Husk meg
Brukernavn
Passord

Morgan-rettssaken

Flat Trådet Nøstet
Side 15 av 16 15

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 26 mar 08, 16:35

Syns det er kjempetrist, Morgan har bidratt til masse! Men jeg stiller meg fullt bak den avgjørelsen FFK har tatt. For å få mest fokus på det sportslige, tror jeg det var en rett avgjørelse å ta.

Takk for alt du har bidratt med og gitt oss, Morgan! Og lykke til videre, enten du er skyldig eller ikke. :)

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 26 mar 08, 16:45
Da takker jeg Morgan Andersen for innsatsen han gjorde i FFK, uavhengig av saken, og sier meg fornøyd med at man allerede nå har tatt en avgjørelse. Så håper jeg at FFK nå kan fokusere på det som er viktigst for FFK  - å skape et fotballag som presterer og som byen kan være stolt av.

Videre håper jeg at når ankesaken kommer opp, får disse tvilsomme agentene kjørt seg litt. Mikel skiter jeg i nå - han spiller for et plastikklag og skader sin karriere med stadige røde kort og dum oppførsel. Det er ikke ham som har gjort noe galt her, bortsett fra muligens å forklare seg på instruks fra andre i retten. Det er spillet mellom Lyn ved Morgan på den ene siden og agenter på den andre siden som er det skitne og Mikel selv er ikke annet enn en brikke i det.

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 26 mar 08, 17:11

Får 1,2 mill. om han må gå

Sykmeldt FFK-direktør sikret ett års etterlønn om han må gå.

www.na24.no/naeringsliv/article1379774.ece


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 26 mar 08, 20:00
Jepp, og Per K Olsen har gått ut og bekreftet at FFK betaler 1,2 mill i etterlønn for å løse Andersen fra sin kontrakt. FFK står ihvertfall igjen som en av  taperne i denne saken.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


bikaboo

Knøttespiller
Ble medlem: 05 okt 04
Innlegg: 73

Lagt til: 26 mar 08, 20:27

Opprinnelig postet av Fjedjik
Jepp, og Per K Olsen har gått ut og bekreftet at FFK betaler 1,2 mill i etterlønn for å løse Andersen fra sin kontrakt. FFK står ihvertfall igjen som en av  taperne i denne saken.

Hvis så er tilfellet er det helt ufattelig at klubben ikke sørget for en klausul ved inngåelse av kontrakten. De visste jo da at han var tiltalt eller hvertfall sto i fare for å bli tiltalt for forfalskning. 


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 26 mar 08, 20:35
Det er tilfellet. Link utdrag :

Når Andersen går av, får han, som NA24 tidligere har skrevet, med seg en sluttpakke verdt 1,2 millioner kroner. Det tilsvarer ett års lønn. Styreleder Olsen bekrefter at Andersen får med seg sluttpakken ut av østfoldklubben.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 26 mar 08, 21:02
Opprinnelig postet av bikaboo

 

Hvis så er tilfellet er det helt ufattelig at klubben ikke sørget for en klausul ved inngåelse av kontrakten. De visste jo da at han var tiltalt eller hvertfall sto i fare for å bli tiltalt for forfalskning. 

 

Det finnes regler i arbeidslivet for hvordan man kan behandle ansatte. Disse gjelder for FFK også.

Kan ikke se at dette er en problematisk løsning. Hadde jeg hatt utestående fordringer til Lyn ville jeg sørget for å få pengene fort som f....

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 26 mar 08, 21:04
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det finnes regler i arbeidslivet for hvordan man kan behandle ansatte. Disse gjelder for FFK også.

Kan ikke se at dette er en problematisk løsning. Hadde jeg hatt utestående fordringer til Lyn ville jeg sørget for å få pengene fort som f....

