Husk meg
Brukernavn
Passord

Dritt lei kontraktsfurtinga i media, sett dem på plass, FFK!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 15 aug 08, 21:38

Det har pågått en hel vinter med Kvisvik, Ramberg bruker enhver mulighet når han får sjansen. Vi er snart dem eneste fra Fredrikstad(buhu). Og nå Wehrman, som jeg hadde høyere tanker om. Kaller ledelsen nærmest idioter for at dem ikke tømmer pungen ett år etter han underskrev en kontrakt han tydeligvis var fornøyd med, og som fortsatt varer 1,5 år. Når kommer resten? Mange som har kontrakter som går ut neste år vel, som har bidratt? Grønhagen, Barsom, Gerrbrand..... Kan vi ikke hive ut fantasilønninger og sign on fee til hele kula æ? Smi, mens jernet er varmt gutter. At vi kjemper om the double 2,5 mnd før sesongslutt kan vi jo fokusere på en annen gang.

             Faktisk er det FFKs privilegium å bestemme hvem dem vil forlenge med, NÅR dem vil forlenge, hvor mye dem kan gi og vil gi i kr og ører. I motsetning til Kvisvik, Ramberg og Wehrman synes jeg ledelsen opptrer proffesjonelt og ikke lar seg styre av spillerene, dem må faktisk se en del ting opp mot hverandre, og minst 2 sider. Regner med at Haugen har lyst å gå ut si hva egentlig Hoff og Wehrman forlanger, men han og klubben holder klokelig tett.....

Skal ikke si at FFK skal gjøre det samme (ennå), men i ManU ble Beckham, Nistelrooy og Keane litt for gromme og store, Ferguson satte skapet på plass (uten sammenligning forøvrig).....


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 15 aug 08, 21:45
Endret: 15 aug 08, 21:46
Endret av: Supreme NTM

Enig, trodde vi hadde mer lojale spillere enn dette. Men det er klart er man interessert i høyere lønn finnes det jo ikke noe bedre tilfelle å klage på lønna enn når man ligger i toppen. FFK får ha litt is i magen og vente til vi er mer tilbake på jorda igjen (selv om det ikke er å håpe på). Se på Stabæk, de har et budsjett på ca 50 millioner, rundt halvparten av oss.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 15 aug 08, 22:24

Når du nevner Stabæk, så må jeg innrømme at jeg ikke har fulgt dem så nært siden de rykket opp. Men i etterpåklokskapens lys, om ikke annet, så ser jeg jo at det Sabæk har gjort siden opprykket er forbilledlig, måten de har kjøpt spillere billig som har blitt gode, og det vil i grunnen være helt fortjent om de vinner gull i år. Skjønt da tror jeg større ligaer får øynene opp for Alanzinho, og når Nannskog legger opp så er halve dagens Stabæk borte. Samtidig ligger alle andre lag i TL og vaker. Fremtiden ligger åpen for FFK om de gjør de rette grep nå.

Trådstarter har helt klart et poeng. De som styrer FFK har flere hensyn å ta enn de spillerne som forhandler om indivduelle kontrakter.

Samtidig forstår jeg Wehrman. Da han kom til FFK var det tross alt med noe betingede forventninger. Han kunne floppet (f.eks pga for mye arbeidspress under kamp...), fått lite til å stemme, pådratt seg røde kort i fleng og sittet mer på tribunen enn han var på banen. Australiern spiller på små marginer. Men han har blitt en suksess. I dag er han masten i laget som holder seilet oppe. Det vet han selv, det vet FFK. Og det setter ham i posisjon til å forhandle om kontraktsforhold. Det er intet uvanlig eller rart eller feil ved det.

En annen ting er jo om slike forhandlinger hører hjemme i media. På det punktet skal jeg i alle fall bøye meg i støvet for måten FFK har taklet dette så langt.

Så håper jeg dette ender med en løsning som alle parter er fornøyd med.

