Husk meg
Brukernavn
Passord

Ulf Berg trekker seg!

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 10 okt 07, 20:52
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av foyn

På den første vil jeg da stille et motspørsmål : Vil det være riktig at en supporterklubb er avhengig av klubben og får instruksjoner om hva man skal mene/si/gjøre ?

På den andre : Dette har iktferdighke noe med kritikk å gjøre og går utenfor kortsiktige ting som spillerkjøp osv. Hvis klubben går i den retning som supporterne vil, så er det ingenting å kritisere. Et absurd eksempel : Rema 1000 går inn som hovedsponsor og ønsker å forandre draktene til rød-blå striper. Klubben syns det er et utmerket forslag siden dette gir xxx millioner i året. Regner med det er en utvikling supporterne ikke ønsker og da sier man fra på alle mulige måter.

 

Vet ikke hva slags forhold du lever i, men det er ikke vanlig at når to parter samarbeider vet at den ene parten dikterer den andre.

Hvordan skal de uavhengige supporterene bli enige om hva de mener?

Jeg mener at man har misforstått totalt hvis man mener at en supporterklubbs oppgave er å være en maktfaktor overfor klubben. Da har man et selvbilde og en selvhøytidelighet av en annen verden. De som eventuelt mener dette bør se seg i speilet, og se nøye. Tilleger ikke deg disse meningene "Foyn".


 
Det er viktig å være uavhengige. Styret i klubben må vite i klartekst når den trår over grensa.Derfor er det vår plikt og si i fra når urettferdigheten råder. Gjennom å være uavhengige av klubben så holder vi klubben i tøylene. Og slikt bør det være,La oss nå håpe på en endring etter at Ulf Berg har gitt seg. Hans nære forhold til Morgan og hans plass i ffk systemet er ingen supporterklubb tjent med.Altfor mye kammeraderi har det vært. Det er vi supporterne som er sjela til klubben. Ingen supportere= Ingen klubb
Vi vil ikke være klubbens nikkedukker! Er det så vanskelig å forstå?

---------------------------

Aristo Boys
Frihet For Ultras


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 10 okt 07, 21:09
Endret: 10 okt 07, 21:24

Opprinnelig postet av FFK Forever

 
Det er viktig å være uavhengige. Styret i klubben må vite i klartekst når den trår over grensa.Derfor er det vår plikt og si i fra når urettferdigheten råder. Gjennom å være uavhengige av klubben så holder vi klubben i tøylene. Og slikt bør det være,La oss nå håpe på en endring etter at Ulf Berg har gitt seg. Hans nære forhold til Morgan og hans plass i ffk systemet er ingen supporterklubb tjent med.Altfor mye kammeraderi har det vært. Det er vi supporterne som er sjela til klubben. Ingen supportere= Ingen klubb
Vi vil ikke være klubbens nikkedukker! Er det så vanskelig å forstå?

Dette er med respekt å melde noe av det dummeste jeg har hørt. Har faktisk hatt mistanke om at noen kan ha hatt disse holdningene, men hadde ikke ventet å få det bekreftet så til de grader.

Helt ok at du sier fra når du ser urettferdighet. Det er desverre mye urettferdighet i verden. Men hva har det med det å være fotballsupporter å gjøre? Hvis det er slik at du og vennene dine mener dere vil gjøre en bedre jobb enn de som styrer klubben i dag så still til valg. Hvis dere er så bra som dere selv tror så blir dere valgt inn i styre og stell. Det er slik det funker. Skal dere ha avstemning før dere fronter meningene deres? Eller er det massesuggesjonen som rår? Er målet å bli en udemokratisk maktfaktor?

Jeg siterer: Det er vi supporterne som er sjela til klubben. Ingen supportere= Ingen klubb.

Hvor mange snakker du for når du skriver vi supportere. Fakta er vel at 99% av FFK supporterene IKKE deler dine meninger. Et godt råd. Finn en annen klubb å plage. Er det tribunekultur fra Balkan, Hellas og Tyrkia du ønsker deg?
Jeg antar at det ikke er mange som har disse holdningene. Men finner det likefullt utrolig at du kan skrive det du gjør.

