Husk meg
Brukernavn
Passord

Kuodio og Fofana forsvinner nå?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 24 aug 08, 22:46

Opprinnelig postet av kanogvetalt
.....Hvis det var slik det var

Du kan jo fortelle den hele og fulle sannheten hvis du sitter inne med den? Mulig du har skrevet det i andre tråder, men jeg har egentlig bare sett at du har forsvart guttene uten å komme med hvorfor du gjør det og hva FFK har feilet totalt med.

Av det jeg har sett her inne så har jeg lest at Morgan Andersen tok godt vare på dem. Nå husker jeg ikke hvor lenge han ble i FFK, men de burde vel i hvert fall ha vist fremgang integreringsmessig i den perioden i hvert fall. Gjorde de det? Stoppet denne utviklingen etter at Morgan forsvant fra klubben?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 24 aug 08, 23:00

Tror nok klubben kunne gjort en del anderledes når det gjelder disse to, selv om de ikke er alene om å være årsaken til at det gikk som det gikk.

Håper bare klubben har lært av dette med tanke på Everton og Adiyiah

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 24 aug 08, 23:13

Disse to gutta var spillere for fremtiden. De var ikke gode nok når de kom til klubben. De har ikke utviklet seg slik vi har ønsket.

Lyn har hentet for det meste talenter fra Afrika som er gode nok til å gå rett inn på laget.

De som FFK har hentet nå, skal være gode nok til å gå rett inn på laget og heve FFK.....får vi håpe da. Tongue out

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 25 aug 08, 00:48

Tror nok FFK ikke har gjort en veldig god jobb her, selv om det er feil å legge all skyld på klubben.

Men når man henter inn to så veldig unge gutter fra tjukkeste Afrika, som ikke en gang snakker Engelsk, så har man et spesielt ansvar for å ta seg av dem. Ikke bare av menneskelige hensyn, men også rent praktiske. Man høster som man sår....

Det blir helt feil å sammenlikne med Brian West.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 25 aug 08, 01:09

Opprinnelig postet av morradi

Tror nok FFK ikke har gjort en veldig god jobb her, selv om det er feil å legge all skyld på klubben.

Men når man henter inn to så veldig unge gutter fra tjukkeste Afrika, som ikke en gang snakker Engelsk, så har man et spesielt ansvar for å ta seg av dem. Ikke bare av menneskelige hensyn, men også rent praktiske. Man høster som man sår....

Det blir helt feil å sammenlikne med Brian West.

Fofana var ranket blandt de 10 største talentene i afrikansk fotball,altså blandt verdens største fotball talenter sammen med en spiller som Mikel.Vi får se hvordan det går med de videre men jeg er sikker på at resultatet hadde hvert annerledes hvis guttene hadde hvert i en klubb som Lyn.De skulle helt klart hvert fulgt opp bedre.Husker de første treningene da bl annet Kvisvik skrøt de opp i skyene og det samme har jeg selv hørt Piroja gjøre med Fofana for ikke så lenge siden.Tillit er ordet her


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 25 aug 08, 01:18

Uansett blir det feil å sitte å prøve å fordele skyld.. Det er nok litt begge deler som har skjedd her....
Pluss kanskje at de ikke fikk florert som de skulle i et norsk spillesystem. Mange faktorer her uansett

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 25 aug 08, 06:11

Dessverre må jeg si at ingen av disse gutta aldri noen gang har levert varene.

Gutta var av enkelte oppskrytt "til himmels" , og mye rart er blitt hevdet.

Personlig sitter jeg igjen med ett bilde av to unggutter som aldri har innfridd, faktisk fra første spark i FFK drakta.

Bakgrunn for dette kan være mye, men 1.bud bør være at du viser vilje /evne til å jobbe med deg sjøl.

Når det gjelder Paco sine utsagn, så føyer de seg bare inn i rekken av "opphøyelsen" av PMH sin forgjenger og "surmaga kritikk" av alt som har skjedd etter PMH tok over.

Som sagt , forutsibart.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 aug 08, 06:43

Opprinnelig postet av paco
Tillit er ordet her

Tillit, as in spilletid? Fofana fikk jo en hel vårsesong ubegrenset tillit i fjor uten å bruke den nevneverdig og var samlet sett involvert i samtlige kamper utenom tre i serien.

Tror uansett de har godt av en tur til Frankrike, da skulle i hvert fall ikke språket by på problemer og halve integreringen er gjort før de har landet omtrent. Skal bli spennende å følge de videre der og se om de slår til.

