Husk meg
Brukernavn
Passord

Bygg ut stadion!!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 09 feb 08, 15:30
Endret: 09 feb 08, 20:17

Leste at styret vurderer å bygge ut stadion til 15000 seter.  Det ser bare å sette igang. Synd at det ikke ble gjort når bygget ble reist., men husk å bygg mange vipbokser. Det er utrolig viktig å få dette på plass pga økonomien.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 09 feb 08, 16:04
Blir det virkelig plass til VIP-bokser mellom tribuneseksjonene på kortsiden? Eller kommer kortsidene til å bestå av et lengre sammenhengende felt (flytt lengre bakover) også i fremtiden?

danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 09 feb 08, 16:31
Endret: 09 feb 08, 16:58
Fra ffksupporter sin oppsummering: "Utvidelsen vil skje ved at kortsidene blir hevet opp en etasje og bygd om, og at taket vil bli fjernet når dette skjer"

Taket skal på igjen etter at en ny "etasje er løftet på plass" regner jeg med?

Drar fram et gammelt bilde jeg laget på Photoshop for ca 1 år siden. Slik jeg har forstått det ca skal bli.
i31.tinypic.com/20sxf9z.png

Jeg synes forresten det er synd visst det blir i 2 etasjer. Hadde vært mye bedre om vi fikk en stor en.

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 09 feb 08, 17:11
Etter hva Gjeldnes sa, så skulle taket fjernes på begge kortsidene og bygges opp en etasje, dersom stadion blir utvidet da ;) men kan hende taket skal på igjen, gjeldnes nevnte det ikke hvertfl..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 09 feb 08, 18:03
Jeg synes uansett ikke det vil se så ille ut med to etasjer, selv om jeg foretrekker 1 stor tribune, om det lar seg gjøre..

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 09 feb 08, 18:12

Håper FFK utvider kortsidene. De billige billettene på kortsidene har blitt utsolgt fort i nesten alle FFK-kampene i 2007. FFK trenger flere billige billetter.

De sa vel i fjor at det ble en utvidelse tidligest etter 3 år. Det betyr om 2 år fra nå av.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


mr_max

A-lagspiller
Ble medlem: 08 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 09 feb 08, 20:11

Jeg var den første på møtene som stilte dette spørsmålet til de som den gang satt i FFK ledelsen, da jeg var på et av de første info møtene som klubben hadde enten for plankehaugen/ansatte/medlemmer/frivillige

Det jeg fikk til svar den gangen var som følger, bedre med en full stadion som folk vill inn på enn 3000-5000 tomme seter.Jeg stilte også spørsmålet om f.eks hvordan det gikk i Stavanger etter dem bygget ut, og de fortalte markant økning om det var 40 % økning eller noe + det hadde vært økning på alle stadioner i skandinavia som ble bygget utenom 1 tror jeg det var. jeg pekte også på kostnadene med å bygge mens man holdt på ville bli billigere men nei de sto på sitt og de fleste var enig bedre med 12500 enn 15000 og par tusen tomme seter.

 

Kostnadene ved en utbyggelse nå vil koste enormt i forhold til hva det kosta den gang

 

Kristian Melby

 

 

 


sveinung

Knøttespiller
Ble medlem: 01 apr 04
Innlegg: 58

Lagt til: 09 feb 08, 21:15
Opprinnelig postet av Topscorer

Leste at styret vurderer å bygge ut stadion til 15000 seter.  Det ser bare å sette igang. Synd at det ikke ble gjort når bygget ble reist., men husk å bygg mange vipbokser. Det er utrolig viktig å få dette på plass pga økonomien.

Hvor har du lest dette, Toppscorer?

 

---------------------------

LUPUS LUPUS


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 09 feb 08, 21:23
Opprinnelig postet av sveinung
Opprinnelig postet av Topscorer
Leste at styret vurderer å bygge ut stadion til 15000 seter.  Det ser bare å sette igang. Synd at det ikke ble gjort når bygget ble reist., men husk å bygg mange vipbokser. Det er utrolig viktig å få dette på plass pga økonomien.
Hvor har du lest dette, Toppscorer?

ffksupporter.net:
 www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php

"Videre nevnte Gjeldnes at styret har diskutert utvidelse av stadion til 15.000 tilskuere. Utvidelsen vil skje ved at kortsidene blir hevet opp en etasje og bygd om, og at taket vil bli fjernet når dette skjer."

