Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kamp: FFK - Tromsø (17. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 12 aug 08, 08:19

Synes det var et kollektivt tafatt FFK i 1. omgang. Spesielt skuffende var Gashi, Wehrmann og Piroija. At den sentrale midtbanen sviktet totalt og at Kvisvik er så stillestående gjorde at Ruben Yttergår Jensen og Tommy Knarvik herjet på midten. Det faktum at også TIL spilte med et nykomponert spisspar gjorde heldigvis at det var helt ufarlig.

Heldigvis spilte FFK seg kraftig opp i 2. omgang med en ufattelig scoring av Ramberg. Edvardsen burde gitt Tom Høgli sitt andre gule, men velger å kompensere med å gi FFK en utrolig billig straffe. Etter at FFK gjør 2-0 så ser det ut til at TIL gir opp og dette blir bekreftet ved at de tar ut banens beste, Tommy Knarvik, og setter inn Risholt.

Jeg henger meg på ingen måte på hylekoret som klager på Tegstrøm. Fikk umiddelbart sympati for fyren da hele stadion sukket og gav mishagsytringer hver gang han mistet ballen i 1. omgang. Bygger ikke selvtillit akkurat. Wehrmann mistet ballen minst like ofte og Gashi var aldri i nærheten av ballen. Det var også tydelig at de andre spillerene trodde det var Gardar som spilte der fremme. Alle oppspill kom i hodehøyde og ble lett å stoppe for Koppinen og Reginiussen. har sett Tegstrøm nok til at jeg vet at han helst skal ha i beina, og aller helst på medløp. OK at han brenner en 100% sjanse på overtid, men hvilke spisser som kan være aktuelle for FFK gjør ikke det?

FFK vinner 2-0 over et lag som hadde sluppet inn 9 på 16 kamper og som lå over oss på tabellen. Synes det høres bra ut jeg. Det er nå bare ett lag som ligger over oss og det er Stabæk. Der har vi 1-8 og 0 poeng på 2 kamper. Uten Tegstrøm.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 12 aug 08, 09:21

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Synes det var et kollektivt tafatt FFK i 1. omgang. Spesielt skuffende var Gashi, Wehrmann og Piroija. At den sentrale midtbanen sviktet totalt og at Kvisvik er så stillestående gjorde at Ruben Yttergår Jensen og Tommy Knarvik herjet på midten. Det faktum at også TIL spilte med et nykomponert spisspar gjorde heldigvis at det var helt ufarlig.

TIL er et av de laga som har spilt tøffest på stadion iår: Det var dytting, holding, ankler, knær og albuer over hele banen. Piiroja fikk usedvanlig mye juling mot adriano eller hvem det nå var som kun var interessert i å forstyrre og rive og slite. Heldigvis spotta Edvartsen akkurat dette, og ga gule kort over en lav sko, og etter dette kom FFK mer med i kampen. I en periode ble TIL avblåst hvert 15. sekund for frispark. De var usedvanlig aggressive, og trykka noe voldsomt på våre ballførere. Intet lag i verden orker mentalt å holde på med sånn fotball i mer enn maks en halvtime, og det synes jeg kom klart fram i denne kampen også. TIL fikk aldri noe ut av det sinnsyke ballpresset, og da var det bare et spørsmål om tid. Jeg mente i det minste å se at vi kom nærmere scoring på spillet mot slutten av første omgang.

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Heldigvis spilte FFK seg kraftig opp i 2. omgang med en ufattelig scoring av Ramberg. Edvardsen burde gitt Tom Høgli sitt andre gule, men velger å kompensere med å gi FFK en utrolig billig straffe. Etter at FFK gjør 2-0 så ser det ut til at TIL gir opp og dette blir bekreftet ved at de tar ut banens beste, Tommy Knarvik, og setter inn Risholt.

Jeg synes vurderinga av Edvartsen ved straffesparket var helt på sin plass; hadde alle dommere dømt dytting i sekstenmeteren som han ville spillerene ganske raskt legge om strategien. For å forandre praksis er det helt klart at man må bli litt upopulær. Det svakeste ved Edvartsen i denne kampen er mangel på bruk av fordelsparagraf, IMØ.

 


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 12 aug 08, 09:33

Opprinnelig postet av EFF.EFF.KÅ
Likevel mener jeg at det ikke bidrar det spøtt når hele stadion buer og roper når han ikke får det til. Det er ganske enkelt ikke logisk å psyke ned FFKs, på det nåværende tidspunkt, eneste alternativ...

Tegström - den nye Hoås? Wink

Stakkar... jeg har fortsatt trua på at det skal løsne, jeg! En kamp eller to til nå, så...

