Husk meg
Brukernavn
Passord

4 personer utestengt fra Fredrikstad stadion i fremtiden

Flat Trådet Nøstet
Side 21 av 59 21

solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 12 sep 07, 18:09
Opprinnelig postet av danan2

Opprinnelig postet av solano2

Zoran blusset på veien hjem fra Nadderud. I tillegg høvlet han over personer som ikke sang på Nadderud. Synes utestengelsen er helt grei.

Utestengt i 1.5 år fordi han tente en bluss på en rasteplass i glede over Fredrikstad seier? Klokan kan være litt krass når folk står ved PH uten å synge, kanskje overreagerte han litt, men uansett drøyt å utestenge han i 1.5 år for det, kunne vært nok med en advarsel.


I følge Ulf Berg har disse personene tidligere blitt advart. Derfor er denne utestengelsen helt grei.

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 12 sep 07, 18:11
Ut fra Zorans egne innlegg her tidligere, mener jeg å forstå at han har fått noen advarsler før? Uansett må folk få velge selv om de synger eller ikke, det er ikke opp til han å definere hva en supporter er, og hvilke kriterier man skal oppfylle for å stå sammen med PH. De kriteriene er han en av fire som oppfyller minst for øyeblikket...

---------------------------

-Nei sa`n, så sa`n ente mer den da`n-


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 12 sep 07, 18:21
Opprinnelig postet av chabaratita
Opprinnelig postet av Radoslaw

For en vidunderlig følelse det var å melde seg ut av PH,

...for Klokan !

 

Takk for at du virkelig prøvde å få til noe stort i vår kjære lille klubb...



For en barnslig oppførsel...

 

Ja vel, chabaratita.

For undertegnede så handler dette faktisk om styrke i forhold til egen overbevisning.

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 12 sep 07, 18:13
Opprinnelig postet av danan2

Opprinnelig postet av solano2
Zoran blusset på veien hjem fra Nadderud. I tillegg høvlet han over personer som ikke sang på Nadderud. Synes utestengelsen er helt grei.

Utestengt i 1.5 år fordi han tente et bluss på en rasteplass i glede over Fredrikstad seier? Klokan kan være litt krass når folk står ved PH uten å synge, kanskje overreagerte han litt, men uansett drøyt å utestenge han i 1.5 år for det, kunne vært nok med en advarsel.

jeg er offte i lykkerus etter seier, men klarer meg fint uten å blusse!

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 12 sep 07, 18:14
Jeg har tilogmed klart å rope på kamp uten å kjefte på de som ikke gjør det. Tenk på det!

---------------------------

Pisse i trynet er tøft å si. Kule BRH ruler. Yeah!


GelderdEnd

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 03
Innlegg: 168

Lagt til: 12 sep 07, 18:16

på veien hjem??? er det forbudt/like strengt med bluss utenfor en fotball arena også? kanskje plankehaugen bør sjekke hva alle sine medlemmer bedriver på vei hjem fra kamp da? Jeg har sett drita fulle folk som ramler ut av bussene, dette er kanskje helt greit det da? 1,5 års utestengelse for å kjefte på medsupportere? synes den er litt drøy. Håper de som har bidratt til å fått Zoran utestengt bidrar like mye som ham når det gjelder tribuneliv. Plankehaugen har beveget seg i kvantesprang siden zoran kom inn i bildet. Han blir vanskelig å erstatte!

Må bare få legge til at blussing inne på en tribune er komplett idioti og burde ikke forekomme blandt oppegående mennesker. Den regelen bør være grei å følge!


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 12 sep 07, 18:22
Opprinnelig postet av GelderdEnd

på veien hjem??? er det forbudt/like strengt med bluss utenfor en fotball arena også? kanskje plankehaugen bør sjekke hva alle sine medlemmer bedriver på vei hjem fra kamp da? Jeg har sett drita fulle folk som ramler ut av bussene, dette er kanskje helt greit det da? 1,5 års utestengelse for å kjefte på medsupportere? synes den er litt drøy. Håper de som har bidratt til å fått Zoran utestengt bidrar like mye som ham når det gjelder tribuneliv. Plankehaugen har beveget seg i kvantesprang siden zoran kom inn i bildet. Han blir vanskelig å erstatte!

Må bare få legge til at blussing inne på en tribune er komplett idioti og burde ikke forekomme blandt oppegående mennesker. Den regelen bør være grei å følge!


Nå kan ikke jeg regelverket, men enhver person med litt vett hadde latt være å blusse. Han står til og med å vifter med blusset mens det står andre folk rundt. Hva om han hadde mistet det? Truffet en person i ansiktet...

JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 12 sep 07, 18:18
Opprinnelig postet av GelderdEnd

på veien hjem??? er det forbudt/like strengt med bluss utenfor en fotball arena også? kanskje plankehaugen bør sjekke hva alle sine medlemmer bedriver på vei hjem fra kamp da? Jeg har sett drita fulle folk som ramler ut av bussene, dette er kanskje helt greit det da? 1,5 års utestengelse for å kjefte på medsupportere? synes den er litt drøy. Håper de som har bidratt til å fått Zoran utestengt bidrar like mye som ham når det gjelder tribuneliv. Plankehaugen har beveget seg i kvantesprang siden zoran kom inn i bildet. Han blir vanskelig å erstatte!