 

Mulig moderatorene har noe å utsette på språkbruken min, og det etter at jeg har moderert meg kraftig.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 10 okt 07, 21:28
Huff Kanogvetingenting.  Jeg har nok mange med meg i mine meninger. Hvordan kan du bestride at supporterne er sjela til klubben?
Du sitter uansett på langsiden og gremmer deg over den fæle gjengen som bråker på kortsiden.
Hold deg til kaffekoppen og ha det sure oppgulpet ditt for deg selv.La oss som vet hva god tribunekultur er holde på med vårt.

Jeg kommer ikke og bryr meg om hvor sterk kaffen din er gjør jeg vel?

Tribunekultur har du null peiling på. Ta deg en tur inn på tribunekultur.com så kanskje du kan bli litt smartere.Sånn som du uttaler deg nå, så setter du brukerbildet ditt i et jævli dårlig lys.

---------------------------

Aristo Boys
Frihet For Ultras


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 10 okt 07, 21:43

Hvor mange har du med deg? Nok til å fylle 70 busser til bortekamp? Er det du som har fasiten på hva tribunekultur er? Det finnes en egen tribunekultur i Fredrikstad. Den er tuftet på en lang historie. Kultur er nemlig alltid tuftet på historien. Den tribunekulturen du forfekter har ingen bakgrunn her i byen. Den er heller ikke ønsket av det store flertallet på stadion. Så når det kommer til stykket så er det vel bare for deres egen skyld at dere gjør dette. Tøffe smågutter med dårlig selvbilde som søker identitet  gjennom gjengmentalitet. Desverre en fotballens baksider i mange land, men heldigvis ikke særlig utbredt i Norge. Takker meg til "Tantehaugen".

Om noen år drikker du kaffe du også.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 10 okt 07, 22:04
Endret: 10 okt 07, 22:05
Tribunekulturen hos alle klubber er stadig i utvikling og dette gjelder også i Fredrikstad. Til gremmelse for din del men til glede for andre. Slik vil det være også i fremtiden. Den nye kulturen vil spre seg og få nye tilhengere. De pubertale utsagnene dine om tøffe smågutter og gjengmentalitet er noe forbannet vås.Dette er tribunekultur og fotballkultur. De unge er fremtiden.

Og ja jeg liker også kaffe skal du se, bare ikke når jeg er på kamp. For da brukes munnen til å synge meg hes  og slenge heftige meldinger til motspillerne.


---------------------------

Aristo Boys
Frihet For Ultras


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 10 okt 07, 22:14
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av foyn

På den første vil jeg da stille et motspørsmål : Vil det være riktig at en supporterklubb er avhengig av klubben og får instruksjoner om hva man skal mene/si/gjøre ?

På den andre : Dette har ikke noe med kritikk å gjøre og går utenfor kortsiktige ting som spillerkjøp osv. Hvis klubben går i den retning som supporterne vil, så er det ingenting å kritisere. Et absurd eksempel : Rema 1000 går inn som hovedsponsor og ønsker å forandre draktene til rød-blå striper. Klubben syns det er et utmerket forslag siden dette gir xxx millioner i året. Regner med det er en utvikling supporterne ikke ønsker og da sier man fra på alle mulige måter.

 

Vet ikke hva slags forhold du lever i, men det er ikke vanlig at når to parter samarbeider vet at den ene parten dikterer den andre.

Hvordan skal de uavhengige supporterene bli enige om hva de mener?

Jeg mener at man har misforstått totalt hvis man mener at en supporterklubbs oppgave er å være en maktfaktor overfor klubben. Da har man et selvbilde og en selvhøytidelighet av en annen verden. De som eventuelt mener dette bør se seg i speilet, og se nøye. Tilleger ikke deg disse meningene "Foyn".



Nå må du tenke deg litt om før du snakker.

