Husk meg
Brukernavn
Passord

4 personer utestengt fra Fredrikstad stadion i fremtiden

Flat Trådet Nøstet
Side 44 av 59 44

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 17 sep 07, 21:11
Du klarte å mistolke det innlegget? Og forsvarer deg med at andre er idioter. Spesielt.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 17 sep 07, 21:13

Opprinnelig postet av Per Egil
Du klarte å mistolke det innlegget? Og forsvarer deg med at andre er idioter. Spesielt.

 

Det siktes til?

---------------------------

Pisse i trynet er tøft å si. Kule BRH ruler. Yeah!


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 17 sep 07, 21:14
Opprinnelig postet av schpa84
Opprinnelig postet av FFK Forever
Opprinnelig postet av schpa84
hehe... Så du mener det finnes fyr på en rasteplass? Og du mener det å bruke tusenvis av kroner i Aristokraten gjør oss til Norges beste supportere? Det er ikke pengene som gjør deg til en god supporter. Det er engasjementet ditt som gjør deg til en god supporter!!


Haha. Ironi er en fin bil..


Hmmm, skjønte det nå etter å ha lest gjennom det en gang til. Men er så mange idioter her, så kunne nesten vært noen som faktisk skrev det


Sant nok desverre

---------------------------

Aristo Boys
Frihet For Ultras


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 17 sep 07, 21:14
Jeg svarte schpaa, ikke deg. Beklager at det ikke kom klart nok fram. Jeg skylder på at det er så mange andre idioter her.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 17 sep 07, 21:15
Da er vi på nett

---------------------------

Pisse i trynet er tøft å si. Kule BRH ruler. Yeah!


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 17 sep 07, 21:22
Opprinnelig postet av Per Egil
Du klarte å mistolke det innlegget? Og forsvarer deg med at andre er idioter. Spesielt.


Ja, skumleste gjennom innlegget, men når jeg leste det igjen fikk jeg helheten, men er faktisk ganske mange som kunne funnet på å skrive det innlegget uten ironi, derfor sier jeg at det er mange idoiter her og ffk-forever virker enig med meg

---------------------------

FFK tok hjem pokalen i år:) Norgesmestere 2006:)


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 17 sep 07, 21:28

Opprinnelig postet av schpa84
Opprinnelig postet av Per Egil
Du klarte å mistolke det innlegget? Og forsvarer deg med at andre er idioter. Spesielt.
 idoiter

 

Hvem er det du kaller en idoit?

---------------------------

-Elsker alle-


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 17 sep 07, 21:31

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 17 sep 07, 21:33
Hehehehe, ser ut som du vant, gett

---------------------------

-Elsker alle-


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 17 sep 07, 21:41
Orker ikke diskutere denne saken mer, fører ingen sted

---------------------------

FFK tok hjem pokalen i år:) Norgesmestere 2006:)


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 17 sep 07, 22:07
Endret: 17 sep 07, 22:22


Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
Faen meg noe av det dummeste jeg har sett/hørt. Hvor gamle er dere??

Opprinnelig postet av Ido Form Klyster

Du får kalle så mange du kan for idioter, så kanskje de tror det til slutt. Tror det var Prøysen som sa "dom som sier domer domme, dom er domme dom"?

Det var da en herlig hyklerisk retorikkFint å slenge en liten ladning dritt til andre, men kommer det noe tilbake slenger du ut et sitat fra Prøysen. Forøvrig går sitatet: Dom som sier at andre er domme, dom er domme dom.


Opprinnelig postet av seal_dm

Folk skal ikke være redde for å gå på kamp. Blir folk redde, må vi ta hensyn til dette, noe jeg er helt enig med plankehaugstyret. Burburrycapser kan være farlige, for hvis flere står sammen, blir folk redde. For selv om ingen av de har ytt vold enda, så gud vet hva disse folka kan finne på i fremtiden.

Ja det må jeg si, du hadde gjort deg i enhver republikansk regjering på krigstokt. Var nesten som å høre Bush og Cheney på tv før Irakangrepet: De har ikke gjort noe enda, men de kan ha kjernefysiske våpen, så gud vet hva disse folka kan finne på i fremtiden! Derfor må vi skape skrekk i befolkningen slik at vi lettere får gjennomslag for krigen! Såkalt preemptive strike.........vi vet jo alle hvordan det gikk.

Opprinnelig postet av seal_dm

Kjefting på medsupportere som ikke gidder å synge, er jo litt frekt da. Skikkelige folk som bare har lyst til å se en kamp, må da kunne stille seg der de vil. Og vi har da handla supporterutstyr i Aristokraten for tusenvis av kroner. Bedre supportere enn oss finner du ikke. Norges beste, det sier jo alle.



Kjempefrekt, de må da få lov til å stå på sangfeltet selv om de ikke vil synge noenting, for der er det jo billigere billetter. Det er jo en selvfølge. Akkurat som når PH sier at vi er Norges beste supportere, da må det jo stemme.

