Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kampen: FFK - Brann

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 16 sep 07, 22:51
RÆVA!!

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 16 sep 07, 22:53

Det var en regntung dag på stadion i kveld. (jeg var en av dem som var der til kampslutt) Tror nok at regnet hjalp bergenserne å føle seg mer hjemme og de er dessuten mer vant med å spille i regnvær enn FFK  = fordel Brann.

Men i 2. omgang ble vi rundspilt. De hadde treffsikre pasninger og raske spisser som omsatte sjansene i mål. Vi var dessverre ikke effektive i dag. Vi hadde flere muligheter i 1. omgang og burde ledet til pause. Da hadde kampbildet sett annerledes ut i 2. omgang. Vi var uheldige å ikke ha Kasey og Raymond med i dag. 

Dessverre må jeg si at Brann vant fortjent idag. Tror nok det var seriemesterne vi ble slått av idag. Håper gutta rister av seg skuffelsen og er klar til å reise kjærringa neste kamp.

 


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 16 sep 07, 22:55

Paco , skuffet over Shaaban, 2 redninger i 1.omgang som holdt oss inne i kampen. 2 av Branns mål var styringer slik at Shaaban ble utspilt, 1 etter miss av Raio og en markeringssvikt av Sjøber/Raio.

Joda Paco skuffet over Shaaban.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 16 sep 07, 22:58
Opprinnelig postet av dracula

Paco , skuffet over Shaaban, 2 redninger i 1.omgang som holdt oss inne i kampen. 2 av Branns mål var styringer slik at Shaaban ble utspilt, 1 etter miss av Raio og en markeringssvikt av Sjøber/Raio.

Joda Paco skuffet over Shaaban.

Yes stemmer det gjør alltid en super redning som en keeper av hans klasse skal gjøre men passiv i feltet som gir scoring

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 16 sep 07, 22:59
Opprinnelig postet av carasp
Opprinnelig postet av SirLion

Nå hadde FFK sjansen, den tok de ikke, dermed ligger ffk fortsatt på 6 plass.. synd er det, men sånn er det.. Må også refse vaktene på stadion, jeg hadde trøbbel med magen og dårlig form idag så måtte gå hjem etter de første 45, da var det helt klin umulig å komme ut fra ph feltet fordi folk sto midt i trappa.. Hva hvis det da blir brann?? Det må det gjøres noe med til neste gang..

Så tilbake fra kampen, ffk spilte godt og hang godt med i første omgang, men fikk en total kollaps, og dermed tok Brann skalpen på ffk som IKKE har tapt hjemme siden 13(!) Mai, som var mot stabæk..

 

Hadde du ikke gått hadde vi vunnet kampen;P

hehe :P

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 16 sep 07, 23:02
Mener du Karadas sin heading, såvel Raio som Sjøberg var vel enda mer passive om du tenker etter.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 16 sep 07, 23:02

Er bare å innse fakta. I dag var Brann best, på banen og på tribunen.

Dersom Brann ikke vinner gullet i år, ja da vinner dem det aldri... Lenge siden jeg har sett noen så effektive som det Brann var i dag, dessverre var FFK ditto ineffektive og fortjente rett og slett den ydmykelsen dette må ha vært... FFK viste at de har en del å lære, men jeg er skråsikker på at FFK om noen år kan være i den posisjonen som Brann har p.t

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


stampede

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jun 04
Innlegg: 415

Lagt til: 16 sep 07, 23:14
Endret: 16 sep 07, 23:15

Vi burde ha ledet etter 1 omg., derfor vil jeg driste meg til å si at vi har et aldri så lite spissproblem!
Man bør forvente at spisser på dette nivået scorer på opplagte sjanser som de vi hadde noen av i 1 omg. idag.

Og paco, å si at Gardar var bra som vanlig idag synes jeg er å ta litt i. Skal ikke kritisere enkeltspillere, men han hadde imho ingen god dag på jobb idag, som en god del av de andre på laget.

Men vi tapte for et bedre lag, og er enig med KeJ, vinner ikke Brann i år, gjør de det aldri. ;)

---------------------------

Supporter, faktisk :)


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 16 sep 07, 23:15
Uff, kunne sikkert skrevet masse dritt om hvem som var dårlig og hvem som sendte avgårde 1000 feilpasninger osv. Men krediterer dette til kontoen for meget pinlige arbeidsuhell. Dårlig dag.....

---------------------------

Quis qustodiet ipsos qustodes?

NEI TIL HETS AV BRH!

