Husk meg
Brukernavn
Passord

Branns trekning i UEFAn cupen

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

BBB-NORWAY

Bedriftsspiller
Ble medlem: 29 mai 06
Innlegg: 18

Lagt til: 10 okt 07, 12:35
Opprinnelig postet av bjorn
Opprinnelig postet av BBB-NORWAY
Er enig med deg helt til du begynner med fattige øst-europere. Sist jeg sjekket så var standarden i Kroatia ikke så langt unna fra den vi har i Norge.


 

Det er litt komiske Ali takter over det du sier der, for det er jo ikke noe annet enn vrøvl.

 

å ta "pappen min er sterkere enn din" diskusjonen orker jeg ikke, i hvertfall ikke på dette fantastiske forumet.

Takk og Farvel, jeg har sagt mitt.

---------------------------

Maksimir te zove


bikaboo

Knøttespiller
Ble medlem: 05 okt 04
Innlegg: 73

Lagt til: 10 okt 07, 13:00
Opprinnelig postet av bjorn
Opprinnelig postet av BBB-NORWAY
Er enig med deg helt til du begynner med fattige øst-europere. Sist jeg sjekket så var standarden i Kroatia ikke så langt unna fra den vi har i Norge.


 

Det er litt komiske Ali takter over det du sier der, for det er jo ikke noe annet enn vrøvl.

Var i Kroatia senest i sommer og det var et kjempeland, med strøkne damer

Standarden var kanskje ikke like høy som i Norge, men det var langt ifra noen dårlig standard på de plassene jeg var.


Fuego

Bedriftsspiller
Ble medlem: 10 okt 07
Innlegg: 1

Lagt til: 10 okt 07, 13:11
Nå skal ikke jeg påstå verken det ene eller det andre, men vi hadde en dagstur til Split i sommer og fattigdom var på ingen måte det som slo meg. Et nydelig sted som virkelig fristet til et lengre besøk ved en senere anledning. Èn dag er selvsagt ikke nok til å kunne si noe som helst, men førsteinntrykket var bra. I motsetning til Athen, Venzia, Barcelona (og selv her i Bergen) var det ikke en eneste tigger eller uteligger å se. Det var relativt høy standard på både boliger og det kommersielle og det var flott å se hvordan gamlebyen ble vedlikeholdt og restaurert og til og med integrert i nyere arkitektur.

Zagreb, eller Kroatia forøvrig vet jeg ingenting om, annet enn det jeg har hørt fra venner og bekjente. De har ikke hatt et eneste vondt ord å si om landet.

Nå sier jo ingenting av dette nødvendigvis noe om supporterne av klubbene i landet, for det er vel ingen tvil om at dette er en relativt beryktet gjeng. Som turist på dagstur kommer du naturligvis ikke innom de mer belastede stedene. Men uavhengig av hvor god levestandard vi har i Norge så kan vi jo rett som det er lese om supporterbråk også her.

PS! Apropos Split, best av alt var kanskje ølprisene. 65 kr for fire halvlitere og et par espressoer lar seg absolutt høre ;)

dalen

Juniorspiller
Ble medlem: 01 jun 07
Innlegg: 89

Lagt til: 10 okt 07, 13:13
Endret: 10 okt 07, 13:14
En kan jo lese denne artikkelen her... ikke bare jeg som "frykter" bråk.

http://fotball.bt.no/uefa/article91899.ece

Utdrag fra artikkelen:
  • I 1994 ble klubben utestengt fra europacupen i ett år etter opptøyer i forbindelse med en kamp mot Auxerre. Flere franske politimenn ble skadet.
  • I 1997 var turen kommet til Zürich. I sentrum av den sveitsiske byen ble både biler og butikker ramponert.
  • I 2000 brøt det ut gatekamper mot italiensk politi i Milano. Rapportene fortalte om mer enn 50 skadede, og like mange ble arrestert.

Kan noen fortelle meg hva fotballen i dette er? Er det fortsatt protester mot et korrupt system? Vold/hærverk kan ikke rettferdiggjøres. Det er ikke meningen å dra alle supporterene til D.Zagreb over en kam, men det er vanskelig differensiere ut de som støtter laget og de som saboterer når det man husker er punktene over.
Når det gjelder mitt politisk ukorrekte uttrykk "fattige Østeuropeere" (satt på spissen) så gjelder det selvsagt ikke alle, men de finnes og noen av dem er mennesker som ikke eier skrupler da de ikke har all verdens å tape - tenker da på evt bøter eller fengselsstraff.