Kjernen (RBK) er uanhengige.
Bataljonen (SKB) er uavhengige.
Kanarifansen (LSK) er uavhengige
Klanen (VIF) er uavhengige
Vikinghordene er uavhengige
Bastionen (FCLyn) er uavhengige.

Supporterne skal representere grassrota i en fotballklubb. Det blir stadig viktigere i en fotballhverdag hvor styrer og adm. består av næringslivsledere som "kun" er ute etter å tjene penger. En supportergruppe skal kunne sette foten ned når klubben gjør det så dyrt å gå på kamp at menigmann ikke har råd lenger. En supportergruppe skal gi beskjed når man mener klubben har handlet på en måte overfor spillere, ledere og andre som ikke hører hjemme noe sted.

DETTE er bare noen få eksempler på hvorfor en supportergruppe skal være uavhengige av klubben og klubbledelsen forøvrig.

Capiche?

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 10 okt 07, 22:22

Sånt skjer Platinum.

Takk for alt det organisatoriske du har gjort for Plankehaugen Ulf. Tribunekultur hadde du desverre null peiling på.

Jeg siterer fra intervjuet:

Opprinnelig postet av Ulf Berg

Min leveregel er at alle er uskyldig inntil det motsatte er bevist


Jepp, det var vel derfor du utestengte to uskyldige personer i 1,5 år... 

---------------------------

Den unge generasjonen...


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 10 okt 07, 22:36
Opprinnelig postet av stjernengutt
Opprinnelig postet av Jonek

Jeg skrev noe.....

Toppers Jonek. Må bare bøye meg i støvet og si at jeg har tatt skammelig feil av deg. Hva 1. inntrykket kom av husker jeg ikke.

Første inntrykket ? Er det fra nettet eller tribunen? Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det, men var første inntrykket så dårlig???

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 10 okt 07, 22:58
Trist at Berg gir seg. Har dyp respekt for hva han har gjort for FFK og Ph. Nå har Ph vokst og krever nok sin mann. Dette har blitt en stor bedrift. Nå kjenner ikke jeg Berg personlig, men ut i fra media og hva folk i Ph sier har han ikke vært i form. Det jeg prøver å si er at han slutter ikke bare på grunn av all støyen. Kanskje hadde han kastet inn håndkleet allikevel??? Uansett er det trist at det skal bli denne støyen som skal henge ved hans avgang. For fyren er vel en av de mest samlende personlighetene i fredrikstad.

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 10 okt 07, 23:22
[quote=FFK Forever]
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av foyn

På den første vil jeg da stille et motspørsmål : Vil det være riktig at en supporterklubb er avhengig av klubben og får instruksjoner om hva man skal mene/si/gjøre ?


 
Det er viktig å være uavhengige. Styret i klubben må vite i klartekst når den trår over grensa.Derfor er det vår plikt og si i fra når urettferdigheten råder. Gjennom å være uavhengige av klubben så holder vi klubben i tøylene. Og slikt bør det være,La oss nå håpe på en endring etter at Ulf Berg har gitt seg. Hans nære forhold til Morgan og hans plass i ffk systemet er ingen supporterklubb tjent med.Altfor mye kammeraderi har det vært. Det er vi supporterne som er sjela til klubben. Ingen supportere= Ingen klubb
Vi vil ikke være klubbens nikkedukker! Er det så vanskelig å forstå?

Så du og dine skal holde klubben "i tøylene" ?  Det er du og dine venner (vi) som er sjelen til klubben sier du! Hva med oss andre 12480 som er på Stadion og forstår at klubben selv må sitte i førersetet og er nødt til å ta populære og upopulære beslutninger.

