Husk meg
Brukernavn
Passord

Logoforvirring i Sarpsborg

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 7 4

RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 31 mar 08, 22:18
Opprinnelig postet av Scout

Opprinnelig postet av RuneT


Fredrikstad er uansett den største klubben i Østfold, og det kommer den til å være i mange år fremover.

I evig tid mener du vel?

Oj! Skrev jeg ikke det?? Uff.. jeg mente selvfølgelig at FFK kommer til å forbli den største og ubestritte kjempen i Østfold for evig og alltid!

---------------------------

FFK for alltid!


Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06
Innlegg: 268

Lagt til: 31 mar 08, 22:34
Opprinnelig postet av RuneT
Opprinnelig postet av Scout

Opprinnelig postet av RuneT


Fredrikstad er uansett den største klubben i Østfold, og det kommer den til å være i mange år fremover.

I evig tid mener du vel?

Oj! Skrev jeg ikke det?? Uff.. jeg mente selvfølgelig at FFK kommer til å forbli den største og ubestritte kjempen i Østfold for evig og alltid!

Vel eplekjekke karer.. vi har nå ikke slått Moss siden... 2003??

Er nok de som er ØStfolds beste lag sånn kampsett, mens vi er Østfolds beste sånn tabbelsett


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 31 mar 08, 22:42
Opprinnelig postet av Thor Gunnar
Opprinnelig postet av RuneT
Opprinnelig postet av Scout

Opprinnelig postet av RuneT


Fredrikstad er uansett den største klubben i Østfold, og det kommer den til å være i mange år fremover.

I evig tid mener du vel?

Oj! Skrev jeg ikke det?? Uff.. jeg mente selvfølgelig at FFK kommer til å forbli den største og ubestritte kjempen i Østfold for evig og alltid!

Vel eplekjekke karer.. vi har nå ikke slått Moss siden... 2003??

Er nok de som er ØStfolds beste lag sånn kampsett, mens vi er Østfolds beste sånn tabbelsett

Moss suger, bare ikke i treningskamper mot FFK. Men da er det heller FFK som underpresterer enn at Moss er bedre.

---------------------------

FFK for alltid!


Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06
Innlegg: 268

Lagt til: 31 mar 08, 22:47

Greit nok at vi kanskje underpresterer.. Men FRedrikstad har ett mossekompleks, og sånn er det.

Når moss neste år kommer i Tippeligaen tror jeg neppe det blir 6 poeng på oss, men på moss.

 


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 31 mar 08, 22:54
Endret: 31 mar 08, 23:05
Opprinnelig postet av Thor Gunnar

Greit nok at vi kanskje underpresterer.. Men FRedrikstad har ett mossekompleks, og sånn er det.

Når moss neste år kommer i Tippeligaen tror jeg neppe det blir 6 poeng på oss, men på moss.

Du tror Moss rykker opp i år? hehe, det tviler JEG på.
Hvis du så kampen mot Moss og sammenlikner den med kampen mot Brann på søndag, så ser du veldig stor forskjell på tempo, agressivitet og vilje i forhold til Moss kampen. FFK har kanskje et Mosse-kompleks, men det tror jeg har med vilje og innsats å gjøre, ikke kvalitet.

Moss har ikke de kvaliteter som trengs for å rykke opp. Kanskje de spiller kvalik, men de rykker ikke direkte opp.
Det gjør Odd Grenland, Sandefjord, Start - med hard konkurranse fra Bryne og Sandnes Ulf! Sistnevnte kommer nok til å overraske i Adecco!

Sarpsborg Sparta FK SFK whatever kommer til å rykke ned. Med alt det surret som er i klubben nå, kommer ikke spillerene til å klare å konsentrere seg nok til å prestere bra. De kommer bare til å lure på hvilken klubb de skal spille for neste uke!

---------------------------

FFK for alltid!


spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 01 apr 08, 09:30
Opprinnelig postet av Sarpingen

Har du lest avtalen eller?

 

Den har et eget punkt som eksplisitt åpner for navneendring. Betingelsen er at SFK og Sparta skal komme med høringsuttalelser, noe de jo gjorde. Hvordan i all verden kan dette da betraktes som avtalebrudd?

 

 

Selvsagt har jeg lest den avtalen. Ettersom det var brudd på to bestemmelser i NIF angående navnesaken (innkalling og saksdokumenter) kan det punktet du viser til avvises. Tror vel ikke at en så stor ekspert som Gunnar-Martin Kjenner begir seg inn på en sak i full offentlighet hvis han ikke er sikker på å ha rett, med tanke på sin klient og sitt eget renome. Juristene liker vel ikke å tape saker? Sier han har sendt brev til kretsen om redegjørelse derfra.

