Husk meg
Brukernavn
Passord

Bråk på brua: FFK - VIF

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 02 jul 08, 15:19

Klanen har forøvrig allerede selv gjort tiltak; "I tida framover vil det bli skjerpa inngangskontroll ved bortekamper, og folk som er overstadig berusa vil bli bortvist."

 

Sjekk:

http://www.klanen.no/

---------------------------

Svaberget for alltid!


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 02 jul 08, 15:37
Endret: 02 jul 08, 15:38
Endret av: stjernengutt

Opprinnelig postet av schpa84

Det er jo ren idioti å pynte hele byen når casuals kommer til Fredrikstad, det er bare som å hive 40 000 rett ned i dass. Og at de ikke er politi til stede på begge sider av gangbrua er et stort sikkerhetsproblem for "vanlige" supporter. Håper både politi og PH lærer av det som hendte i går. Det er politiets ansvar å ivareta sikkerheten både på og utenfor stadion!

 

Jaaaaaaa

Helt enig azzz. Tenk så dumt å "pynte" da vi jo vet att isko pikene ikke liker slikt. Her må PH ta grep. Like selvfølgelig må de nekte jenter og kvinner adgang til PHfeltet. Iskoene sier jo att fotball er for mannfolk. Litt må vi jo tilpasse oss og ta hensyn, alt etter hvilke casualshuer som kommer.Ikke sant?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


langfiskestang

Knøttespiller
Ble medlem: 02 jun 08
Innlegg: 36

Lagt til: 02 jul 08, 15:47

Poenget mitt var ikke at vi skal være som amerika. Poenget er at man trenger mye mere synlige politi!

---------------------------

For fredrikstad


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 02 jul 08, 16:03

En er tatt

Opptrinnet på gangbrua skal være filmet av et overvåkningskamera i nærheten. I går skal en person være identifisert og tatt inn til avhør, men politiet skal kjenne identiteten til flere av de andre.

Hvis dette fortsetter må vi vurdere om det i det hele tatt er noe poeng i å pynte byen med FFK-vimpler sier Ulf Berg til http://www.demokraten.no/ffk/article3644593.ece


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 02 jul 08, 20:19
Endret: 02 jul 08, 20:27
Endret av: schpa84

Opprinnelig postet av stjernengutt

Opprinnelig postet av schpa84

Det er jo ren idioti å pynte hele byen når casuals kommer til Fredrikstad, det er bare som å hive 40 000 rett ned i dass. Og at de ikke er politi til stede på begge sider av gangbrua er et stort sikkerhetsproblem for "vanlige" supporter. Håper både politi og PH lærer av det som hendte i går. Det er politiets ansvar å ivareta sikkerheten både på og utenfor stadion!

 

Jaaaaaaa

Helt enig azzz. Tenk så dumt å "pynte" da vi jo vet att isko pikene ikke liker slikt. Her må PH ta grep. Like selvfølgelig må de nekte jenter og kvinner adgang til PHfeltet. Iskoene sier jo att fotball er for mannfolk. Litt må vi jo tilpasse oss og ta hensyn, alt etter hvilke casualshuer som kommer.Ikke sant?

 

Iskoboys er greie gutter de:)  De er ikke noe farlige store gale bøller som ikke interreserer seg for fotball. Det er ett bilde media har skapt. Tror du jeg er redd for isko eller andre ULTRAS? Jeg klarer å tenke selv jeg og danner meg ikke et bilde av iskos basert på media for å svartmale alternative supportere.Og jeg tar vel meg ikke nær av noen mannschovinistiske utsagn fra noen iskoboys. Landet er fritt, man kan mene hva man vil her! Litt overdrevent å lage en stor scene av en kommentar som ble slengt ut i fylla.  Trist at noen skulle hive vimler og brenne flagg, men sånt skjer ikke bare på fotballkamper. Kan ikke de pengene de bruker på vimpler heller brukes på tifos inne på stadion? Det virker som du liker å kommentere alt jeg sier på dette forumet, og det virker ganske barnslig. Slike kommentarer hører hjemme i sandkassa. Voks opp!!