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 16 sep 07, 23:20
Endret: 16 sep 07, 23:20
Brann vinner serien, ingen tvil. Regner med at spillerne rister av seg dette raskt. Når Brann får det første målet som kan kalles flaks, får de en selvtillit som gjør at de styrer kampen inn. Litt skuffa, men ingen ting mot Hammarbykampen. Det verste blir å møte sjefen på jobb, han er bergenser........

moxi

Juniorspiller

Ble medlem: 11 mai 03
Innlegg: 150

Lagt til: 16 sep 07, 23:26

Jeg mener vi hadde en av de beste 1.omggangene. 5-2 i klare målsjanser.. Imponert over tegstrøm som timer løpene perfekt, men Oppdal spiller suverent og er på rundens lag.I 2. omgang lir vi rundtspillt av et meget godt Brann lag. Ser at vi mangler defensiv trygghet i kasey og dette er avgjørende. Både Gashi og Bjørnøy er offensivt gode i 1. omgang, i 2. omgang hverken defensiv eller gode.Det er lenge mellom hver gang vi opplever sånt på Stadion. Brann gode og meget heldige. Bra 1. omgang. Vi tar VIF på bare viljen i neste runde.Shaban god, Tegstrøm positiv. Gardar står desverre mest i veien, men det vi manglet var Kasey Wehrmann. Mot midtbannen, Solli, Andresen, El fariki og Vaagan Moen ble for dårlige i andre.Ingen grunn til å deppe over denne kampen. Resultatet er stygt, men mye bra i 1. omgang. Tarik og Tegstrøm spisser neste gang, med normal midtbane. ( norgen sterkeste). Skål !

---------------------------

moxi-V
Med Tarik til toppen !


danmag

Bedriftsspiller
Ble medlem: 19 jul 07
Innlegg: 7

Lagt til: 16 sep 07, 23:31
Brann vant fortjent i dag, hater og måtte si det men i år tar faktisk Brann gull og det under jeg dem når de spiller så godt som de gjorde i dag!

---------------------------

- danmag -


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 16 sep 07, 23:31
Etter å ha sett kampen, kan jeg kun trekke en konklusjon; vi taper for et bedre lag. Individuelt er de bedre på alle plasser, og kollektivet sitter bedre. I tillegg en helt vanvittig flyt, så er seieren i boks. Skal sies for egen regning at jeg synes 2-4 hadde vært et rettferdig resultat. For å støtte Paco litt, kan det vel stilles spørsmålstegn ved Shabaans inngripen ved Karadas` mål. Forlater en keeper streken, er det liten vits i å løpe langs ballbanen, da må man bokse. Ellers skal man stå på strek, så at midtforsvaret nølte når han gikk ut. Det ble på ingen måte utslagsgivende allikevel. Det som ble det, var storetåa til Opdahl på Tegans styring, den var faen meg bitter!

---------------------------

Pisse i trynet er tøft å si. Kule BRH ruler. Yeah!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 16 sep 07, 23:46

Når Brann kan sette inn spillere som Karadas og El Fakiri.så sier det litt om hvor godt dette Brann-laget er. De har også Norges klart beste spiss i Helstad. Han var bare for god for FFK-forsvaret idag. El Fakiri og Andresen er også meget gode idag. De har det klart beste laget i Norge. De tar seriegull i år. Gratulerer Bergen.

....men Brann-supporterene er tragisk dårlig.Der ligger de på nedrykksplass. Ikke mye lyd fra den kanten før laget deres scorer ,og det går opp for dem at de vinner kampen. Tribunekultur finner du bare på østlandet. Det er helt sikkert.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


dalen

Juniorspiller
Ble medlem: 01 jun 07
Innlegg: 89

Lagt til: 17 sep 07, 00:13
Opprinnelig postet av benksliter`n
....men Brann-supporterene er tragisk dårlig.Der ligger de på nedrykksplass. Ikke mye lyd fra den kanten før laget deres scorer ,og det går opp for dem at de vinner kampen. Tribunekultur finner du bare på østlandet. Det er helt sikkert.


FFK, LSK, RBK, VIF og Stabæk høres alle mistenkelig like ut. Kjør en tv-kamp kun med lyd og jeg utfordrer deg til å fortelle meg hvilken supporterklubb som synger. Samtlige kjører pippi-sang, forza, seven nation army og olé olé olé... og Aafk også. Glemte jo nesten de. Det finnes ikke mange "skikkelige" sanger hos supporterklubbene lenger. Hvem som helst kan hoppe og synge "leke"-sanger i 15 minutter i strekk. Det krever mer å ha enkeltsanger.
Det er litt copy-paste over sangene på Østlandet. Vel ligger lagene tett geografisk (by vs by/tettsted vs tettsted), men det får nå være måte på hvor tett man skal ha det.

Plankehaugen som supporterklubb og Fredrikstad som by har virkelig potensiale til å stå opp og frem i det jeg her velger å kalle "lalle-land". Har stor tro på at dere lett kunne oppnådd enorm stemning med flere "egne" sanger med tekst, da ala "Berømte Brann fra Bergen" (et eksempel av mange gode supportersanger som finnes i Norge).
Ellers må jeg få si at stemningen på Stadion i kveld ikke var det beste jeg har hørt av Plankehaugen, men det mest graverende er alle supporterene som forlot stadion lenge før kampslutt. TV-kameraene fanget opp mange tomme seter samt mennesker som hastet seg ut. Kamper varer 90 minutter - det er vanlig tribunekultur å støtte laget i 90 minutter vil jeg tro...

