Husk meg
Brukernavn
Passord

LSK-kampen og hets av stakkars LSK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

marius-j

Bedriftsspiller
Ble medlem: 02 okt 06
Innlegg: 13

Lagt til: 18 jul 08, 15:01

Satt og så FFK-LSK på TV, og satte godfølelsen litt i halsen da jeg hørte halve stadion synge "røkker ner" til Lillestrøm... En av tingene som har satt FFK-supporterne i et ekstra positivt lys er at vi alltid har vært sympatiske, og mer opptatt av å støtte egne spillere enn å hetse motstanderen, så jeg synes akkurat den sangen var litt unødvendig. særlig siden vi selv har vært dumpekandidater i mange år, og vet hvor vondt det gjør å tenke på nedrykk...

 

Men regner med at mange er uenige med meg, så kjør debatt :) SKal vi fortsette å være snille og symptaiske, eller synke ned på andre supporteres nivå?

---------------------------

coffe.exe missing. Insert cup and press any key


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 18 jul 08, 15:05

Jeg liker heller ikke å synge den til andre lag. I 2004 sesongen fikk vi høre den såpass ofte og det var ikke det spor hyggelig. Det gjorde rett og slett vondt. Jeg bestemte meg ihvertfall for aldri å synge det til andre lag. Kan godt rakke ned på dem på andre måter, men akkurat den der svir så jævli at jeg heller holder kjeft.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 18 jul 08, 15:10
Endret: 18 jul 08, 15:10
Endret av: Per Egil

Helt enig. Buinga på Bjørkøy var også ganske pinlig.

Jeg har en drøm, som garantert aldri blir noe av. Men Liverpool-supporter som jeg er blir jeg like imponert hver gang motstanders keeper løper mot The Kop. Hver eneste gang blir han møtt med stående applaus. Det er hverken ironisk eller vondt ment, det er rett og slett en måte å vise respekt uansett hvem som er motstander.

Jeg har ikke hørt noe slik bli praktisert noe annet sted i verden. Og det hadde vært kanon om vi som første norske klubb hadde innført det. Men det blir vel med drømmen...

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


marius-j

Bedriftsspiller
Ble medlem: 02 okt 06
Innlegg: 13

Lagt til: 18 jul 08, 15:13

The Kop er absolutt et godt forbilde når det gjelder supporterkultur...

---------------------------

coffe.exe missing. Insert cup and press any key


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 18 jul 08, 15:29

Vi fikk jo høre den hver eneste kamp når vi lå der nede i tidligere år, selvsagt gjør det litt vondt men det skal være litt sånn. Er litt lei av at PH hele tiden skal prøve å være de snilleste og de som er best likt av alle andre. Bare se på den "festen" som er planlagt sammen med Brann supportere neste hjemmekamp. Jeg mener at det skal være rivalisering supporterklubbene i mellom, selvsagt ikke full slosskamp, men å synge ufine sanger til hverandre er på sin plass. Det skal være litt hat og uvennskap. Det virker som PH ikke har som mål å være de beste og mektigste, men de snilleste og mest sympatiske supporterne.

---------------------------

Libertà per gli Ultras!

http://www.brigaderodhvit.com


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 18 jul 08, 15:34

Det Vorspielet gidder jeg ikke bruke mye tid på. Skrike seg hes før kamp bare for å vise hvem som er best til å heie da. Nei takk, stemmen skal brukes på stadion.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 18 jul 08, 15:41
Endret: 18 jul 08, 15:41
Endret av: Per Egil

Opprinnelig postet av danan
Vi fikk jo høre den hver eneste kamp når vi lå der nede i tidligere år, selvsagt gjør det litt vondt men det skal være litt sånn.


Trådstarter mener vel at det ikke nødvendigvis trenger å være sånn. Og det mener jeg også.

Opprinnelig postet av danan
Det skal være litt hat og uvennskap.


Som jeg skrev etter VIF-kampen: rivalisering gjør fotballen morsom, hat gjør den farlig.

Opprinnelig postet av danan
Det virker som PH ikke har som mål å være de beste og mektigste, men de snilleste og mest sympatiske supporterne.


Det stemmer nok at vi har rykte på oss for å være blant de snilleste guttene i klassen. Det mener jeg er utelukkende positivt, og jeg håper vi aktivt går inn for å beholde det imaget .

