Husk meg
Brukernavn
Passord

Ny supporterklubb er stiftet, Aristokratene!

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 10 7

Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 27 sep 07, 15:08
Opprinnelig postet av Frode
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Som jeg har sagt et annet sted her. Et sted må en ny supporterklubb starte, om det er 5-10-50-100 stk. Vi som starta Plankehaugen senior i 2002, hvor mange tror du vi var, nemlig 10 stk. Og jeg var en av dem. Så det skremmebildet du kommer med der, gir jeg ren F i du.



Er ikke noe skremmebilde, unskyld hvis du ble litt redd!

Poenget er at PH ikke vil savne 10-20-100 stk ut av 1800 :-) Så gjør hva dere vil og lykke til med å få en gjeng som er 100% enige av disse gutta som har debattert utrolig saklig de siste ukene. Er det denne gjengen som skal danne grunnlaget for organisasjonen så gleder jeg meg til stor humor i årene fremover :-)

PS! Denne tråden burde vel flyttes til "Åpent forum". Har ikke noe med Fredrikstad Fotballklubb å gjøre, ihvertfall ikke ennå.



si at 50 - 60 - 70 folk kommer seg til det nye feltet ,,, tror nok at man vil merke forskjell --- + at folk garantert vil komme etterhvert utover i sesongen ,, og det er noen ganger jeg lurer på hvor voksen du egentlig er i tankegangen Frode

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 27 sep 07, 15:10

Dette kan bli et bra tiltak. Men et spørsmål; vil dette da bli en ultrasgruppering? For jeg kommer ikke til å ville stå sammen med folk i "sosseklær". Ikke fordi jeg har noe i mot dem, men fordi jeg ikke vil bli assosiert med dem. Jeg er sterkt i mo merkeklær, og skjønner ikke at folk vil feks. betale mange penger for eb boksershorts med "Bjørn Borg" på. Men dette har jo ikke noe med saken å gjøre..

Det jeg vil, er å stå på et sangfelt med ålreite mennesker som synger og lager liv for guttane. Jeg syns de som er primus motorer til dette forslaget, bør ta det litt med ro. Mener å ha hørt noe sånn som at det blir sangfelt på PH neste år, og da vil nok dette være en bedre løsning. For uansett om dette er et bra forslag eller ikke, så vil det bli negativ oppmerksomhet rundt grupperingen og klubben. Da vil vi få et uromoment i klubben-igjen.

Så som sagt: Er dette en gruppe jeg får lov til å stå i FFKdrakta mi og synge uten at det er noen som helst måte bråk, blir jeg med. Jeg har i tillegg svært få muligheter til å dra på fotballkamper, og jeg håper da også at dette er greit.

Syns det burde vært litt mer kjøtt på beina, før denne nyheten ble lagt ut her. Savner info! Så gi oss litt mer info, værsåsnill!

Hva med Kvisthaugen som navn? Eller et navn som viser at vi vil synge.

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 sep 07, 15:12
Endret: 27 sep 07, 15:15

Opprinnelig postet av Frode
Så gjør hva dere vil og lykke til med å få en gjeng som er 100% enige av disse gutta som har debattert utrolig saklig de siste ukene.

Jeg må bare presisere at jeg er avventende til en ny supporterklubb, men at det skal være så vanskelig å få på plass en slik en tror jeg ikke noe på. Og som til og med greier å synge ut Plankehaugen.

 


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 27 sep 07, 17:18
Opprinnelig postet av Lemmy

Jeg er sterkt i mo merkeklær, og skjønner ikke at folk vil feks. betale mange penger for eb boksershorts med "Bjørn Borg" på. Men dette har jo ikke noe med saken å gjøre..

Hva med Kvisthaugen som navn? Eller et navn som viser at vi vil synge.


Hva med The Traveling  Burberrys?  Det gir både assosiasjoner til sang og merkeklær. 

Samme hva du har på deg Lemmy, bare det er dyrt nok og man kan se hva det er.  Er det gore-tex i tillegg så slipper du gratis inn.   Sist på Ullevål hadde jeg olabukse, en tskjorte, jakke fra Zara, en hettegenser fra Jack & Jones og ullvangsiokker.  Det gikk helt fint, selv om kampen ikke var noe spess.  Idag er det blitt slik at du kan spasere rundt på en golfbane og være mer shabby kledd enn du kan i enkelte supportergrupperinger i Norge.  Fotballen er på helt ville veier.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 27 sep 07, 17:23
For de som har lest gjennom tråden settes det ingen spesielle krav til klesstil/uniformering i denne nye gruppen så vidt jeg har fått med meg.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos qustodes?

NEI TIL HETS AV BRH!

