Husk meg
Brukernavn
Passord

Er det på tide å minske straffen som PH har gitt?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

fanatic_so_what

Knøttespiller

Ble medlem: 26 aug 07
Innlegg: 44

Lagt til: 26 sep 07, 10:35
Håper og tror at han driter i hele Plankehaugen!

Det er en horeorganisasjon som fortjener ikke mer enn en hore fortjener..

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 sep 07, 11:22
Dere er klar over at Zoran trakk seg frivillig bare en ukes tid før dette rabalderet startet???

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 26 sep 07, 11:28
Opprinnelig postet av Jonek

Angående bluss på stadion. Det kan gi store bøter til klubben, og det må for enhver pris unngås. Boten må personene som fyrer av bluss ta selv. Der må intern justis fungere for klubbens beste.


Synes du legge fram saken på bra måte, men for å kverulere litt... FFK risikerer ikke bot for blusset på Nadderud, det er det Stabæk som gjør, og det synes jeg er helt rettferdig at Stabæk som klubb betaler fordi det var en av deres vakter som tillot blussingen, og da må Stabæk ta konsekvensen av det...


Opprinnelig postet av Morgaine

Jeg har ikke noe i mot styret. Dessuten vil det ikke være 4100 forskjellige meninger. Hvis noen sender inn et forslag til årsmøtet så blir det stemt over av de som er der. Men da har det i hvertfall blitt diskutert og står i vedtektene.

Feks: Fyrer du av et bluss i forbindelse med kamp utenfor stadion får du 3 kampers karantene. Inne på stadion 5 kamper. Gjentatte ganger 1 år. Dette er bare eksempler. På den måten vet alle hva som gjelder og jobben blir lettere for styret også. Da slipper de å høre at de driver med konspirasjoner og maktspill osv.

Hvis folk som fyrer bluss ikke tilhører PH, ja da er det FFK sin oppgave å innføre sanksjoner.


Unnskyld meg, men.... hva i h har klubben, supporterklubben eller noen av vaktene med å gjøre hva supportere gjør milevis unna stadion? Greit nok at det er straffbart å bruke pyroteknikk ifølge Norges lov, men det er da vitterlig det lokale politiets jobb å ta seg av, noe det sannsynligvis aldri hadde blitt gjort fordi det er såpass lav risiko å fyre av et bluss ifh til å for eks fyre av raketter i et boligfelt (noe denne loven til for å forhindre,ikke bluss). Supportere over hele Europa og i Norge også, fyrer av bluss utenfor stadion for å få litt stemning. Hvis jeg ikke husker helt feil så fyrte PH som supporterklubb av bluss på vei til Storstadion i Sandefjord i fjor, når vi gikk sammen fra ferga og oppover mot sentrum (/puben). Burde det ha blitt straffet?

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 sep 07, 11:38

Opprinnelig postet av Supreme NTM
FFK risikerer ikke bot for blusset på Nadderud, det er det Stabæk som gjør, og det synes jeg er helt rettferdig at Stabæk som klubb betaler fordi det var en av deres vakter som tillot blussingen, og da må Stabæk ta konsekvensen av det...


Det var vel 1 FFK-vakt som tillot det vel ?? Det er sånn jeg har oppfatta det her inne.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 sep 07, 11:43
Ifølge han som blussa på nadderud fikk han tillatelse av en FFK vakt, (som ikke har myndighet til å gi tilatelse på slike ting, og ihvertfall ikke på nadderud)

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 26 sep 07, 11:47
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av Supreme NTM
FFK risikerer ikke bot for blusset på Nadderud, det er det Stabæk som gjør, og det synes jeg er helt rettferdig at Stabæk som klubb betaler fordi det var en av deres vakter som tillot blussingen, og da må Stabæk ta konsekvensen av det...


Det var vel 1 FFK-vakt som tillot det vel ?? Det er sånn jeg har oppfatta det her inne.


Ja vel. Da har jeg vel misforstått. Men det endrer jo fortsatt ikke det faktum at det er Stabæk som er ansvarlig for sikkerheten på stadion, og for å si det sånn... jeg var der, og det var ikke akkurat noe å skryte av både med tanke på sjekk ved inngang, og at vaktene tillater at reklameskiltene reises etter å ha blitt blåst overende flere ganger. Var jo et tilfelle det så ganske farlig ut, med de flyende reklameskilta...

Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 26 sep 07, 11:53
Endret: 26 sep 07, 11:55
Opprinnelig postet av Supreme NTM
Opprinnelig postet av Morgaine

Jeg har ikke noe i mot styret. Dessuten vil det ikke være 4100 forskjellige meninger. Hvis noen sender inn et forslag til årsmøtet så blir det stemt over av de som er der. Men da har det i hvertfall blitt diskutert og står i vedtektene.