Har det klikka for deg helt  eller er du bare mindre begavet? Hvor mange år fulgte du FFK i 2 divisjon? Og nå skal du være en maktfktor ? Følg Moss til året, det hadde vært bra for oss alle.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 10 okt 07, 23:26
Endret: 10 okt 07, 23:28
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Bedreviteren

 Personlig synes jeg Harry Hansen saken og Markus Ringberg salget er to gode eksempler på at Plankehaugen ikke bør ha for nære bånd. Dem reddet vel jobben til en ressurs person som Harry Hansen, og sa klart ifra når en av klubbens mest populære spillere ble solgt. Tviler på om det samme hadde skjedd idag.    Utover det håper jeg virkelig at ett flott menneske som Ulf Berg kommer tilbake og bidrar for fullt for FFK snart igjen.....

 

Det var ikke supporterene som bestemte at HH skulle fortsette. Det VAR supporterene som beit på grininga til Ringberg, mens spillere ville gå og treneren(KTE) ville selge.

Nei, selvfølgelig var det ikke dem som bestemte, men dem la ett viss press...... Og det er litt av misjon deres å være vaktbikkje, ikke puddelhunder..... Og når det gjaldt Ringberg sa dem ifra fordi det var en av våre mest populære og beste spiller dengang, og det håper jeg dem gjør neste gang også....


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 10 okt 07, 23:38
Opprinnelig postet av b-tribunesliter

Så du og dine skal holde klubben "i tøylene" ?  Det er du og dine venner (vi) som er sjelen til klubben sier du! Hva med oss andre 12480 som er på Stadion og forstår at klubben selv må sitte i førersetet og er nødt til å ta populære og upopulære beslutninger.

Har det klikka for deg helt  eller er du bare mindre begavet? Hvor mange år fulgte du FFK i 2 divisjon? Og nå skal du være en maktfktor ? Følg Moss til året, det hadde vært bra for oss alle.



Si det til supporterne av Red Bull Salzburg. De hadde akkurat samme naive holdningen til sitt styre, vet du hva som skjedde? Det allerede nevnte styret til klubben som da het Austria Salzburg solgte klubbnavn og klubbemblem til Red Bull for å tjene noen ekstra millioner. 70 års historie rett i dass. Vil du risikere at Fredrikstad FK om 20 år vil hete McDonalds FK?

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 10 okt 07, 23:56
Meget god sammeligning Bønna. 5 år til så heter fredrikstad Borregård Fk!

---------------------------

Brigade Rød Hvit!!

Ja til bluss på norske fotballstadioner!


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 11 okt 07, 00:08
[quote=b-tribunesliter]
Opprinnelig postet av FFK Forever
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av foyn

På den første vil jeg da stille et motspørsmål : Vil det være riktig at en supporterklubb er avhengig av klubben og får instruksjoner om hva man skal mene/si/gjøre ?


 
Det er viktig å være uavhengige. Styret i klubben må vite i klartekst når den trår over grensa.Derfor er det vår plikt og si i fra når urettferdigheten råder. Gjennom å være uavhengige av klubben så holder vi klubben i tøylene. Og slikt bør det være,La oss nå håpe på en endring etter at Ulf Berg har gitt seg. Hans nære forhold til Morgan og hans plass i ffk systemet er ingen supporterklubb tjent med.Altfor mye kammeraderi har det vært. Det er vi supporterne som er sjela til klubben. Ingen supportere= Ingen klubb
Vi vil ikke være klubbens nikkedukker! Er det så vanskelig å forstå?

Så du og dine skal holde klubben "i tøylene" ?  Det er du og dine venner (vi) som er sjelen til klubben sier du! Hva med oss andre 12480 som er på Stadion og forstår at klubben selv må sitte i førersetet og er nødt til å ta populære og upopulære beslutninger.

Har det klikka for deg helt  eller er du bare mindre begavet? Hvor mange år fulgte du FFK i 2 divisjon? Og nå skal du være en maktfktor ? Følg Moss til året, det hadde vært bra for oss alle.



