Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kampen: FFK - Sandefjord (24. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 07 okt 07, 19:50
Kanskje litt tidlig siden det er 14. dager til, men men. Ser at Sandefjord opplever mannefall til møte med oss. Madsen har fått rødt i dag, mens Martin Jensen har nå 3 gule og Fredrik Thorsen er ute med gule. Alle startet dagens kamp. Madsen er vel kanskje Sandefjords viktigste spiller så det er jo greit å slippe han. Vet ikke hvor godt de er skodd på stopperplass heller.

---------------------------


Stolt Oslo Aristokrat


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 07 okt 07, 20:00
Dessuten er Sandefjord nå definitivt fortapt.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 okt 07, 20:17
Endret: 07 okt 07, 20:18
Nå mangler vi Gerrbrand, Gashi og Fofana selv da, så sånt sett stiller vi rimelig likt med tanke på karantener.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 07 okt 07, 20:18

Ikke for å være for negativ, men dette er vel en kamp "alle" krever FFK skal vinne. Jamfør hjemmekampen mot nybergsund og odd så må det nok 100% skjerpings til for å vinne denne kampen.`

Når dette er sagt krever også jeg seier mot et nedrykkslag. Dette ble kanskje selvmotsigelser


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 07 okt 07, 20:58

Fredrikstad må vinne, ellers blir jeg veeeldig fattig. Vedda 5 lapper med en vålerenga fan at fredrikstad kommer føre enga på tabellen.

Seriøst hvis ikke fredrikstad vinner over sandefjord, da må noen bli spar(N)ka;)

---------------------------

Brigade Rød Hvit!!

Ja til bluss på norske fotballstadioner!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 07 okt 07, 21:02
Virker jo som om gutta nå har tatt vinterferie i trygg forvisning om at plassen nå er så og si sikker ( vi kan vel enda teoretisk havne på kvalikk). Jeg blir egentlig ikke forundret om vi driter oss ut og SF reiser kjerringa for å vise at de fortsatt har litt stolthet.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos PHstyret?

"Corripe Cervisiam" !

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 okt 07, 10:10
her må vi ta 3 poeng. selv om vi tapte over start så har vi litt kontakt  med dem over oss slik at vi kan krype litt opp på tabellen.

---------------------------

http://keiko99.net


Megasupporter`n

Juniorspiller

Ble medlem: 01 aug 07
Innlegg: 152

Lagt til: 08 okt 07, 18:34

Er det noen som vet åssen oddsen ser ut til denne kampen?

Det eneste som er godkjent i mine øyne, er seier, med minst to mål.

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi èn for alle og alle for èn


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 08 okt 07, 18:59

Sier som jeg sa før Startkampen, dette er en kamp vi skal, bør og vinne!

Hørtes Svein Mathisen uttalte at FFK ikke tørte å spille sitt eget spill mot Start, men ble liggandes bakpå og satse på kontringer. Skjer dette mot Sandefjord, blir jeg fly forbanna!

For vi har vist flere ganger i år at vi har et angrepsspill som er meeeget godt! Og mot et lag som Sandefjord bør vi tørre å vise dette.

Ser for meg et slikt lag:

                               Shaaban/Staw

Pål Andrè        Piiroja          Shabani          Sjöberg

Multaharju      Wehrman       Bjørkøy         Kvisvik

               Elyounoussi         Johansson

Tror det er en fordel for FFK det med karantene, selvom det ligger ca. likt mellom lagene der. FFK har en langt bredere stall, og vi har gode erstattere. Bjørkøy tror jeg vil stråle med Kasey Wehrman sammen med seg på midten. Da kan han utfolde seg offensivt i en langt større grad enn hva han kunne med Ramberg. Agim Shabani er en knallgod midtstopper, som kommer til å bli mye bedre enn Gerrbrand(om en del år da) og havne på A-landslaget! Multaharju er så som så, men jeg tror Grönhagen velger å kjøre Tarik på topp. Etter hva jeg har forstått er Fofana utestengt og Tegström er jo skadet.

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


pølse

A-lagspiller

Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 525

Lagt til: 08 okt 07, 19:08
Opprinnelig postet av Lemmy
Hørtes Svein Mathisen uttalte at FFK ikke tørte å spille sitt eget spill mot Start, men ble liggandes bakpå og satse på kontringer. Skjer dette mot Sandefjord, blir jeg fly forbanna!


Du snakker jo om to vidt forskjellige kamper. Start spilte vi mot på bortebane, og de er i en annen situasjon enn Sandefjord. Start trenger alle poengene de kan få, og vil naturligvis angripe fra første spark på ballen. Sandefjord skal vi møte på Fredrikstad Stadion, en bane vi (nesten) alltid spiller strålende angrepsfotball. På stadion er det Fredrikstad som skal dominere.

