Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kampen: FFK - Stabæk (9. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 01 jun 08, 21:26
Endret: 01 jun 08, 21:28

Synd, at vi ikke har kvalitet på spissplass, mot Strømsgodset var det nok av sjanser til å score på , i dag også.

Hadde det vært større konkurranse om spissplassen, hadde ikke Gardar spilt i dag, etter de sjansene han sløste med mot Strømsgodset, likevel starter i dag og igjen med flere sjanser til å score, men skuffer igjen.

Kanskje FFK burde gi Mikael Trulsen sjansen mot Tromsø, vi har i hvertfall ikke noe å tape på det.


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 01 jun 08, 21:32
Si meg, har Bergstrøm vært på FFKsupporter.net?? De nevnte at Jesper Grønkjær er ett navn som blir diskutert i FFK om dagen...

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 01 jun 08, 21:32
dødelig effektiv av stabæk. . Lasse burde møtt tidligere på 1-0, men alanzinho er så rask at man bøir lit parkert noen og enhver tror jeg. Tarek har ikke spilt bra på ganske lenge nå. har ikke noe i proffliga å gjøre før han er mer stabil i prestasjonene.Tregstrøm tilfører ingenting .Synes Gardar er den eneste av våre foran som  gjør en  grei figur. Wherman gikk mye og dassa idag også..ikke i front i et toppoppgjør slik han burde.. Forsvaret vårt sliter veldig mot raske spillere. Burzum var bra før pausen,men forsvant som han peier i 2.omgang

---------------------------

Pølsekøen Ultras-to i brød for faen og kaffe med melk.
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 01 jun 08, 21:35
Jeg hørte så vidt Bergstrøm på Radio Fredrikstad dro frem ryktene om Jesper Grønnkjær på radiosendingen under sluttminuttene av kampen idag.(jeg var da på vei ut av stadion  ) Jeg kunne godt tenkt meg Grønnkjær, men før han en spiss som pøser inn mål. Håper Grønnkjær og en virkelig vass spiss kommer til sommeren.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 01 jun 08, 21:56
Crap ass! Ikke verdt de 99,- jeg brukte fordi jeg ikke orka å dra noe sted for å se kampen..
Så mange sjanser, så lite effektivitet!
Noe må gjøres, straks!
Håper gutta får litt selvtillit mot Skeid, så de kan slå Tromsø sønder og sammen neste helg!

---------------------------

FFK og Leeds her og!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 01 jun 08, 22:04
Stabæk var rett og slett imponerende defensivt i dag. FFK kom til veldig få målsjanser på hjemmebane. At Stabæk var langt mer effektive enn de pleier gjorde at resultatet kanskje ble litt i overkant. midtforsvaret og sentral midtbane sviktet i noen avgjørende øyeblikk. Staw var vistnok småskadet, og hadde vel kun en redning i dag(et skudd rett på i 1. omg.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


MortenH

Bedriftsspiller

Ble medlem: 08 apr 08
Innlegg: 24

Lagt til: 01 jun 08, 22:09
Bilder er nå på plass her på nettsiden.

Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 01 jun 08, 22:10
Vil ikke henge ut enkeltspillere i dag, det var laget som ikke presterte bra nok (velger å ikke tenke på 0-3 scoringa...da var vel kampen allerede avgjort).

Men likevel: Er overraska over at Kouadio ikke ble bytta inn for Ramberg tidligere. Konan har muligheten til å utfordre enkeltspillere, noe jeg mener han rakk å vise i de minuttene han var innpå. Ramberg fikk dessverre ikke til stort i dag, og mista litt for mange baller.


Pavlov

Juniorspiller

Ble medlem: 04 mai 08
Innlegg: 77

Lagt til: 01 jun 08, 22:23
Endret: 01 jun 08, 22:26

Får vi solgt Tarik for 40 mill(noe som forøvrig er en fullstendig hinsides pris for en spiller som ikke er i stand til å prestere to komper på rad), kan vi kjøpe to kanonspisser som går rett inn og forsterker laget betraktelig

 

 


Forza FFK

Bedriftsspiller
Ble medlem: 18 mai 08
Innlegg: 5

Lagt til: 01 jun 08, 23:21
Så sant, så sant. Med en gang Tarik får gode forvsarspillere mot seg blir han puslete og et altfor lett bytte.