Løsningen er helt grei den


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 26 mar 08, 23:02
1,2 mill er lite i den store sammenheng, når man tenker på at uten Morgan hadde FFK sannsynligvis vært konkurs og i addeco-ligaen. Terje Høyli har vel mer enn indikert at det var pga Morgan han kom tilbake og åpnet pengesekken sin. Takk for jobben du gjorde for FFK, Morgan. Hva du har gjort / ikke gjort mens du var i Lyn har jeg ikke noe grunnlag for å uttale meg noe om, og kan derfor bare "mene og synes" noe om dommen var rettferdig eller ikke for din del. Men uansett hva du gjorde i den saken, så må det ha vært andre aktører i dette spillet som skulle fått sin del av smekken over fingrene.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 27 mar 08, 00:53

Synd for Morgan og ikke minst for Morgans familie. FFK mister en bra direktør, og ikke minst en mann med et stort nettverk.

Men jeg syns det er riktig av FFK og Morgan å avslutte arbeids forholdet nå.
Jeg håper PH nå velger å roe ned bruken av støtte bannere til Morgan, nok er nok, nå er han dømt, og PH bør si seg ferdig med saken.

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Spørsmål, Hvor mange ganger har L.pool vunnet Premier League?

*22.05.08*


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 27 mar 08, 16:40
Endret: 27 mar 08, 16:41

Opprinnelig postet av aavdst
1,2 mill er lite i den store sammenheng, når man tenker på at uten Morgan hadde FFK sannsynligvis vært konkurs og i addeco-ligaen. Terje Høyli har vel mer enn indikert at det var pga Morgan han kom tilbake og åpnet pengesekken sin. Takk for jobben du gjorde for FFK, Morgan. Hva du har gjort / ikke gjort mens du var i Lyn har jeg ikke noe grunnlag for å uttale meg noe om, og kan derfor bare "mene og synes" noe om dommen var rettferdig eller ikke for din del. Men uansett hva du gjorde i den saken, så må det ha vært andre aktører i dette spillet som skulle fått sin del av smekken over fingrene.

 

Helt enig. Disse 1,2 mill er peanøtter ift hva Morgan inndirekte har tilført klubben. Flott att han ikke lager noe bråk, og prøver å klore seg fast i jobben. All ære til Morgan her.

 

Gir også min tilsluttning til taleren under her. Enig med deg Moum.PH bør gå stille i dørene en stund.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 28 mar 08, 21:55
Vanskelig å ikke ha sympati med Morgan på Grosvold nå. Håper han legger ballen dø, og ikke velger å anke.....

Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 28 mar 08, 21:58
Min sympati til Morgan og familien, ser ut som Morgan har hatt det tøft, ser en delår eldre ut bare på et halvår. Håper han tar en avgjørelse han selv kan leve med..

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 28 mar 08, 22:06
Takk for jobben du har gjort i FFK Morgan.. stå på videre

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 29 mar 08, 01:14

Har holdt meg lenge taus etter dommen falt.

Håpet at FFK og andre la denne "såpeopera`n" dø.

Må bare si at det nærmest var patetisk å se M.A på Grosvold.

Håper at vi alle nå kan la FFK få arbeide videre framover med det mannskapet de har, uten å uhemma tilbe  "gamle guder"

Det virker som de nå har et team, hvor alle setter klubben høyere enn egen person. Faktisk noe nytt for FFK på mange år.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 29 mar 08, 02:41

Jeg syntes det var flott å se Morgan Andersen stille opp hos Grosvold. Han fikk tydelig fram at han respekterer rettens avgjørelse selv om han personlig ikke er enig i den. Han var også veldig klar på at han ikke kunne skylde på noen for at han hadde valgt å ta del i spillet om Mikel selv om han visste hvilke aktører som deltok. Videre må jeg si jeg har stor forståelse om han velger å droppe ankesaken av hensyn til familien.

For min egen del ville jeg sett med spenning fram mot en rettsavgjørelse som trakk inn et noe bredere perspektiv på saken. Jeg tror Schiøtz vil ha en god sak om han kjører ankesaken på troverdigheten til sentrale vitner som Mikel og Shittu. Tross alt er avgjørende punkter i rettens avgjørelse basert tungt på enkelte utsagn disse har kommet med. Det kan være gode grunner til å se nærmere på troverdigheten til disse to i stedet for å sluke for god fisk det de måtte ha sagt som styrker saken mot Morgan, slik retten etter min mening gjorde. 

