Husk meg
Brukernavn
Passord

«Wehrman slakter FFK-ledelsen»

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 12 6

MLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 16 aug 08, 14:12

Opprinnelig postet av FFKgutt1

 

Veldig bra skrevet. FFK-ledelsen og PMH gjør en god jobbLaughing, fortsett med det.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 16 aug 08, 14:19

det jeg synes også.. ikke bare bare med lite pengerFrown

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 16 aug 08, 15:28

Opprinnelig postet av endre

En ting til, Fredrikstad er ikke klar til å gi ham en treårskontrakt med bedre lønnsvilkår, og ber om at forhandlingene heller tas opp etter sesongslutt. står det i artikkelen. Hvor lenge er det egentlig igjen av sesongen, og hvorfor skal han absolutt diskutere dette nå? Hadde det ikke vært bedre å fokusere på det sportslige akkurat nå? Noe som styret faktisk ser ut til å gjøre!

 

For etter sesongslutt, sitter vi faktisk med fasiten og kan hende klubben ender på en 5.plass, ikke gull. Da har Kasey ett dårligere kort på hånden. All kudos til klubben, for ikke å la seg presse her.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 16 aug 08, 15:35

Jeg syns Kasey opptrer på en svært dårlig måte. Dersom han ikke er fornøyd med lønna, skulle han tenkt på det før han skrev under en 2 1/2 års kontrakt med FFK i fjor.

Personlig ser jeg helst at klubben setter han på tribunen resten av kontraktstiden dersom han fortsetter med håpløse trussler om å sykemelde seg. Så får vi se hvor atraktiv han er på markedet etter å ha vært utenfor a-lags spill i 1 1/2 sesong.

I kontraktsforhandlinger må man være som gode gamle Fantomet; hard mot de harde etc.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 16 aug 08, 16:56
Endret: 16 aug 08, 17:24
Endret av: dracula

Jeg er iallefall glad for at FFK ikke har en ledelse som lar seg presse, ala Viking  og Ijeh.

En klubbledelse må hele tiden forsøke å ha den totale oversikten og kan da ikke la seg diktere ut i fra enkelte spilleres forgodtbefinnende.

Hadde trodd at Kasey Wehrman var mer profesjonell.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 16 aug 08, 17:01

Jeg synes FFK skal pakke sammen like godt først som sist. Det er for dyrt å drive en fotballklubb i Norge. Man har ikke råd til å ha gode spillere i troppen. Man risikerer underskudd, nemlig.

Det hadde i alle fall ingen hensikt å bygge ny stadion og innbille byens borgere at man siktet mot å bli et topplag. Kom ikke å si at man ikke var klar over at det koster litt i satsing og investering. Eller at man ikke var klar over at det selvsagt følger en risiko for å feile med når man gjør en slik satsing. Eller kanskje man ikke har tenkt på det før nå?

Så var det vel på tide, da. Nå som man har innsett realitetene her i verden så er det vel bare én konklusjon som er både trygg og sikker, nemlig å legge ned sjappa med det samme. Da risikerer man i alle fall ikke noe.

Nei, det er på tide at FFK slutter å innbille seg at de kan leke med de store her i landet. Tilbake til 2. divisjon, vaffelsalg og avholdsvirksomhet, det er vel det som er og blir sjelen i FFK , er det ikke?

Frown

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 16 aug 08, 17:23
Endret: 16 aug 08, 17:24
Endret av: dracula

Håper for din del at dette er ironi "Flight...", ellers klarer du ikke å skille mellom egen skuffelse og realiteteter.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 16 aug 08, 17:53

Det er et urgammelt ordtak som sier "den som intet våger, intet vinner".

Hvis FFK ikke våger å satse, så kan de heller ikke vinne noe. Da kan man like godt kaste inn årene med det samme. For man kommer ingen vei i dagens fotball hvis man ikke aksepterer at det er mye penger involvert. Hvis man alltid skal være 110% sikker på at man ikke går med noe underskudd på noe budsjett, så satser man ikke.