 

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 18 jul 08, 15:48

Opprinnelig postet av danan

Vi fikk jo høre den hver eneste kamp når vi lå der nede i tidligere år, selvsagt gjør det litt vondt men det skal være litt sånn. Er litt lei av at PH hele tiden skal prøve å være de snilleste og de som er best likt av alle andre. Bare se på den "festen" som er planlagt sammen med Brann supportere neste hjemmekamp. Jeg mener at det skal være rivalisering supporterklubbene i mellom, selvsagt ikke full slosskamp, men å synge ufine sanger til hverandre er på sin plass. Det skal være litt hat og uvennskap. Det virker som PH ikke har som mål å være de beste og mektigste, men de snilleste og mest sympatiske supporterne.

Grensen går ved hærverk, slossing, trusler, vold og lignende dævelskap !

Det å pisse på Demidov er derimot lov, er det ikke 14.09. vi kan gjøre det ?

Spøk tilside; Det er ingen vits å fremstå som søndagsskolebarn, men normal folkeskikk bør vel være en rettesnor.

---------------------------

Take me back to The Black Hills, to The Black Hills of Dakota, to the beautiful Indian country, that I love.


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 18 jul 08, 16:10
Endret: 18 jul 08, 16:12
Endret av: danan

Opprinnelig postet av Willy Renè
Grensen går ved hærverk, slossing, trusler, vold og lignende dævelskap !

Det å pisse på Demidov er derimot lov, er det ikke 14.09. vi kan gjøre det ?

Spøk tilside; Det er ingen vits å fremstå som søndagsskolebarn, men normal folkeskikk bør vel være en rettesnor.

Absolutt det skal være en grense. Det å synge "Røkkær ned" til møkkelaget LSK er langt i fra brudd på den grensa mener nå jeg. Det er sånn det skal være.

Opprinnelig postet av Per Egil
Det stemmer nok at vi har rykte på oss for å være blant de snilleste guttene i klassen. Det mener jeg er utelukkende positivt, og jeg håper vi aktivt går inn for å beholde det imaget .

Da er vi uenige der. Se på klanen f.eks. De fremstår som mektige og en harbarka gjeng, de sier i fra visst de blir dårlig behandlet men de oppfører seg stort bra. Motstandersens supportere har respekt for Klanen og det er alltid stort å få dem på besøk. Det er et godt supporterklubb image mener jeg. Plankehaugen derimot blir ledd av i hele supporternorge.

---------------------------

Libertà per gli Ultras!

http://www.brigaderodhvit.com


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 18 jul 08, 16:18

Etter å ha blitt hetset av kanarifansen med det samme taktfaste ropet for et par år siden, var dette på sin plass. Samtidig hadde en del LSK-supportere en meget ubehagelig oppførsel på vei til kampen. De fortjente det, og hele hovedtribunen stemte gledelig med.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 18 jul 08, 16:26

Jeg synes vi kan rope alt mulig rart jeg bare det ikke går i rasisme og slike ting.


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 18 jul 08, 16:40

Vi kan ikke synge det fordi vi var der selv for x antall år siden, derfor kan vi ikke ha det moro i nuet. Blir helt matt innimellom .... Tongue out Å gid tenk om noen ikke skulle like oss.....

 

Vi skulle vel helst ha laget heiarop for mostanderne før noen ble fornøyde, da hadde de sikkert likt oss kjempemasse, foreslår vi kopierer noen av bataljonens sanger rett av før den kampen og synger de, det er jo noe vi kan Wink

 


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 18 jul 08, 16:47

Herregud, på'n igjen! Selvsagt er dette greit! Det er jo det rivalisering handler om. På tide at syklubbkulturen fjernes fra supporterkulturen i Frstad.

---------------------------

RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 18 jul 08, 16:50

Opprinnelig postet av Husgutt

Herregud, på'n igjen! Selvsagt er dette greit! Det er jo det rivalisering handler om. På tide at syklubbkulturen fjernes fra supporterkulturen i Frstad.

 

Edit: Enig med Bjorn ja. Hvorfor er det så jævla viktig at folk skal like oss? Jo mer de hater oss, jo mer respekterer de oss, og jo mer morsomt blir det. Eneste lagene som blir "likt" er de dårlige lagene som aldri utgjør noen trussel..

---------------------------

RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 18 jul 08, 16:58

Helt enig med de siste her.

Blei helt kvalm på forrige hjemmekamp når forsangeren med megafon ba oss holde kjeft når vi begynte å synge rykker ned sangen tell LSK. Vi må da ha lov til å vise oss på tribunen vi også, er ingen grunn til at vi skal bli så godt likt av de andre laga..


