Husk meg
Brukernavn
Passord

Erkan Zengin : Forhandlingene strandet

Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 11 10

Doc OJ

Knøttespiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 65

Lagt til: 27 aug 08, 22:21

FFK må være kjappere på avtrekkeren...


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 27 aug 08, 23:04

Opprinnelig postet av djpete

Erkan er klar for FFK! 

Yeah right

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Grasrota

Juniorspiller

Ble medlem: 13 aug 08
Innlegg: 80

Lagt til: 27 aug 08, 23:04

Opprinnelig postet av Doc OJ

FFK må være kjappere på avtrekkeren...

Helt feil. Måtte i såfall kun gjelde Andreas Tegstrøm.

Eller mener du man skal være kjappere ute med å tilby kjøpesummer, signeringsbonuser og lønninger klubben ikke har råd til?

---------------------------

dommær a' dommær!


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 27 aug 08, 23:09

synes det blir feil med alle disse bombastiske utsagnene om at zengin er klar, zengin er ikke klar. det er vel totalt 5stk brukere på begge alternativer, og slik jeg ser det tar samtlige feil da saken enda IKKE er avgjort!!sikre kilder meg i r***æ!

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 27 aug 08, 23:13

Virker som er mengde kilder har tørka utSmile.

Neste gang kan jo noen av de som snakker om sikre kilder, søke råd hos en spåkone.

Det er jo de som ønsker å tro på horiskopa i ukeblader o.lign også.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 27 aug 08, 23:22

Opprinnelig postet av paco
Mye rare rykter,etter en tur på stadion for en stund siden så hørte jeg fra en meget sentral person i FFK at det så ut til at Zengin ble klar men det snur raskt

Går virkelig meget sentrale personer i klubben rundt og forteller om slike ting? Det er altså bare å rusle i gangene som ei flue på veggen for å få siste nytt i klubben? Eller er han brautende i kantina, eller kommer det over høytaleranlegget?


Doc OJ

Knøttespiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 65

Lagt til: 27 aug 08, 23:44

Det kommer da veldig ann på. FFK meldte sin interesse ganske tidlig og forhandlet frem en sum. Den var i første omgang for høy syntes FFK. Plutselig var den ikke det og FFK var interessert igjen. Summen det var snakk var 4 millioner tror jeg (svenske eller norske?).

Istedenfor å by sånn sakte frem og bruke tid så kan smelle til med litt til (vet at FSI har råd til 1-2 mill til) og få en signatur. Nå har tyrkerne kommet på banen, får se om de får til noe.. Men poenget er om FFK hadde kjørt på litt i starten og fjernet mannens tvil så hadde dealen vært i orden nå. Liksom bydd 5 mill take or leave it, kanskje en sign on fee i tillegg. Hørt at det er langt fra noen Hoff-summer det er snakk om..


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 27 aug 08, 23:57

Opprinnelig postet av FFK1903

Opprinnelig postet av paco
Mye rare rykter,etter en tur på stadion for en stund siden så hørte jeg fra en meget sentral person i FFK at det så ut til at Zengin ble klar men det snur raskt

Går virkelig meget sentrale personer i klubben rundt og forteller om slike ting? Det er altså bare å rusle i gangene som ei flue på veggen for å få siste nytt i klubben? Eller er han brautende i kantina, eller kommer det over høytaleranlegget?

Greit med et bein innenfor


Grasrota

Juniorspiller

Ble medlem: 13 aug 08
Innlegg: 80

Lagt til: 28 aug 08, 00:54
Endret: 28 aug 08, 01:18
Endret av: Grasrota

Opprinnelig postet av Doc OJ

Det kommer da veldig ann på. FFK meldte sin interesse ganske tidlig og forhandlet frem en sum. Den var i første omgang for høy syntes FFK. Plutselig var den ikke det og FFK var interessert igjen. Summen det var snakk var 4 millioner tror jeg (svenske eller norske?).

Istedenfor å by sånn sakte frem og bruke tid så kan smelle til med litt til (vet at FSI har råd til 1-2 mill til) og få en signatur. Nå har tyrkerne kommet på banen, får se om de får til noe.. Men poenget er om FFK hadde kjørt på litt i starten og fjernet mannens tvil så hadde dealen vært i orden nå. Liksom bydd 5 mill take or leave it, kanskje en sign on fee i tillegg. Hørt at det er langt fra noen Hoff-summer det er snakk om..