Muligheten for å gå på trynet er alltid til stede. Det er ikke nødvendig å gamble som tullinger, ta opp kjempelån og håpe på masse flaks. Men det er heller ingen grunn til å la et budsjett som ble satt opp i fjor styre hele showet. Har man behov for forsterkninger og det finnes tilstrekkelig med penger til å skaffe dem så går det an å gjøre det selv om man overgår budsjettet noe. Jeg forutsetter pengene må finnes, men det gjør de jo. Spørsmålet er bare hvordan de skal brukes.

Og det går også an å lønne enkelte spillere godt hvis de er gode og viktige nok for laget til å forsvare lønna si, uten at all verdens stallfyll skal få gehør for vanvittige krav av den grunn.

 

Dessuten er jeg tvert uenig med dem som mener det er bedre å kjøpe tre gode utlendinger enn én god nordmann. Gode nordmenn er sjelden vare, særlig hvis de er unge i tillegg. Det som er sjeldent har en tendens til å være dyrt.

Hva skal vi med tre utlendinger som uansett ikke kan spille fordi utlendingskvoten er full? Hva hjelper det da om de er aldri så gode?

Det er også et ordtak som sier noe om faren for å spare seg til fant. Jeg håper ikke det er det FFK gjør nå.

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 16 aug 08, 17:57
Endret: 16 aug 08, 17:58
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Muligheten for å gå på trynet er alltid til stede. Det er ikke nødvendig å gamble som tullinger, ta opp kjempelån og håpe på masse flaks. Men det er heller ingen grunn til å la et budsjett som ble satt opp i fjor styre hele showet. Har man behov for forsterkninger og det finnes tilstrekkelig med penger til å skaffe dem så går det an å gjøre det selv om man overgår budsjettet noe. Jeg forutsetter pengene må finnes, men det gjør de jo. Spørsmålet er bare hvordan de skal brukes.

Men pengene finnes jo ikke. De 10 mill som FFK fikk for Tarik gikk til å dekke det underskuddet vi allerede hadde. Da er det ikke snakk om å overgå budsjettet noe, men å knuse det

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 16 aug 08, 18:43

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Muligheten for å gå på trynet er alltid til stede. Det er ikke nødvendig å gamble som tullinger, ta opp kjempelån og håpe på masse flaks. Men det er heller ingen grunn til å la et budsjett som ble satt opp i fjor styre hele showet. Har man behov for forsterkninger og det finnes tilstrekkelig med penger til å skaffe dem så går det an å gjøre det selv om man overgår budsjettet noe. Jeg forutsetter pengene må finnes, men det gjør de jo. Spørsmålet er bare hvordan de skal brukes.

Men pengene finnes jo ikke. De 10 mill som FFK fikk for Tarik gikk til å dekke det underskuddet vi allerede hadde. Da er det ikke snakk om å overgå budsjettet noe, men å knuse det

Som Høili sier så er det nok penger til spillerkjøp


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 16 aug 08, 18:53

Opprinnelig postet av paco

Opprinnelig postet av Rey

 

Men pengene finnes jo ikke. De 10 mill som FFK fikk for Tarik gikk til å dekke det underskuddet vi allerede hadde. Da er det ikke snakk om å overgå budsjettet noe, men å knuse det

Som Høili sier så er det nok penger til spillerkjøp

Men er det penger til å betale de lønningene vi snakker om her?? Det er vel det egentlige spørsmålet?

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 16 aug 08, 18:59

Det er penger til lønninger det er snakk om ja. Penger til spillerkjøp er ikke noe problem grunnet spillerinvest.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 16 aug 08, 21:00

Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av paco

Han er Tippeligaens beste defensive midtbane spiller

100% enig!

Hadde han vært norsk hadde det ikke vært tvil om hvem som skulle hatt den sentrale plassen på landslaget heller..

 

Det hadde han selvsagt vært. Kasey parkerer midtbanen til Norge. Mye som er skrevet alt, men føler vo har mer å tape på at wehrman forsvinner enn å vinne. Er kanskje noe med måten ffk driver forhandlinger da når omtrent alle spillerne driver klagestrategi i fredrikstad blad rundt forhandlinger.Minns det var slik årene før tippeligaen også,at fredrikstad ventet veldig lenge med å fornye.. så lenge at andre klubber for komme på banen å tilby sine summer..