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 27 sep 07, 17:35

Vi har Plankehaugen,  som ikke er tøff nok. Med en salig blanding av julenisser, barn og gamle tanter. Vi har BRH som står for søreuropeisk "youtube kultur". Hoppe å synge "tjolahei skjolahopp" i 90+ min. Men hva står egentlig den nye supporterklubben for? Er det noe plan? Selv ønsker jeg meg en supporterklubb som utelukkende synger Nordiske sanger. Aller helst sanger som som er komponert av Fredrikstadfolk. F.eks " Dritevisa" av Blakken. CCCowboys har endel bra melodilinjer som kan brukes. Og selvfølgelig sanger som "Sommern er herlig i Fredrikstad". Sanger som vi føler tilhørighet til. Som kan synges med stolthet!

Jeg synger med på alle sanger nå også. Men føler  ALLEZ og TJOLLAHOPP som kunstig og lattelig. LSK var først ute med "Allezallez". Klanen og Godsetunionen sverger til England. Og de gjør det bra! Så la oss skape den nordiske Fredrikstadsupporterkulturen gutter.

Navnet på supporterklubben kan f.eks være: Det glade hjørnet

---------------------------

VærsteUltras


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 27 sep 07, 17:35
... og hvis man er medlem av PH samtidig får man billige reisebilletter ... :)

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 27 sep 07, 18:13
Endret: 27 sep 07, 18:14

Opprinnelig postet av Møklegård

Navnet på supporterklubben kan f.eks være: Det glade hjørnet

Nå fikke jeg lyst på bakevarer

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av Frode
Så gjør hva dere vil og lykke til med å få en gjeng som er 100% enige av disse gutta som har debattert utrolig saklig de siste ukene.

Jeg må bare presisere at jeg er avventende til en ny supporterklubb, men at det skal være så vanskelig å få på plass en slik en tror jeg ikke noe på. Og som til og med greier å synge ut Plankehaugen.

 

 

Synge ut PH? Er det ikke bedre om man prøver å få til noen syng = svar sanger da? Utfylle hverandre?

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 27 sep 07, 18:32
Opprinnelig postet av KeJ
Synge ut PH? Er det ikke bedre om man prøver å få til noen syng = svar sanger da? Utfylle hverandre?


Har sett dette med mange supportergrupperinger hos PSG i Paris.  De virket mer opptatt av hverandre enn kampen.  Trommer, bannere etc var rettet mot de andre gruppene.  Helt latterlig.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 27 sep 07, 18:39
Opprinnelig postet av DeKjök
Opprinnelig postet av KeJ
Synge ut PH? Er det ikke bedre om man prøver å få til noen syng = svar sanger da? Utfylle hverandre?


Har sett dette med mange supportergrupperinger hos PSG i Paris.  De virket mer opptatt av hverandre enn kampen.  Trommer, bannere etc var rettet mot de andre gruppene.  Helt latterlig.


også kommer folk med sin negative side igjen , går det ikke ann å ha litt positiv holdning ??  herregud bare fordi vi vil ha et felt der man faktisk synger !!  tror nok ikke at man blir "bænna" fra feltet selv om man har på seg drakt bare man synger ..

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 27 sep 07, 19:05
Endret: 27 sep 07, 19:36
Opprinnelig postet av DeKjök
Opprinnelig postet av KeJ
Synge ut PH? Er det ikke bedre om man prøver å få til noen syng = svar sanger da? Utfylle hverandre?


Har sett dette med mange supportergrupperinger hos PSG i Paris. De virket mer opptatt av hverandre enn kampen. Trommer, bannere etc var rettet mot de andre gruppene. Helt latterlig.

Ikke snakk om noe du ikke har peiling på ... PSG har mange supportergrupper ja (altfor mange er det mange som mener), og et par av de
har vært i rivaleri med andre supportergrupper, men hvis du en gang hadde vært i nærheten av Parc de Princes så hadde du fått sett og hørt hva ordentlig stemning er. Eksempelvis britiske klubber når ikke PSG til knæra en gang... Du hadde ikke hørt noen av sangene i PH selv om vi så var 10 000 på feltet hvis Allez Paris hadde runga på Parc de Princes. Det har skjedd at et par av supp klubbene har hatt bannere retta mot hverandre ja, men hvor ofte? Et par kamper i året. I resten har de 150 bannere mellom hvert av disse bannerene Forresten er et brilliant eksempel på hvordan to supporterklubber som kompletterer hverandre perfekt er Magic Fans og Green Angels `92 i St Etienne (i Frankrike for dem som ikke vet det). For å vise hvordan det fungerer:
Video

For å forklare hva man ser, dette er Magic Fans tribuna, og dette er Green Angels 92` tribuna (Kop Sud). (bildene er tatt fra forrige seriekamp på hjemmebane med bilder).

