Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sommeren 2008

Flat Trådet Nøstet
Side 62 av 71 62

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 24 aug 08, 16:57

Opprinnelig postet av Costanza

Han kritiserte aldri spilleren Gardar Johannsson. Det han kritiserte (med rette) var overgangssummen.

Hvis ikke poenget var at han ikke var verdt penga, hva var det da? Hvis han mente Gardar ikke var verdt pengene, så kritiserer han vel også spilleren, for han var ikke så dyr.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 24 aug 08, 17:07

Opprinnelig postet av Costanza

Han kritiserte aldri spilleren Gardar Johannsson. Det han kritiserte (med rette) var overgangssummen.

Blir ikke det indirekte det samme, da?   Vi betalte mer enn han var verdt, altså var spilleren dårligere enn overgangssummen skulle tilsi.

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 24 aug 08, 17:09

Det han kritiserte var at Gardar ble solgt for 100 000 (?) en måned før FFK kom på banen og bladde opp 2 000 000(?). Det var altså prisøkingen han var kritisk til. Ikke til hverken prisen i seg selv eller spilleren. Det ser da litt rart ut at med en så voldsom prisstiging på en måned

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 24 aug 08, 17:09

hehe var ikke Gardar hvert pengene ?


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 24 aug 08, 17:16

Opprinnelig postet av paco

hehe var ikke Gardar hvert pengene ?

Han var billig!!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 24 aug 08, 17:22

Opprinnelig postet av Rey

Det han kritiserte var at Gardar ble solgt for 100 000 (?) en måned før FFK kom på banen og bladde opp 2 000 000(?). Det var altså prisøkingen han var kritisk til. Ikke til hverken prisen i seg selv eller spilleren. Det ser da litt rart ut at med en så voldsom prisstiging på en måned

Hvis du kjøper en 500 lapp for hundre kroner, og så selger den til meg for 400. Har jeg da gjort ett dårlig kjøp?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 24 aug 08, 17:24

Opprinnelig postet av Rey

Det ser da litt rart ut at med en så voldsom prisstiging på en måned

Gjør det egentlig det?

Hypotetisk: Hvis vi skulle selge Tarik til et annet lag i Norge, kunne vi kanskje forvente å få maks 10-12 mill?  Vi fikk 25 fordi han gikk til Nederland. Hadde vi solgt ham til England kunne summen kanskje blitt 40?  Hvis Tarik skulle blitt solgt internt på Island? 2 mill?

Internt på Island var hans verdi 100.000. FFK mente tydeligvis at hans verdi var 2 millioner og kjøpte ham for den summen. For alt vi vet kunne FFK ha prutet ned summen fra 4...

De fleste er vel klar over at overgangssummer varierer fra land til land. Det samme gjelder krav om personlige avtaler. Dette er en av årsakene til at FFK - og mange andre norske lag - ikke primært handlr norske spillere.

Dette er jo fundamentale sannheter i dagens fotball og jeg mener at en talentspeider, spillerutvikler eller hva hans tittel enn er innehar en slik kunnskap.

Derfor mener jeg at kritikken like mye gikk på Gardar som på FFK, fordi han velger å se bort fra dette.

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 24 aug 08, 17:27

Uansett, her er forklaringa fra TKK

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 24 aug 08, 17:29

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Hvis du kjøper en 500 lapp for hundre kroner, og så selger den til meg for 400. Har jeg da gjort ett dårlig kjøp?

Nei, men med litt bedre forhandlingsegenskaper så hadde det kanskje vært mulig å presse ned prisen til 300?

Se forøvrig forrige post av meg for begrunnelsen til TKK

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 24 aug 08, 19:40

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Hvis du kjøper en 500 lapp for hundre kroner, og så selger den til meg for 400. Har jeg da gjort ett dårlig kjøp?

Nei, men med litt bedre forhandlingsegenskaper så hadde det kanskje vært mulig å presse ned prisen til 300?