Når det gjelder ultras-folk her inne som vil argumentere mot meg:
Jeg kan godt forstå at noen har et litt annet forhold til fotball enn meg - jeg tenker da på Ultras. Men føler at de supporterene nevnt ovenfor kommer i en annen kategori enn Ultras. Blussing i kontrollerte former - helt greit. Blusse blant publikum for så å kaste blusset (evt. andre ting) ned på banen - sabotasje.

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 10 okt 07, 13:19
Opprinnelig postet av BBB-NORWAY

å ta "pappen min er sterkere enn din" diskusjonen orker jeg ikke, i hvertfall ikke på dette fantastiske forumet.

Takk og Farvel, jeg har sagt mitt.



Jeg bare informerer deg om du tar feil.

Til info så har FN rangert land det er best å bo i og Kroatia kommer rundt 50 plass, sammen med land som Colombia og Cuba.

Hajduk_babe

Knøttespiller

Ble medlem: 14 aug 06
Innlegg: 26

Lagt til: 10 okt 07, 13:30

 MARS PICKU MATERINU!

Helt enig med BBB-NORWAY, takk og farvel.

Dette blir faktisk for dumt..

---------------------------

Hajduk Split!!! ;)


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 10 okt 07, 13:35
Opprinnelig postet av Hajduk_babe

Hva er det du mener er vrøvl? At standarden i Kroatia ikke er bra?

Unnskyld meg, men pleier du å reise dit? Slik at du har sett deg rundt masse? Har du familie der? Tror ikke det nei..

Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor noen skal dra inn evnt. fattigdom.. Hvis Kroatia var et fattig land, skulle det blitt brukt imot en person derfra? Er du liksom en ond/slem/dum/teit person hvis du ikke har råd til flatskjerm og x-box osv.. Det kaller jeg et ganske sykt syn på andre mennesker!!



Du er søt da, det skal du ha...

Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 10 okt 07, 13:40
Opprinnelig postet av dalen
En kan jo lese denne artikkelen her... ikke bare jeg som "frykter" bråk.

http://fotball.bt.no/uefa/article91899.ece

Utdrag fra artikkelen:
  • I 1994 ble klubben utestengt fra europacupen i ett år etter opptøyer i forbindelse med en kamp mot Auxerre. Flere franske politimenn ble skadet.
  • I 1997 var turen kommet til Zürich. I sentrum av den sveitsiske byen ble både biler og butikker ramponert.
  • I 2000 brøt det ut gatekamper mot italiensk politi i Milano. Rapportene fortalte om mer enn 50 skadede, og like mange ble arrestert.

Kan noen fortelle meg hva fotballen i dette er? Er det fortsatt protester mot et korrupt system? Vold/hærverk kan ikke rettferdiggjøres. Det er ikke meningen å dra alle supporterene til D.Zagreb over en kam, men det er vanskelig differensiere ut de som støtter laget og de som saboterer når det man husker er punktene over.
Når det gjelder mitt politisk ukorrekte uttrykk "fattige Østeuropeere" (satt på spissen) så gjelder det selvsagt ikke alle, men de finnes og noen av dem er mennesker som ikke eier skrupler da de ikke har all verdens å tape - tenker da på evt bøter eller fengselsstraff.

Når det gjelder ultras-folk her inne som vil argumentere mot meg:
Jeg kan godt forstå at noen har et litt annet forhold til fotball enn meg - jeg tenker da på Ultras. Men føler at de supporterene nevnt ovenfor kommer i en annen kategori enn Ultras. Blussing i kontrollerte former - helt greit. Blusse blant publikum for så å kaste blusset (evt. andre ting) ned på banen - sabotasje.

 

Synes det er veldig morsomt at dere frykter dinamo supporterne. Blir som da hele fredrikstad frykta Hammarby, komisk.

Jeg har bestillt tur sammen med martin_ til bergen håper det blir bra, tror vi skal prøve og komme oss blant bortesupporterne.

---------------------------

Brigade Rød Hvit!!