Navnet Sarpsborg Sparta FK kan da ikke godkjennes når det er en klubb som heter FK Sparta Sarpsborg. Ren komikk og navnelikhet avvises av forbund, olympiske komite osv, men ikke av kretsen. For ei røre! Skjønner godt at IL Sparta sier klart fra at andre ikke får trikse og mikse med deres klubbnavn som de selv vil. Det første "Sarpsborg Sparta FK" gjorde var å ta bort "Sparta" på årets sesongkort. Folk lurer fortsatt på hvorfor Sparta protesterer og sier fra?

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


Sarpingen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 okt 06
Innlegg: 88

Lagt til: 01 apr 08, 11:24

Hvorvidt NIFs lover ble fulgt i forhold til innkalling og saksdokumenter er det ulike oppfatninger om.  Sparta mener nei. Sarpsborg Sparta, ordføreren, Idrettskretsen og SAMs mener ja. Argumentet om at Kjenner må ha rett FORDI han er Kjenner, er noe av det mest latterlige jeg har hørt. Du sier rett ut at Kjenner ikke kan tape en sak. Har det noen gang falt deg inn at Kjenner har et økonomisk motiv her?

 

Når det gjelder navnet må dere gjerne kreve det fjernet, det hadde vel kanskje vært det beste. Om dere loven på deres side er en annen sak. Sarpsborg Sparta er nemlig ingen nystiftet klubb, den har beholdt FK Sparta Sarpsborgs gamle organisasjonsnummer. Det er vel derfor SFK Sparta FK er et lovlig navn. 

 

Uansett er det ikke annet enn smålig å kreve et demokratisk vedtak underkjent på grunn av formalia. Det er altså ikke navnet som sådan, men formaliteter som irriterer Sparta. Du sier jo rett ut at IKKE er et brudd på avtalen å skifte navn.

 

Sparta må snart ha Guiness-rekord i hurtig sympatitap. Det som var byens flaggskip er nå en bitter sjettedivisjonsklubb. Et unisont fotball-Sarpsborg kritiserer Sparta. Meld dere ut, og la oss andre konsentrere oss om toppfotball. En klubb som setter advokater på formalia vil aldri bli kunne oppfattet seriøst når den hevder at den setter Sarpsborg-fotballens beste i høysetet. Hadde dere snakket sant, hadde dere latt denne saken ligge!

 

 


Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 01 apr 08, 11:29
Opprinnelig postet av RuneT
Opprinnelig postet av Thor Gunnar

Greit nok at vi kanskje underpresterer.. Men FRedrikstad har ett mossekompleks, og sånn er det.

Når moss neste år kommer i Tippeligaen tror jeg neppe det blir 6 poeng på oss, men på moss.

Du tror Moss rykker opp i år? hehe, det tviler JEG på.
Hvis du så kampen mot Moss og sammenlikner den med kampen mot Brann på søndag, så ser du veldig stor forskjell på tempo, agressivitet og vilje i forhold til Moss kampen. FFK har kanskje et Mosse-kompleks, men det tror jeg har med vilje og innsats å gjøre, ikke kvalitet.

Moss har ikke de kvaliteter som trengs for å rykke opp. Kanskje de spiller kvalik, men de rykker ikke direkte opp.
Det gjør Odd Grenland, Sandefjord, Start - med hard konkurranse fra Bryne og Sandnes Ulf! Sistnevnte kommer nok til å overraske i Adecco!

Sarpsborg Sparta FK SFK whatever kommer til å rykke ned. Med alt det surret som er i klubben nå, kommer ikke spillerene til å klare å konsentrere seg nok til å prestere bra. De kommer bare til å lure på hvilken klubb de skal spille for neste uke!

 

Gleder meg til å se den gjennomarbeidete analysen du har gjort av Moss FK.

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 01 apr 08, 13:38
Endret: 01 apr 08, 14:12
Opprinnelig postet av Sarpingen
Sarpingens lange innlegg

 

 

Det som sjokkerer meg er at folk synes å godta alt så lenge det går i ens favør. NIFs lover er definitivt IKKE fulgt hva gjelder innkallingsfrist og mangel på dokumenter. Eller kan du finne at det var riktig tidsfrist og alle saksdokumenter til møtet? Det er da uomtvilstelig! Ordføreren sa "synes som om" - han er da politiker! De andre tre du nevner plukkes nå fra hverandre. Bare vent og se.