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 02 jul 08, 23:28

De er sikkert helt ok alene og edru, men så fort de rotter seg sammen og drekker seg fulle er de kun en pest og plage. At du schpa84 ikke er redd for dem er jo greit nok, men tror nok 95% av andre her inne er ganske skeptiske til aggressive, fulle mannfolk som ikke viker en tomme når det er muligheter for bråk.

 

Selvfølgelig overdriver media alltid, men denne gangen synes jeg de treffer spikeren på hodet.

 

Jeg skjønner også at fotballkamper og tilsvarende arrangementer er fantastiske for slike bøller, er jo masse folk som de kan bråke med på slike steder.

 

Hvis man ikke kan få lov til å pynte byen med FFK-effekter fordi noen lavpannede idioter ikke klarer å klikke i vinkel synes jeg vi er på ville veier.


brutobrutalis

Bedriftsspiller
Ble medlem: 10 jun 08
Innlegg: 6

Lagt til: 03 jul 08, 01:11

VPN sier følgende om saken:

 

"Vimpler til besvær
Demokraten, (lokalavisa i plankebyen) melder at casuals fra Vålerenga "laget kvalme og gjorde hærverk". Vimpler ble tent på og kasta i elva. Og visstnok ble en "eldre mann truet på juling".

Først og fremst blir jeg ikke overrasket om det var bare en vimpel, ikke flertall. Ei heller om de bare så kjempeskumle ut, men ikke gjorde så mye. Medienes evne til å hausse opp sånt er velkjent, og gjør at deres stereotypier om bråkmakere omsettes heller i våre stereotypier om mediene.

Så sier vi ikke heller at ikke noe skjedde. Var heller ikke der da noe skjedde, så skal ikke late som man vet.
Men om man har pælma vimpler i elva så er dette ikke fotballbråk, heldigvis. Og selv om de vimplene er irriterende er dette egentlig bare temmelig harry oppførsel. Flaut."

 

 

 

 


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 03 jul 08, 10:59

Opprinnelig postet av FFK1903

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Men jeg håper noen som så dette gidder bryet med å anmelde det. Det pleier å være en forutsetning for at politiet skal kunne bruke bilder fra slike kameraer.

Ta-ta: http://www.f-b.no/article/20080702/FFK/638013237/1220/NYHET

Sånn skal det gjøres!

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 03 jul 08, 11:22

De Vifsupporterne som gikk over brua og kastet vimpler i elva samt tente på bluss, vimpler og lagde kvalme kan nok bekreftes av veldig mange, til og med flere klanshuer som satt på båthus teateret kommenterte oppførselen deres.


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 03 jul 08, 15:48

Floot, overaskende og utelukkende positivt att du ikke klikker mentalt, men skriver på en seriøs måte. Respekten øker da, og viljen til ikke å gå i sandkassen øker.

Takk for fint svar Schpa84.

Aller først, om det er slik att du føler att jeg er etter deg på forumet, så ber jeg selvfølgelig om unnskyldning for det. Slik skal det ikke være. Men det er ikke for att jeg spesielt er ute etter deg eller noe, heller att dine innlegg rører ved noe i meg og skaper ett engasjement. Men jeg skal tenke over det, og ta det du sier nå på alvor. Vi er nok uenige i mye, men det betyr ikke att jeg ønsker å være drittsekk.

Så til min kommentar. Jeg mente selvfølgelig ikke, att kvinner ikke skal være på PHfeltet. Der er de selvfølgelig hjertelig velkommen og ønsket. Jeg mente med kommentaren, att vi kan ikke la andre diktere hvordan vi skal ha det på stadioen og i byen før og etter kamper. Like selvfølgelig som att vi kan ikke slutte å sette oppvimpler, selv om noen grupperinger ikke liker synet av det.

