Husk meg
Brukernavn
Passord

Stjernen Hockey 08/09

Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 10 9

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 04 feb 09, 13:46
Endret: 04 feb 09, 13:46
Endret av: FFK1903

Det blir vel litt feil å sammenligne fotball og Glimt med ishockey og Stjernen. Ingen av oss har vel verken innsyn i økonomien til Glimt eller hvor forskjellig NFF og Ishockeyforbundet ser på økonomien på klubbene. De kan jo ha vidt forskjellige kriterier for hva som akepteres.

På en annen side, jeg regner med at også NFF vil gå inn og reagere mot enkelte klubber i fremtiden, for det ser ut som mange av dem er på vei over grensen til hva NFF tillater.

En gang må jo Ishockeyforbundet sette foten ned også, da er det egentlig likegyldig hva klubber har hatt av økonomisk rot før. Det blir som å klage på ei fartsbot fordi naboen kjørte like fort samme sted uten å få bot året før. Har de brutt reglene, så får de også regne med reaksjoner, uansett hva andre klubber har fått/ikke fått før. Nå tok de tre klubber samtidig for å vise at de ikke lengre vil tolerere at klubbene kan gjøre som de vil. De kunne sikkert ha gjort dette mye tidligere, og dermed inkludert andre klubber også, men nå satte de engang foten ned nå, og det er det vel egentlig bare å akseptere.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 04 feb 09, 13:52

I tillegg så har jo Glimt litt høyere verdi på egenkapitalen sin (spillerne) noe som jo tydligvis reddet dem denne gangen. Stjernen kan ikke akkurat håpe på å selge en spiller for 3 millioner for å få bli gjeldsfrie.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 04 feb 09, 18:55

Opprinnelig postet av FFK1903
En gang må jo Ishockeyforbundet sette foten ned også, da er det egentlig likegyldig hva klubber har hatt av økonomisk rot før. Det blir som å klage på ei fartsbot fordi naboen kjørte like fort samme sted uten å få bot året før. Har de brutt reglene, så får de også regne med reaksjoner, uansett hva andre klubber har fått/ikke fått før. Nå tok de tre klubber samtidig for å vise at de ikke lengre vil tolerere at klubbene kan gjøre som de vil. De kunne sikkert ha gjort dette mye tidligere, og dermed inkludert andre klubber også, men nå satte de engang foten ned nå, og det er det vel egentlig bare å akseptere.

Altså jeg har aldri sagt at det ikke er rett å straffe Stjernen, for de bør straffes, men poengstraffen er overdrevent stor synes jeg.

---------------------------

RHE Ultrasmentalitet - http://www.rodhvitelite.com


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 05 feb 09, 07:18

Tror du at de hadde lært om de fikk fem poeng mindre? To seire det, så er man tatt igjen det og litt til. Fem seire derimot, det svir og merkes. Helt på sin plass. Da sender også forbundet ut et skremselspropoganda til de andre klubbene. For min del kan de gjerne øke straffene etter hvert om det ikke blir en bedre. Klubbene må skjønne etter hvert at økonomien går først, foran det sportslige også, i lengden.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 06 feb 09, 12:53
Endret: 06 feb 09, 12:54
Endret av: Supreme NTM
Ja da kan vi vel heller bruke sarpingenes geniale samarbeidsklubb som eksempel da. Det kommer fram nå at klubben gikk med 4,9 millioner i underskudd i fjor. Skulle tro budsjettet til Sarpborg 08 FF eller hva den klubben enn heter for tilfelle, er på nivå med Stjernen sitt budsjett. Og de kommer hvertfall ikke til å få mye penger for å selge spillerne sine. Aner vi 15 poengs trekk? Jeg tviler egentlig på det...

---------------------------

RHE Ultrasmentalitet - http://www.rodhvitelite.com


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 06 feb 09, 13:09

Det er nok flere faktorer enn som så. For det første er det to forskjellige forbund. For det andre, femten minuspoeng i en serie med 30 kamper er mye mer i praksis enn femten minuspoeng i en serie som har gud vet hvor mange kamper. Get-ligaen har vel nå spilt 40 kamper, og det er kanskje 5-10 kamper igjen?