---------------------------

Var DU på stadion når FFK slt i sumpa i 2.Divisjon?..Neppe


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 01 jun 08, 23:42
Nå er det på tide å få tilbake Pål Andre, uten han de siste fo kampene har det endt med tap mot Strømsgodset og Stabæk, med Jan Tore er det blitt to tap mot disse lagene, Grønhagen skulle ikke byttet ut Pål Andre når vi var i flytsonen, Jan Tore har kanskje ikke vært den forsterknien vi hadde håpet på

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 01 jun 08, 23:58
Jeg mener fremdeles at en stjernespiss ikke vil løse alle våre problemer.

Jeg har følgende spørsmål:
1) Hvorfor i himmelens navn har vi fire bak? De spiller jo bare kontring i midten! Det hadde holdt lenge med tre
2) Hvorfor har vi ikke bredde i spillet? Vi spiller jo på bare en kant av gangen! Når motstander ligger så lavt som Stabæk gjør, så er den eneste kuren å bruke bredden
3) Hvorfor trilla vi ikke ball i større grad for å strekke ut motstander og demoralisere? Det er akkurat som vi i utgangspunktet ikke har trua på det taktiske opplegget
4) Hvorfor spilte ikke Czwartek?? Ophaug er klart bedre defensivt, men når var han tungen på vektskåla for at Stabæk ikke scorte? Offensivt var han bedre med i dag, men det er slettes ikke bra nok offensivt
5) Hvis vi skal spille så primitivt som vi gjorde idag med lang pasning inn i feltet, hvorfor kan vi ikke velge en annen type innlegg? Hvorfor ikke hardt og lavt mot mål? Hvor mange "innlegg" gikk rett i klypene på keeper?
6) Hva er det som gjør at plutselig ingen går på løp uten ball? Det var jo akkurat som om man slo av en bryter

Gud bedre om alle hadde spilt som Stabæk. Da hadde det blitt en trist fotballverden. Heldigvis spiller de en spillestil som er skreddersydd for tre spillere, og så fort en av dem er ute av dansen så er det kroken på døra.

Med denne uendelig kyniske spillestilen, og denne utrolig uttellingsprosenten kan ikke Stabæk unngå å vinne serien. Men det er veldig gode på gjennomføring av det taktiske, det skal de ha.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 02 jun 08, 00:02
Opprinnelig postet av Pavlov

Får vi solgt Tarik for 40 mill(noe som forøvrig er en fullstendig hinsides pris for en spiller som ikke er i stand til å prestere to komper på rad), kan vi kjøpe to kanonspisser som går rett inn og forsterker laget betraktelig

 

 

Så enig så enig,det rare her inne er at de som skriker etter en superspiss samtidig forguder tarik? Og hva med Wallace?

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 02 jun 08, 02:25
To grove feil i grønhagens laguttak i dag etter min mening. czwartek burde spilt i stedet for ophaug, og kouadio burde spilt i stedet for ramberg.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 02 jun 08, 07:24

Den eller de som setter supporternet sine poeng, burde snart ta av seg Gardar brillene.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 jun 08, 07:47
Endret: 02 jun 08, 08:23
Opprinnelig postet av Asgeir
Jeg mener fremdeles at en stjernespiss ikke vil løse alle våre problemer.

Selvfølgelig ikke! Men det vil heve oss betraktelig.

Opprinnelig postet av Asgeir
1) Hvorfor i himmelens navn har vi fire bak? De spiller jo bare kontring i midten! Det hadde holdt lenge med tre

En litt enkel konklusjon vel? Skal vi endre innkjørte rutiner bak på bakgrunn av hvem vi møter? Hadde nok blitt furore her inne om vi la opp til en 3`er bak og tapte 3-0. Det er ikke her problemet ligger.

Opprinnelig postet av Asgeir
2) Hvorfor har vi ikke bredde i spillet? Vi spiller jo på bare en kant av gangen! Når motstander ligger så lavt som Stabæk gjør, så er den eneste kuren å bruke bredden

Enig. Men dette ser og vet også Grønhagen, så det blir feil å bruke dette imot ham. Planen til FFK, Grønhagens ønskede spillestil, er å benytte kantene og speilvendinger. Problemet vårt er at vi ikke har en eneste ordentlig kant i hele stallen. De som spiller trekker konsekvent inn i banen, noe de ikke har fått beskjed om å gjøre, og det medfører lite bredde. I tillegg er ikke de sentralt gode nok til å vinkle spillet fra side til side. Særlig Gashi har et stort forbedringspotensial her. Kvisvik er også en "gå inn sentralt"-kant, så han er ikke løsningen. Jeg er helt overbevist om at det kommer til å komme en kantspiller i sommer.

