Husk meg
Brukernavn
Passord

Morgan-rettssaken

Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 16 11

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 13 mar 08, 07:51

VG: Morgan Andersen tilbys ny stilling i FFK

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=504431

 

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 13 mar 08, 08:10
Opprinnelig postet av Kent

VG: Morgan Andersen tilbys ny stilling i FFK

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=504431

 

Blir det slik bør denne saken være ute av verden..... En bra løsning for Morgan og en bra løsning for FFK.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 mar 08, 08:46
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Opprinnelig postet av Kent

VG: Morgan Andersen tilbys ny stilling i FFK

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=504431

 

Blir det slik bør denne saken være ute av verden..... En bra løsning for Morgan og en bra løsning for FFK.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 13 mar 08, 16:50
Ny dato for domsavsigelse er onsdag 26. mars.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 13 mar 08, 17:00
Opprinnelig postet av Kent

VG: Morgan Andersen tilbys ny stilling i FFK

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=504431

 

Håper dette er riktig - og at det blir sånn.

Da fortsetter antagelig Huth med det administrasjonsmessige, mens Morgan holder seg til noe alle vet at han kan.

Bra løsning - måtte det bli slik.

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 13 mar 08, 17:06
Kom ikke Morgan med en uttalelse at dette ikke var så veldig aktuelt for han, ganske tidlig i prosessen? Eller husker jeg feil?

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 23 mar 08, 09:09
Tre dager igjen, blir spennende dette.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 25 mar 08, 12:39
En dag igjen.....

---------------------------

Et lag skal rykke direkte ned fra TL i år, og det skal bli HamKam...
----
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
------
FFK - Østfolds stolthet


HBL

Juniorspiller
Ble medlem: 17 jul 03
Innlegg: 144

Lagt til: 25 mar 08, 16:49
Jepp i morgen er dagen. Lykke til Morgan.

---------------------------

ffk
arsenal
evig aristokrat
Glommen Rugby Klubb


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 25 mar 08, 16:56

Opprinnelig postet av HBL
Jepp i morgen er dagen.

Vi får håpe det kommer en avgjørelse i morgen som legger denne saken død for godt.

Lykke til Morgan!

Og lykke til FFK, med å ta riktig beslutning på grunnlag av det resultatet som morgendagen måtte bringe.

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 25 mar 08, 17:43
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av HBL
Jepp i morgen er dagen.

Vi får håpe det kommer en avgjørelse i morgen som legger denne saken død for godt.

Lykke til Morgan!

Og lykke til FFK, med å ta riktig beslutning på grunnlag av det resultatet som morgendagen måtte bringe.

Denne saken er nok ikke død, uansett utfall. :) Begge parter vil vel ved utfall som går mot deres vei anke. Hvertfall sånn jeg har forstått det. Og det kommer uansett til å bli et stort mediesirkus!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


trillan

Juniorspiller

Ble medlem: 29 okt 05
Innlegg: 165

Lagt til: 26 mar 08, 09:47
Dommen blir lest opp kl. 14.00 i dag. Dommeren kommer til å bruke rundt 30 min på begrunnelse, så da får vi utfallet rundt 14.30-15.00 i dag tror jeg!

VG mener Morgan er ferdig dersom han blir dømt!
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=504690

---------------------------

En for alle, og alle for en!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 26 mar 08, 09:50
Men hvordan vil styret i FFK forholde seg dersom det blir en anke (noe det sannsynligvis blir, som Lemmy sier)? Uansett utfall i tingretten - ved en anke vil Morgans status være den samme som før. Tiltalt i en straffesak, men ennå ikke med en rettskraftig dom. Dermed er vi like langt.

Morgans forhold til klubben er at han er ansatt som administrerende direktør, men er sykmeldt (eller er dette endret? Er han formelt i permisjon?). Sykmeldingen kan vel neppe tenkes å bli forlenget helt inntil en ankesak er avsluttet, noe som kan komme til å drøye bortimot et år til.