Feks: Fyrer du av et bluss i forbindelse med kamp utenfor stadion får du 3 kampers karantene. Inne på stadion 5 kamper. Gjentatte ganger 1 år. Dette er bare eksempler. På den måten vet alle hva som gjelder og jobben blir lettere for styret også. Da slipper de å høre at de driver med konspirasjoner og maktspill osv.

Hvis folk som fyrer bluss ikke tilhører PH, ja da er det FFK sin oppgave å innføre sanksjoner.


Unnskyld meg, men.... hva i h har klubben, supporterklubben eller noen av vaktene med å gjøre hva supportere gjør milevis unna stadion? Greit nok at det er straffbart å bruke pyroteknikk ifølge Norges lov, men det er da vitterlig det lokale politiets jobb å ta seg av, noe det sannsynligvis aldri hadde blitt gjort fordi det er såpass lav risiko å fyre av et bluss ifh til å for eks fyre av raketter i et boligfelt (noe denne loven til for å forhindre,ikke bluss). Supportere over hele Europa og i Norge også, fyrer av bluss utenfor stadion for å få litt stemning. Hvis jeg ikke husker helt feil så fyrte PH som supporterklubb av bluss på vei til Storstadion i Sandefjord i fjor, når vi gikk sammen fra ferga og oppover mot sentrum (/puben). Burde det ha blitt straffet?

Det var bare et eksempel. Fyrer du av et bluss hjemme i hagen din - who cares? Men hvis det er i forbindelse med organiserte turer i PHs regi kan det vel hende de har noe de skal ha sagt i sakens anledning. Men det er jo sånt som bør inn i vedtektene. Kanskje det er helt greitt å fyre bluss på rasteplasser? Det er sånne ting jeg mener vi må bli enige om på forhånd slik at vi slipper store diskusjoner om det i etterkant.

 

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 26 sep 07, 12:35
Endret: 26 sep 07, 12:36
Opprinnelig postet av Morgaine

Det var bare et eksempel. Fyrer du av et bluss hjemme i hagen din - who cares? Men hvis det er i forbindelse med organiserte turer i PHs regi kan det vel hende de har noe de skal ha sagt i sakens anledning. Men det er jo sånt som bør inn i vedtektene. Kanskje det er helt greitt å fyre bluss på rasteplasser? Det er sånne ting jeg mener vi må bli enige om på forhånd slik at vi slipper store diskusjoner om det i etterkant.

 


Det var ikke direkte retta mot deg, det var mest den saken du tok opp som også har vært inne i saken med utestengelsene. Du har et poeng i at PH skal få bestemme hvordan en tur i deres regi skal foregå, men PH-styret kan ikke gå å klage til FFK for å utestenge supportere fra stadion fordi de ikke likte hvordan folk oppførte seg på bortetur... Og jeg tviler egentlig på at majoriteten i PH vil ha seg frabedt blussing 
på rasteplass. Det gjør det jo enda mer komisk når PH-styret fikk til bluss i Sandefjord sentrum i fjor, og plutselig nå er det veldig farlig....

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 26 sep 07, 13:01

[/quote]
Ja vel. Da har jeg vel misforstått. Men det endrer jo fortsatt ikke det faktum at det er Stabæk som er ansvarlig for sikkerheten på stadion, og for å si det sånn... jeg var der, og det var ikke akkurat noe å skryte av både med tanke på sjekk ved inngang,

Det er vel ikke bare Stabukk som er ansvarlig for sikkerheten. Det har vi alle et ansvar for å tenke på. Jeg har ansvar for å ta hensyn til sikkerheten på stadion.

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 26 sep 07, 18:46
Opprinnelig postet av Jonek

Det er vel ikke bare Stabukk som er ansvarlig for sikkerheten. Det har vi alle et ansvar for å tenke på. Jeg har ansvar for å ta hensyn til sikkerheten på stadion.


Nå tenker vel egentlig jeg mest på hvem som er ansvarlig for sikkerheten mtp den evt boten (som jeg egentlig ikke er sikker på blir gitt). Hvis det blir delt ut en bot fra 
NFF er det Stabæk som får den.

Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 26 sep 07, 19:39
Opprinnelig postet av kim_andre_c
Ja til nytt sangfelt.... med ZORAN som forsanger!!!


Det støtts ja

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 28 sep 07, 11:18
Dette er kun et svar til trådens topic: JA!

---------------------------

FFK - Norgesmestere 2006
Fortsatt god bedring Dagfinn!


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 28 sep 07, 12:15

Hold dere til tråden:

Jon Syversen som var med å stifte Plankehaugen har synspunkter om straffeutmålingen til de som er utestengt.

http://www.f-b.no/article/20070928/FFK/709280007/1009

Dette er en fin vinkling.

