Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: FC Lyn Oslo - FFK (5. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 21 apr 08, 21:41
Endret: 21 apr 08, 21:49

FFK med god statistikk på ullevaal, lyn kan vi helt klart slå. ffk heldige hvis ighalo mangler, powel ingen god spiss, alderen tynger. samt er islendingen bjarnarson(eller noe?) suspendert etter rødt kort i drammen. her ønsker jeg faktisk å se en hurtig vback mot hoff, som så og si ER lyn. thomassen inn for wallace, har også imponert stort på trening. ellers tegstrøm inn for gardar, og kvisvik burde starte. men hvem vraker vi da??rambeg har spilt 4gode kamper!!og barsom er en klassespiller som forhåpentligvis kun hadde et arbeidsuhell mot bodø....

staw

ophaug - gerrbrand - piiroja - thomassen

barsom/ramberg - gashi - wehrmann - kvisvik

tegstrøm - tarik

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


MLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 21 apr 08, 21:46
Endret: 21 apr 08, 21:52
Opprinnelig postet av bateman
staw

ophaug - gerrbrand - piiroja - thomassen

barsom/ramberg - gashi - wehrmann - kvisvik

tegstrøm - tarik

Håper dette er laget vi får se i neste runde. Kanskje hvile Gashi.

Starte med denne mitdbanen: Barsom - Ramberg - Wehrman - Kvisvik

---------------------------

Tarik på landslaget!


MariusFFK

Juniorspiller

Ble medlem: 04 apr 07
Innlegg: 89

Lagt til: 21 apr 08, 21:51
Endret: 21 apr 08, 21:52
Trur ikke Kvisvik holder helt fra start . Bedre å sette han inn senere i kampen når alle andre begynner å bli slitne

---------------------------

Så ut som jeg drepte han - Kvisvik om det gule kortet etter Aalesund kampen :>


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 21 apr 08, 21:55
Er tydeligvis et minutt for treg med alt jeg gjoer om dagen :)

Ighalo kanskje ute
www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/lyn/article1774419.ece

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 21 apr 08, 22:08

Jeg kan ikke skjønne at Gashi ikke blir byttet ut når han spiller så svakt i kamp etter kamp?

Vi har vel Barsom, Thomassen og Kouadio som kan gjøre det bra i den posisjonen?

Jeg vil ha dette laget mot Lyn:

                                          Staw

Ophaug                Totte            Piiroja             Wallace

                                       Wherman

Ramberg                        Barsom                     Kvisvik

                               Tarik                  Tegan

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 21 apr 08, 22:16
Hva med Ramberg sentralt, Barsom/Konan paa hoyre?

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 21 apr 08, 22:20

Opprinnelig postet av endre
Hva med Ramberg sentralt, Barsom/Konan paa hoyre?

Ramberg har for dårlig skudd og gjennombruddspasninger. Derfor tror jeg at Barsom eller Kouadio kan gjøre en bedre jobb der.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 21 apr 08, 22:59
Dommere:
Hoveddommer:     Olsen, Roy Helge
Assistentdommer:     Tøsse, Magne
Assistentdommer:     Karlsen, Ole Hermann
Observatør:     Bjørnsen, Ola
4.dommer:     Døvle, Trond Ivar
NFF-delegat:     Jansen, Richard

---------------------------

http://keiko99.net


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 21 apr 08, 23:12

FFK har kopiert 2004 høstsesong da de også hadde 3 strake seiere.

18 Søn 22. Aug 18:00 Odd Grenland (h) 3 - 0
19 Søn 29. Aug 18:00 Sogndal (b) 2 - 4
20 Søn 12. Sept 18:00 Ham-kam (h) 2 - 1

Vinner vi mot Lyn, så må vi Laaaa....ngt tilbake i tid for å finne 4 strake seiere i toppserien for FFK.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 22 apr 08, 00:14
Opprinnelig postet av benksliter`n

Jeg vil ha dette laget mot Lyn:

                                          Staw

Ophaug                Totte            Piiroja             Wallace

                                       Wherman

Ramberg                        Barsom                     Kvisvik

                               Tarik                  Tegan


Tror jeg ville vært enig i et sånt laguttak.

Abgar Barsom spilte vel stort sett sentralt på midtbanen i en offensiv rolle for Örebro. Det ser ut som Gashi er inne i en blindgate for tiden, og da kan det være rett tidspunkt å gi Barsom sjansen sentralt. Tror han vil være i stand til å skape mer enn Gashi. Hans Erik Ramberg er et annet alternativ, men synes han er såpass frisk på høyresiden at han skal få lov til å fortsette der. Raymond Kvisvik bør være selvskreven på venstre kant etter oppvisningen mot Glimt.

Litt usikker på Tegan/Johannsson, men Tegan kan godt belønnes etter det fine innhoppet mot Glimt. Gardar hadde en forferdelig kamp, men det var nok også mye på grunn av midtbanen. Mot RBK var Gardar stor og hadde mye bra samspill med Tarik. Men likevel blir det ikke direkte feil å gi Tegström sjansen nå. Han er langt i fra like god i duellene og lufta, men har andre kvaliteter som kanskje kan passe bra på Ullevaal.



Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 22 apr 08, 00:52

Tror vi mister mye av "Kvisvik magien" om han starter fra start, mot BG kom han inn omtrent da indreløperne til BG var utslitt og C Berg hadde gått ut med skade og fikk fantastiske arbeidsvilkår som han utnyttet like fantastisk.