Red.: For det ikke til å fungere med linkene... Bare klipper inn linkene
link 1: http://www.youtube.com/watch?v=_HCNMjtHU3w
link 2: http://furaniaphotos.free.fr/img/caen08/b.JPG
link 3: http://furaniaphotos.free.fr/img/caen08/f.JPG

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 27 sep 07, 20:26
Opprinnelig postet av Møklegård

Vi har Plankehaugen,  som ikke er tøff nok. Med en salig blanding av julenisser, barn og gamle tanter. Vi har BRH som står for søreuropeisk "youtube kultur". Hoppe å synge "tjolahei skjolahopp" i 90+ min. Men hva står egentlig den nye supporterklubben for? Er det noe plan? Selv ønsker jeg meg en supporterklubb som utelukkende synger Nordiske sanger. Aller helst sanger som som er komponert av Fredrikstadfolk. F.eks " Dritevisa" av Blakken. CCCowboys har endel bra melodilinjer som kan brukes. Og selvfølgelig sanger som "Sommern er herlig i Fredrikstad". Sanger som vi føler tilhørighet til. Som kan synges med stolthet!

Jeg synger med på alle sanger nå også. Men føler  ALLEZ og TJOLLAHOPP som kunstig og lattelig. LSK var først ute med "Allezallez". Klanen og Godsetunionen sverger til England. Og de gjør det bra! Så la oss skape den nordiske Fredrikstadsupporterkulturen gutter.

Navnet på supporterklubben kan f.eks være: Det glade hjørnet

Håper du er ironisk

---------------------------

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho





djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 27 sep 07, 18:44
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Og som til og med greier å synge ut Plankehaugen.

 

Er det det store målet Rune?

 

Det aller beste hadde vært om de som engasjerer seg voldsomt på disse sidene, enkelte med saklige innlegg, andre med innlegg de neppe ville stått for i en øye til øye diskusjon, møtte opp på generalforsamlingen og sa sin mening.

Still dere åpne for en debatt i samarbeid med PH. Dersom misnøyen mot det sittende styret er stor så er det ikke verre en å komme med forslag til nye medlemmer til styret. Vi har en lovlig valgt valgkomite som tar imot forslag med glede.

Rart å høre på enkelte som snakker kun negativt om PH, da PH favner over 4000 medlemmer er det naturlig med meningsforskjeller, og det bør det være rom for. En endring av styrets sammensetning, slik at styret favner et bredere spekter av supporterne er kanskje på sin plass, og er fullt mulig å få til gjennom en demokratisk prosess.

Dypere og langt tøffere konflikter har latt seg løse i samarbeid, gjennom meningsutvekslinger og tøffe forhandlinger. Alle er nå mer, eller mindre opptatt av å sverte og prate nedsettende om motparter og det fører ikke supporterne noen vei, og støtter iallefall ikke klubben, og det er vel først og fremst det vi er der for å gjøre?

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 27 sep 07, 18:50
Opprinnelig postet av Brukernavn

Hvis dere får et eget felt, tror jeg det vil komme på samme kort-side som PH sitt...kan ikke tenke meg at de ribber et sitte-felt, på lang-siden, for stoler lissom.

Blir vanskelig siden PH vokser så veldig å....

Hva med Aristokrabatene eller Aristorabiatene ? he..he.. ikke ta det ille opp, ..bare kødda.



Det blir ingen ståplassfelt neste år uansett, så bør være "ett fett"..


Navnet kan jo være "Rød/hvit elite"  (elite som i engelsk eliiiiit)

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 27 sep 07, 20:33
Eksempelvis britiske klubber når ikke PSG til knæra en gang...

For noe rør, tull, fanteri og historieløst forbannet dikt!

---------------------------

math


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 27 sep 07, 22:04
Opprinnelig postet av math
Eksempelvis britiske klubber når ikke PSG til knæra en gang...

For noe rør, tull, fanteri og historieløst forbannet dikt!


Ehhh, vennligst utdyp

---------------------------

Hiv styret!!!!


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 27 sep 07, 22:14
må si meg litt enig med math, du overdirver nok en `smule` med kne uttalelsen din..

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 27 sep 07, 22:18
Brittiske klubber har vel ikke akkurat verdens beste tribuneliv eller mener du de har det?

---------------------------

Hiv styret!!!!


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 27 sep 07, 22:29
Celtic og Pool har i hvert fall ingen grunn til å skamme seg.. Kan ta av på old trafford og men mancsa er nok best på bortebane.

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 27 sep 07, 22:33
Det er konservativt i England, bra lydnivå, men det spørs jo hva man selv mener er "bra tribuneliv".


Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 10 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3