 

Skrev jeg at Kjenner har rett fordi han er Kjenner? Nei. Lær deg å lese! Jeg skrev at Kjenner tok saken, og da er han vel tydelig på at saken er god. Det sa han selv på radioen i dag. Jeg sier heller ikke rett ut at Kjenner ikke kan tape en sak, jeg mener at dersom han ikke så at klienten hadde en sak så ville han vel ha avvist den!

 

Det beste er absolutt at Sparta-navnet ikke forbindes med hemmelige møter, møter hvor ikke alle innkalles og hvor formalia ikke følges. Helt klart!

 

Jeg forbløffes ikke av at du mener det er smålig at det påpekes brudd på formalia. For noen av oss er spilleregler viktige. Eller er det greit at du blåser på i 90 i 60 sone så lenge du ikke tas? Eller at en spiss kan filme til seg straffespark så lenge du får vinnermålet? Vedtaket er jo ikke demokratisk når forutsetningene for vedtaket ikke er riktige! Det er hele prinsippet!

 

Hva gjelder sympatitap så er det mindre enn hva samarbeidsklubben har prestert i selvmål av bot og poengtap på grunn av kontraktsrot, feilansettelser administrativt, logo-plagiat, navnerot og hele prosessen som har ført til dette. Gratulerer så mye!

 

Noen av oss kan ikke la unfair play ligge. Der er forskjellen på ærlige og redelige folk, og de som er happy med å gjøre hva de vil for å nå målene sine. En dag vil du forstå det du også.

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 01 apr 08, 13:57
Endret: 01 apr 08, 14:13
Opprinnelig postet av spartasupporter
spartasupporters lange innlegg

 

..ser ut til at MFK og FFK får konkurrere i fred om hegemoniet i Østfold i mange, mange år til.

 

Er det mulig!

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 01 apr 08, 15:46
Opprinnelig postet av Bjørnen
Opprinnelig postet av spartasupporter
spartasupporters lange innlegg

 

..ser ut til at MFK og FFK får konkurrere i fred om hegemoniet i Østfold i mange, mange år til.

 

Er det mulig!

For en gangs skyld er jeg enig med Bjørnen... , desuten håper jeg at Moss kommer seg opp slik at vi får et av de største derbyene i tippeligaen..og da tenker jeg større en VIF-LSK

---------------------------

Et lag skal rykke direkte ned fra TL i år, og det skal bli HamKam...
----
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
------
FFK - Østfolds stolthet


Sarpingen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 okt 06
Innlegg: 88

Lagt til: 01 apr 08, 15:53

NIFs lover når det gjelder innkalling og saksdokumenter kjenner jeg ikke godt nok til. Jeg regner allikevel med at en også her forholder seg til vanlig organisatorisk praksis, altså at innkallingen skal være ute to uker i forveien. Det ble i alle fall fulgt. Ellers forholder jeg meg til at ØIK har godkjent vedtaket som ble fattet på møtet. Skulle vedtaket mot formodning være fattet ulovlig, er det en selvfølge at en innkaller til nytt årsmøte. Da er spørsmålet om Sparta vil akseptere navnet Sarpsborg Sparta, dersom alle formaliteter er fulgt?

Jeg lurer bare på hva Sparta vil oppnå med dette? Skal de tvinge samarbeidsklubben til å benytte et navn de ikke ønsker?

Kjøreregler er selvfølgelig viktige, men dersom Sparta virkelig hadde satt Sarpsborg-fotball i høysetet ville de latt denne saken ligge (det er noe som heter skjønn også). Dere kunne i hvert fall ventet til etter sesongslutt, og heller latt styret fått ro til å konsentrere seg om det sporslige akkurat nå. Å sammelikne dette med å bryte fartsgrenser er hinsides all fornuft. At Kjenner mener saken er god er dessuten en selvfølge.

 

Når det gjelder hemmelige møter og skjulte agendaer klarer Sparta fint på egenhånd å skaffe seg det stempelet. I stedet for å møte opp til et innkalt møte hvor det skal orienteres om navnesaken, møter man opp på en pressekonferanse og går i åpen konfrontasjon med samarbeidsklubbens ledelse. Og det er jo også et paradoks at en klubb som har åpenhet som kjerneverdi (og som anklager andre for skjulte agendaer) ikke tør å åpne medlemsmøtet sitt for pressen (i motsetning til samarbeidsklubben).