 

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 09 feb 08, 21:42

Et av problemene med den nye stadion er at det er for lite vipbokser. Boksene er en kjempeinntekt for klubben og gir betydlig mere enn bare seter. Klubben må finne løsninger på dette slik at grunnlaget for driften blir bedret.

Vi kan si og mene hva vi vil om vipper, men det er de som holder økonomisk liv i FFK.

 

 

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 11 feb 08, 09:57
Bygg på begge kortsidene og gjør om sclæpping plassene på VIP tribuna til VIP plasser.
(Schlæpping plassene=sitteplassene på VIP tribuna som det er normale sesongkort på hvor det bare er slappinger som ikke gidder å synge etc).

Hadde vært fint å fått mer plass på kortsidene, så slapp man å knive om plassene på PH med folk som det ikke kommer ett pip fra under kampen.

Det ble vel sagt at man skulle bygge på dersom det var utsolgt i flere sesonger på rad.
Har snakket med endel folk som ikke går på kamp, fordi de ikke har fått biletter når de har hatt anledning til å kjøpe, fordi det er utsolgt.

Hvor mye folk har det egentlig vært på kampene?
Har inntrykket av at det er utsolgt men tallet ikke blir høyere enn 11500ish? Ubenyttede VIP plasser?

---------------------------

GÅ SJÆL RHINO!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 feb 08, 11:17

Opprinnelig postet av Superkjegle

Hvor mye folk har det egentlig vært på kampene?
Har inntrykket av at det er utsolgt men tallet ikke blir høyere enn 11500ish? Ubenyttede VIP plasser?

14/4-07 (2. runde):  FREDRIKSTAD - Lyn 3-1, tilskuere: 12.403.

29/4-07 (4. runde):  FREDRIKSTAD - Viking 2-0, tilskuere: 12.089.
 
13/5-07 (6. runde):  FREDRIKSTAD - Stabæk 1-2, tilskuere: 11.785.
 
26/5-07 (8. runde):  FREDRIKSTAD - Vålerenga 1-0, tilskuere: 12.331
 
17/6-07 (10. runde):  FREDRIKSTAD - Start 3-0, tilskuere: 11.656.
  
1/7-07 (13. runde):  FREDRIKSTAD - Odd Grenland 1-1, tilskuere: 11.896.
 
22/7-07 (14. runde):  FREDRIKSTAD - Lillestrøm 0-0, tilskuere: 12.261.
 
5/8-07 (16. runde):  FREDRIKSTAD - Aalesund 2-1, tilskuere: 12.227.
 
26/8-07 (18. runde):  FREDRIKSTAD - Tromsø 2-1, tilskuere: 11.368. *

16/9-07 (20. runde):  FREDRIKSTAD - Brann 0-4, tilskuere: 12.227.

30/9-07 (22. runde):  FREDRIKSTAD - Rosenborg 4-3, tilskuere: 12.012.
 
21/10-07 (24. runde):  FREDRIKSTAD - Sandefjord 2-0, tilskuere: 10.251. *
 
28/10-07 (25. runde):  FREDRIKSTAD - Strømsgodset 1-1, tilskuere: 10.814. *

Maks: 12.403
Min: 10.251
Snitt: 11.798

Fjerner vi de tre kampdagene med dårligst tilskueroppmøte, så ligger snittet på 12.089.

Det er nok ikke ubenyttede VIP-plass som er problemet (de har vel stort sett plassene hele sesongen uansett?), men de kampene som ikke blir `utsolgt`. For eksempel mot mindre attraktive motstandere eller når FFK ikke lenger har noe å spille for.

I tillegg vil et stadion aldri benytte sin kapasitet fullt og helt (100%) i snitt. Noen tilskuerplasser er langt mindre attraktive enn andre, og disse vil folk flest ikke benytte seg av med mindre det er noe særskilt attraktivt på gang (opprykkskamp, matchball i medalje-/nedrykkskamp, meget attraktive (utenlandske?) motstandere, og så videre). Det var dette som var (i alle fall mitt) argument for å bygge en større stadion fra dag én, og da hovedsaklig større langsider: Man hadde med det økt mengden (antallet) attraktive tilskuerplasser.

Ved en eventuell utvidelse på kortsidene, tror jeg ikke antallet attraktive tilskuerplasser økes radikalt, og dermed vil heller ikke snittet øke betraktelig (kun de mest attraktive plassene på kortsidene vil øke snittet), men mot de mest attraktive motstanderne, vil man få benyttet den maksimale tilskuerkapasiteten, da disse oppgjørene er attraktive og populære nok i seg selv til at `alle` ønsker å være til stedet på denne dagen.