En supportergruppe er grassrota, ikke embetsmennsstanden!

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 28 sep 07, 12:16
jon har så rett så rett

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 28 sep 07, 12:21
Endret: 28 sep 07, 12:22
Opprinnelig postet av Jonek

Jon Syversen som var med å stifte Plankehaugen har synspunkter om straffeutmålingen til de som er utestengt.

http://www.f-b.no/article/20070928/FFK/709280007/1009 er en fin vinkling.
En supportergruppe er grassrota, ikke embetsmennsstanden!



Dette var en god vinkling.  Folket i Fredrikstad vil ha endringer!

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 28 sep 07, 15:10

Jon Syversen skriver veldig mye bra der. Syns Plankehaugen har satset for mye på utenomsportslige ting som å kjøpe seg inn i Aristokraten, Seigkællær osv.

Det nytter ikke å ha penger i kassa, når vi ikke støtter laget på en tilfredsstillende nok måte. Første prioritering må være å få fler til å synge sammen med oss på feltet!

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 28 sep 07, 23:43
Opprinnelig postet av Jonek

Hold dere til tråden:

Jon Syversen som var med å stifte Plankehaugen har synspunkter om straffeutmålingen til de som er utestengt.

http://www.f-b.no/article/20070928/FFK/709280007/1009

Dette er en fin vinkling.

En supportergruppe er grassrota, ikke embetsmennsstanden!



Jon for President!

---------------------------

FFK - Norgesmestere 2006
Fortsatt god bedring Dagfinn!


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 29 sep 07, 03:38
Endret: 29 sep 07, 03:52
Opprinnelig postet av Jonek

Hold dere til tråden:

Jon Syversen som var med å stifte Plankehaugen har synspunkter om straffeutmålingen til de som er utestengt.

http://www.f-b.no/article/20070928/FFK/709280007/1009

Dette er en fin vinkling.

En supportergruppe er grassrota, ikke embetsmennsstanden!

Det som står i artikkelen om Ulf Berg, kan jeg ikke uttale meg så mye om. Vet for lite om det. Jeg vet han gjør og har gjort en kjempejobb med dugnads, turer, og organisering. Han er kanskje ikke sånn sangmann, men der bør PH sette inn klutene nå. 

Det som er skrevet om at straffeutmålingen er for hard, er jeg enig i. Dette bør tas opp til vurdering engang til.

PH må ha fokuset på sang, stemning og at det er en grassrot bevegelse synes jeg er viktig.

Det er det jeg er opptatt av, ikke det andre. Der trenger PH må gjøre en jobb.

Igjen vil jeg si at dialog er en god vei å gå i den situasjonen FFK supporterne har kommet i nå, slik jeg ser det. Det er ikke av det gode å ligge i skyttergravene.

Slik jeg ser det, er det splid i store deler av PH, og det er mange utenfor dette forumet som også mener. Her må alle ta og gi, om vi skal lykkes å få en bedre utvikling enn det gjør nå. Alt er ikke fryd og gammen, som enkelte vil ha det til å være. Det må ikke feies under teppet, da blir det bare verre.

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 29 sep 07, 14:05
Fint om alle tar seg tid til å skrive ned alle bekymringene og "mulige veiene å gå", når det i (siterer fra telefon samtale med Ulf Berg i dag) "Overgangen til November" blir et medlemsmøte i plankehaugen... Så alle(inkludert meg selv) som er uenig med hvordan ting er, får sagt ifra der om `alt` som burde gjøres. (nei, jeg sier ikke at man skal holde det inne frem til den tid)
 Derimot så har `ting` man føler og mener, en veldig lei tendens til å bli glemt over tid, og det kan være greit å ha noe konkret å komme med. Liker du ikke å snakke for deg selv foran en forsamling men fortsatt har bekymringer? Skriv det ned, få noen til å formiddle det for deg.



Jon Syversen sin post er er veldig, veldig god, og jeg er enig med så og si alt der... MEN nå nærmer det seg søndag - så da er det på tide å legge vekk stridsøksa(for min del iallefall.) og heller gjøre klar stemmebåndet for på kamp er vi fortsatt tilstede (håper jeg).

---------------------------

Hyl.
Tippeligaen? Første Divisjon? Andre Divisjon? Jeg bryr meg ei - Laget er fortsatt Fredrikstad og det er supporterkulturen jeg deltar i, likegyldig av divisjon. Gi oss Zoran tilbake!

- FFK / LFC / Østsiden -


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 29 sep 07, 14:08
Ja, vi må møte opp for å få utrykkt hva vi mener. Oppfordrer alle som kan og intresserer seg for PH til å møte opp!!!

---------------------------

Hiv styret!!!!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24