Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sommeren 2008

Flat Trådet Nøstet
Side 51 av 71 51

fidq

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 05
Innlegg: 103

Lagt til: 18 aug 08, 17:27

Opprinnelig postet av Spielführer

Kan vanskelig tenke meg at han skal være så mye billigere i drift enn Hoff?

Du har nok rett i det, men det er lettere å forsvare en høy lønn til en spiller som kommer fra utlandet med masse internasjonal erfaring enn Hoff med sin ene landskamp. Jeg velger Kennedy av de to Cool 

---------------------------

Varme tanker til Dagfinn Enerly....


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 18 aug 08, 18:54

Vi kan nok glemme han

Kennedy jagas av klubbar i Premier League

Enligt Sky Sports är Kennedy Bakircioglu hett byte bland flera klubbar i Premier League. Även La Liga-klubbar ska vara intresserade.

http://fotbollskanalen.se/1.588844/2008/08/18/kennedy_jagas_av_klubbar_i_premier_league


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 18 aug 08, 20:20

Opprinnelig postet av denialsander

 

De fleste arbeidsgivere regner ca 30% ekstra i kost i tillegg til bruttolønn. Da dekkes arbeidsgiveravgift, sosiale kostnader, etc. Hvilke frynsegoder FFK kan tilby vet jeg ikke.

 

Takk Denialsander. Da ble jeg litt klokere i dag også Laughing

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


stiansti

Knøttespiller

Ble medlem: 07 nov 07
Innlegg: 47

Lagt til: 18 aug 08, 22:55

Opprinnelig postet av Patrioten

Vi kan nok glemme han

Kennedy jagas av klubbar i Premier League

Enligt Sky Sports är Kennedy Bakircioglu hett byte bland flera klubbar i Premier League. Även La Liga-klubbar ska vara intresserade.

http://fotbollskanalen.se/1.588844/2008/08/18/kennedy_jagas_av_klubbar_i_premier_league

Ikke bra! Menmen, var vell for godt til å være sant uansett..

Da spørs det vell hva slags forsterkninger som kommer, hvis det kommer noe i hele tatt da Undecided

---------------------------

Fredrikstad - Laget i vår by!


thomkat

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 494

Lagt til: 18 aug 08, 23:51

Hvis vi tar opp tråden hvor vi sammenligner oss med Stabæk, når det gjelder budsjett og lønninger og slikt. Hvordan kan det ha seg at en klubb som trekker i snitt 5000 (stabæk) og med lavere total budsjett greier å holde på "stjerne" spillerne sine. De har tross alt en del spillere som hever bra lønn.

 

Vår klubb fyller stort sett stadion og levere ett mye høyere budsjett en Stabæk, men vi greier ikke å hente "stjerne" spillerne til klubben pga "lave" lønninger. Nå skal det nok sies at Tarik nok ikke hadde den feteste lønna, så det å sammenligne Hoff og Tarik i forhold til lønnskostnader blir helt feil. Du kan sikkert gange lønna til Tarik med 8 så får du lønna til Hoff.

 

Men tilbake til poenget. Hva gjør FFK med pengene sine? Og her tror jeg vår nye direktør kommer til å ta tak med en gang. Vi har nok en administrasjon som er gedigen i forhold til Stabæk, driftskostnadene vår til adm. er nok sky høye. En ting er markedsavdeling som på en måte skal tjene inn sin egen lønn, men jeg tror jammen de har ansatt et menneske til å fylle på doruller når det er tomt på toalettene. (kanskje satt litt på spissen) Uten å dra dette for langt synes jeg fortsatt at klubben ikke er god nok for tippeligaen. Jo flere kokker jo høyere lønnsutgifter var det en kjøkkensjef som sa, og det er jammen sant. Nylig tok klubben opp et lån av Høili for å kunne betale ut lønn ett par måneder, det sier alt synes jeg. Når vi må låne penger til slike kostnader så er det nok ikke lenge til klubben brekker ryggen. Derfor er jeg sjeleglad for at ikke klubben bare godtar denne nye "lønnspiralen" som er i annmars. Kan nok være lurt å tenke litt langsiktig også på fotballbanen, ikke bare i markedet ellers. Med høyere renter og mindre forbruk hos mennesker og bedrifter generelt så er det dårlig nytt for fotballen. Den første kostnaden bedrifter må kutte på i dårlige tider er sponsing, og det betyr jo igjen at FFK og idrettsklubber generelt taper hvert år vi opplever nedgangskonjunkturer. Tror at FFK kan "spare" masse penger ved å sette ut en del tjenester på anbud. Hvorfor skal FFK ha ansatt 2+1 menneske til å drifte ffktv og internett sidene sine. Dette er en ting man kunne leid inn mennesker til, dere tenker at jeg er splitter pine gal nå, må vel være bedre å ha sine egne folk tenker dere. Men det man kan gjøre når man leier inn noen er at man kan kutte ned og eventuelt si opp avtalen ved dårlige tider. Mye vanskeligere å si opp fast ansatte enn å si opp en leie avtale for eksempel.

