Husk meg
Brukernavn
Passord

Kan ikke vi prøve å få til sånn her?

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 11 okt 07, 15:59

Opprinnelig postet av hedvalen
i beavers ler vi med hverandre, ikke av hverandre;) 

Dere gnager med hverandre, ikke på hverandre..?

---------------------------

Fred, frihet og alt gratis !


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 11 okt 07, 16:04

neinei helt feill..... vi gnager på de andre ikke på hverandre

 

syns forøvrig at denne tråden har sklidd ut litt fra tema:P   jeg er vell en av synderne der ,,, sorry

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 12 okt 07, 17:38
Endret: 13 okt 07, 13:33
Opprinnelig postet av stjernengutt

Om noen år bønna, når dere har blitt voksne og fått barn og slikt, kan jeg love deg at dere ikke gidder slikt. Du tror meg helt sikkert ikke, og jeg trodde heller ikke jeg skulle forandre meg da jeg var 16-22 år eller noe......


Har du lest Jens Bjørneboes "Ungdommens råskap" ? Tok meg tiden til å finne hele diktet på google ettersom jeg ikke husker det så godt.

Våre høye idealer
Vil de bare flire av:
Stjele, myrde, brenne, hore,
Voldta, plyndre og bedra!
Kan de fatte og begripe
Hvor de har sin råskap fra!

Meget burde de beundre:
Dresden efterlot vi slik:
Som en tundra med fem hundre
Med fem hundre tusen lik!
Meget burde de beundre:
Vår kultur er høy og rik!

Vi har kjempet for moralen
For et renslig, ånd’lig liv.
Ungdommen er vill og galen.
Syk og rå og destruktiv!
For kulturen, for moralen.
For et renslig, ånd’lig liv!

Kampen gjaldt et renslig klima
For kultur og disiplin
Fra Katyn til Hiroshima,
Dresden, Warszawa, Berlin!
Fra Katyn til Hiroshima,
Dresden, Warszawa, Berlin!

Meget burde de beundre
Som de bare flirer av!
Stjele, myrde, brenne, hore,
Voldta, plyndre og bedra!
Kan de fatte og begripe
Hvor de har sin råskap fra!


Dine latterlig nedlatende holdninger til yngre personer gjør det ganske morsomt å lese diktet igjen. Engasjement har ingenting med alder å gjøre. 40 og 50 åringer kan være mer engasjerte enn de fleste 16-22 åringer. Nå finnes det ikke mange 40 og 50 åringer som er med i ultrasgrupper, men tror nok de blir litt mer engasjerte når de ser engasjementet til disse.

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 12 okt 07, 19:33
Endret: 13 okt 07, 13:34
Opprinnelig postet av Supreme NTM

Siterer Bjørneboe mm

 

Skjønner ikke helt at du kan tolke den som nedlatende holdning til yngre mennesker akkuratt, om du ikke har alle piggene ute, og leter etter anngrep da?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Magic18

Juniorspiller

Ble medlem: 07 apr 03
Innlegg: 118

Lagt til: 13 okt 07, 12:15
Opprinnelig postet av kenneth


Haha, kan garantere deg at du ikke var født da jeg for første gang snek meg over gjerdet på Holmen :-P


Alder er ingen hindring, enig der. Men, når man blir eldre og forhåpentlig har skaffet seg litt mer erfaring så får man også en annen evne til å se ting.


Og tru meg kjære hedvalen, jeg har mer enn nok erfaring hva gjelder supportervirksomhet (noe du kanskje vet?), og jeg håper ingen av mine barn blir som jeg var.


Nå hørtes du fryktelig gammel ut Kenneth, men erfaring fra supportervirksomhet har du Flaks det ikke var så strenge straffer for blussing og annen pyroteknikk for 12-13 år siden, hehehe.

---------------------------

#18™


kenneth

A-lagspiller

Ble medlem: 14 mar 04
Innlegg: 698

Lagt til: 13 okt 07, 13:31
Vel, en liten rakett på Lillehammer kostet ihvertfall meg dyrt. Både i form av en bot og en fæl ripe i rullebladet..

Og ja, man blir desverre ikke yngre

---------------------------

...savner byen, folket, Stjernen og FFK!

(I`ll be back)


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 13 okt 07, 15:36
Endret: 13 okt 07, 15:37
Opprinnelig postet av stjernengutt
Opprinnelig postet av Supreme NTM

Siterer Bjørneboe mm

 

Skjønner ikke helt at du kan tolke den som nedlatende holdning til yngre mennesker akkuratt, om du ikke har alle piggene ute, og leter etter anngrep da?


Jeg har vel aldri tolket diktet som nedlatende mot yngre personer... Det er vel heller motsatt, diktet er ment å ironisere en del av den etablerte eldre garde som sitter på sine høye stol og kritiserer yngre personer for å prøve å endre på noe som er galt og som kan gjøres bedre. Diktet ble skrevet under ungdomsopprøret, og som du selv vet var det mange engasjerte ungdommer som følte at vårt samfunn fungerte feil på den tiden. Det var på langt nær alt som ble gjort som var rett, men hvis du ser på det i ettertid kan man vel si at ting har gått mot det bedre. Jeg følte egentlig at holdningene dine passet ganske bra med ironien i diktet, derfor siterte jeg Jens Bjørneboe.

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 14 okt 07, 11:25
Opprinnelig postet av Supreme NTM
Opprinnelig postet av stjernengutt
Opprinnelig postet av Supreme NTM

Siterer Bjørneboe mm

 

Skjønner ikke helt at du kan tolke den som nedlatende holdning til yngre mennesker akkuratt, om du ikke har alle piggene ute, og leter etter anngrep da?


Jeg har vel aldri tolket diktet som nedlatende mot yngre personer... Det er vel heller motsatt, diktet er ment å ironisere en del av den etablerte eldre garde som sitter på sine høye stol og kritiserer yngre personer for å prøve å endre på noe som er galt og som kan gjøres bedre. Diktet ble skrevet under ungdomsopprøret, og som du selv vet var det mange engasjerte ungdommer som følte at vårt samfunn fungerte feil på den tiden. Det var på langt nær alt som ble gjort som var rett, men hvis du ser på det i ettertid kan man vel si at ting har gått mot det bedre. Jeg følte egentlig at holdningene dine passet ganske bra med ironien i diktet, derfor siterte jeg Jens Bjørneboe.

Til og meg en gammel stokk som meg skjønte at du ikke mente det var diktet som var nedlatende. Jeg lurte på hvordan du kunne tolke mitt innlegg som nedlatende til yngre mennesker?

På slutten ber jeg han ta godt vare på ungdomstiden, det er verdens beste tid, og kommer desverre aldri tilbake. Jeg mener selv jeg ikke er nedlatende til yngre mennesker, men det kan godt være jeg ikke ser bjelken i egne øyne. Sikkert er det hvertfall at enkelte også er nedlatende til eldre person som familiefedre, gamle tanter og kaffedrikkende personer. Heldighvis gjelder ingen av kategoriene meg, så føler meg ikke truffet.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3