 

Skal vi ha noen inn å erstatte kasey tviler jeg sterkt at vi får det til en rimeligere lønn enn det kasey vil ha..

---------------------------

Pølsekøen Ultras-to i brød for faen og kaffe med melk.
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem


fidq

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 05
Innlegg: 103

Lagt til: 16 aug 08, 21:36

Wehrman er en meget bra defensive midtbane spiller. Ingen tivil om det.

Når det gjelder forhandlingsmetoden til FFK skjønner jeg ikke problemet. De skriver en 2,5 års kontrakt med Wehrman sommeren 2007. Allerede våren 2008 (altså bare ca 10 måneder etter) begynner Wehrman å klage over at FFK ikke kommer på banen for å tilby han ny (og forbedret kontrakt) i "tett på nett" i F-B.

Hadde Wehrman signert en ett  (eller 1,5) års kontrakt skjønner jeg at han gjerne ville hørt noe fra FFK, men når han har 1,5 år igjen av kontrakten? Det var sikkert betryggende for Wehrman å signere 2,5 års kontrakt med FFK i 2007. Det er jo sikkerhet for spilleren (i tilfelle skader/form etc) - samtidig er det jo en potensiell nedside hvis han gjør det veldig bra; kontrakten gjør at han ikke kan forhandle med andre klubber (om bedre vilkår) uten FFK sitt samtykke.

Andre klubber har ikke lov til å prate med Wehrman før sommeren 2009. Jeg skjønner ikke hvorfor FFK skal reforhandle kontrakten hans enda. Han er 31 år og vil være 32,5 år før kontrakten utløper.

Det kan ikke være slik at den som skriker høyest får mest. Wehrman er intet unntak. Det samme synes jeg forøvrig om Kvisvik og Ramberg.

---------------------------

Varme tanker til Dagfinn Enerly....


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 16 aug 08, 21:57

Vel, whermann fikk ikke akuratt noe trumfkort i forhandlingene nå akuratt....

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 16 aug 08, 22:00

Honnør til FFK ledelsen her. Wehrmann passer perfekt inn i dagens FFK, men det er mye bodychecker, 5-meters pasninger og sweepinger. Hvis han krever at FFK øker lønningen hans til svimlende høyder, burde det spå mange beilere på dørene til wehrmann, men etter hva jeg erfarer er det ikke så veldig mange som svermer for kasey...

Enhver er sin egen lykkes smed, men hvis han virkelig vil forlate FFK som dro han opp fra skyggenes dal, så pls feel free


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 16 aug 08, 22:00

Opprinnelig postet av Bob Page

Vel, whermann fikk ikke akuratt noe trumfkort i forhandlingene nå akuratt....

Hold kjeft Bob Page!!!! Han har bevist før i år at han duger.. Det er ikke det at Kasey ikke er god nok som er problemet, det er at FFK har penger...

Kampen idag endrer nok ingenting på Kaseys situasjon


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 16 aug 08, 22:06

Var vel ikke den beste metoden å forhandle om mere lønn heller...

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 16 aug 08, 22:10

Trur du ledelsen i FFK trur at Kasey er blitt så mye dårligere etter en utrolig svak kamp..

Ledelsen i FFK veit at Kasey er den beste spilleren i hans posisjon i Norge.. Men de har dessverre ikke penger til å gi han det han vil..

Men er ganske sikker på at de vil beholde Kasey, og trur nok ikke det har forandra seg etter denna kampen..


Jaak

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 8

Lagt til: 16 aug 08, 22:20

Når han som kaptein syter i media og anklager klubbledelsen for å være uprofesjonell, for deretter å levere en kamp så dårlig at han knapt hadde fått spilt for Råde I.L, og pådrar seg rødt kort ekstraomgangene.... Da har man vel mildt sagt skutt seg selv i foten. Du skal ikke kaste sten hvis du ER et glasshus.

En ting er hva ledelsen MENER om han, en annen ting er hva supporterne nå FØLER for han.

---------------------------

Tiffarna hei!



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 12 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24