynner å føle meg mer komfortabel med tanken på at vi skal kjøpe ham tilbake, faktisk. Kanskje muligheten byr seg etter sesongen, når Lillestrøm rykker ned (sammen med HamKam) etter å ha tapt kvalifiseringa...?)

---------------------------

Hater hat!


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 01 sep 08, 22:01

7 kamper igjen. Har en følelse av tap mot RBK og Glimt, mens det blir seire hjemme mot Godset, Lyn og Viking. Uavgjort borte mot Molde og LSK. Det blir 46 poeng til slutt og medaljeLaughing 


thh

Knøttespiller
Ble medlem: 07 mai 08
Innlegg: 46

Lagt til: 01 sep 08, 23:33

7 kamper igjen. Ja, dette er spennende

Alle 3 topplagene har "rotet" bort 4 poeng i de 3 siste runden.

Alle 3 har  hatt 1 hjemme og 2 borte i disse kampene.

Alle 3 har 4 hjemmekamper igjen.

Når vi i tillegg vet at FFK i de 2 siste bortekampene har hatt  viktige spillere på skadelisten, betyr det at vi slettes ikke er ute av kampen om gullmedaljer. Tvert imot jeg tror sjansene er jettestore. Husk, hjemme er det vel ingen som slår oss.

Hjemmetabellen lyver ikke.

Bortelagene vi har igjen er heller ikke umulige å slå, slettes ikke om vi med "fullt" lag- og i tillegg vet at vi kjemper om gull.

Med "fullt" lag mener jeg ingen flere skader, og med 2 ny-innkjøp som blir bare bedre og bedre.

Problemet med så mange gode spillere blir å velge/komponere det beste laget i hver kamp.

DETTE GÅR I RIKTIG RETNING.

Optimist

---------------------------

theiv


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 01 sep 08, 23:52
Endret: 02 sep 08, 00:04
Endret av: thorsen

Opprinnelig postet av FFK1903

Takk Simen Brenne! Tusen takk!

Riseth fortjener en takk i dag også, syk redning han hadde på slutten der.

Nå går vi for gullet igjen!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 02 sep 08, 13:22

Opprinnelig postet av thorsen

 

Opprinnelig postet av FFK1903

Takk Simen Brenne! Tusen takk!

Riseth fortjener en takk i dag også, syk redning han hadde på slutten der.

Nå går vi for gullet igjen!

 

 

Ja, Riseth er en ufyselig fyr, men den der skal han ha applaus for. Og innsatsen hans i 2. omgang generelt. Enormt oppofrende. Da får det heller være at han er den største kjeftesmella i Tippeligaen, marginalt foran Martin Andresen Smile

Hva angår gullstrid, tør jeg påstå at RBK-kampen om to uker er vinn eller forsvinn. Både Tromsø og Stabæk har hjemmekamper de absolutt bør vinne (mot hhv Glimt, som er bortesvake, og Godset, som bare er svake) og da må rødhvitt også banke troll. Videre vil et eventuelt tap mot RBK gjøre at selv ikke tredjeplass er særlig sikkert, for da er bartelaget bare fire poeng bak.

Dog begynner det jo snart å dra seg til med Europa for de sorte og hvite, og da vet vi hva som skjer. Husk høstsesongen i fjor, da RBK gikk fra å bli herjet med av FFK, STart og LSK til å selv herje med Valencia. Tar gjerne et da capo på den.

 

 

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 02 sep 08, 13:54

Pessimisme snur til optimisme etter én kamp, hvor et så langt svakt LSK brått tar poeng fra serieleder Stabæk. Det understreker i grunnen bare at det ikke er et eneste lag i TL i år som fremstår som stabilt gode. Alle lag sliter med stabiliteten, alle slår alle, de beste taper for de dårligste.

Med 21 poeng igjen å spille om synes det klart at utfallet av årets TL er høyst usikkert. Årets seriemester kan likegodt bli TIL som RBK som B/G som FFK, hvis ikke Stabæk viser en stabilitet nå på slutten som de knapt nok har hatt så langt i år, selv om de fortsatt leder.

Det eneste som kan sies med noe nær 100% sikkerhet i øyeblikket er at FFK er i ferd med å gjøre sin suverent beste sesong på mange årtier. Den oppturen synes jeg vi skal ta med oss for alt den er verdt, og ikke la oss blende av at gullet - høyst overraskende - kanskje ser ut til å nesten være innen rekkevidde.

Jeg ser ingen soleklare grunner til at FFK ikke kan gjøre en like god sesong neste år. Årets poenghøst er uansett et resultat av at det er gjort mye riktig i FFK over flere år nå, og da skal det mer enn en liten tue til for å velte det lasset.

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24