La kvisvik hvile første omgang slik at han kan få den lille "edgen" han trenger for å briljere i andre.

Fra start bør Kaudio spille venstre ving og Barsom ta plassen til Gashi. Tegan vs. Gardar blir et tøft valg men jeg ser gjerne at Gardar starter og at Tegan kommer inn etter pause. Taktikken med å hive innpå Tarik og Tegan etter pause når det begynner å bli litt slitne bein utpå der har jo funket 100% så hvorfor ikke fortsette med den?

 


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 apr 08, 15:16
Gashi bør hvile. syns ikke han er så stor. barsom var helt ute i går og jeg mener han ikke bør starte. Ramberg bør ta plassen til gashi mener jeg. hvem som skal ta den plassen ramberg spiller på har jeg ingen idee om, kvisvik bør prøves fra start igjen

---------------------------

http://keiko99.net


Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 508

Lagt til: 22 apr 08, 18:52

Tegan bør få sjangsen fra start


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 22 apr 08, 18:54
Kvisvik og Kouadio på kant,Ramberg inn for Gashi,Pac inn for Ophaug samt Thomassen inn for Wallace

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 22 apr 08, 18:59

Tror det er lurere å starte med Gardar. På bortebane kan det være en fordel å kunne slå noen langpasninger opp mot spiss, og Tegström er ikke det beste oppspillspunktet. Dessuten mener jeg at han er god til å holde på ballen og skape noe selv, kvaliteter man ofte trenger utover i kampene mer enn i starten.

Kvisvik kan godt få starte, og så kan man flytte Barsom inn sentralt. Det er ingen automatikk i at man skal slite benken ved dårlige prestasjoner, men det vil seg ikke helt for Gashi om dagen. Får han en klar beskjed om at det er pga. at han trenger hvile han starter på benken, ikke grunnet dårlige prestasjoner, så tror jeg han kan ha godt av det.

For midtbanen var et stort problem mot Bodø/Glimt. Det var for få som fylte opp i mellomrommet bak Tarik og Gardar, og det ble ingen vits i å slå langpasninger når ingen var der for å ta annenballene.

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 apr 08, 20:42

Opprinnelig postet av paco
Kvisvik og Kouadio på kant,Ramberg inn for Gashi,Pac inn for Ophaug samt Thomassen inn for Wallace

Vi skal altså bytte ut halve laget som har ført oss til tabelltopp?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 22 apr 08, 21:12
Endret: 22 apr 08, 21:12
Opprinnelig postet av paco
Kvisvik og Kouadio på kant,Ramberg inn for Gashi,Pac inn for Ophaug samt Thomassen inn for Wallace

Skriveleif? Det var da Morgan som hentet Gashi?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 22 apr 08, 23:55

Jeg tror det er veldig viktig med en viss kontinuitet i laget. Derfor er jeg uenig med paco om å bytte om på så mange spillere fra forrige kamp. 

Jeg vet ikke om jeg vil ha Gashi på benk eller ikke. Jeg er liksom litt redd for at "Lyn-spøkelset" henger igjen i Gashi etter tiden hans i VIF, og dessuten kunne han ha vært ennå litt bedre de siste kampene.

Ellers så tror jeg nok at det kan være greit å starte med Kvisvik mot lyn. Hvis FFK får rulle litt ball med Lyn så vil det komme seg etterhvert, for det går rykter om at det skorter på kondisen til lyn og at dette gir seg til kjenne når de møter spillende lag.

---------------------------

FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 23 apr 08, 02:12
Opprinnelig postet av Shadar

Ellers så tror jeg nok at det kan være greit å starte med Kvisvik mot lyn. Hvis FFK får rulle litt ball med Lyn så vil det komme seg etterhvert, for det går rykter om at det skorter på kondisen til lyn og at dette gir seg til kjenne når de møter spillende lag.

Det shorter nok litt på kondisen til Kvisvik også, tviler på at han yter 100% i 90 minutter. La han heller komme inn med friske bein i pausen og styre 2. omgang når Lyn begynner å bli slitne.

Synes også det kan være en ide og starte med Gardar på topp, han er nok tyngre å spille mot en Tegan og vil tære på kreftene til Lyn stopperne. Sett inn en frisk Tegan når Gardar har gjort grovarbeidet.

Kampbilde:

En gjevnspilt 1. omgang uten alt for mange målsjanser.

FFK avgjør kampen i 2. omgang med 2 superbytter (Tegan og Kvisvik) når Lyn begynner å bli slitne. FFK dominerer totalt de siste 30 minuttene.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 apr 08, 07:37

Litt morsomt å se at folk som har skrevet bare dritt som "feit og udugelig, helt verdiløs" osv...  om Hansi og Raymond nå vil ha dem i start-elveren. Er det mulig for noen å prøve å moderere seg litt i innleggene tro? Da slipper de til stadighet å møte seg selv i døra...

Ellers så ser jeg for meg dette laget mot Lyn:

                             Staw

PAC          Piroija          Gerrebrand        Wallace

                              Kasey

Hansi                  Barsom               Raymond

                     Gardar        Tarik

Benken: Bråthen, Thomassen, Tegan, Gashi, Koadio, Ophaug, Trulsen, Shabani



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3