Ja til bluss på norske fotballstadioner!


dalen

Juniorspiller
Ble medlem: 01 jun 07
Innlegg: 89

Lagt til: 10 okt 07, 14:18
Opprinnelig postet av Liraren

 Synes det er veldig morsomt at dere frykter dinamo supporterne. Blir som da hele fredrikstad frykta Hammarby, komisk.

Jeg har bestillt tur sammen med martin_ til bergen håper det blir bra, tror vi skal prøve og komme oss blant bortesupporterne.




Tror Bad Blue Boys overgå Bajen eller Ultra Boys Stockholm. Bittelitt i hvertfall


Til Hajduk_babe: du skrev noe som jeg ikke forstod (mars picku materinu) - lyst å oversette?


Vel, "frykte" er vel kanskje et feil ord å bruke. Her er det vel bare snakk om ta forhåndsregler. Og det er du vel enig i? Kan ikke ta lett på supporterene når man har et såpass rykte på seg.

Etter trekningen så kom jeg til å tenke på Zoran + andre her inne. Hyggelig at dere tar turen! Husk at bortefeltet kun tar 850 stykker - klubben har jo sympatisører rundt omkring i Europa, så det kan jo bli fullt!

Fra Brann.no
Om du ikke har partoutkort, men veldig gjerne vil ha med deg kampene mot Hamburger SV og Dinamo Zagreb, så må du notere deg følgende tidspunkt: Mandag 22. oktober kl 12. Da åpner vi for salg av billetter til begge UEFA-cupkampene. Hvor mange billetter som blir lagt ut for salg er foreløpig helt umulig å si siden vi ikke vet hvor mange partoutkortinnehavere som kommer til å benytte seg av forkjøpsretten sin.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 10 okt 07, 14:32

Opprinnelig postet av dalen


Til Hajduk_babe: du skrev noe som jeg ikke forstod (mars picku materinu) - lyst å oversette?


Översättning av mars picku materinu

Pixel
Ordet mars picku materinu finns inte i lexikonet!

Det er nok et stygt ord det der.


dalen

Juniorspiller
Ble medlem: 01 jun 07
Innlegg: 89

Lagt til: 10 okt 07, 18:46
For de som tenkte å dra bortover i forbindelse med kampen så fikk jeg følgende svar da jeg forhørte meg om mulighetene for å stå med bortesupporterene:

Hei!
 
De som ønsker å sitte sammen med bortelaget, må ta kontakt med "sin" klubb, i dette tilfellet Dinamo Zagreb.
Vi selger ikke billetter til bortesupportere!
 
Anders Tøsse

Altså:
Enten ta kontakt med D.Zagreb
Eller prøve å få billett med hjemmepublikum


Hajduk_babe

Knøttespiller

Ble medlem: 14 aug 06
Innlegg: 26

Lagt til: 10 okt 07, 20:58

Jeg vil være med til Bergen!!! Kan være BBB for én dag..  Nemlig Bad Blue Babe !!

Hvordan får vi biletter? Og skal vi eventuelt reise sammen noen??     

Har blå kjole med stolte ruter!!

---------------------------

Hajduk Split!!! ;)


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 10 okt 07, 22:10
Opprinnelig postet av dalen
Opprinnelig postet av Martin_
Opprinnelig postet av dalen
Det jeg frykter med den type supportere er de samme tilstandene de har på sine hjemmekamper

http://www.badblueboys.hr/audio-video/video/dinamo-hajduk_2005.wmv

Det hadde blitt en ganske heftig bot til Brann om disse hadde klart å smugle med seg bengalske lys inn...


Ta deg en bolle.  Hvorfor skulle du frykte det? Det der er mot rivalen Hajduk Split, ikke rart det blir litt bengalkasting?


Har ingen boller, men en banan.. funker like greit. Fordi jeg personlig ikke ønsker at SK Brann skal bøtelegges fordi noen fattige øst-europere leker supportere. Det er en grunn til at tilskuertallene i landet ikke akkurat er høye - det forbindes stor risiko å oppholde seg på slike kamper.
Nå er det ikke slik at D.Zagreb "hater" oss, men ser for meg at de kanskje prøver på noe sprell...
Vi kan jo referere til landskampen mellom Norge og Bosnia

http://www.youtube.com/watch?v=nrcdd5DaX9M

Hvem støtter de? Seg selv? Laget?