My 2 cents anyway, og det kan hende jeg er helt på viddene.

(Kilde og forbehold: Jeg benyttet meg av VGs tilskuerstatistikk og har ikke dobbeltsjekket tallene, så jeg tar forbehold om eventuelle feil i listen over)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 11 feb 08, 12:09

Det er alltid enklest å være etterpåklok, men de fleste som har bygd ny stadion har vel opplevd at de fort selger ut , og at de derfor gjerne kunne ha lagt på ca 3 til 4000 seter. Dette burde de  ansvarlige  her ha sett.

I en by som Fredrikstad hvor fotball står sterkt i befolkningen ,og korte avstander til nabobyer, kunne stadion vært på 16000 seter. Det hadde vært god økonomi for FFK.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 11 feb 08, 15:10

Det var flere har inne som mente at stadion burde bygges større.

Fra deres sine er det ikke etterpåklokskap.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 11 feb 08, 15:16
Men alle forventet at det skulle bli høyere tilskuere sesongen som var. Tror det er greit å ta det litt rolig å se ann hvordan publikumsutviklingen blir i i år. Personlig tror jeg at det blir en nedgang i publikumstallene

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 11 feb 08, 16:01

Opprinnelig postet av Rey
Men alle forventet at det skulle bli høyere tilskuere sesongen som var. Tror det er greit å ta det litt rolig å se ann hvordan publikumsutviklingen blir i i år. Personlig tror jeg at det blir en nedgang i publikumstallene

 

Alle forventet vel strengt tatt ikke dette. Jeg synes tilskuertallene var meget bra jeg. Er faktisk overrasket over at snittet lå såpass høyt. Men utfra forhåndssolgte sesongkort virker det som om det ikke vil øke i år akkurat. Kjører litt taxi innemellom og mange kunder sier det er for dyrt med sesongkort og at de heller vil velge seg ut enkelte kamper de vil prioretere.

Hvordan går det egentlig med sesongkortene?


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 11 feb 08, 16:02

Opprinnelig postet av Topscorer
I en by som Fredrikstad hvor fotball står sterkt i befolkningen

Og røtne tilskuertallene i 2. div forklarer du hvordan? Og nedgangen i antall tilskuere i 2006 sesongen?

---------------------------

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 11 feb 08, 17:33

FFK har hatt ca 40% økning på tilskuertallet sitt etter at det ble ny stadion. Det har selvfølgelig en sammenheng med flere ting, ikke bare ny stadion alene. Det å dra inn 2 div er bare tøv og meget useriøst. Vi får forholde oss til tippeligaen, og trendene i samfunnet generelt. Fotball har økt stort sett de fleste steder.

FFK trekker folk fra Østfold ikke bare fra Fredrikstad. det er en stor gruppe mennesker blandt annet fra indre Østfold som regelmessig er på kamp.

Jeg tror at en økning til 16000 seter hadde vært fornuftig, men vel så viktig hadde det vært å øke antall vipbokser

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 11 feb 08, 20:52

Opprinnelig postet av Topscorer
Det å dra inn 2 div er bare tøv og meget useriøst. Vi får forholde oss til tippeligaen, og trendene i samfunnet generelt.

Det er du som trekker fram argumenter om hvor sterkt fotballen står i befolkningen. Jeg trakk bare pekte på at det er en sannhet med modifikasjoner all den tid laget ble sviktet når det gikk dårlig. Dessuten hadde vi en nedgang på 10% mens vi fortsatt var i tippeligaen (fra 2005 til 2006). Stod ikke fotballen like sterkt i Fredrikstad da eller?

 

 

---------------------------

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 11 feb 08, 20:55
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Opprinnelig postet av Topscorer
Det å dra inn 2 div er bare tøv og meget useriøst. Vi får forholde oss til tippeligaen, og trendene i samfunnet generelt.

Det er du som trekker fram argumenter om hvor sterkt fotballen står i befolkningen. Jeg trakk bare pekte på at det er en sannhet med modifikasjoner all den tid laget ble sviktet når det gikk dårlig. Dessuten hadde vi en nedgang på 10% mens vi fortsatt var i tippeligaen (fra 2005 til 2006). Stod ikke fotballen like sterkt i Fredrikstad da eller?

 

 

Jeg er faktisk tilbøyelig til å være enig med deg. Hvis FFK fortsetter å suse rundt 7-8-9 plass så blir folk mer og mer lei, og en del kommer til å forsvinne når det ikke er så hipp lenger.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3