Husk meg
Brukernavn
Passord

Svenske Björn Runström (24) aktuell?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 03 jun 08, 15:01

"Så er spørsmålet da: skal man se på antall mål når man henter en spiller? Noen som da ville syns Tarik var en god spiller? John Carew er vel heller ingen utpreget goalgetter, men likevel er han en av verdens beste spisser."

Det er en veldig drøy påstand... Sier vi en av nordens beste så hjelper det.

Er forøvrig enig at det ikke betyr all verden hva slags stats en spiller har fra før av, kommer jo mye ann på hvor høyt nivå han har spillt på, hva slags motstand han har møtt.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 03 jun 08, 15:04

Jojo, selvfølgelig er det en drøy påstand som er satt på spissen.

Men for feks. nederlandske supportere som aldri har hørt om Tarik, vil man først og fremst undersøke hvor mange mål han har scoret. Da vil det ikke se ut som noen veldig imponerende signering, men det vil det jo være. Tarik er god, men scorer ikke så himla mange mål..

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 03 jun 08, 15:07
Endret: 03 jun 08, 15:09
Det du skisserer i siste og første innlegg jo to forskjellige ting. Altså en bakromsspiss som kan trekke ut mot kantene og/eller utfordre forvarerne i løpsdueller versus det å benytte en spiss i bakrom mot etablert forsvar... Men skal ikke kverulere noe mer på det.

Jeg er enig i at FFK kunne hatt behov for en god, notorisk bakromsspiss, men jeg mener vi først og fremst trenger en tanksetter der fremme som holder nivået over Gardar og Tegstrøm. En spiss som kan ta ned ballen, holde på den, skape noe på egenhånd, og så videre. Vi mister ballen for enkelt på topp. Mot Stabæk maktet de rett og slett ikke å holde på den.

Jeg tror det er det FFK ser etter, og at Runström ikke er spesielt aktuell, men det gjenstår å se.

En kantspiller har vi også et skrikende behov for, selvsagt.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 03 jun 08, 15:17

Jeg vil, etter et par eksempler jeg merket meg mot Stabækkampen, si at det er det samme. Kasey hadde ved et par anledninger ballen dypt på midten. Vi hadde smale kanter, brede(men lave) backer og smale spisser. Hadde en av spissene tatt et løp vinklet ut mot kanten, kunne han enten fått ballen eller så ville han ha skaffet et rom som den andre spissen kunne kommet i. Jeg så tendenser til det i de første seriekampene, men så har det dabbet av.

Helt enig i det andre avsnittet ditt. Du ser Brann har Demba- Nyrèn, Lyn har Ighalo, Stabæk har Pall Gunnarson.. Det er vel et par av de beste eksemplene. Men jeg mener at Helstad heller ikke er verst til det, og det er en sånn spiller jeg gjerne ville hatt. En som er god i bakrommet, og som også kan ta i mot ballen og holde på den. Gardar er grei nok, men han er ufattelig treig i beina sine og klarer ikke alltid å stokke dem.

Om FFK er interresserte i Runström og hvor aktuell han er, har jeg ikke peiling på. Heller ikke hvilket nivå han holder. Men for min del høres han spennende ut, han bør så absolutt vurderes. Og i tillegg trenger FFK sårt en kantspiller som kan utfordre en mot en.. Espen Hoff i Lyn og Trond Olsen i Bodø/Glimt er jo begge to et angrep helt alene!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 03 jun 08, 17:06
Opprinnelig postet av Lemmy

Når vi står og stanger mot etablert forsvar som vi har gjort gang på gang i år, har vi nesten aldri noen å slå på i bakrommet. Får vi en bakromsspiss, så får vi den muligheten til å pøse på med litt lange baller, noe jeg ser på som veldig positivt.

Ikke mye bakrom å spille i "når vi står å stanger mot etablert forsvar"....


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 03 jun 08, 17:36
Anders Grônhagen uttalte til Radio Fredrikstad, at han bare var et navn de har diskutert, virket ikke spesiellelt giret på han.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 03 jun 08, 17:43

Hva med feks. Bjørnar Holmviks pasninger til Nannskog denne sesongen? Vil du ikke karakterisere det som en bakromspasning?

Dessuten er det ikke nødvendigvis pasningen til det løpet jeg er ute etter, det er strekken i motstanderlaget og rommet som skapes for andre. Greit, det er ikke nødvendigvis et ordentlig bakromsløp som de fleste kanskje tenker seg jeg tenker på, det er mer et vinklet løp ut mot kanten. Men det går jo forsåvidt i bakrommet..