Hvis jeg forstår Morgan rett så har han hatt til hensikt å hjelpe Mikel til en god avtale. Dette har ikke retten festet noen lit til. Dette er egentlig et ganske viktig spørsmål;hvilken hensikt har Morgan Andersen hatt? For retten la til grunn til at Morgan har spekulert i en ung fotballspillers karriere i den hensikt at hans egen arbeidsgiver skulle tjene på det (altså i vinnings hensikt, dog ikke i egen). Men Mikel har endt opp med en mye bedre deal i Chelsea ("ti ganger bedre" iflg Morgan) enn han ville fått uten Morgans innblanding i saken. Når det har vært utfallet, er det da riktig å legge til grunn at Morgan har hatt til hensikt å utnytte denne spilleren? Det er vel ikke bare tilfeldig at Morgan var den som forhandlet fram den gode avtalen for Mikel (riktignok med ManU, men Chelsea kunne ikke godt tvinge Mikel til å godta en dårligere kontrakt hos dem). Dette nyanserer bildet av Morgans såkalt forbryterske hensikt. Videre, hvor forbrytersk var det å sørge for at en del av pengene havnet hos Manu og Lyn i stedet for i lomma til Shittu - som i utgangspunktet ikke hadde noe rettsgyldig krav på noe?

Det er uten tvil John Shittu som har vært ute etter å utnytte spilleren i egen vinnings hensikt, uten å ha rettslig grunnlag for det. John shittus spill har vært utenfor lover og regler hele veien. Men i og med at Morgan ble dømt nå så legitimeres samtidig Shittus opptreden i saken. Akkurat det synes jeg er svært betenkelig.

Er det dette retten mener å peke på når den snakker om almenpreventive hensyn? "Bland deg for all del ikke bort i hva fotballmafiaen driver med, for de har retten på sin side uansett"?

Det er nok ikke det de mener å si. Men det er dette som blir konsekvensen av dommen. Hvis da ikke saken ankes, og lagmanssretten trekker inn et litt bredere perspektiv - noe de selvsagt vil stå fritt til å velge om de vil gjøre.

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 29 mar 08, 07:45
FlightOfTheRat:

---------------------------

Svensk magi!


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 29 mar 08, 09:51

Morgans motiver har vært todelte, på den ene siden tror jeg han har hatt et genuint ønske om å hjelpe Mikel, samtidig som det på andre siden av speilet har vært viktig å tilføre klubben så mye penger som mulig. Det handler om CV. At det er tatt noen snarveier, er det nærmest ingen tvil om, men at Morgan er den eneste skyldige her er det rene svada. Selvfølgelig står det andre bak denne avtalen som vet, eller burde ha visst om forholdene rundt denne overgangen. Hvis Lyn ikke har noen som helst kvalitetssikring bak sin dokumentasjon, og sa spesielt spillerdokumentasjon, kommer dette for en dag. Og da er det ganske enkelt slutt for klubben.

 

Her i byen har aviser og en del folk gått på som fulle sjømenn i horehus og totalt ignorert/glemt at det finnes mennesker bak slike handlinger. Spesielt FB har hatt britiske tendenser, når skal aktører gjennomskue denne avisens motiver? Den ene dagen fremstiller de folk som totalt usympatiske og bygger kategorisk opp under at de involverte er noen svin, den neste dagen kommer det Se&Hør overskrifter som "NN snakker ut", med sippebilder og det hele. Man skal være litt forsiktig med å dømme og velge side, forøvrig en setning Plankehaugen også bør merke seg. Siden jeg har barn, kan jeg forøvrig anbefale Natusan våtservietter (uten parfyme, selvfølgelig) til å tørke bort bæsjen fra leggene.

---------------------------

-Elsker alle-


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 31 mar 08, 16:05
Morgan Andersen trekker anken sier de på TV2 Nyhetskanalen.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 31 mar 08, 16:54

Morgan har trukket anken

- Det er med blandede følelser ettersom vi mener at dommen er uriktig. Men det er tre grunner til at han trekker anken: Hensynet til familien, hensyn til hans arbeidssituasjon og at det er en prosessrisiko ved å anke, sier forsvarsadvokat Cato Schiøtz til TV 2 Sporten.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!



Flat Trådet Nøstet
Side 15 av 16 15

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24