Har trua på storseier, men håper bare ikke vi undervurderer Sandefjord. Selv om de har rykka ned og har kun æren å spille for, betyr det ikke at det blir en dans på roser.

---------------------------

You just have to accept that some days you`re the pigeon, and some days you`re the statue.
David Brent


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 08 okt 07, 22:44
Opprinnelig postet av Lemmy

Sier som jeg sa før Startkampen, dette er en kamp vi skal, bør og vinne!

Hørtes Svein Mathisen uttalte at FFK ikke tørte å spille sitt eget spill mot Start, men ble liggandes bakpå og satse på kontringer. Skjer dette mot Sandefjord, blir jeg fly forbanna!

For vi har vist flere ganger i år at vi har et angrepsspill som er meeeget godt! Og mot et lag som Sandefjord bør vi tørre å vise dette.

Ser for meg et slikt lag:

                               Shaaban/Staw

Pål Andrè        Piiroja          Shabani          Sjöberg

Multaharju      Wehrman       Bjørkøy         Kvisvik

               Elyounoussi         Johansson

Tror det er en fordel for FFK det med karantene, selvom det ligger ca. likt mellom lagene der. FFK har en langt bredere stall, og vi har gode erstattere. Bjørkøy tror jeg vil stråle med Kasey Wehrman sammen med seg på midten. Da kan han utfolde seg offensivt i en langt større grad enn hva han kunne med Ramberg. Agim Shabani er en knallgod midtstopper, som kommer til å bli mye bedre enn Gerrbrand(om en del år da) og havne på A-landslaget! Multaharju er så som så, men jeg tror Grönhagen velger å kjøre Tarik på topp. Etter hva jeg har forstått er Fofana utestengt og Tegström er jo skadet.

 

Multe for PAC og Koadiou for multe så er jeg enig. Ev Sjøberg i midten og Multe som vback..

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 09 okt 07, 06:38
Endret: 09 okt 07, 06:39

Dette er en helt annen kamp enn kampen mot Start. Start kampen så jeg på som en vanskelig bortekamp mot et lag med kniven på strupen og i fremgang.

Kampen mot Sandefjord ser jeg derimot på som sesongen enkleste. Sandefjord er ligaens dårligste lag, fikk seg en psykisk knekk forrige runde og har ingenting å spille for samt at de har viktige spillere ute og vi møter dem hjemme. 

Selv med Gashi, Gerrbrandt og Fofana ute menere jeg det må en kollaps som bør skape overskrifter til for at vi ikke skal vinne denne kampen komfortabelt!

Med tap eller uavgjort her kan i allefall Grønhagen se langt etter noen hyllest fra min side etter sesongen, denne kampen skal bare vinnes, alt annet vil være en skandale!

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 09 okt 07, 09:13
Endret: 09 okt 07, 09:14

Ingen tvil om at FFK har en bra stall og en bra trener. Det har vært en god sesong så langt. Vi brukte 22 kamper på å ta like mange poeng som vi tok på 26 kamper i fjor. Hvis det nå bare ikke stopper her så har sesongen vært fremgang. Samtidig vil alt annet enn øvre halvdel være en skuffelse, ingen tvil om det.

Men nå er det en fare for at spillerne begynner å bli fornøyd. Vi rykker ikke ned, vi klarer neppe noe fjerdeplass. Det er lite igjen å spille for denne sesongen. Det er nå kanskje mer enn noen gang at Grønhagen må vise hva han kan gjøre med laget; nemlig få de til å VILLE vinne de siste kampene. Klarer han det nå er det ganske enkelt kjempesterkt (vi vet hvordan FFK pleier å bli når de ikke har press på seg...). Klarer han det ikke så har han adskillig å jobbe med før neste sesong. Da spørs det om det holder å signere Stefanutto, selv om det sikkert hjelper.

 

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 09 okt 07, 12:57

Synes ikke FFK har hatt noen god sesong og det vil ikke være kjempesterkt om vi klarer å slå de 3 dårligste lagene i eliteserien, hvor to av dem sannsynligvis er klare for 1. divisjon når vi møter dem.

FFK har hatt en middels sesong! Litt fremgang i serien, skandale i cupen og en ræva og en middels kamp i UEFA cupen!