 

 

---------------------------

Quis qustodiet ipsos qustodes?

NEI TIL HETS AV BRH!

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 17 sep 07, 22:49
Opprinnelig postet av Snæbbis

Opprinnelig postet av seal_dm

Folk skal ikke være redde for å gå på kamp. Blir folk redde, må vi ta hensyn til dette, noe jeg er helt enig med plankehaugstyret. Burburrycapser kan være farlige, for hvis flere står sammen, blir folk redde. For selv om ingen av de har ytt vold enda, så gud vet hva disse folka kan finne på i fremtiden.

Ja det må jeg si, du hadde gjort deg i enhver republikansk regjering på krigstokt. Var nesten som å høre Bush og Cheney på tv før Irakangrepet: De har ikke gjort noe enda, men de kan ha kjernefysiske våpen, så gud vet hva disse folka kan finne på i fremtiden! Derfor må vi skape skrekk i befolkningen slik at vi lettere får gjennomslag for krigen! Såkalt preemptive strike.........vi vet jo alle hvordan det gikk.

Ironi er FORTSATT en fin bil.

---------------------------

Svensk magi!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 17 sep 07, 23:09
Endret: 17 sep 07, 23:22
Jeg hadde i utgangspunktet IKKE tenkt til å delta i denne diskusjonen i det hele tatt, "but here goes":

Her er "fakta i saken" i den grad man kan komme med "fakta" i denne saken. Leser man mellom linjene, og følger litt med, bør man ha fått med seg at det er blant annet disse tingene som har skjedd.

Zoran

1) Zoran hadde en episode i fjor sesong hvor han omtrent angrep en tilskuer, som er medlem av dette forumet. Partene skværet opp i ettertid, men det skal ha skremt flere, og ikke ha vært noe vakkert syn.

2) Zoran i bortekampen mot Stabæk gikk opp i ansiktet på FLERE og regelrett hudflettet dem for å ikke synge. En av disse stilte spørsmål med fremgangsmåten her på forumet. Det er altså ikke snakk om "kjefting" for "dårlig synging" fra Zorans plass som forsanger foran Plankehaugen, men direktekonfrontasjon og direkte hudfletting av utvalgte enkeltindivider, og ikke Plankehaugen som helhet. Personen som kom med konstruktiv kritikk her på forumet har ikke selv klaget saken inn for Plankehaugen. Legg merke til at denne personen bevisst hadde plassert seg UTENFOR den "harde kjerne", da han vet han ikke er av de mest aktive sangerne.

3) Zoran "klikket i vinkel" på fyren som kom med konstruktiv kritikk mot Zorans fremgangsmåte her på forumet, og uttalte seg i svært krasse ordelag. Dette skal ikke ha blitt godt motatt av flere.

4) Zoran fyrte opp ett bluss på vei hjem fra kampen mot Stabæk.

5) Plankehaugen skal ha mottatt FLERE klager på Zorans oppførsel. Noen skal ha vært redde for å dra på kamp. Andre har ønsket å melde seg ut av Plankehaugen da de verken følte seg trygge eller syntes det var koselig, slik det alltid har vært på FFK-kamper. Altså ikke én klage - flere.


BRH

1) BRH har vært i møte med Morgan Andersen og sikkerhetsansvarlige ved Fredrikstad stadion. De ble blant annet enige om å IKKE bruke bluss i anledning av Fredrikstad kamper.

2) Ett BRH-medlem fyrte av ett bluss inn på Nadderud.

3) En person fyrte av ett bluss på en pub. En annen ble tatt med bluss på kroppen. En av disse to er medlem av BRH.

4) BRH som gruppe hevder de selv blir uglesett, men har selv minimal med aksept for andre med annerledes tankegang enn deres Ultras-stil. Dette skal ikke ha vært godt mottatt av flere, som alltid har vært stolte av å kle seg i FFKs røde og hvite farger, men som nå blir bedt om å "pelle seg vekk" fra "deres plasser", da de ikke synger og hopper i 90 minutter og ser ut som juletrær...

5) Kanskje har ingen i BRH mottatt personlig advarsler, men ingen av dere kan påstå noe annet enn at dere VISSTE at bluss er og forblir forbudt og ikke akseptabel oppførsel av Fredrikstad fotballklubb. Når dere da likevel velger å bryte denne tilliten, og avtalen dere selv var med på å inngå, må dere også ta konsekvensen av dette.

6) BRH som Ultrasgruppe har ikke gjort noe galt i denne saken. Kun to enkeltmedlemmer har blitt utestengt for ting som i utgangspunktet kan forsvares som rimelig "ufarlig", da det internasjonalt er vanlig med blussing, selv om det er uakseptabelt her til lands. Voldsepisoder og Casualslignende oppførsel har vi fortsatt til gode å se fra den kanten.