 

 

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 15 aug 08, 23:04

La oss holde oss til sammenlikningen med ManU. Det er en klubb som spillere i det ypperste i verden drømmer om å spille for. (Penger, sportslig toppklassse, store opplevelser, torfeer..) Det gir United en unik valgfrihet. Nedskaler bildet til norsk fortball: Har FFK en slik posisjon i Norge? Nei. FFK er ikke en klubb gode TL-aktuelle spillere står i kø for å komme til. Det har tida etter opprykk(ene) vist med all mulig tydelighet. Fotballspillere er egoer, lykkesmeder, pengejegere, en del av en stor underholdningsbransje der penga avgjør det meste.  Enkelte unntak finnes nok hos folk med lokal tilknytning og lojalitet til byen og laget; stjerne i byen osv. Skal vi henge med i toppen må vi infinne oss med dette. Derfor er det livsviktig å verne om de vi har fått til klubben av toppspillere, og samtidig jobbe hardt for å få fram egne lokale. Jeg for min min del vil ikke være fornøyd med at FFK etablerer seg  rundt midten av tabellen, selv om de aldri så mye har ryggen rak, og gir storforlangende "leiesoldater" på kjeften når de har blitt for kravstore og sladra pressen for å jekke betingelsene. Jeg vil først og fremst se FFK vinne mange fotballkamper, og helst med en blandig av gode spillere utenfra som blir noen sesonger, og spillere som kan kalles lokale. Kasey er en kjempespiller som er avgjørende viktig, Kvisvik er en lokal "lirare" som jeg faktisk trur synes det er stas å spille i FFK. Men begge lever av fotball, og vil ha ut hver jævla mulige krone. FFK har ikke råd til miste noen av dem, vi er ikke Norges ManU. Ennå.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 15 aug 08, 23:37

Som sagt, uten sammenligning forøvrig? Men, skal vi la spillerene styre sjappa da? Da tror jeg klubben ganske raskt blir å finne i adecco. Da blir det i såfall mye sign on fee utgifter, ødelagte lønnstrukturer, og mange sure mye vil ha mer spillere i troppen, kjo.....


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 15 aug 08, 23:38

Helt enig, dritt lei sutringa jeg og. Lønnsforhandlinger i media, helt amatør. "Odd kampen kan bli min siste" Hallooooo...selv om du er fra Australia så har du vel hørt om kontrakt?? Den går ikke ut før i 2009.  Hvis han går fra kontrakten må han enten betale x-antall kroner i vederlag, som FFK godtar, eller miste spillerlisensen sin i FIFA.

Han kan selvsagt velge å legge opp, men det gjør han nok ikke med den lønna han har for den er fortsatt bra for en spiller som ikke er landslagsaktuell for Australia engang. Greitt at han er god for Fredrikstad, men han har sin peak nå, og vil ikke være interessant for store klubber i europa da han ikke kan selges videre for noe særlig og ikke vil han utvikle seg videre.

Og alle sa det ville gå til h.. når vi solgte Tarik, vel det så ikke sånn ut mot TIL og da var vi tom uten Gardar.

FFK har for en gangs skyld en ganske bred spillerstall med talentfulle spillere som ønsker å blø for drakta så jeg er ikke så bekymret. Og jeg er ganske sikker på at vi får på plass noen gode spillere i overgangsvinduet uansett.

Sier ikke at man ikke skal strekke seg for å få resignert med Wehrmann, men ikke for enhver pris. Han må uansett spille ut kontrakten sin hvis ikke FFK ønsker å selge så denne sesongen vil han nok ikke få gå.

Virker som flere og flere fotballspillere tror en kontrakt bare er ett tegnepapir som ikke betyr noe og at de kan sutre seg ut av en skriftlig kontrakt. Verrste er at de klarer det mange ganger og.

Og er faktisk enig at Wehrman burde vært fratatt kapteinsbindet, å gå ut i media på den måten er ikke verdig en kaptein og gjør ikke noe annet enn skade for klubben, det kan også gjøre det vanskeligere å få nye spillere til klubben.

Kanskje Wehrmann er ekstra forbanna fordi han har hørt de skal kjøpe en backup til plassen hans, en som er god nok til å overta den?? ;)

Time will show!


fidq

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 05
Innlegg: 103

Lagt til: 16 aug 08, 01:12

Støtter innleggene her. Er drittlei spillere som er altfor kravstore og som ikke kan forholde seg til kontrakter. Han signerte vel selv på kontrakten for 12 måneder siden???

---------------------------

Varme tanker til Dagfinn Enerly....