 

Flust med innside informasjon her gett! Har du også et bein på innsiden?Wink

Forslaget ditt med å kline til med en stor sum, syns jeg er dårlig. Merkelig nok tror jeg at spillere fremdeles ikke velger klubb kun på bakgrunn av rent økonomiske betingelser. Om en spiller egentlig ønsker seg til en klubb, men holder litt igjen for å få litt ekstra penning ut av kontrakta, gjør jo klubben seg selv en bjørnetjeneste ved å tilby en unødvendig stor pengepose allerede fra første dag. HÆ?

 Og forresten: Han Paco her som har et bein innafor . - Han har vel snart et i ræva også han da, på vei ut stadion og ned i Vesterælva. Så mye som han lekker.

---------------------------

dommær a' dommær!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 28 aug 08, 02:01

Om noen fortsatt skulle være i tvil: Peter Mörck, spillerens agent, siteres på at det finnes bedre ligaer og at Erkan har takket nei til FFKs tilbud. Det blir tydeligvis enten Tyrkia eller at han blir værende i klubben ettersom det ser ut til at han har kommet inn i varmen igjen.


Doc OJ

Knøttespiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 65

Lagt til: 28 aug 08, 02:21

Flust med innside informasjon her gett! Har du også et bein på innsiden?Wink

Forslaget ditt med å kline til med en stor sum, syns jeg er dårlig. Merkelig nok tror jeg at spillere fremdeles ikke velger klubb kun på bakgrunn av rent økonomiske betingelser. Om en spiller egentlig ønsker seg til en klubb, men holder litt igjen for å få litt ekstra penning ut av kontrakta, gjør jo klubben seg selv en bjørnetjeneste ved å tilby en unødvendig stor pengepose allerede fra første dag. HÆ?

 Og forresten: Han Paco her som har et bein innafor . - Han har vel snart et i ræva også han da, på vei ut stadion og ned i Vesterælva. Så mye som han lekker.

--------------------------------

Hehe, har bare fulgt med på forumet her og i nyhetene ;)

Får håpe du har rett med at spilleren ikke velger klubb med bakgrunn av rent økonomiske betingelser. Men dersom mannen nå stikker til Tyrkia så har FFK gjort seg selv en bjørnetjeneste ved å drøye. Kjipt om spilleren glapp bare på grunn av man ikke bød den riktige summen fort nok. Kunne vi tatt de andre på senga liksom.. Men så er det andre aspekter å forholde seg til som agentspill, media, penger etc..

Personlig tror jeg FFK er ett bedre valg enn tyrkisk liga. Tyrkisk liga er ikke så mye bedre enn norsk eliteserie, de har de 3 lagene fra Istanbul; Besiktas, Fenerbahce og Galatasaray som hevder seg i Europa. Ellers er det ikke stort. Tror Ankaraspor er nevnt som den  klubben som er interessert i Zengin. Noen som kan nevne noen meritter den klubben kan ha? hørt om den? kjenner til den? Husker at vi plukket opp Multaharju i Trabzonspor... Likte "Multe", han kunne spille "overalt" på banen..

Mannen selv er svensk av tyrkisk opprinnelse. Oppvokst i invandrerghettoen Fittja sør for Stockholm. Hans tyrkiske opprinnelse har nok vært grunnen til den spesifikke interessen fra Tyrkia. Tyrkerne er ganske nasjonalistiske av seg og en "svensk-tyrker" i Sverige blir sett på som en utvandret tyrker mens en "svensk-tyrker" i Tyrkia tror jeg ikke blir sett på som "helt" tyrkisk. Mannen faller med andre mellom to stoler. Det tror jeg kan være et risikomoment ved spill i Tyrkia. Han kan rett og slett risikere å bli fremmedgjort.

Faktorer til fordel FFK:

Ganske sikker plass i første 11'er, ålreit lønn, svensk trener, mulig medalje/UEFA cup/CL! mener norsk eliteserie er et bedre springbrett til de store ligaene, vi har en del svensker i laget, vi har Abbe som kan hjelpe han med klesvalg og annet som er bra for "looken" og Fredrikstad er ikke så langt unna Stockholm slik at Zengin, Abbe, Gerrbrand og Örlund bare kan hive seg i cabrioleten (forventer at minst en av de har en) og ta en weekendtur

 

Faktorer til fordel Tyrkia:

Penger (til å lønne angenter og klubb, tror ikke det drypper så mye på spilleren selv)


Doc OJ

Knøttespiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 65

Lagt til: 28 aug 08, 02:29

Om noen fortsatt skulle være i tvil: Peter Mörck, spillerens agent, siteres på at det finnes bedre ligaer og at Erkan har takket nei til FFKs tilbud. Det blir tydeligvis enten Tyrkia eller at han blir værende i klubben ettersom det ser ut til at han har kommet inn i varmen igjen.

 

Virker som om det hele var et spill fra spilleren selv for å sjekke sin egen markedsverdi...