I fjor skapte vi for øvrig flest sjanser på kontringer. I år har vi skapt flest på speilvendinger.

Opprinnelig postet av Asgeir
3) Hvorfor trilla vi ikke ball i større grad for å strekke ut motstander og demoralisere? Det er akkurat som vi i utgangspunktet ikke har trua på det taktiske opplegget

Når man ligger under 1-0, så får man brått hastverk. Kan være her noe av svaret ligger, men ja, vi er enda ikke gode nok på å holde ballen i laget for så å eksplodere i et taktskifte. Generelt er vi ikke god nok mot motstandere som ligger lavt / mot etablert forsvar.

Opprinnelig postet av Asgeir
4) Hvorfor spilte ikke Czwartek?? Ophaug er klart bedre defensivt, men når var han tungen på vektskåla for at Stabæk ikke scorte? Offensivt var han bedre med i dag, men det er slettes ikke bra nok offensivt

For det første, så er Ophaug jevnt over en bedre fotballspiller enn Czwartek. Jeg mener at Ophaug faktisk har bedre forutsetninger til å stoppe en kantspiller som Alanzinho enn det Czwartek har. Ophaug er mye bedre i posisjonsspillet, og mye bedre til å benytte fysikken sin ved å gå tidlig opp i kroppen på motspilleren. Ophaug mot Trond Olsen var en fryd å se på. Czwartek derimot er en "ball watcher".

I tilegg fatter jeg ikke helt hvor all denne skryten over Czwarteks offensive spill kommer fra. Ja, han kommer litt oftere på overlapp, men det stopper også der. Ikke kan han slå innlegg. Ikke kan han utfordre mann mot mann. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger (også i 2. divisjon) Czwartek ble slaktet for sitt offensive spill og svake innleggsfot. Det var mer eller mindre en unison holdning i Fredrikstad. Det er ikke fremover på banen Czwartek først og fremst har hatt sine styrker, men bakover på banen, der han kunne rettet opp egne og andres feil ved hjelp av sin hurtighet. En egenskap som har blitt noe redusert årene.

Opprinnelig postet av Asgeir
5) Hvis vi skal spille så primitivt som vi gjorde idag med lang pasning inn i feltet, hvorfor kan vi ikke velge en annen type innlegg? Hvorfor ikke hardt og lavt mot mål? Hvor mange "innlegg" gikk rett i klypene på keeper?

Det går vel på ferdigheter. Vi har ikke verdens beste innleggere. Wallace er den eneste som besitter evnene til dette. Barsom glimter til i ny og ne. (Tarik slår faktisk ganske gode, harde cornere). Men enig med deg i dette. I tillegg her jeg generelt ikke så fan av utoverskrudde corner, selv om det kanskje er "lettere for Piiroja" å møte dem.

Opprinnelig postet av Asgeir
6) Hva er det som gjør at plutselig ingen går på løp uten ball? Det var jo akkurat som om man slo av en bryter

De mistet nok trua etter at Stabæk gikk opp i 2-0. Da var det en periode fryktelig stillestående. Husker ikke hvem det var, men han hadde null alternativer grunnet null bevegelse i angrep i 2. omgang. Da reagerte faktisk ei venninne av meg på at det var fryktelig stillestående. Det sier det meste.

Opprinnelig postet av Asgeir
Gud bedre om alle hadde spilt som Stabæk. Da hadde det blitt en trist fotballverden. Heldigvis spiller de en spillestil som er skreddersydd for tre spillere, og så fort en av dem er ute av dansen så er det kroken på døra.

Med denne uendelig kyniske spillestilen, og denne utrolig uttellingsprosenten kan ikke Stabæk unngå å vinne serien. Men det er veldig gode på gjennomføring av det taktiske, det skal de ha.

Jeg forstår godt sammenligningen av Stabæk med Drillofotball. De er helt ekstreme på å utnytte at mostanderen er i ubalanse. Ballen går lynraskt i lengderetningen. Det så vi både ved 1-0 og 2-0.

1-0 målet kom for øvrig etter noe jeg fryktet før kampen. Jeg syntes vi slet veldig mot Strømsgodsets langpasninger i bakrom, og mot Stabæk ble vi hardt straffet grunnet noe av det samme. En flott stikker i bakrom, som Nannskog løp tvers igjennom alt og alle og scoret på. Det blir for enkelt. Her har vi noe vi må øve på.

