Husk meg
Brukernavn
Passord

Ny supporterklubb er stiftet, Aristokratene!

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 10 6

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 27 sep 07, 11:19
Opprinnelig postet av Shadar

Si meg; hvis alle de syngende fra PH bryter ut og stifter en egen supporterklubb, hvordan blir det da på stadion under kamp? Kan bli et spesielt å omtrent ikke høre noe fra PH under hele kampen. Og dette skjer fordi da har oversett de problemstillingene som har kommet opp underveis og ikke kommet med en løsning på problemet i tide. Det er flott at PH innfører et eget felt med sangkontrakt fra og med neste sesong, men kanskje det var i seneste laget?

 

For å svare enkelt på spørsmålet: Det vil bli en fin stemning på stadion all den tid de syngende vil synge og de som vil drikke kaffe og spise vaffel med pølse kan gjøre det...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 27 sep 07, 11:32
Så denne nye grupperingen skal bestå av hvem ? De 3 stk fra BRH som var på Ullevål på mandag + 10 andre som har vist interesse her inne ? De 4 utestengte er garantert utestengt fra den de eventuellt nye tildelte supporterplassene da det er ffk som har utestengt de i 1,5 år fra stadion. Mulig Zoran får stå der, men det bør dere ta opp med klubben.

Blir sikkert slagkraftig gjeng på ca. 20 personer dette....

Skjønner ikke helt forskjellen fra idag: BRH (4-10 pers) + PH 1800 pers....
Å separere ut 10 pers vil ikke merkes på lydnivået til PH :-)

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 27 sep 07, 11:34
Opprinnelig postet av FFK Forever
I dag ble en ny supporterklubb stiftet. Supporterklubben heter Aristokratene. Hovedmålet til Aristokratene er å få et eget felt på stadion med de samme betingelsene som Plankehaugen i dag får av FFK. Aristokratene er kun for syngende og folk som vil delta aktivt til tribunelivet på stadion.Aristokratene er for alle alternative grupperinger. Som vår egen ultras gruppe: Aristo Boys,Brigade Rødhvit,++

Aristokratene er en uavhengig supporterklubb, og forhåpentligvis til neste år så kan vi ha vårt eget felt på stadion.

Skriv deg opp hvis du vil være med!



Et godt råd fra en gammal organisasjonspamp: Annonser at man møtes en time før kampen mot Rosenborg: Gi litt informasjon om den forestående prosessen på "møtet", få alle interessenter til å skrive seg på liste med epost osv (det er altfor tidlig å begynne å få medlemmer), så har man noe å gå til klubben med. Noe av det første en må gjøre overfor ledelsen i klubben er å liste opp så mange som mulige interessenter. Jo flere jo bedre.

Deretter må man begynne arbeidet med statutter, og disse blir helt avgjørende for om man blir tatt seriøst eller ikke, siden supporterklubbens intensjon og idé jo beskrives i statuttene. Det er også et meget stort poeng å lage et sett med statutter som er forskjellige fra PHs statutter, siden dette tross alt dreier seg om meningsforskjeller, og et alternativ til PH.

Ellers vil jeg absolutt sette meg på lista over interessenter.

Til slutt vil jeg si at man må legge vekt på raskt arbeide nå, for hvis man skal ha sjans til å få en tibuneseksjon til neste år må dette være klart i god tid før serieavslutning.

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 27 sep 07, 11:42

Kjempebra tiltak dette. Får håpe att FFK ser seg tjent med å ha to supporterklubber på både kort og lang sikt. Å bare dele opp PH i to er ikke nok synes jeg. Så, stå på gutta!

Vil gjerne bli med.


Jon Syversen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 135

Lagt til: 27 sep 07, 11:45
Endret: 27 sep 07, 11:50
Støtter dette tiltaket 100%, desverre. Det gjør vondt i hjertet mitt, men akkurat nå greier jeg ikke å se PH som et troverdig alternativ for oss FFK-supportere. PH var en uavhengig, uoffisiell gruppe, noe vi var veldig bestemte på da vi startet opp. Men et svakt PH-styre har havnet i lomma på klubben, og allt som kan ligne integritet er borte. Jeg melder meg gjerne inn i en ny supporterforening som har samme grunnsyn som det PH engang hadde. Men navnet Aristokratene (eller hva det var for noe), kommer ikke til å bli tatt godt imot av klubben, så mye vet jeg.