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 16 aug 08, 08:46
Endret: 16 aug 08, 08:46
Endret av: oleberg

Fy Fa... jeg blir irritert når jeg leser dette innlegget her http://www.f-b.no/article/20080816/FFK/906059938/1220/NYHET

Er det mulig. Hva er det Wehrman tror om seg selv da!!!!! Nei få idioten vekk fra klubben. Har absolutt ikke noe sans for en slik drittsekk... Her satset FFK på han i fjor, hentet han til kubben, og ga han en tre års kontrakt. Så begynner han etter 1 års spill, å syte om en ny kontrakt. Hadde dette vært i næringslivet, hadde vedkommende vært sparket fra jobben sin, for å komme med slike uttalelser om ledelsen.

Nei fy for flate... Tror virkelig Wehrman lager ris til egen bak her!!!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 16 aug 08, 08:56

Ja få vekk vår beste og viktigste spiller..

Kjøp heller inn en ny, det blir mye billigere...


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 16 aug 08, 09:09

Opprinnelig postet av ffkmufc

Ja få vekk vår beste og viktigste spiller..

Kjøp heller inn en ny, det blir mye billigere...

Det er bare å kjøpe en som er billigere

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 16 aug 08, 09:15

Opprinnelig postet av ffkmufc

Ja få vekk vår beste og viktigste spiller..

Kjøp heller inn en ny, det blir mye billigere...

Ja, og stopper det ikke nå, kan han ta med seg Kvisvik og Ramberg også. Dem er iferd med å skape en ukultur som FFK som klubb ikke kan aksptere......


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 16 aug 08, 09:18

Opprinnelig postet av oleberg

Hadde dette vært i næringslivet, hadde vedkommende vært sparket fra jobben sin, for å komme med slike uttalelser om ledelsen.

Nå vet ikke jeg hvor du jobber, men jeg er glad jeg ikke har en slik arbeidsgiver... 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Jon Syversen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 135

Lagt til: 16 aug 08, 09:42

Hvor mye koster en lyske? Wehrman må ha en unik lyske, ettersom et bedre kontraktsforslag vil helbrede skaden. Får han ikke bedre kontrakt, så må han sykemelde seg. Vi må kreve at klubben må bla opp, for jeg synes ikke FFK skal være så hjerteløse at de lar et menneske få vondt i skrittet bare på grunn av noen millioners skyld. En god helbred er verdt mer enn penger. Terje Høili, nå må du reagere! Kan du sove godt om natten hvis du vet at et ungt menneskes helse og liv står på spill? Gi mannen hans 30 lyskepenger sånn at han blir frisk. Wehrman er illojal overnfor klubben når han går ut i media og kritiserrer ledelsen. Wehrman er barnslig når han bruker "gå ut i skogen og dø"-argumentasjon i forhold til lysken sin. Wehrman er illojal og et dårlig forbilde de andre spillerne når han som kaptein viser slike holdninger som han gjør. Wehrman utnytter tabellposisjonen og sin egen suksess i FFK med å bruke utpressningsmetoder ovenfor klubben, og regner kanskje med at fansen vil ta hans parti fordi han er så uunnværlig. Men han regnet kanskje ikke med at vi ikke har et like kynisk forhold til klubben og fotballen som han har. Jeg håper jeg slipper å se kapteinsbindet på australieren i kveld. Hvis Wehrman fortsetter å fjolle og syte, så kan han dra hjem til Australia og gå opp ned og drikke vassent øl. 


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 16 aug 08, 10:12

Opprinnelig postet av Jon Syversen

Hvor mye koster en lyske? Wehrman må ha en unik lyske, ettersom et bedre kontraktsforslag vil helbrede skaden. Får han ikke bedre kontrakt, så må han sykemelde seg. Vi må kreve at klubben må bla opp, for jeg synes ikke FFK skal være så hjerteløse at de lar et menneske få vondt i skrittet bare på grunn av noen millioners skyld. En god helbred er verdt mer enn penger. Terje Høili, nå må du reagere! Kan du sove godt om natten hvis du vet at et ungt menneskes helse og liv står på spill? Gi mannen hans 30 lyskepenger sånn at han blir frisk. Wehrman er illojal overnfor klubben når han går ut i media og kritiserrer ledelsen. Wehrman er barnslig når han bruker "gå ut i skogen og dø"-argumentasjon i forhold til lysken sin. Wehrman er illojal og et dårlig forbilde de andre spillerne når han som kaptein viser slike holdninger som han gjør. Wehrman utnytter tabellposisjonen og sin egen suksess i FFK med å bruke utpressningsmetoder ovenfor klubben, og regner kanskje med at fansen vil ta hans parti fordi han er så uunnværlig. Men han regnet kanskje ikke med at vi ikke har et like kynisk forhold til klubben og fotballen som han har. Jeg håper jeg slipper å se kapteinsbindet på australieren i kveld. Hvis Wehrman fortsetter å fjolle og syte, så kan han dra hjem til Australia og gå opp ned og drikke vassent øl. 