(Håper ikke jeg tar feil, bare).

---------------------------

Hater hat!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 12 aug 08, 09:43

Ny Hoås? Nuvel, Tegan har jo vist før at han kan score jevnt og trutt. Bare synd at det var i Sandefjord. Jeg tror det utelukkende er psykisk; dårlig selvtillit som igjen fører til dårlig konsentrasjon, som igjen fører til missede sjanser. Jeg tror det som skal til for Tegan nå er enten et par flaksemål (så han får igjen troa på seg selv) eller klubbskifte. Stjerneeksempel på hva klubbskifte kan gjøre med en spiller: Diego Forlán. Svidde sjanser i hopetall for Manchester United, scoret riktignok to mot Liverpool og sikret seg heltestatus med det, men var generelt ubrukelig foran mål i flere sesonger. Så pakket han kofferten, dro til solfylte Spania, og ble Villarreals (og Primera Divisions) toppscorer. Talent er permanent, og har man det handler det bare om å skru på de riktige mentale bryterne. Tegström har vist at han har ferdigheter.

 

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 12 aug 08, 09:57

Opprinnelig postet av Tøfflus
Ny Hoås? Nuvel, Tegan har jo vist før at han kan score jevnt og trutt. Bare synd at det var i Sandefjord. Jeg tror det utelukkende er psykisk; dårlig selvtillit som igjen fører til dårlig konsentrasjon, som igjen fører til missede sjanser.

Jeg er helt enig. Det jeg mente med "den nye Hoås" var først og fremst drittslenging fra supportere.

---------------------------

Hater hat!


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 12 aug 08, 10:56

Enig at Tegan har talent og kan hvis han vil (og får det til). Men jeg synes også det mangler vilje. Og det er absolutt noe han kan gjøre noe med. Vilje til å gå på løp, til å ta de ekstra skrittene både fremover og bakover. Når innsatsen begynner å ligne noe, så vil også før eller siden talentet blomstre.


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 12 aug 08, 11:53

Nå fikk jeg desverre ikke sett kampen, men generelt er vel den beste måten å drepe ett talent på, å bue på egen spiller. Skammelig stadion, om dette stemmer.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 12 aug 08, 12:12

Opprinnelig postet av stjernengutt

Nå fikk jeg desverre ikke sett kampen, men generelt er vel den beste måten å drepe ett talent på, å bue på egen spiller. Skammelig stadion, om dette stemmer.

Sant nok spilte Tegan ikke akkurat sin beste kamp, men folk var jo negative allerede før kampstart... Folk sitter på tribunen og slenger dritt både høylytt, men også en endeløs negativ strøm drittpreking mellom mange tilskuere.

Selvsagt påvirker dette spilleren på banen. Forventningspresset er ikke akkurat lavt - tross alt skal han erstatte Tarik/Gardar som har scoret mange mål og som har gitt bra med assists.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 12 aug 08, 12:22

Han er spiss og da forventes det at han scorer mål...

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


SoldansGutten

Bedriftsspiller

Ble medlem: 03 aug 08
Innlegg: 12

Lagt til: 12 aug 08, 12:40

Opprinnelig postet av Tøfflus

 Tegström har vist at han har ferdigheter.

 

 

Når viste han det? Av det lille jeg så av han i Sandefjord, så ble jeg heller ikke imponert. At han så kom fra svensk andredivisjon før han ankom hvalfangerbyen, bør egentlig fortelle oss noe om hva som egentlig bor i fyren. At han så kunne skilte med èn fantastisk sesong i Husqvarna, der han lagde 22mål på like mange kamper, bør vel egentlig ikke imponere noe særlig mer enn Lars Petter Hansens 31 for FFK. Jeg tror de fleste av oss er enige i at "Biffen" ikke er god nok.

Problemet for meg og andre som er generelt kritiske til spilleren, som tydelig viser at han ikke hører hjemme på dette nivået (TL), er at han på mirakuløst vis klarte å score 10 mål på en sesong. Det var etter alle soltegn også derfor Morgan i sin tid "måtte" kjøpe han.

Men det er nå lenge siden Andreas Tegstrøm presterte å score ti mål på en sesong, og han har i det store og det hele underprestert enten det har vært for Sandefjord, FFK eller FFK2.

Den manglende selvtillit kan sikkert brukes som forklaringsfaktor på alle dårlige fotballspillere, men uten fart, teknikk, duellstyrke og kløkt blir det ganske snart problematisk å spille i TL. Både Tegstrøm og FFK ville nå vært tjent med en annen løsning. SFK Sparta var det vel noe som het?