 

Det var et eksempel på hvordan man kan spare i "dårlige" tider, men det er kanskje ikke dårlige tider ennå, men det kommer helt sikkert. Det er ihvertfall tomt i klubbkassa til FFK om dagen, og det i seg selv synes jeg er skremmende. Vi betaler jo fortsatt som flere her har påpekt for gammel morro, ref dårlige investeringer på spillerfronten. Det må nok rasjonaliseres litt i FFK og det tror jeg den nye direktøren kommer til å gjøre.

 

Takk for seg....................................

---------------------------

Elleve røe og vite kællær


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 19 aug 08, 00:24

En av grunnene er vel at FFK fremdeles betaler dyrt for feilkjøp ala Vourinen, Stadheim etc

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 19 aug 08, 00:26

Opprinnelig postet av thomkat

487

De innsparinegne du nevner blir nok som å pisse i havet i forhold til hva som er nødvendig. FFK har høy omsetning i norsk sammenheng og er neppe blandt de klubbene som har høyest utgifter til spillerlønninger i Tippeligaen.

Så de som fortsatt tror at FFK har en god stadionavtale bør kanskje tro om igjen. Budsjettet doblet seg med ny stadion uten at budsjettet til det sportslige økte i noe særlig grad. Så hvor blir pengene av?

Værste kanskje??? Wink 

Off topic men personlig er jeg overbevist om at Brynildsen og Værste har skrudd FFK noe sinnsykt!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 19 aug 08, 00:30
Endret: 19 aug 08, 00:30
Endret av: endre

Opprinnelig postet av thomkat

Alt detta....

For å ta markedsavdelinga, så går den mer eller mindre for egen maskin. Var til jobbintervju på en post der, så den delen går nok greit, og står nok ikke for at Hoff ikke kommer :)
Og BTW, markedsavdelinga er VELDIG viktig for klubben!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 19 aug 08, 06:43

Ny spiss snart klar...

(Og Kennedy er bekreftet ute av bildet)


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 aug 08, 07:11

De over 13 millioner det blir spekulert i over fire år står i sterk kontrast til de usle 1,4 millionene Paco hevdet at Hoff krevde. Hvor er de resterende 7,5 millionene etter årslønna på 1,4 i løpet av fire år mon tro. Sign-on-fee som ikke var så viktig å nevne? Bonuser for å tre på seg drakta på trening?

Hvis 13,6 millioner stemmer så må jeg si FFK har strekt seg særdeles langt i å få Hoff.

 


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 19 aug 08, 07:22

Opprinnelig postet av FFK1903

De over 13 millioner det blir spekulert i over fire år står i sterk kontrast til de usle 1,4 millionene Paco hevdet at Hoff krevde. Hvor er de resterende 7,5 millionene etter årslønna på 1,4 i løpet av fire år mon tro. Sign-on-fee som ikke var så viktig å nevne? Bonuser for å tre på seg drakta på trening?

Hvis 13,6 millioner stemmer så må jeg si FFK har strekt seg særdeles langt i å få Hoff.

 

utrolig bra gjort av FFK.. hvor mye skal Hoff ha krevd tro? 20 mill?

Bra at klubben ikke etterga seg der..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 aug 08, 07:28

Håper de bruker noe av lønnspengene til Hoff til å gi Wehrman en endelig tilbud om ny kontrakt, men da skal ha få en klausul i kontrakten at han holder kjeft om ny kontrakt resten av tiden i FFK også.