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 27 sep 07, 11:49
Navnet spiller jo egentlig mindre rolle. Selv tror jeg på ikkevold, så et navn som ikke gir assosiasjoner til noen voldskultur ellernoe i den duren hadde jo vært å foretrekke.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 27 sep 07, 11:52

Har spurt om dette tidligere i denne tråden uten å få svar, men prøver igjen.

Hvorfor er det så viktig med en supporterklubb som er uavhengig av FFK?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 27 sep 07, 12:04
F.eks ved eksklusjoner. Ulf Berg stiller opp på FFK-TV og begrunner eksklusjonene ... Hvorfor der? Å høre på PH og MA i den saken var som å høre ekko av hverandre.

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 sep 07, 12:08

Opprinnelig postet av Frode
Så denne nye grupperingen skal bestå av hvem ? De 3 stk fra BRH som var på Ullevål på mandag + 10 andre som har vist interesse her inne ? De 4 utestengte er garantert utestengt fra den de eventuellt nye tildelte supporterplassene da det er ffk som har utestengt de i 1,5 år fra stadion. Mulig Zoran får stå der, men det bør dere ta opp med klubben.

Blir sikkert slagkraftig gjeng på ca. 20 personer dette....

Skjønner ikke helt forskjellen fra idag: BRH (4-10 pers) + PH 1800 pers....
Å separere ut 10 pers vil ikke merkes på lydnivået til PH :-)

Som jeg har sagt et annet sted her. Et sted må en ny supporterklubb starte, om det er 5-10-50-100 stk. Vi som starta Plankehaugen senior i 2002, hvor mange tror du vi var, nemlig 10 stk. Og jeg var en av dem. Så det skremmebildet du kommer med der, gir jeg ren F i du.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 27 sep 07, 12:09

Opprinnelig postet av Svein
F.eks ved eksklusjoner. Ulf Berg stiller opp på FFK-TV og begrunner eksklusjonene ... Hvorfor der? Å høre på PH og MA i den saken var som å høre ekko av hverandre.

Var det ikke slik at klubben gikk tilbake på minst en av eksklusjonene, mens PH ikke gjorde det? Forstår ikke den problemstillingen.

Det må da finnes andre grunner enn dette siden så mange mener det er viktig? Jeg er bare nysgjerrig.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 27 sep 07, 12:26

Sett fra (og kun sett fra) et perspektiv hvor en supporterklubb skal være for syngende supportere var den største feilen Plankehaugen gjorde å forhandle frem rabatter på sesongkort etc. Da blir det fort økonomiske motiver for å se kampen fra Plankehaug feltet som er årsaken til mye av den negative stemningen vi nå ser.

Dette bør ikke den nye klubben la seg fristes til å gjøre. Men dette ligger kanskje implisitt i det å være en uavhengig supporterklubb?

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 27 sep 07, 12:29
Opprinnelig postet av Kent

Sett fra (og kun sett fra) et perspektiv hvor en supporterklubb skal være for syngende supportere var den største feilen Plankehaugen gjorde å forhandle frem rabatter på sesongkort etc. Da blir det fort økonomiske motiver for å se kampen fra Plankehaug feltet som er årsaken til mye av den negative stemningen vi nå ser.

Dette bør ikke den nye klubben la seg fristes til å gjøre. Men dette ligger kanskje implisitt i det å være en uavhengig supporterklubb?

Om dere nå starter en ny supporterklubb så velger vel dere selv om dere vil forhandle frem rabatter på sesongkort. Jeg tror ikke klubben vil tvinge dere til dette fordi dere er supporterklubb.

Kan heller ikke se at dette er en grunn til at man vil fremstå som uavhengig.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Johan

Juniorspiller

Ble medlem: 07 des 03
Innlegg: 167

Lagt til: 27 sep 07, 12:31
Høres bra ut dette ! Får vi Zoran med oss eller ?

---------------------------

Nå går vi for seriegull Grønnis !!!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 27 sep 07, 12:34

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Om dere nå starter en ny supporterklubb så velger vel dere selv om dere vil forhandle frem rabatter på sesongkort. Jeg tror ikke klubben vil tvinge dere til dette fordi dere er supporterklubb.

Kan heller ikke se at dette er en grunn til at man vil fremstå som uavhengig.