Oppsummering

Plankehaugens største styrke har vært at de har maktet å være en særdeles innkluderte supporterklubb. På bortekamper med Plankehaugen finner du alt fra lillegutt til bestemor, hele familier og engasjerte ungdommer. Det er dette mangfoldet styret i Plankehaugen har ett ønske om å opprettholde. ALLE skal kose seg på FFK-kamper, og dette mangfoldet er i alle fall noe av det JEG har vært stolt av som FFK-supporter.

Man kan mene akkurat hva man vil om straffeutmålingen, og føle seg "pisset på av sine egne", men ærlig talt: Sett dere i det minste minimalt inn i saken. Det er tross alt ikke snakk om "litt uskyldig kjefting" fra en forsanger til Plankehaugen som gruppe. Enkeltindivider ble direkte konfrontert, og følte særdeles ubehag. Kanskje du som person ikke ville ha følt det, men flere har følt dette, og da er det helt på sin plass å komme med konstruktive tilbakemeldinger, for så å revurdere sin fremgangsmåte.

Jeg har personlig aldri følt meg truet på noe som helst vis av Zoran. Jeg synes han er en fantastisk person på mange måter, som både er morsom, utadvendt, en familiemann og en god fisker. Hva jeg synes om denne utestengelsen velger jeg å la bli min personlige hemmelighet, men jeg synes fremgangsmåten var merkelig, og straffen veldig streng, selv om Plankehaugen og FFK kanskje har lagt vekt på at de hadde en avtale om at blussing ikke skulle forekomme?

 Det som dog er veldig rart, er hvordan MANGE FFK-supportere angriper ANDRE FFK-supportere her på forumet uten at de i det hele tatt virker å ha registrert sakens kjerne. Hva ønsker dere i det hele tatt å oppnå med dette?

Jeg gjentar: Det har ikke vært snakk om litt uskyldig kjefting.

Så får man heller bare stikke finger`n i jorda, lære av det som har skjedd, utvikle seg videre, og komme sterkere tilbake fremfor å fremstå som en haug med drittunger som ikke har fått lørdagsgodteriet sitt. Og det gjelder begge parter - uansett hvilken undergrupper, overgruppe, medlem eller ikke-medlem man er del av. Det har vært helt ufattelig mye vås skrevet i tråder her på forumet i løpet uka som har gått, men nå er det jaggu på tide at alle roer seg ned, og tenker seg om gjentatte ganger før man skriver ett nytt innlegg.

Edit; La til BRH punkt 6.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 17 sep 07, 23:14
Her har du mange gode poenger Holters, og jeg har vel aldri syntes at dette har vært løst på riktig måte. Men det var overbevisende det du skrev der ja.

dudilei

Bedriftsspiller
Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 16

Lagt til: 17 sep 07, 23:16
Veldig bra skrevet Holters! 

---------------------------

Så lenge ballen er rund, kan allting skje =)


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 17 sep 07, 23:22
Endret: 17 sep 07, 23:24

Opprinnelig postet av Holters
Holters innlegg

Bra Skrevet Holters.. Nå vet jeg mer ihvertfall.. =)

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 190

Lagt til: 17 sep 07, 23:30

Opprinnelig postet av Holters

tekst..

.

 

Har ikke lagt meg inn i denne diskusjonen, men er det ikke på tide å legge den død. er vel en stund siden det kom noe nytt, og vi er vel skjønt enig om at laget er viktigst. Uansett hvor mange poster så blir ikke denne saken omgjort på bakgrun av disse.

Utover det ønsker jeg ikke å ha en kommentar.

Rune


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 17 sep 07, 23:37
Mener du at de hendelsene er grunnlag nok for å bli ekskludert fra plankehaugen og stadion? og hvorfor får ikke de 3 andre lov til å være på stadion. Virker jo som om FFK hverfall har klart å ta innover seg at å eksludere Zoran fra stadion var en tabbe. Jeg personlig har aldri vært redd for Zoran og har aldri møtt noen som er det heller. Mange som har dannet seg en mening på grunnlag av interne diskusjoner og ikke personlige erfaringer

---------------------------

FFK tok hjem pokalen i år:) Norgesmestere 2006:)


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 17 sep 07, 23:37

Hvis man fyrer av et bluss på en parkeringsplas, hva har fredrikstad ftoballklubb med det og gjøre? Greit man reiser sammen med plankehaugen, og de kan ta avfære. Men altså og fyre av bluss på en rasteplass er ikke noen gyldig grunn for og bli utestengt, men når det er sagt er det jo flere ting som spiller inn.

---------------------------

Står vi en for alle, alle for en? Nei trukke det


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 17 sep 07, 23:38

En meget god redegjørelse av saken,Holters

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!



Flat Trådet Nøstet
Side 44 av 59 44

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3