I følge VG vil Morgan bli tilbudt en annen stilling, som sportsdirektør - jeg antar det forutsetter frifinnelse. Personlig mener jeg fremdeles det beste vil være at dersom rettssaken ikke avsluttes med dagens dom, søker Morgan permisjon fra sin stilling. Det er mest egnet til å skape ro i forhold til klubben. Og det ville være svært nyttig for klubben å få ro nå når sesongstart står for døren. Det siste vi trenger er stort mediaoppstyr som følge av rettssaken - hvor jo FFK slett ikke er en part.

Uansett er jeg spent på hva utfallet i retten vil bli. På den ene siden virker det opplagt at her har både Morgan og andre kuttet hjørner og tøyd grenser. På den annen side - hvor er rettferdigheten i at der hvor både Chelsea, Lyn, spillere og agenter har opptrådt svært uryddig og enkelte i en moralsk og fotballjuridisk gråsone, der er det kun én mann som står tiltalt og risikerer straff?

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 26 mar 08, 10:13
Endret: 26 mar 08, 10:19

Bare for å kaste inn en tanke:

Burde FFK styret gjøre sin egen vurdering basert på hva som er blitt sagt og vist i retten og ikke ikke basert på hva dommerne mener om saken?

Hvis det tydelig fremkommer fra rettsgangen at Morgan Andersen har operert i en gråsone, bør han da fortsette i FFK fordi dommerne ikke har klare nok beviser til å dømme ham etter Norsk lov slik at tvilen kommer Morgan Andersen til gode? 

Interessant problemstilling!

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


bikaboo

Knøttespiller
Ble medlem: 05 okt 04
Innlegg: 73

Lagt til: 26 mar 08, 11:48
Opprinnelig postet av Kent

Bare for å kaste inn en tanke:

Burde FFK styret gjøre sin egen vurdering basert på hva som er blitt sagt og vist i retten og ikke ikke basert på hva dommerne mener om saken?

Hvis det tydelig fremkommer fra rettsgangen at Morgan Andersen har operert i en gråsone, bør han da fortsette i FFK fordi dommerne ikke har klare nok beviser til å dømme ham etter Norsk lov slik at tvilen kommer Morgan Andersen til gode? 

Interessant problemstilling!

Nei, Ffk må helt klart forholde seg til en evt. dom uansett hvilken vei det bikker. Klubben har absolutt ingen rett til å fungere som en domstol hevet over det norske rettsapperatet. Såpass tilitt må vi ha til systemet.

chrjos

Bedriftsspiller
Ble medlem: 25 mar 08
Innlegg: 7

Lagt til: 26 mar 08, 13:49
Du kan se dommen live her.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 26 mar 08, 13:49

Opprinnelig postet av Tøfflus
Men hvordan vil styret i FFK forholde seg dersom det blir en anke (noe det sannsynligvis blir, som Lemmy sier)? Uansett utfall i tingretten - ved en anke vil Morgans status være den samme som før.

Etter min mening bør FFK forholde seg til den dommen som kommer nå om noen minutter, som om den var endelig, fram til det eventuelt måtte skje at en ankesak endrer avgjørelsen. Altså forutsette at dommen blir stående, og at en eventuell anke ikke tas til følge.

Som jeg ser det er det den ryddigste måten å ta dette her og nå. Morgan Andersen kan ikke bli gående på vent fram til en eventuell ankesak har vært behandlet, det kan jp bli både en og to ganger til. Teoretisk sett kan dette godt ende i Høyesterett, i så fall vil det normalt sett ta fem til syv år før endelig dom foreligger. Skulle Morgan Andersen og FFK måtte vente på det så er saken i praksis allerede tapt bare fordi saken har kommet inn for rettsapparatet. Det vil ikke være en heldig løsning.

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 mar 08, 13:51

Jeg har på følelsen at dette går helt til Høyesterett, og blir ikke ferdig på lenge ennå.


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 26 mar 08, 13:52
Opprinnelig postet av chrjos
Du kan se dommen live her.
  NRK2  tv sender direkte nå.

chrjos

Bedriftsspiller
Ble medlem: 25 mar 08
Innlegg: 7

Lagt til: 26 mar 08, 13:55

Opprinnelig postet av eliot
Opprinnelig postet av chrjos
Du kan se dommen live her.
  NRK2  tv sender direkte nå.

Suverent!



Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 16 11

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3