Til slutt må jeg bare si at det var mye surere å tape mot Strømsgodset. Da var jeg forbanna.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 02 jun 08, 08:31
Opprinnelig postet av dracula

Den eller de som setter supporternet sine poeng, burde snart ta av seg Gardar brillene.

 

Ja, det bør de.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 jun 08, 08:44
Endret: 02 jun 08, 08:45
Opprinnelig postet av benksliter`n
Opprinnelig postet av dracula
Den eller de som setter supporternet sine poeng, burde snart ta av seg Gardar brillene.
Ja, det bør de.

Nå hadde jeg ingenting med børsen å gjøre denne gangen, men Gardar fikk 5 hos TV 2 (beste hos FFK sammen med Barsom), 5 hos VG (sammen med fire andre - bare Wehrman har bedre med 6) og 5 hos Dagbladet (sammen med fire andre - ingen fikk høyere), så helt på jordet kan det jo ikke være.

Men jeg synes snittet til Gardar er for høyt i forhold til inntrykket jeg sitter igjen med fra kampene. Han har ikke prestert så godt i år, men syveren mot RBK og åtteren mot Aalesund trekker jo opp snittet.

Det jevner seg ut over en hel sesong.

5 poeng

4 poeng

Antall tellende kamper i parantes.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 02 jun 08, 08:50
Foroverfotballens seier over bakoverfotballen, kort oppsummert!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 02 jun 08, 08:58

Opprinnelig postet av Asgeir
Jeg mener fremdeles at en stjernespiss ikke vil løse alle våre problemer.

Jeg har følgende spørsmål:
1) Hvorfor i himmelens navn har vi fire bak? De spiller jo bare kontring i midten! Det hadde holdt lenge med tre
2) Hvorfor har vi ikke bredde i spillet? Vi spiller jo på bare en kant av gangen! Når motstander ligger så lavt som Stabæk gjør, så er den eneste kuren å bruke bredden
3) Hvorfor trilla vi ikke ball i større grad for å strekke ut motstander og demoralisere? Det er akkurat som vi i utgangspunktet ikke har trua på det taktiske opplegget
4) Hvorfor spilte ikke Czwartek?? Ophaug er klart bedre defensivt, men når var han tungen på vektskåla for at Stabæk ikke scorte? Offensivt var han bedre med i dag, men det er slettes ikke bra nok offensivt
5) Hvis vi skal spille så primitivt som vi gjorde idag med lang pasning inn i feltet, hvorfor kan vi ikke velge en annen type innlegg? Hvorfor ikke hardt og lavt mot mål? Hvor mange "innlegg" gikk rett i klypene på keeper?
6) Hva er det som gjør at plutselig ingen går på løp uten ball? Det var jo akkurat som om man slo av en bryter

Gud bedre om alle hadde spilt som Stabæk. Da hadde det blitt en trist fotballverden. Heldigvis spiller de en spillestil som er skreddersydd for tre spillere, og så fort en av dem er ute av dansen så er det kroken på døra.

Med denne uendelig kyniske spillestilen, og denne utrolig uttellingsprosenten kan ikke Stabæk unngå å vinne serien. Men det er veldig gode på gjennomføring av det taktiske, det skal de ha.

Jeg mener at det ikke er spissene det skortet på i går. Både Gashi og Piroja gjør seg bort ved 0-1 og 0-2 målet(dels også Gerrbrand ved 0-1). Det var etter min mening midtforsvaret og sentral midtbane som sviktet.

Jeg var selv litt overasket over at PAC ikke spilte, da han er raskere enn Ophaug, men nå syntes jeg Ophaug klarte seg meget bra i går. Alanzinho fikk vel til 2 innlegg, og klarte aldri forsere forbi Ophaug.

I første omgang forbannet jeg meg over Ramberg som ikke tok ut bredde på høyre kanten, Da han gikk ut ble det ikke noe bedre. Stabæk`s venstreside er klart svakest defensivt, og likevel spilte vi uten høyreside. Var det Ramberg og Tarik som gjorde feil, eller gjorde de som de fikk beskjed om?

Det som imponerte meg med Stabæk i går var hvordan sentral midtbane(først og fremst Hauger) og forsvaret tok luven av FFK sitt angrep. Med press på ballfører, som dermed brukte mer tid, forsvant alle initiativ fremover på banen. Det at resultatet blir 0-3, og ikke 0-1, handler om at spissene har mer flyt enn vanlig. For de pleier ikke å være effektive.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24