Godt sagt, Jon!

Han er den spilleren jeg har verdsatt mest på banen. Veldig skuffende å se denne type utpressingsteknikk brukt av han for å skvise mer penger ut av FFK. Frown

La Barsom eller Totte ta over kapteinsbindet.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 16 aug 08, 10:36

Enig Jon!

Kasey Wehrman er viktig for FFK, men trolig har også FFK vært viktig for han.

Fra en utrygg tilværelse i LSK, ofte på benken til ""stjerne med heltestatus" i FFK.

Karrieren blomstret, trolig ikke bare pga egeninnsats, men også ogs dykig trener osv som bakket han fullt ut.

Valg til kaptein m.m.

Når du i tillegg er under kontrakt, bør en etter min mening iallefall vente til det minst er ett år igjen av kontrakta før man begynner å "sutre".

For en gang skyld må jeg si meg ening med RFA i F-B.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 16 aug 08, 10:38

Kasey var ikke ofte på benken i LSK...


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 16 aug 08, 10:44

Opprinnelig postet av ffkmufc

Kasey var ikke ofte på benken i LSK...



Av de 7 siste kampene for LSK så var det bare 2 av dem som han spilte i 90 minutter.
Det er vel derfor trygt å si at han kom fra en utrygg tilværelse i LSK når det gjelder førstelagsspill...?


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 16 aug 08, 10:46

Han var fast der helt til de bestemte seg for å satse på yngre spillere i den posisjonen.

Vi kan vel helt klart si at det var ei tabbe av LSK...


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 16 aug 08, 10:46

Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av oleberg

Hadde dette vært i næringslivet, hadde vedkommende vært sparket fra jobben sin, for å komme med slike uttalelser om ledelsen.

Nå vet ikke jeg hvor du jobber, men jeg er glad jeg ikke har en slik arbeidsgiver... 

Vel, mulig du ikke har jobbet for store selskap. De aller fleste store selskap, Norske og utenlandske har regler for at man ikke skal uttale seg i media om ting som hører hører til innenfor firmaets vegger. Det er alltid en klausul om å ikke gjøre ting som "stiller firmaet i dårlig lys/ skader dets renome. Og det er vel ikke tvil om at Wehrman gjør dette!?

Dette kunne medført sparken ja, og ofte gjør det det.

En ting var om FFK hadde brutt forskrifter eller kontrakter, men det er ikke tilfelle, det er faktisk bare det at de ikke vil føye seg etter hans urimelige lønnskrav. I næringslivet forøvrig bruker vi tillitsvalgte eller advokat til forhandlinger, IKKE pressen!

På toppen av det hele så truer han med spillenekt resten av sesongen, pga skade, hvis ikke han får det som han vil. Så hvis han får det som han vil så er han ikke sååå skadet.

Dette vitner jo om hvor seriøs mannen egentlig er. En habil spiller, men skal man ha slike forbilder for de unge spillerene og tilskuere?? Jeg bare spør.

Synes faktisk ikke gullet er så viktig at FFK skal selge sjelen og prinsipper!


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 16 aug 08, 11:00

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

 

Synes faktisk ikke gullet er så viktig at FFK skal selge sjelen og prinsipper!

 

Enig - 100%

Når spillerne mener der er viktigere enn laget har vi ikke lenger noe lag. Mener å huske at det var noen som forsvant fort fra Old Trafford når de begynte å få "primadonna nykker".

Dersom en ikke finner en løsning med Wehrman som laget kan leve med - SELG.
- FFK må bygge et lag og ikke enkeltspillere.
- Skal vi bevare en god publikumsinteresse må den være knyttet til FFK ikke enkeltspillere - de kommer og går



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3