Haha, jaja. Trekk inn Norge-Bosnia kampen, det er skikkelig saklig.

---------------------------

Den unge generasjonen...


dalen

Juniorspiller
Ble medlem: 01 jun 07
Innlegg: 89

Lagt til: 11 okt 07, 00:31
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av dalen


Til Hajduk_babe: du skrev noe som jeg ikke forstod (mars picku materinu) - lyst å oversette?


Översättning av mars picku materinu

Pixel
Ordet mars picku materinu finns inte i lexikonet!

Det er nok et stygt ord det der.



Tenkte det kunne være greit å finne ut hva det betyr, så jeg søkte litt selv. Fant en side med masse forskjellige banneord på forskjellige språk:

Jebo ti pas mater! - May a dog fuck your mother!
Crko dabogda stoko seljačka! - May you drop dead,you redneck ox
Popušiš mi kurac! - Suck my dick!
Pičko smrdljiva - You smelly pussy.
Govno jedno - You piece of shit.
Pička - pussy.
Sranje! - shit!
Some! - you stupid ass.
Govedo! - Jerk.


Idiot - idiot
Kreten - idiot
Budala - idiot
Moron - moron
Debil - retard
Kučka - bitch
Marš u pičku materinu - Crawl back into your mother`s womb (a very picturesque translation done ages ago by Justin, and I remembered it, more like into your mother`s cunt)
Jebi se - fuck you

Så jeg kan tolke det som at det ikke var positivt ment!
Ellers kan de som ønsker pugge glosene over...

Kilde: http://www.offspring.com/forums/archive/index.php/t-3158.html

bluemadness

Knøttespiller

Ble medlem: 30 okt 06
Innlegg: 47

Lagt til: 11 okt 07, 17:12
dalen nå må du bare kjøpe bilett til borte tribunen.. 29.11.07 og så er festeni i gang

---------------------------

VOLIM TE MAMA AL ` NE VISE OD DINAMA......


dalen

Juniorspiller
Ble medlem: 01 jun 07
Innlegg: 89

Lagt til: 11 okt 07, 23:27
Opprinnelig postet av bluemadness
dalen nå må du bare kjøpe bilett til borte tribunen.. 29.11.07 og så er festeni i gang


Hehe.. "tør" jeg ?

Vel, som partout-kort innehaver på Brann Stadion, så velger jeg å beholde plassen jeg allerede disponerer
Sitter på BT-feltet felt E (kortsiden ovenfor Bataljonen), ikke så langt i fra bortesupporterene.

Gleder meg til flere UEFA-cup kamper på Stadion....

http://www.brann.no/dokumenter/kart2007_1.pdf

Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 11 okt 07, 23:45
dalen hvorfor har du personlig bilde av piss på boks;)?

---------------------------

Brigade Rød Hvit!!

Ja til bluss på norske fotballstadioner!


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 12 okt 07, 01:30
Endret: 12 okt 07, 01:37

Det er mye pjatt fra enkelte her om fatige folk i Kroatia osv... Tenkte ikke jeg skulle si noe, men synes at en kommentar skader ikke.

Jeg vet ikke om Dalen eller Bjørn har vært i Kroatia, men det virker ikke slik. Jeg blir flau på deres vegne når jeg leser det dere skriver.

Legg på røret!

 

PS: Dere maser om bråk... Det er pinelig å lese det oppgulpet hele tiden.

Det det blir i Bergen, er skikkelig sangstøtte. Kunne tenkt meg å dra dit, men tror det skal bli vanskelig pga jobben. Jeg var i Zagreb i sommer å så på en kamp, og det fristet til gjentakelse. Mange hyggelige folk, selvom lommeboka deres ikke er så stor som dalen og bjørn sin.

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Hajduk_babe

Knøttespiller

Ble medlem: 14 aug 06
Innlegg: 26

Lagt til: 12 okt 07, 08:31

Takk!

Men tviler egentlig på at lommebøkene deres er så feite! Siden de trenger å snakke om andres.. Det vitner bare på stor usikkerhet og sjalusi på et vakkert land! Det blir liksom litt på sånn "penis-forlenger" stadiet.. Stakkars menn..

Glad jeg ikke trenger det!

---------------------------

Hajduk Split!!! ;)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 okt 07, 09:00
Stenges pga off topic og tendenser til drittslenging.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24