Nå må du jaggu bremse litt her tribunesliter...
70 % av alle supporterklubbene i TL er uanhengige, av den enkle grunn at de skal være grassrotas voktere. Du lirer jo av deg glose etter glose om hvor forbanna tette alle andre er, og så skinner det så til de grader igjennom at du ikke har snøring på hva du snakker om. Det må da være grenser. Tror du 2.verdenskrig hadde oppstått viss det ikke var for at hele Tyskland trodde at en person hadde helt rett i alt han snakket om, og ikke gjorde noe for å stoppe han? For å skape fremgang så trengs det motsetninger som kan "krangle", og tvinge frem kreativiteten. Dersom alle skal tusle avgårde etter en bjellesau, så blir det for det første ingne fremgang, og for det andre så kan bjellesauen (Hitler) gjøre som han vil. Det er ingen som sier imot likevel.

Jada jeg vet at å bruke 2.verdenskrig og Hitler i eksempelet blir litt rart, men det er for å illustrere viktigheten av å ha  en uavhening supporterklubb som kan "passe på".

Og det preket ditt om at du fulgte klubben i x-antall år i 2.divisjon, beviser overhodet ingenting om at du er fotballfaglig dyktig, eller at du har noen bedre greie på organisasjonskultur, supporterkultur o.l enn noen andre her inne. i 2.div så var det ikke mange som var tilstede på kampene, men av de som sier de var der hver gang, så må jo klubben ha hatt et snitt på et par tusen på hver kamp. SÅ her er det mange som skryter på seg litt for mye...

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 11 okt 07, 00:52
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Hvor mange har du med deg? Nok til å fylle 70 busser til bortekamp? Er det du som har fasiten på hva tribunekultur er? Det finnes en egen tribunekultur i Fredrikstad. Den er tuftet på en lang historie. Kultur er nemlig alltid tuftet på historien. Den tribunekulturen du forfekter har ingen bakgrunn her i byen. Den er heller ikke ønsket av det store flertallet på stadion. Så når det kommer til stykket så er det vel bare for deres egen skyld at dere gjør dette. Tøffe smågutter med dårlig selvbilde som søker identitet  gjennom gjengmentalitet. Desverre en fotballens baksider i mange land, men heldigvis ikke særlig utbredt i Norge. Takker meg til "Tantehaugen".

Om noen år drikker du kaffe du også.

Støttes 100%!

FFK har i mange år hatt en kultur hvor det å være supporter inkluderer alle! Liten og stor! Gammel og ung! Alle er velkommne! FFK er allemanseie og det å være FFK supporter er en rett alle som bor i byen og elsker FFK har, Dett er en kultur Plankehaugen har praktisert frem til nå og som har gjort at FFK publikummet respekteres i hele fotball Norge.

La oss nå ikke håpe at en gjeng bråkete smågutter med dårlig selvbilde og markeringsbehov klarer å endre dette! Jeg tror ikke det for FFK er for verdifult for hele byen til at det skal skje.

Takk for alt Ulf Berg! Du har gjort en jobb det står respekt av!

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 11 okt 07, 01:04
Opprinnelig postet av Kent
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Hvor mange har du med deg? Nok til å fylle 70 busser til bortekamp? Er det du som har fasiten på hva tribunekultur er? Det finnes en egen tribunekultur i Fredrikstad. Den er tuftet på en lang historie. Kultur er nemlig alltid tuftet på historien. Den tribunekulturen du forfekter har ingen bakgrunn her i byen. Den er heller ikke ønsket av det store flertallet på stadion. Så når det kommer til stykket så er det vel bare for deres egen skyld at dere gjør dette. Tøffe smågutter med dårlig selvbilde som søker identitet  gjennom gjengmentalitet. Desverre en fotballens baksider i mange land, men heldigvis ikke særlig utbredt i Norge. Takker meg til "Tantehaugen".

Om noen år drikker du kaffe du også.

Støttes 100%!

FFK har i mange år hatt en kultur hvor det å være supporter inkluderer alle! Liten og stor! Gammel og ung! Alle er velkommne! FFK er allemanseie og det å være FFK supporter er en rett alle som bor i byen og elsker FFK har, Dett er en kultur Plankehaugen har praktisert frem til nå og som har gjort at FFK publikummet respekteres i hele fotball Norge.