 

Jeg håper dette er det siste jeg trenger å skrive i sakens anledning. Denne navnesaken er bare forferdelig tullete, og nå gjør styret helt rett i å fokusere på det sportslige. Jeg skal i hvert fall på stadion i år og heie på SARPSBORG!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 01 apr 08, 15:56
Legg ned Sparta og samle dere om Sarpsborg FK... Sparta er  hockey

---------------------------

RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com


Sarpingen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 okt 06
Innlegg: 88

Lagt til: 01 apr 08, 15:58
I likhet med mange sarpinger var jeg helt uenig med deg inntil for kort siden, Husgutt. Spartas opptreden i denne saken har imidlertid skapt så mye irritasjon at Sarpsborg FK nå igjen er den sterkeste enkeltklubben i kommunen, også hva angår sympati.

spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 02 apr 08, 11:55

Sarpingen:`

Jo, en skulle tro at en forholdt seg til vanlig organisatorisk praksis. Det ble IKKE gjort. 14 dagers frist ved innkalling og samtlige saksdokumenter FØR og under møtet. Ikke noe av dette var korrekt. Disse formalia sikrer at alle kan forberede seg til møtet.

Navnet Sarpsborg Sparta FK kan ikke godkjennes fordi det er navnelikhet til FK Sparta Sarpsborg! Det er ubegripelig at ikke styret i klubben og kretsen har skjønt dette, men nå er det jo påklaget så da vil det nok bli en stans for dette navnet. Sarpsborg Fotballklubb fikk stopper for Sarpsborg Fotball (eller var det FF Sarpsborg?).

Ja, hva ønsker IL Sparta med dette? Ifølge pressemeldingen er det råderett over egen merkevare. Forståelig! Lett å tro at Sarpsborg Sparta FK tilhører Sparta, ikke sant?

Det ble ikke lagt vekt på å få konsentrere seg om det sportslige da denne såpeoperaen dukket opp sommeren 2006, siden da har det viktigste vært å få med SFK i en ny satsing og ikke overleve sportslig (direkte sitat fra tidligere leder i FKSS). Kanskje en skulle ha ventet til etter sesongslutt likevel, men da hadde det vel vært kritikk for at reaksjonen kom for sent? Hehe.

Organisatorisk kan ett eller flere medlemmer be om et lukket møte. Ikke alle medlemmer er kanskje like komfortable med å prate mens kameraer ruller og blitzlamper lyner? Jeg ser poenget, men se også de medlemmenes poeng! Pressekonferansen du viser er rent teater - gresk tragedie! Det opplyses at navnet SFK Sparta ikke er godtkjent, men det sies ikke at navnet er godkjent med en tilføyelse av FK. Det er godt kjent i fotballmiljøet at to parter deltok i et formøte før denne pressekonferansen - og at to parter ikke gjorde det. Du kan jo selv gjette hvem som er hvem. Hvorfor opplyste ikke samarbeidsklubben om at navnet ville bli godkjent med denne tilføyelsen? Hvorfor fremmet de et eget forslag på årsmøtet som ble holdt hemmelig helt til møtet? Hvorfor ble det ikke stemt fritt mellom de fire forslagene, men at "vinneren" av tre forslag ble stemt opp mot styrets innstilling hvor ansatte hadde klar beskjed om hva de skulle stemme på. Demokratisk er det neppe.

 

Helt enig i at alt nå må avsluttes.

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 02 apr 08, 11:55

Opprinnelig postet av Husgutt
Legg ned Sparta og samle dere om Sarpsborg FK... Sparta er  hockey

 

Sparta med åtte cupfinaler og fire seire og et seriemesterskap er altså ikke fotball?

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 02 apr 08, 12:08
Endret: 02 apr 08, 12:09
Opprinnelig postet av spartasupporter
Sparta med åtte cupfinaler og fire seire og et seriemesterskap er altså ikke fotball?

IL Sparta har så vidt meg bekjent ett cupgull, fra 1952. Sarpsborg FK på sin side har seks NM-titler pluss to seriebronser fra 60-tallet. Eller er jeg på viddene her?

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 02 apr 08, 15:58

Opprinnelig postet av Per Egil
Opprinnelig postet av spartasupporter
Sparta med åtte cupfinaler og fire seire og et seriemesterskap er altså ikke fotball?

IL Sparta har så vidt meg bekjent ett cupgull, fra 1952. Sarpsborg FK på sin side har seks NM-titler pluss to seriebronser fra 60-tallet. Eller er jeg på viddene her?

 

Forskjellen er at AIF-lagene (Arbeidernes Idrettsforbund) ikke telles med i "borgerskapets" mesterskap (NFF, som hørte til Norges Landsforbund for idrett) selv om det var langt flere lag i AIF enn i NFF. AIF ble en del av NFF etter 2. verdenskrig. Sparta spilte cupfinaler i AIF-mesterskapet i 1930, 1931, 1934 og 1935, men tapte alle. Derimot vant de i 1936, 1937 og 1938 pluss i 1952 som du skriver. I 1948 vant laget denne regionens Hovedserie foran blant andre FFK og SFK.