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 okt 07, 13:09
tror vi skal lage en tråd dette kent for jeg er så uenig med deg

---------------------------

http://keiko99.net


Megasupporter`n

Juniorspiller

Ble medlem: 01 aug 07
Innlegg: 152

Lagt til: 09 okt 07, 13:54

                      Rami

PAC   Sjöberg   Raio   Multe

Serge   Jonna   Kasey  Ray

              Tarik     Gardar  

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi èn for alle og alle for èn


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 09 okt 07, 14:11
                Staw

PAC Sjøberg Raio Agim

Multa Bjørkøy Kaesy Ray
        
          Gardar Hoås

God løpskapasitet pluss to sterke spisser som kan krige ut det gode midtforsvaret til SF. Bedre at Ray har to pålær og sikte på enn en liten veps.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 09 okt 07, 14:24

Opprinnelig postet av pølse
Opprinnelig postet av Lemmy
Hørtes Svein Mathisen uttalte at FFK ikke tørte å spille sitt eget spill mot Start, men ble liggandes bakpå og satse på kontringer. Skjer dette mot Sandefjord, blir jeg fly forbanna!


Du snakker jo om to vidt forskjellige kamper. Start spilte vi mot på bortebane, og de er i en annen situasjon enn Sandefjord. Start trenger alle poengene de kan få, og vil naturligvis angripe fra første spark på ballen. Sandefjord skal vi møte på Fredrikstad Stadion, en bane vi (nesten) alltid spiller strålende angrepsfotball. På stadion er det Fredrikstad som skal dominere.

Har trua på storseier, men håper bare ikke vi undervurderer Sandefjord. Selv om de har rykka ned og har kun æren å spille for, betyr det ikke at det blir en dans på roser.

Selvfølgelig er det to vidt forskjellige kamper, men de har en ting til felles: Vi møter dårlige lag som vi skal slå!

Selvfølgelig er det to forskjellige lag med to forskjellige situasjoner, spillestiler osv. Men jeg tror ikke Sandefjord har gitt opp. Selvfølgelig har de gitt opp, for det er ingen mulighet for at de holder seg i Tippeligaen. Men hadde jeg vært Sandefjordspiller, hadde jeg villet vise fansen at jeg kunne spille fotball!

Med en trener som Tor Thodesen(en veldig bra trener, forresten!) vil nok de siste kampene handle om ære. Jeg tror det kan bli en vanskelig kamp hvis vi legger oss bakpå. Angriper vi derimot, vinner vi kampen. Det er jeg sikker på!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 09 okt 07, 14:36
Opprinnelig postet av Kent

Dette er en helt annen kamp enn kampen mot Start. Start kampen så jeg på som en vanskelig bortekamp mot et lag med kniven på strupen og i fremgang.

Kampen mot Sandefjord ser jeg derimot på som sesongen enkleste. Sandefjord er ligaens dårligste lag, fikk seg en psykisk knekk forrige runde og har ingenting å spille for samt at de har viktige spillere ute og vi møter dem hjemme. 

Selv med Gashi, Gerrbrandt og Fofana ute menere jeg det må en kollaps som bør skape overskrifter til for at vi ikke skal vinne denne kampen komfortabelt!

Med tap eller uavgjort her kan i allefall Grønhagen se langt etter noen hyllest fra min side etter sesongen, denne kampen skal bare vinnes, alt annet vil være en skandale!

 

veldig enig med deg. med årets stall bør vi plasseringsmessig klatre noen plasser for at undertegnede skal bli fornøyd. føler det er framgang på utebane selv om vi kun har en seier i år også, vi blir ikke lenger slaktet av 2/3 av laga som tidligere. vi spiller oftere jevne kamper ute nå, og det er svært gledelig. ingen tvil om at gashi og kasey har betydd mye her, rimelig sjokkerende at en såpass svak spiller som ramberg fikk spille fast så lenge....

 

mot sandefjord skal vi vinne, og det stort. de har syv strake tap, suspensjoner(mindre tropp, så vanskeligere for de å finne fullgode erstattere), samt er de psykisk langt nede, noe de synes å ha vært leeeeenge før sist runde da nedrykket ble et faktum....nei, her bør FFK servere champagne fotball, såpass må vi kunne forvente ut av denne kampen. tror også vi tar godset, mens vi kanskje kniper 1poeng i skien, FFK vinner aldri der.....

---------------------------

Stolt av gutta tross uefa exit!!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 09 okt 07, 18:20

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
                Staw

PAC Sjøberg Raio Agim

Multa Bjørkøy Kaesy Ray
        
          Gardar Hoås

God løpskapasitet pluss to sterke spisser som kan krige ut det gode midtforsvaret til SF. Bedre at Ray har to pålær og sikte på enn en liten veps.

Får ikke helt ordene "krige" og "Hoås" til å matche... Har Hoås forandret seg i det siste?

Vil heller ha Tarik med Gardar og Sjøberg som venstre back. Agim som stopper



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3