La oss nå ikke håpe at en gjeng bråkete smågutter med dårlig selvbilde og markeringsbehov klarer å endre dette! Jeg tror ikke det for FFK er for verdifult for hele byen til at det skal skje.

Takk for alt Ulf Berg! Du har gjort en jobb det står respekt av!

 

Alle har rett til og være tilskuer av et lag. Men hvis du ikke synger i en supporterklubb bør du heller ikke ha rettigheten til og stå sammen med supporterklubben! Så Enkelt bør det være.

---------------------------

Brigade Rød Hvit!!

Ja til bluss på norske fotballstadioner!


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 11 okt 07, 01:15
Opprinnelig postet av Kent

Støttes 100%!

FFK har i mange år hatt en kultur hvor det å være supporter inkluderer alle! Liten og stor! Gammel og ung! Alle er velkommne! FFK er allemanseie og det å være FFK supporter er en rett alle som bor i byen og elsker FFK har, Dett er en kultur Plankehaugen har praktisert frem til nå og som har gjort at FFK publikummet respekteres i hele fotball Norge.



Feil 1, Plankehaugen praktiserer ikke dette, da hadde man godtatt BRH også. Feil 2, PH nyter overhodet ikke respekt over hele fotball-Norge, de nyter jo ikke respekt i sin egen by engang.

Opprinnelig postet av Kent
La oss nå ikke håpe at en gjeng bråkete smågutter med dårlig selvbilde og markeringsbehov klarer å endre dette! Jeg tror ikke det for FFK er for verdifult for hele byen til at det skal skje.

Takk for alt Ulf Berg! Du har gjort en jobb det står respekt av!

La oss håpe at ikke en gjeng drita klovner på travhester klarer å hindre utviklingen av tribunekultur i Fredrikstad. Jeg tror ikke det, for FFK er for verdifullt for hele byen til at det skal skje.

Ellers så vil jeg takke Ulf Berg for en god jobb med tanke på organisering av PH, bortsett fra det tribunemessige.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 11 okt 07, 08:48


Si det til supporterne av Red Bull Salzburg. De hadde akkurat samme naive holdningen til sitt styre, vet du hva som skjedde? Det allerede nevnte styret til klubben som da het Austria Salzburg solgte klubbnavn og klubbemblem til Red Bull for å tjene noen ekstra millioner. 70 års historie rett i dass. Vil du risikere at Fredrikstad FK om 20 år vil hete McDonalds FK?
[/quote]

Og jeg kan gi deg eksempler på hundrevis av klubber som styres på vanlig måte og som ikke har prostituert seg som Austria. Her snakkes i det ene øyeblikket om for sterke bindinger mellom Plankehaugens styre og FFK , det som dere ønsker istedet er å ha et styre som skal være så svakt at en supporterklubb kan diktere det.. Tankekors !


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 11 okt 07, 10:01

Opprinnelig postet av jambo

Nå må du jaggu bremse litt her tribunesliter...
70 % av alle supporterklubbene i TL er uanhengige, av den enkle grunn at de skal være grassrotas voktere. Du lirer jo av deg glose etter glose om hvor forbanna tette alle andre er, og så skinner det så til de grader igjennom at du ikke har snøring på hva du snakker om. Det må da være grenser. Tror du 2.verdenskrig hadde oppstått viss det ikke var for at hele Tyskland trodde at en person hadde helt rett i alt han snakket om, og ikke gjorde noe for å stoppe han? For å skape fremgang så trengs det motsetninger som kan "krangle", og tvinge frem kreativiteten. Dersom alle skal tusle avgårde etter en bjellesau, så blir det for det første ingne fremgang, og for det andre så kan bjellesauen (Hitler) gjøre som han vil. Det er ingen som sier imot likevel.

Jada jeg vet at å bruke 2.verdenskrig og Hitler i eksempelet blir litt rart, men det er for å illustrere viktigheten av å ha  en uavhening supporterklubb som kan "passe på".