Nå har jeg kanskje trakket noen på tærene samt kanskje kommet med feilaktige opplysninger (ikke med vilje!), men dere får bære over med meg. Forventer ingen TLC her inne på forumet..

Ellers skal jeg ikke gi noen kommentar til kampen siden mange her inne allerede har sagt det jeg tenkte å si.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 17 sep 07, 00:22

Spillerbørs FFK-Brann

Shabaan 4

PAC          4

Totte         5

Piiroja      3

Sjøberg    3

Tarik         3

Jonna       4

Gashi        4

Kouadio    5

Gardar      3

Tegan       5

Fofana      3 

Ikke mye positivt i denne børsen

Helstad og El Fakiri synes jeg var best for Brann.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Brann4null

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 sep 07
Innlegg: 3

Lagt til: 17 sep 07, 00:25

Opprinnelig postet av FFK1903
Tror ikke jeg skal si så veldig mye akkurat nå, men her kan det i hvert fall komme synspunkter etter en noe begredelig kamp...

Dere har fine farger på draktene deres. Dæven kor deilig det var med denne seieren.  Ble ikke mye grusing av oss i dag nei:-))) Kanskje til neste år!!!! Og husk en ting, Gashi ble solgt fordi han ikke var god nok i Brann. Gullet ska heeeeem. Dere er herved invitert til århundrets party i Bergen seinere i høst.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 17 sep 07, 00:28

Sett i ettertid gjorde Grønhagen kanskje to feilvurderinger i dag. Christian Berg burde gått inn i Wehrnans rolle fra start, og Fofana startet på topp. Bjørkøy og Gashi sentralt ble litt for mye av det samme uten noen til å dekke opp for den andres defensive svakheter. Berg har vist at han er god på defensiv midtbane, men det var i fjor. Det er er mye forlangt om vi skal forvente at Grønhagen er såpass godt kjent med Bergs kvaliteter når fjorårsankeret har gått skadet det meste av sesongen i år. Men jeg syntes det straks så bedre ut når Berg kom inn og Bjørkøy gikk ut på kant. Da kom man nærmere det laget som har begynt å spille seg så godt sammen i det siste.

I starten av kampen var jeg enig i valget av Gardar på topp, men det så ut som at Fofanas kreative uforutsigbarhet og gode skudd kom bedre til sin rett etter byttet. Men jeg ser ingen grunn til å henge Grønhagen på grunn av noe av dette. Neste sesong kjenner han laget sitt enda bedre og vil kunne gjøre enda riktigere vurderinger av hva som bør gjøres når sentrale spillere er ute.

Vi var litt uheldige og Brann litt heldige med resultatet. Men Brann er knallsterke for tiden, ingen tvil om det.

Det er FFK også. I alle fall med startelleveren på plass og marginene på vår side. Det er det ingen lag som har til enhver tid. I kveld var det vår tur til å få det tungt. Men vi husker at Brann har gått på et 0-6 tap i år, og reist seg mesterlig fra det. Det tror jeg FFK også kommer til å gjøre!

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 17 sep 07, 00:26
Opprinnelig postet av dalen

 ...det mest graverende er alle supporterene som forlot stadion lenge før kampslutt. TV-kameraene fanget opp mange tomme seter samt mennesker som hastet seg ut. Kamper varer 90 minutter - det er vanlig tribunekultur å støtte laget i 90 minutter vil jeg tro...


Det har du helt rett i. Faen meg pinlig! Jeg bøyde hodet i skam når 5000 mennesker reiste seg unisont 3 sekunder etter 0-3 målet.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos qustodes?

NEI TIL HETS AV BRH!

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


Brann4null

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 sep 07
Innlegg: 3

Lagt til: 17 sep 07, 00:31
Opprinnelig postet av benksliter`n

Når Brann kan sette inn spillere som Karadas og El Fakiri.så sier det litt om hvor godt dette Brann-laget er. De har også Norges klart beste spiss i Helstad. Han var bare for god for FFK-forsvaret idag. El Fakiri og Andresen er også meget gode idag. De har det klart beste laget i Norge. De tar seriegull i år. Gratulerer Bergen.

....men Brann-supporterene er tragisk dårlig.Der ligger de på nedrykksplass. Ikke mye lyd fra den kanten før laget deres scorer ,og det går opp for dem at de vinner kampen. Tribunekultur finner du bare på østlandet. Det er helt sikkert.

Ja klart det. I løpet av kampen når vi hørte noen fra FFK synge, så var det jaggu meg kopier av melodier til klassiske brann sanger. Virkelig kreative folk dere på østlandet. Bergen og Brann har Norges desidert beste supportere. I bergen når det virkelig er stemning synger hele stadion og ikke bare medlemmer av supporterklubben, samt det faktum at FFK supportere rømmer tribunene når 15-20 minutter gjennstår forteller vel det meste om dere!!!! Ble faktisk j... skuffet over stemningen på deres hjemmebane, trodde den ville være flere hakk bedre.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3