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 03 jun 08, 17:51
Endret: 03 jun 08, 17:58
Opprinnelig postet av Lemmy
Hva med feks. Bjørnar Holmviks pasninger til Nannskog denne sesongen? Vil du ikke karakterisere det som en bakromspasning?

Selvfølgelig er det en bakromspasning, men det er IKKE en pasning mot etablert forsvar... Det er jo en langpasning mot et lag i ubalanse...

Det du snakker om i dette innlegget og det forrige har absolutt ingenting med langpasninger mot etablert forsvar å gjøre...

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 03 jun 08, 17:52
Så vidt jeg husker( arrester meg hvis jeg tar feil) så var det mot etablert forsvar. Kan godt hende jeg tar feil, men mener at det ikke var som kontring det ene målet til Nannskog kom.. Og flere Nannskog mål har jo kommet i bakrom uten at det har vært på kontring..

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 03 jun 08, 17:58
tv2.no/jsport/element.do

Se der. Hamkam står høyt. Stabæk gjenvinner og Holmvik slår den hurtig i bakrom. Dette er IKKE spill mot etablert forsvar.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 03 jun 08, 22:50
Opprinnelig postet av Lemmy

Hva med feks. Bjørnar Holmviks pasninger til Nannskog denne sesongen? Vil du ikke karakterisere det som en bakromspasning?

Dessuten er det ikke nødvendigvis pasningen til det løpet jeg er ute etter, det er strekken i motstanderlaget og rommet som skapes for andre. Greit, det er ikke nødvendigvis et ordentlig bakromsløp som de fleste kanskje tenker seg jeg tenker på, det er mer et vinklet løp ut mot kanten. Men det går jo forsåvidt i bakrommet..

Om den var til meg, så fortell meg når Holmvik har slått i bakrom når Stabæk har stanget mot etablert forsvar. Eller fortell meg når Stabæk i det hele tatt har stanget mot et etablert forsvar. Når du bruker 2 til 3 trekk før ballen slås i bakrom så har du ikke akkurat stått å stanget mot et etablert forsvar.. Enig? Og strekk i et lag som ligger i etablert forsvar mens motstander "stanger imot"? Hmm...

 


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 03 jun 08, 22:58

Opprinnelig postet av Holters


Jeg er enig i at FFK kunne hatt behov for en god, notorisk bakromsspiss, men jeg mener vi først og fremst trenger en tanksetter der fremme som holder nivået over Gardar og Tegstrøm. En spiss som kan ta ned ballen, holde på den, skape noe på egenhånd, og så videre. Vi mister ballen for enkelt på topp. Mot Stabæk maktet de rett og slett ikke å holde på den.

Jeg tror det er det FFK ser etter, og at Runström ikke er spesielt aktuell, men det gjenstår å se.

En kantspiller har vi også et skrikende behov for, selvsagt.

Nivået over Tegstrøm er det vel ikke vanskelig å matche...Han er jo milevis fra å holde tippeliganivå. Hva f...n skulle vi kjøpe ham for egentlig?
Gardar er ihvertfall full av fighting spirit og gjør tidvis meget gode kamper...


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 04 jun 08, 06:30

Blir spennende å se hvilken spiss Grönhagen bruker, hvis han skulle vrake Andreas, Fofana, eller Mikael.

Fofana har vel ikke spilt en Tippeligakamp i år, knapt noen 2.lags kamper heller, synes derfor Grönhagen bør ta sjansen på Mikael, som i hvertfall har spilt flere 2.lags kamper enn Fofana og har scoret i tillegg, hva tror dere andre


kallimalli

Bedriftsspiller
Ble medlem: 07 jan 07
Innlegg: 20

Lagt til: 04 jun 08, 21:55
Hen er ikke aktuel mere....  OB har skrevet med ham idag  http://www.bold.dk/nyt/?vis=84658

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 jun 08, 23:25
Endret: 04 jun 08, 23:25
FFK var aldri interesserte i Runström, m.a.o. han har aldri vært aktuell, så FFK mistet ikke en spiss de ønsket å kapre.

Skal si OB har vært aktive i dag. Først Ruud, og så Runström.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 04 jun 08, 23:29
Neste uke er det nok vi som er aktive

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 05 jun 08, 07:30

Helt greit at han går til OB, synesd et er verre at han blir lagkamerat med Espen Rud.

Odd før tilbake backen Søren Jensen, var det ikke han FFK ønsket seg før seriestart.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 05 jun 08, 08:09
Opprinnelig postet av dracula

Helt greit at han går til OB, synesd et er verre at han blir lagkamerat med Espen Rud.

Odd før tilbake backen Søren Jensen, var det ikke han FFK ønsket seg før seriestart.

 

Stemmer det, f-b.no/article/20080131/FFK/319796038



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3