I Østfold vrimlet det av små og store lag i AIF.

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


Sarpingen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 okt 06
Innlegg: 88

Lagt til: 02 apr 08, 16:12

Saksbehandlingen blir vi nok ikke kloke på. Jeg registrerer at det verserer ulike oppfatninger, og at ØIK godkjente vedtaket på årsmøtet. Dersom spillereglene ikke er fulgt, må det innkalles til nytt årsmøte. Men du svarte fortsatt ikke på spørsmålet mitt, spartasupporter. Vil Sparta akseptere et annet navn enn SFK Sparta FK dersom et nytt årsmøte, med formalitetene i orden, med 2/3-flertall vedtar det?

 

Når det gjelder råderett over egen merkevare og navnelikhet ser jeg ikke helt den store forskjellen på SFK Sparta og Sarpsborg Sparta. Jeg ser heller ikke bort i fra at kretsen har akseptert navnet på bakgrunn av at man viderefører FK Sparta Sarpsborgs gamle organisasjonsnummer.

 

Jeg synes ikke sammenlikningen med situasjonen i høst er riktig. Da var det snakk om et samarbeid eller ikke-samarbeid (mange ulike organisasjonsformer, økonomiske forhold, navn, drakter), nå krangler man detaljer i navnet. Slik sett var det viktigste i fjor at man klarte å samle seg om ett lag, uavhengig av divisjonsplassering. Jeg synes ikke navnedetaljer er like viktig. Forresten skal man ikke glemme at SFK da slapp Joachim Thomassen til Sparta, noe som definitivt ga Sparta en sportslig fordel. Det var heller ikke en hvilken som helst FKSS-leder som uttalte at samarbeidet var viktigere enn å berge plassen. Det var Kai Andersen, mannen som mer enn noen annen har æren for at byen i dag har et lag i Adeccoligaen.

 

Jeg synes at pressekonferansen var unødvendig. Så lenge man ikke hadde et nytt navn å presentere, hadde det vært mer hensiktsmessig å sende ut en pressemelding. Når det gjelder møter, hvem som ble innkalt og hvem som møtte, verserer det igjen meget ulike versjoner. Verken du eller jeg vet hva som er riktig. Jeg forsvarer imildertid styrets videre behandling av saken, kanskje med unntak av selve avstemningen. Etter min oppfatning er SFK Sparta FK like mye et nytt navn som Sarpsborg Sparta FK. Dersom man ved utarbeidelsen av avtalen av 11. oktober 2007 hadde visst at navnet ikke ble godkjent, hadde man nok foreslått et helt nytt navn. Grunnen til at styret ikke presenterte forslaget sitt før på årsmøtet, var at det ikke ble endelig spikret før på mandagens styremøte. Først da hadde man mottat høringsinnspillene fra Sparta og SFK. Når det gjelder selve avstemningen, var det jo nødvendig at kun to alternativer sto igjen tilslutt, all den tid vedtaket krevde 2/3-flertall. En kunne da selvfølgelig stemt over alle de fire forslagene først, og så stemt over de to som fikk flest stemmer i første runde.

 

Jeg føler vi er mer på nett i dag, spartasupporter. Vi ønsker nok begge Sarpsborg-fotballens beste, og synes hele greia er forferdelig trist. Vi er nok også enige i at ting kunne vært gjort annerledes fra begge parter. Det som slår meg er at vokske folk må kunne sette seg ned og snakke sammen. Så lenge man klarte å komme til enighet i høst, hvor komplekse saker som økonomi, nedleggelse av avdelinger, utmeldinger av idrettslag sto på dagsorden, må man da klare å finne ut av dette. I høst brukte man èn kveld på å bli enige om navnet.

 

Og tilslutt en opplsysning til Per Egil. spartasupporter opererer også med meritter fra AIL. AIL står for Arbeidernes idrettslag, og var en selvstendig idrettsorganisasjon som eksisterte før krigen. Etter krigen fusjonerte man med det borgerlige idrettsforbundet. De fleste idrettshistoriske oppslagsverk inkluderer nok ikke disse tiltlene nå lenger.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 02 apr 08, 16:17
Nuh, slik å forstå. Da vil jeg påstå at det er en sannhet med modifikasjoner å hevde at Sparta har vunnet fire cupfinaler uten å presisere at dette ikke dreier seg om offisielle Norgesmesterskap. Men du verden, da har jeg lært noe i dag.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 7 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24