Vi ser jo allerede i England at fotballklubbene blir straffet hardt. Leeds fikk sin smell i år, Luton har i år så vidt fått sine første tellende poeng denne sesongen etter å ha startet med over 20 minuspoeng.

Og for det tredje så kan er det disse kriteriene igjen da. De to forbundene har sikkert ulikt syn på hvilke kriterier som skal til og hva som må ansees å være straffbart med tanke på poengstraff.

Det blir egentlig bortkasted å sammenligne en ishockeyklubb med en fotballklubb. Det er to forskjellige idretter, men ulike forutsetninger.

På en annen side, det er jo ikke umulig at S08FF blir straffet med poengstraff til neste år.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 10 feb 09, 14:08

Tidligere hockeyspiller/NISO leder/Direktør i Lyn/Direktør i FFK Morgan A. gjør comeback på isen....

 

 

---------------------------

Jørn Moum, gleder seg over seriesølv 2008!
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 10 feb 09, 20:07

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Tidligere hockeyspiller/NISO leder/Direktør i Lyn/Direktør i FFK Morgan A. gjør comeback på isen....

Noen som har hørt om PR-stunt?

Dette var i så tilfelle et fryktelig dårlig et... må jo være farlig for en mann langt oppi førtiåra å møte store, sterke hockeyspillere til dyst nå. Man bør helst være litt bedre trent enn det han er.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 10 feb 09, 20:36

ble visst ikke noe av det der

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 10 feb 09, 21:16

tydeligvis hatt litt for lite plass i media i det siste

---------------------------

med ffk til champions league!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 11 feb 09, 14:48

http://f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090211/SPORTEN01/948191779/1220/NYHET

Ikke nok med at Morgan Andersen ville snøre på seg skøytene igjen, men jammen hadde nr 12 også planer om det samme. Hva i allverden er det som skjer oppi skævven???

Da håper jeg Ketil Martinsen, Pål Gjermundsen, Morten Magic Finstad, Martin Friis og Trond Magnussen også finner frem skøytene. Da blir vi seriemestere!

Vi får ringe Valek, Albrecht og Hasse Edlund også vel?

Hvor i helsike er juniorene i klubben?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 13 feb 09, 06:09

Forbundets treghet kan redde Stjernen

http://www.demokraten.no/lokalsport/article4123004.ece


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 26 feb 09, 13:56

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 27 feb 09, 07:04

hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 05 mar 09, 22:32

hockey vorspile på hawk fra kl 12 på lørdag !!!!!!!!!!!!!  veldig viktig 6 kvartfinale mot lillehammer,,, håper så mange som mulig kan ta turen på den kampen der å støtte guttane:D

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


SpaceBob

Juniorspiller

Ble medlem: 20 jan 06
Innlegg: 144

Lagt til: 06 mar 09, 09:43

Hællæ,

Skulle bestille billetter til kampen lørdag via det billett24 greiene, men fikk  "Beklager, ingen arrangementer funnet. Vennligst prøv igjen." som melding når jeg valgte go' laget.

Noen som kjenner til dette?


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 06 mar 09, 11:21

Når starter matchen?

---------------------------

Drillo svarte følgende på et spørsmål om det var noe magisk ved ham.

- Nei, dette er ikke noe magi. Det har med avstander, vinkler,løpskapasitet,førsteforsvarsjobbing og overganger å gjøre, og ikke med magi.


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 06 mar 09, 18:24

kampen begynner 1545  fordi det er tv kamp

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 06 mar 09, 18:33

Leser at sesongkort ikke gjelder i sluttspillet. Men jeg har et sponsor-sesongkort, regner med at jeg kan bruke det i sluttspillet?


DeMeNteD

Juniorspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 198

Lagt til: 07 mar 09, 05:19

Opprinnelig postet av solano2

Leser at sesongkort ikke gjelder i sluttspillet. Men jeg har et sponsor-sesongkort, regner med at jeg kan bruke det i sluttspillet?

 

Hvis du regner med det., er du ikke god i matteTongue out

---------------------------

Frihet For Ultras!

http://www.youtube.com/watch?v=zXC7cQy77uo



Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 10 9

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3