Er spent på hvem spissen kan være, høres ut som et lite scoop ettersom de er redd for at andre skal snappe han opp. Interessen for Tegström kunne de jo annonsert på P4 uten å få noen konkurranse om signaturen ;)

Goalinho vil jeg ha!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 19 aug 08, 07:46

Gode nyheter på morran! Håper de kommer i havn med denna spilleren da..

Og når jeg leser hva Hoff krevde er jeg værtfall glad FFK trakk seg tilbake..

Bra du har så god peiling Paco, her viser du det jo igjen at du veit absolutt alt som skjer i FFK..


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 19 aug 08, 08:01

Fytti helvete for et marked det er for gode norske spillere i Tippeligaen hvis Hoff har takket nei til 13,6 mill over 4 år.

Det er sinnsykt!


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 19 aug 08, 08:20

Det var vel Huseklepp i Brann som satte standarden i fjor, da han fikk ny kontrakt som innebar over 3 mill i året. Og han sitter stort sett på benken. Da tenker vel andre spillere (som er fast på banen) at de bør være verdt like mye.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 19 aug 08, 08:49

Opprinnelig postet av FFK1903

De over 13 millioner det blir spekulert i over fire år står i sterk kontrast til de usle 1,4 millionene Paco hevdet at Hoff krevde. Hvor er de resterende 7,5 millionene etter årslønna på 1,4 i løpet av fire år mon tro. Sign-on-fee som ikke var så viktig å nevne? Bonuser for å tre på seg drakta på trening?

Hvis 13,6 millioner stemmer så må jeg si FFK har strekt seg særdeles langt i å få Hoff.

 

13,6 er er hva FFK hadde å tilby alt inkludert. Hva Hoff forlangte kan vi jo bare spekulere i. Det sto nok ikke å falt på 100000 vil jeg tro...


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 19 aug 08, 08:55

Opprinnelig postet av FFK1903

De over 13 millioner det blir spekulert i over fire år står i sterk kontrast til de usle 1,4 millionene Paco hevdet at Hoff krevde. Hvor er de resterende 7,5 millionene etter årslønna på 1,4 i løpet av fire år mon tro. Sign-on-fee som ikke var så viktig å nevne? Bonuser for å tre på seg drakta på trening?

Hvis 13,6 millioner stemmer så må jeg si FFK har strekt seg særdeles langt i å få Hoff.

 

 

Lurer på hva han tenker med ? SÅ god er han da ikke....Surprised

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 aug 08, 08:57
Endret: 19 aug 08, 08:58
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av Bedreviteren
13,6 er er hva FFK hadde å tilby alt inkludert. Hva Hoff forlangte kan vi jo bare spekulere i. Det sto nok ikke å falt på 100000 vil jeg tro...

Så vidt jeg kan se tjente han 700 000 i 2006, man kan jo lure på om han suksessen denne sesongen har gått helt til hodet på han om det var kun lønnsslippen som gjorde at han takket nei til FFKs tilbud.

Kanskje han ble tilbudt 2 millioner i årslønn (eller 2,5), fire millioner (to) i sign-on-fee (bør snart komme et norsk ord på dette - signeringsbonus?) og de resterende 1,6 er potensielle bonuser? Eller, han ville vel da ha blitt tilbudt en kontrakt på 4 1/2 år når jeg tenker meg om, så noe justering av tallene må det jo bli.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 19 aug 08, 08:59

Opprinnelig postet av Bob Page

Lurer på hva han tenker med ? SÅ god er han da ikke....Surprised

Han har åpenbart andre tilbud som han totaltsett vurderer som mer lukrative! Han sier ikke nei til 13,6 mill for å heller bli arbeidsledig! Wink


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 19 aug 08, 09:02

Opprinnelig postet av FFK1903

Så vidt jeg kan se tjente han 700 000 i 2006, man kan jo lure på om han suksessen denne sesongen har gått helt til hodet på han om det var kun lønnsslippen som gjorde at han takket nei til FFKs tilbud.

Dett er skattbar inntekt. Trolig er den reelle årslønnen 100-200k over dette.



Flat Trådet Nøstet
Side 51 av 71 51

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24