Se forøvrig forrige post av meg for begrunnelsen til TKK

Du har ikke tilfeldigvis en 500lapp å selge meg Rey? Starter budet på 200 jeg Laughing

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 24 aug 08, 19:54

Ingen jeg har kjøpt for en hundrelapp ihvertfall Wink

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 24 aug 08, 20:43

Unnskyld , men når har TKK vært i nærheten med sine kommentarer.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 24 aug 08, 20:47

Opprinnelig postet av dracula

Unnskyld , men når har TKK vært i nærheten med sine kommentarer.

Haha, det er så morsomt å lese slike kommentarer.

Si meg: Er det du eller TKK som er talentspeider og jobber/har jobber for gode europeiske klubber?


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 25 aug 08, 01:15

Opprinnelig postet av solano2

Opprinnelig postet av dracula

Unnskyld , men når har TKK vært i nærheten med sine kommentarer.

Haha, det er så morsomt å lese slike kommentarer.

Si meg: Er det du eller TKK som er talentspeider og jobber/har jobber for gode europeiske klubber?

hehe ja det er morsomt og lese at en talentspeider som jobber for gode europeiske klubber kan drite seg så jævlig ut,snakk om og ta feil men vi kan alle gjøre feil


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 aug 08, 06:33

Opprinnelig postet av paco
hehe ja det er morsomt og lese at en talentspeider som jobber for gode europeiske klubber kan drite seg så jævlig ut,snakk om og ta feil men vi kan alle gjøre feil

Det er viss forskjell på å hevde at han tar grundig feil en gang i blant og det å hevde at han omtrent aldri har rett i sine kommentater... Når det er sagt, spesialområdet til Karlsen ligger i det søramerikanske markedet.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 25 aug 08, 06:36

Hei Solano 2,

Jeg skal moderere meg noe når det gjelder TKK, dette fordi jeg ikke kan uttale meg om annet enn innholdet i intervjuene med han i F-B / enkele andre norske aviser. Kommentarene har da gått på spillere i TL, eller som har kommet/kommer til TL.

Disse intervjuene har for meg enten vært selvfølgeligheter eller spådommer/vurderinger som like godt kunne vært fra " "Hvermannsen"Kanskje er en forklaring at TKK nettopp jobber / har jobbet for stor klubber og vurderer /sammenligner spillerne iTL med spillere i disse klubbene eller talenter som kunne/burde være av interesse for storklubbene.

Skal selvsagt innrømme feilvurdering(er) av TKK dersom du kan hoste opp vurderinger fra TKK når det gjelder spillere i TL, som skiller seg utfra "Hvermansen" sine vurderinger.

Ps. jeg har hatt samme vurdering av Gardar som TKK, ment at han var ett feilkjøp.

Innrømmer at jeg har tatt delvis feil og håper selvsagt på at Gardar kan bevise at jeg har tatt fullstendig feil.

 

 

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 25 aug 08, 09:01

Opprinnelig postet av dracula

Innrømmer at jeg har tatt delvis feil og håper selvsagt på at Gardar kan bevise at jeg har tatt fullstendig feil.

Han har tatt feil. Gardar kostet 2 millioner. Han har scoret 8 mål hittil i år (+noen målgivende). Hvor mye tror du en spiss med 8 scoringer i TL vil koste? Litt mer enn 2 millioner kanskje?


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 25 aug 08, 09:17

Opprinnelig postet av HotDream
Han har tatt feil. Gardar kostet 2 millioner. Han har scoret 8 mål hittil i år (+noen målgivende). Hvor mye tror du en spiss med 8 scoringer i TL vil koste? Litt mer enn 2 millioner kanskje?


Mer en 13,6 iallefall :p


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 25 aug 08, 13:31

Gardar er et knallkjøp enkelt og greit,uten skaden sin så kunne han kansje hvert toppscorer nå


Schibevaag

Knøttespiller
Ble medlem: 21 apr 08
Innlegg: 45

Lagt til: 25 aug 08, 16:04

13,6 er ett fint tall :) liker det jeg altså.............Cool

---------------------------

FFK for EVIG og ALLTID



Flat Trådet Nøstet
Side 62 av 71 62

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3