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 12 aug 08, 13:59

Greit han skal score Bob page. Men og pipe mot egen spiller er uakseptabelt uansett!

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 12 aug 08, 14:11

Du skjønner det er greit å pipe mot egne spillere, det blir det god stemning av. Men å synge og lage liv det er ikke noe særlig.. Blir bare dårlig stemning av det.. Ikke sant Keiko og Bob??


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 12 aug 08, 16:30

Opprinnelig postet av Asgeir

Jeg synes vurderinga av Edvartsen ved straffesparket var helt på sin plass; hadde alle dommere dømt dytting i sekstenmeteren som han ville spillerene ganske raskt legge om strategien. For å forandre praksis er det helt klart at man må bli litt upopulær.  

Men hva er det spillerene skal forholde seg til? Er det regelverket eller dommerenes praksis?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 12 aug 08, 16:37

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Men hva er det spillerene skal forholde seg til? Er det regelverket eller dommerenes praksis?

Det blir vel slik at de forholder seg til dommernes praksis. Men da må de også vite at enkelte dommere har forskjellig praksis. Det kom vel ikke som noen overraskelse for NOEN at Edvardsen faktisk er litt paragrafrytter - og da er det jo jaggu meg amatørmessig å bli overrasket over at han dømmer...

Hvis spillerne forholder seg til dommernes praksis må de innse at det er en kalkulert risiko - som noen ganger gir konsekvenser.

Akkurat som å kjøre 20 kilometer over fartsgrensa på E6, sammen med "alle andre". Formelt sett kan du bli tatt for det, men det er vel ganske liten sannsynlighet. Men blir du tatt hjelper det vel lite å si at andre gjør det samme...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 12 aug 08, 17:50

Kasey var nok en gang stor. Også pluss til Runar, Ophaug, Pereira, Gashi, Barsom og Kvisvik.

Jeg syns Barsom jobba godt og imponerte i luftrommet med god spenst. Tegan var rævva og bør benkes snarest.. Fatter ikke hva ledelsen så i han da han kom.. Husker Grønis sa at vi trengte han for å få en sjef i angrepet også. At han var en ledertype som var fin å ha i laget, kan ikke si jeg har sett mye til det men..

En ting jeg lurer på er hvorfor Grønis har slutta å gjøre bytter...? Ville gjerne sett Thomassen og Kouadio/Fofana i går.. Må være kjedelig å være på benken om dagen gitt..


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 12 aug 08, 17:56

Er vel ikke så mange byttene å gjøre om dagen, troppen er tynn på kvalitet samt at FFK2 har endel viktige kamper for å ungå nedrykk. Tipper Grønis har mere kåll på hvordan coachinga underveis i kampen skal gjøre enn det samtlige av oss gjør :) . i så tøffe kamper som denne mot Tromsø er man nødt til å ha rutinerte spillere på banen.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 12 aug 08, 18:38

Opprinnelig postet av Liraren

Greit han skal score Bob page. Men og pipe mot egen spiller er uakseptabelt uansett!

Nei, der er vi enige..

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


MLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 12 aug 08, 20:46

Opprinnelig postet av PlatinumCruiser

Opprinnelig postet av MLarsen

Opprinnelig postet av GurrBass

 

Så også no tragisk på tribunen,nei ikke at TIL-fansen viftet med sedler,men at en person fikk behandlig.. Håper virkelig at det går/gikk bra i den situasjonen...


Iflg Radio Fredrikstad tror de det gikk bra med personen. Foreldra mine satt bare noen meter unna og personen pustet når de gikk fra stadion.

Godt å høre. Flott å se at hjelpen kom så fort til.

 

- Fikk rask hjelp etter hjertestans

 

 


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 13 aug 08, 15:46

haha.. for en fantastisk kamprapport! Holters, her har du noe å læreCool

http://www.isberget.no/news/155/66/FFK-TIL-Kamprapport-nr-1

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 aug 08, 15:57
Endret: 13 aug 08, 15:58
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av Husgutt
haha.. for en fantastisk kamprapport! Holters, her har du noe å lære

Det du prøver å si er at kamprapporten vår fra TIL-kampen sugde balle? Jeg er selvfølgelig enig, Holters, skjerp deg! ;)

I all rettferdighetens navn, vi skal ikke skylde på dommeren for vår svake andre omgang.

Neida, brukte bare halve rapporten på å skylde på dommeren, den andre å beskrive sine nye helter i FK Zebra ;)

Om rapporten var småironisk, var den småmorsom. Var den ment i fullt alvor i bitterhetens tegn, så var den enda mer morsom. Nesten som å lese kamprapporter mellom FFK og Start de siste årene.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3