Men jeg er helt enig med deg i, att politiet burde være mer strategisk plassert, og att det er deres annsvar å ivareta sikkerheten.

Jeg tror deg også når du sier att iskoboys er greie gutter. Har vært ung, full og gjort alternative ting selv jeg. Jeg gikk også over brua, møtte gjengen, og følte meg på ingen som helst måte truet. Så selv har jeg ingenting i mot disse som personer. Selv om jeg kanskje ikke er enig i alt de skriver på sidene sine, betegner jeg dem ikke som drittsekker alle som en. Jeg kjenner ingen av dem.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 04 jul 08, 21:15
Tusen takk for et fint og seriøst svar!

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 07 jul 08, 12:42

Jegvar selv på denne kampen, og fra byen og over gikk jeg sammen med en gjeng med Engaklær. Kjempehyggelige, og vi snakket sammen fra torvet til stadion. Alle trodde sitt lag kom til å vinne, heldigvis var det jeg som fikk rett her. Jeg er av den oppfatningen at en viss prosentadel av mennesker er rasshøl og drittsekker. Jo flere mennesker, jo flere av sorten, men allikevel er prosentandelen den samme. Plankehaugen er rundt regnet 3-4000 medlemmer. La oss si at 5% ikke er "skikkelige" supportere dermed 150 - 200 mennesker som ikke er ønsket av flertallet. Klanen er 13000, dermed 650 uønskede, som i kraft av at de er såpass mange drar med seg en del fler lettpåvirkelige sjeler inn i dette (type Fluenes Herre). Jeg tror ikke det er mer komplisert enn det, mye mulig jeg tar feil!

 

Så til en eventuell løsning: Hva med at Enga bare får kjøpe bortebilletter i et antall som noen kan gå god for? Med det mener jeg at en person, eller Klanen som organisasjon kun får ut antall billetter til de menneskene de selv kan gå gode for. Så kan de resterende billettene selges i døren eller ved personlig fremmøte, slik som Sandefjord gjorde for en stund siden for å unngå at deres kamp ble "kuppet". Selvfølgelig vil enkelte unngå dette systemet også, men tror det da vil være marginalt. Eller så kan vi fortsette som vi gjør, og akseptere at ikke alle er like.

---------------------------

-Elsker alle-


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 08 jul 08, 13:28

Jeg tror ikke man skal kludre med måten billettene selges. Det blir feil om én person skal få bestemme på ren trynefaktor hvem han synes fortjener å gå på fotballkamp. Billettene må være tilgjengelige for alle.

Men det kan forventes at også de som kommer på fotbalkamp oppfører seg ordentlig. Jeg kan lese av debatten her inne at ikke alle mener det er noen big deal om man kaster et klubbflagg i elven. Jo det er det. Det er å ta seg til rette og ødelegge annen manns eiendom. I dette tilfelle riktignok på en måte hvor symbolverdien var høyere enn den økonomiske verdien, men slikt hærverk er og blir respsktløs oppførsel.

Hvis noen ikke forstår poenget så kan de bare sende meg adressen sin. Jeg kommer gjerne over en tur med en liten kniv og risper inn noen hakekors og "horekunde" i lakken på bilen deres. Og argumenterer etterpå med at dette er jo tross alt snakk om ganske lite lakk, hvor mange kroner koster så lite lakk egentlig? Så kanskje man bedre forstår hva symbolske verdier er. Det er ikke fritt fram å ødelegge andres tinger, så enkelt er det. Det er rent flaut at noen klart gir uttrykk for at de ikke forstår såpass.

Kanskje kunne man ha satt opp et skilt ved brua på kampdager, hvor det står at området er videoovervåket, og at all uakseptabel oppførsel vil bli politianmeldt? Den som følger litt med bør jo vite nå at så er tilfellet uansett.

 

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3