Litt bittert..


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 28 aug 08, 07:59
Endret: 28 aug 08, 08:01
Endret av: dracula

La oss stikke finger´n i jorda, uten vi vil det eller ikke Fredrikstad og FFK er ikke jordas navle.

Norsk TLhar ikke det beste renomé,  Norsk fotball generelt er midt på tre  i beste fall),  FFK er fhv ukjent,  norsk klima er for nordmenn, fordi om lønna er høy i Norge er levekostnadene skyhøye osv.

Mao kanskje er ikke FFK så atraktiv for etablerte spillere likevel.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 28 aug 08, 08:31

FFK er garantert ikke enhver etablert spillers våte drøm. Ligaen vi spiller i og posisjonen vi har akkurat nå er derimot forlokkende. For en "hjemmeværende" svenske vil en tur til Norge både være en forsmak på profftilværelsen og et nivå opp. Norge har også fungert som et bedre springbrett til større klubber ute i Europa, selv om de andre nordiske ligaene nå mer eller mindre har spist igjen det forspranget.

Det siste elementer er selvsagt at FFK er omtrent akkurat så attraktiv som det økonomiske tilbudet tilsier. Jeg tror også at den økte lønna i Norge kontra Sverige, veier opp levekostnadene og mer til. Var det ikke nylig en svensk spiller som forsvant til Danmark og femdobla lønna han ville fått i Sverige? Jeg tror faktisk ikke det FCK han gikk til en gang...

I Sverige har den norske ligaen blitt betegnet som bedre av de fleste. Barsom ble jo imponert over at "alle norske klubber eier sin egen stadion", han skulle bare visst, men mange av dem gjør jo nettopp det. Fasilitetene er bedre, stadionene er bedre, enkelte treningsforhold er bedre. Alle slike ting spiller inn om en spiller velger å bli i Sverige, dra til Norge som en mellometappe eller hoppe rett ut i halvtvilsomme overganger...

I Erkans tilfelle. Han kan for mindre penger få en trygg forsmak på profftilværelsen i Norge, eller han kan tjene mye i et mye mer usikkert land som Tyrkia. Vi vet jo alle hvordan det gikk med Rune Lange. Han måtte jo kjempe i flere år for å få lønna han hadde krav på...

Bah, mye skriving nå. Har vært våken i 24 timer i strekk, så om dette ble forferdelig kjedelig lesning uten sammenheng, så er det grunnen!


Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08
Innlegg: 212

Lagt til: 28 aug 08, 08:32

Som sagt, Zengin kom ikke.. Tydeligvis at kilden min hadde rett.


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 28 aug 08, 08:38

Det hadde min også. Som jeg skrev; uansett hva som hadde kommet frem, hadde jeg visst det ;)

 

Det som imidlertid er sant, er at jeg fikk en liten lyd i øret - og den stemte. Så får man tolke det som man vil ;)

---------------------------

-Elsker alle-


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 28 aug 08, 09:37

Regner med han har tatt en prat med Rami Shaaban også, og han har nok ikke bare med seg glansbilder fra FFK, selv om det selvsagt kan diskuteres om det var riktig eller ei er det ikke positivt om han fortalte vi nektet å selge han der han ville fått mest penger. Zengin vil nok kvie seg litt hvis han har hørt noe sånt...

Samtidig må vi som en annen sier innrømme at dette ikke er verdens navle, Fr.stad er en sånn by du må være herfra for å elske, de fleste som skryter har vært her etpar uker på sommeren når sola skinte, hele året ellers , en nitrist by.

 

Tenk f.eks å komme fra Stockholm til Fr.stad, det må være litt av et sjokk. Det er omtrent en spøkelsesby etter klokka 18.00.

Er ikke veldig lei meg for Zengin glapp, har sett han spille endel kamper, men bare bare min versjon av hvorfor ikke han kom...


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 28 aug 08, 10:09

Sikre kilder her inne = naboen føler det på gikta

Totalt uinteressant så lenge det ikke kommer fra Holters, tror ikke det er noen andre her inne som kjenner noen av de håndfull personene som vet hva som foregår innad i FFK fra time til time.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 28 aug 08, 10:11
Endret: 28 aug 08, 10:12
Endret av: Kent

Bra poeng bjørn! Shaban følte seg (og ble etter mitt syn) skrudd av spillerinvest og det kan ha vært spikern i kista her!

Og 10 måneder i året føles det som om byen her er rømt etter kl. 1800, enig i den!


Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08
Innlegg: 212

Lagt til: 28 aug 08, 10:19

Nei nei... Får tipse Holters heretter da, hvis det er eneste mann dere stoler på. Så får han poste det ;)



Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 11 10

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24