Jeg sitter på hovedtribunen og kommer aldri til å starte noen supporterklubb! Og jeg er inneforstått med at FFK ikke vil eller kan tvinge på den nye supporterklubben rabatter på sesongkort hehe

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 27 sep 07, 12:43
Opprinnelig postet av Kent

Sett fra (og kun sett fra) et perspektiv hvor en supporterklubb skal være for syngende supportere var den største feilen Plankehaugen gjorde å forhandle frem rabatter på sesongkort etc. Da blir det fort økonomiske motiver for å se kampen fra Plankehaug feltet som er årsaken til mye av den negative stemningen vi nå ser.

Dette bør ikke den nye klubben la seg fristes til å gjøre. Men dette ligger kanskje implisitt i det å være en uavhengig supporterklubb?

Høres veldig sant ut. De som står i PH-feltet bør stå der fordi de elsker klubben og ønsker å stå sammen med andre som synger og heier ekstra mye - ikke fordi de liker å komme litt billigere inn. Vi er mange som kunne tenke oss billigere billetter, slik at vi hadde råd til å gå på kamp enda litt oftere enn vi gjør.

Men det kunne ikke falle meg inn å stå på PH-feltet uansett. Det er ganske enkelt fordi jeg absolutt foretrekker å se kamper fra langsidene. Jeg har kjempesansen for det livet PH lager. Men jeg er omtrent like håpløs til å synge som jeg er ivrig til å skrive. Det sier vel alt. Zoran hadde ikke likt å ha meg på sangtribunen

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 27 sep 07, 12:54
Jeg er selvsagt med!

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 27 sep 07, 14:16

Hvis dere får et eget felt, tror jeg det vil komme på samme kort-side som PH sitt...kan ikke tenke meg at de ribber et sitte-felt, på lang-siden, for stoler lissom.

Blir vanskelig siden PH vokser så veldig å....

Hva med Aristokrabatene eller Aristorabiatene ? he..he.. ikke ta det ille opp, ..bare kødda.

---------------------------

Best of Ultras:
"men når det står mammaer og unger der som er mer opptatt av å se på kamp, er det kanskje ikke rart man blir irritert"
"Det er ikke trusler de kommer med, de bare redegjør for hva dette vil føre til"


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 27 sep 07, 14:38
Flott tiltak! Jeg er med.

---------------------------

Frihet for Ultras!


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 27 sep 07, 14:44
Endret: 27 sep 07, 14:59
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Som jeg har sagt et annet sted her. Et sted må en ny supporterklubb starte, om det er 5-10-50-100 stk. Vi som starta Plankehaugen senior i 2002, hvor mange tror du vi var, nemlig 10 stk. Og jeg var en av dem. Så det skremmebildet du kommer med der, gir jeg ren F i du.



Er ikke noe skremmebilde, unskyld hvis du ble litt redd!

Poenget er at PH ikke vil savne 10-20-100 stk ut av 1800 :-) Så gjør hva dere vil og lykke til med å få en gjeng som er 100% enige av disse gutta som har debattert utrolig saklig de siste ukene. Er det denne gjengen som skal danne grunnlaget for organisasjonen så gleder jeg meg til stor humor i årene fremover :-)

PS! Denne tråden burde vel flyttes til "Åpent forum". Har ikke noe med Fredrikstad Fotballklubb å gjøre, ihvertfall ikke ennå.

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 sep 07, 15:07

Opprinnelig postet av Frode

Er ikke noe skremmebilde, unskyld hvis du ble litt redd!

Poenget er at PH ikke vil savne 10-20-100 stk ut av 1800 :-) Så gjør hva dere vil og lykke til med å få en gjeng som er 100% enige av disse gutta som har debattert utrolig saklig de siste ukene. Er det denne gjengen som skal danne grunnlaget for organisasjonen så gleder jeg meg til stor humor i årene fremover :-)

PS! Denne tråden burde vel flyttes til "Åpent forum". Har ikke noe med Fredrikstad Fotballklubb å gjøre, ihvertfall ikke ennå.

1800 som synger ?? Er ikke i nærheten en gang. Max. 100-200 som synger hele tiden på feltet. Kanskje opp i mot 500 som synger når det koker som verst. Hvis de 100-200 som synger hele tiden forsvinner over til en ny supporterklubb, så kommer det til å være rimelig tyst i Plankehaugen. Hvem skal  greie å dra i gang knehønene som ikke synger da ??



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 10 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3