Og det preket ditt om at du fulgte klubben i x-antall år i 2.divisjon, beviser overhodet ingenting om at du er fotballfaglig dyktig, eller at du har noen bedre greie på organisasjonskultur, supporterkultur o.l enn noen andre her inne. i 2.div så var det ikke mange som var tilstede på kampene, men av de som sier de var der hver gang, så må jo klubben ha hatt et snitt på et par tusen på hver kamp. SÅ her er det mange som skryter på seg litt for mye...

1) Jeg sier ikke at alle er forbanna "tette, jeg sier at det er en person virker mindre begavet, les før du svarer!

2) Sunt med ulike meninger, men ikke kverulanter uten peiling. Synes du RBK med N.A.Eggen som "bjellesau" hadde liten fremgang ? At folk er uenige er greit, men når beslutningen er tatt så respekterer man den. Da får man resultater.

3) At en supporterorganisasjon er uavhengig fra klubben er en like stor selvfølge som at FFK er uavhengig av supporterorganisasjonen. Men det er vel her dere misforstår rollen som supporter, dere tror at dere eier klubben bare for at dere har bidratt med tribuestøtte i noen få år.

4) Det må ikke være bindinger mellom klubb/supporterorganisasjon, det er innlysende. Men at man samarbeider er jo innlysende positivt, det må dere vel forstå? Hva ville du gjort ellers?

5) Og så ender vi egentlig opp i denne saken med at dere er misfornøyde med en avgjørelse om utestengelse av noen som ikke holdt seg til reglene, og av den grunn er alt bare ræva i styrene til FFK og PH.

6) Jeg synes at dere som bare sutrer og klager om styre og stell hele tiden nå må komme dere videre. Dere er nå blitt en så negativ faktor at deres gode tanker om god stemning og sterk medvind for laget istedet virker mot sin hensikt. Legg utestengelsessaken død,  det er den det handler om hele tiden. Det er på tide å gå videre! 


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 11 okt 07, 10:42

Jeg synes det er mye besvergelser i diskusjonen og lite fakta. Den nye besvergelsen er uavhengig. Hva betyr det? Etter mitt skjønn er PH uavhengig av FFK i den forstand at et er en egen organisasjon, med eget styre og vedtekter. De er på ingen måte organisasjonsmessig underlagt FFK. PHs formål er å organisere FFK sine supportere, organisere alt det utenomsporslige rundt FFK. For å få til det må de jo samarbeide tett med klubben de støtter. Blir omtrent som en politisk ungdomsorganisajon. AUF - AP, UH -Høyre osv.

Selvfølgelig vil det bli meningsforskjeller. FFK må tenke på trenere, spillere, penger, sponsorer osv. PH trenger bare (og har makt bare) over alt det morsomme rundt kampene. Vi går på kamp og må ta til takke med det vi får. Er sjeleglad når det går godt og skitforbanna når døm spellær dårlig. Men det er lite vi kan gjøre med det.

På den organisasjonsmessige biten - er det en dårlig ting at det sitter representanter fra PH i FFK sitt styre? I vanlige bedrifter har de ansatte representanter i bedriftsstyret. Kan dette sammenlignes? Bør det ikke sitte noen fra supporterne i FFKstyret? Hvis de er der, skal de ha stemmerett eller bare være observatører?

HVis denne nye besvergelsen ikke handler om det organisatoriske. Da må det handle om meningene PH sitt styre har ytret i saker som har vært oppe i år. De to sakene som har vært de store i år, er tiltalen mot MA og utestengingen av de 4.Er det det som blir kritisert, at FFK og PH har hatt en felles oppfatning av hvordan disse to sakene ble håndtert?

Etter min mening kunne ting vært håndtert bedre. Men mye av dette skyldes "voksesmerter" for en liten organisasjon som plutselig har blitt stor. Oftere medlemsmøter feks. kan være en medisin. Forhåpentligvis lærer alle av dette. Jeg håper årsmøtene kan bringe litt klarhet i hvordan vi skal forholde oss bedre til lignende episoder i framtida.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24