At enkeltspillere skryter de opp i skyene trenger heller ikke bety noe som helst, det er i kamp de skal bevise. Men ja, samtlige klubber i Tippeligaen har nok en hel del å lære av Lyn når det kommer til både å hente talenter fra Afrika og det å ta vare på dem etterpå. De treffer vel omtrent 9 av 10 ganger med spillerne de henter. Eneste jeg husker som ikke har slått til er han som forsvant til Bryne.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 25 aug 08, 08:11

Opprinnelig postet av paco

Opprinnelig postet av morradi

Tror nok FFK ikke har gjort en veldig god jobb her, selv om det er feil å legge all skyld på klubben.

Men når man henter inn to så veldig unge gutter fra tjukkeste Afrika, som ikke en gang snakker Engelsk, så har man et spesielt ansvar for å ta seg av dem. Ikke bare av menneskelige hensyn, men også rent praktiske. Man høster som man sår....

Det blir helt feil å sammenlikne med Brian West.

Fofana var ranket blandt de 10 største talentene i afrikansk fotball,altså blandt verdens største fotball talenter sammen med en spiller som Mikel.Vi får se hvordan det går med de videre men jeg er sikker på at resultatet hadde hvert annerledes hvis guttene hadde hvert i en klubb som Lyn.De skulle helt klart hvert fulgt opp bedre.Husker de første treningene da bl annet Kvisvik skrøt de opp i skyene og det samme har jeg selv hørt Piroja gjøre med Fofana for ikke så lenge siden.Tillit er ordet her

Kryss i taket. Du kritiserer Morgan her egentlig......


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 25 aug 08, 08:32

Opprinnelig postet av FFK1903

Du kan jo fortelle den hele og fulle sannheten hvis du sitter inne med den?

Jeg venter til de har reist.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 25 aug 08, 09:18
Endret: 25 aug 08, 09:19
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av benksliter`n

Lyn har hentet for det meste talenter fra Afrika som er gode nok til å gå rett inn på laget.

Det spørs hvordan du definerer "for det meste". Igahlo har vel ikke startet mange kampene. Edu brukte nesten en sesong på å etablere seg i startelveren(debuterte i seriestart mot FFK, men ble tatt av). Bala etablerte seg vel aldri, og er i en eller annen adecco klubb nå. Da står vi igjen med Mikel og Obifule. Er 2 av fem å regne som "for det meste"?

Tar høyde for at jeg har stavet noen navn feil her.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 25 aug 08, 11:07

De skal til Brest på prøvespill, får håpe det går bra.

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 25 aug 08, 12:15

Opprinnelig postet av aavdst

 

Sa de noe om hvilket nivå i Frankrike de skal til?

Som Dokka skriver, skal guttene prøve seg i Brest. Vet ikke hvilket nivå den klubben spiller på?

Jeg tror kanskje det er feil, og gi to ubeskrevne blad fra Afrika millionkontrakt før de har vist noe som helst. For disse to er dette tilsynelatende mye penger, og kanskje gjør det dem mette? Må bli litt som å vinne i Lotto. Kanskje skulle de gått samme vei som Trulsen og andre ungutter? Kjempet seg til plass via junioravd og 2. lag, for en tildels mye beskjednere lønn. Da tror jeg motivasjonen fort kan bli høyere.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 25 aug 08, 14:48

Fra fotballmagasinet.no :

Det er Ismael Beko Fofana og Serge Konan Kouadio som skal ned til den franske klubben og vise seg fram. Brest spiller i nest høyeste divisjon i Frankrike.

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 31 aug 08, 17:12

Noen som vet hvordan de gjør det der nede ? Må jo skje noe nå, hvis det skal gjennomføres en overgang..

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


Erlend20

Juniorspiller

Ble medlem: 23 apr 06
Innlegg: 79

Lagt til: 31 aug 08, 17:22

Er tilbake nå, trena med laget som skal spille rekruttmatch i morra, men de er ikke i startelleveren.

---------------------------

Ære være Fredrikstad


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 01 sep 08, 11:47

Må vel kunne gå an å si at dette var et realt forsøk. Noen garanti for å lykkes har man ikke, det får man bare ta som det er.

Alle som har sett disse gutta sparka ball forstår hvorfor de ble regnet som høyst lovende talenter.

Men som påpekt andre steder, Alanzinho brukte vel ca to år på å finne seg til rette i Stabæk og TL. Da var han mer voksen og moden i utgangspunktet enn Konan og Beko var. Dessuten har ikke FFK noen som helst erfaring i å ta i mot spillere fra fremmede fotballkulturer. Får håpe klubben har lært noe av dette som kan komme de to nye främlingene til gode.

Men da må noen i FFK holde muren høyt hevet mot innflytelse fra den patetiske innavlavisa FB som allerede etter et par treninger skal til å trekke konklusjoner om hvorvidt de to nye spillerne var gode kjøp eller ikke. Greit med ytringsfrihet, men er det virkelig nødvendig å forsøple offentligheten med slikt?

 

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24