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 18 jul 08, 17:58

Hvem som ligger i toppen og hvem som sliter på bunn vil alltid endre seg. Lillestrøm sang denne sangen til oss før, nå synger vi den til dem. Og kanskje rollene byttes om igjen om et par år. Sånt må være greit, syns jeg.

Jeg er derimot i mot buing og sånn på motspillere. For å ta et eksempel, se når Stabæk kom på besøk for en stund siden. Vi var så heldige å få en spiller som Alanzinho på besøk, hvorfor skal man bue da? Han er en spiller det er utrolig morsomt for, skjønner ikke hvorfor man skal bue for ham! Man skal vel ikke klappe, men hva med å bare holde kjeft?

For det er en stor forskjell på før, under og etter kamp. Før mener jeg det skal være en hyggelig tone mellom supportergjengene mot hverandre og mot spillerne. Under kampen derimot, skal det legges til side og være full rivalisering. Da er det greit å bue for en motspiller som skyter hundre meter over mål, som slår en horribel feilpasning eller en som takler en av spillerne våre.

 Syns personlig det var kjempemorsomt å stå og bue mot Bjørn Helge Riise under kampen, for han syns jeg er en skikkelig klyse på banen! Når kampen var over derimot, kunne det aldri falle meg inn å bue på ham. Unntak for buing er ved skader, syns jeg.. Der skal man vise respekt for at noen faktisk kan ha det vondt..

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 293

Lagt til: 18 jul 08, 18:04

Opprinnelig postet av ffkmufc

Helt enig med de siste her.

Blei helt kvalm på forrige hjemmekamp når forsangeren med megafon ba oss holde kjeft når vi begynte å synge rykker ned sangen tell LSK. Vi må da ha lov til å vise oss på tribunen vi også, er ingen grunn til at vi skal bli så godt likt av de andre laga..

 

Helt enig med deg...

Forsangeren skal være med å dra igang ting, ikke dysse de ned.


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 18 jul 08, 19:26

Nydelig og høre rykker ned sangen :)

Håper den kommer flere ganger i år:)

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 18 jul 08, 20:03
Endret: 18 jul 08, 20:32
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av ffkmufc

Blei helt kvalm på forrige hjemmekamp når forsangeren med megafon ba oss holde kjeft når vi begynte å synge rykker ned sangen tell LSK. Vi må da ha lov til å vise oss på tribunen vi også, er ingen grunn til at vi skal bli så godt likt av de andre laga..

Kan ikke huske at vår forrige forsanger ble kritisert når han gjorde akkurat det samme. (Husker ikke hvilken kamp det var og mot hvilket lag).

Uansett, grunnen til at jeg ikke liker å synge det har ingenting å gjøre med at vi skal være godt likt av motstanderne. Og ja selvfølgelig skal Plankehaugen få vise seg frem på tribunen og vi kan gjerne hetse andre klubber, supportere og spillere fra tribunen. Men jeg kommer aldri til å synge 'Rykker ned' til andre supportere, nettopp fordi jeg vet hvor jævlig vondt det gjør.

Men jeg har absolutt ingen planer om å prøve få andre til å tenke som meg på dette punktet og har heller ingen illusjoner om at publikum kommer til å slutte å synge 'rykker ned'.

Jeg respekterer også at andre synger 'rykker ned' så lenge jeg slipper å gjøre det. At jeg blir sett ned på av andre supportere slik som Husgutt ved at de kaller det syklubbkultur, det misliker jeg. Det er slike holdninger som er med på å splitte supporterne i Fredrikstad.

 

Og Husgutt... Hat og respekt det er ikke noe som hører sammen. Å si at jo mer de hater oss jo mer respekterer de oss er bare tull. Jeg hater flere supportklubber og fotballag uten å ha det snev av respekt for dem. Hat og respekt er ikke følelser som automatisk hører sammen.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


dalen

Juniorspiller
Ble medlem: 01 jun 07
Innlegg: 89

Lagt til: 18 jul 08, 23:34

Da synes jeg dette klippet kan understreke hvordan en skal hetse en som ligger nede. Det er ingen grunn til å være "grei" med motstanderen fordi man evner å sette seg inn i situasjonen de er i.

 

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=brannrbk.wav


Om du ikke orker hele klippet kan du spole frem til ca 2min 55 sek. "Rosenborg rykker ned" runger over Stadion.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24