Må bare få legge til at blussing inne på en tribune er komplett idioti og burde ikke forekomme blandt oppegående mennesker. Den regelen bør være grei å følge!



Denne saken har ikke fått noen følger angående forsanger, da Zoran allerede hadde gitt seg.

Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 12 sep 07, 18:22
Endret: 12 sep 07, 18:22

Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
Ut fra Zorans egne innlegg her tidligere, mener jeg å forstå at han har fått noen advarsler før? Uansett må folk få velge selv om de synger eller ikke, det er ikke opp til han å definere hva en supporter er, og hvilke kriterier man skal oppfylle for å stå sammen med PH. De kriteriene er han en av fire som oppfyller minst for øyeblikket...

Høres fornuftig ut, Ido.

Jeg vil tillegge at jeg nettopp har sett innlegget med Ulf Berg på FFK-tv, dette synes jeg var meget oppklarende. Jeg synes at en supporterklubb skal være for alle, hetsing mot "indianere, tanter etc." synes i alle fall jeg går for langt.

Jeg foretrekker en Plankehaugen uten bluss, trusler, kjefting og tendenser som grenser inntil fascisme. 100 % enig med Ulf Berg.

Jeg vil tillegge at jeg ikke er medlem i PH, men har alltid satt stor pris på den jobben de gjør, faktisk vært veldig stolt av de. Slik bør det fortsette, elementer som lager kvalme, truer og virker skremmende på andre må enten forandre seg eller finne andre arenaer å utfolde sine noe vel utagerende handlinger på.

---------------------------

100 hektoliter mussa på stampen


GelderdEnd

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 03
Innlegg: 168

Lagt til: 12 sep 07, 18:22
vel, kan vel hende han fortsatt har lyst til å ta seg en tur på stadion? Det kan han jo ikke nå med 1,5 års utestengelse for å ha tent et bluss på en øde parkeringsplass samt kjeftet på en medsupporter som selv har gått ut og sagt at det ikke var så farlig. Synes det er hårreisende strengt at zoran har fått denne straffen utfra det jeg har fått med meg. De andre aner jeg ikke hvem er eller hva de har gjort, bortsett fra han som tente blusse inne på nadderud. Helt greit med utestengelse der.

Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 12 sep 07, 18:24
Endret: 12 sep 07, 18:25

Opprinnelig postet av GelderdEnd
vel, kan vel hende han fortsatt har lyst til å ta seg en tur på stadion? Det kan han jo ikke nå med 1,5 års utestengelse for å ha tent et bluss på en øde parkeringsplass samt kjeftet på en medsupporter som selv har gått ut og sagt at det ikke var så farlig. Synes det er hårreisende strengt at zoran har fått denne straffen utfra det jeg har fått med meg. De andre aner jeg ikke hvem er eller hva de har gjort, bortsett fra han som tente blusse inne på nadderud. Helt greit med utestengelse der.

Burde ikke Zoran med sin fartstid ha forståelse nok til å gå frem som et godt eksempel fremfor å gå foran som et dårlig eksempel ?

Han er jo så vidt jeg forstår +40 ?

---------------------------

100 hektoliter mussa på stampen


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 12 sep 07, 18:26
Opprinnelig postet av solano2

I følge Ulf Berg har disse personene tidligere blitt advart. Derfor er denne utestengelsen helt grei.


Jeg var tilstede på den famøse Nadderud-kampen, og joda, Zoran maste litt om at vi skulle synge og stå sammen i ei kompakt gruppe. Han maste på meg og!

Men at Zorans "mas" er grunnen til at han er utestengt fra stadion, ja det mener jeg er helt fullstendig og håpløst på viddene, om han så hadde fått 50 000 advarsler, for når man går på bortekamp og vil stå sammen med PH uten å synge, ja så får man jaggu kunne si til Zoran at man velger å la være, og heller tar den støyten det medbringer i eder og galle. Jeg ser overhodet intet problem i Zorans framferd for å få med folk.

Jeg synes også i perioder det kan være plagsomt at Zoran maser på at jeg skal synge, men å utestenge ham? Nei, vettu hva, dette høres ut som rene skjære idiotien.

Dette høres ut som et styre som leker "important", og har sett seg lei på en person som er svært sentral i PHs framgang og som går sine egne veier.

Totalt useriøst!

Å behandle folk som har gitt alt for PH og FFK de siste åra på denne måten representerer en styrementalitet som jeg forakter, og jeg har således absolutt ikke lyst til å forbli medlem av PH med det sittende styret.

Og det forklarer jo da også både en og to og tre ting om hvorfor det har oppstått en ultras-fraksjon i første hånd; det er jo klart man har lyst til å bidra på en annen måte som supporter enn det ufarlige, støyfrie og minste-felles-multiplum-greiene som PH-styret da tydeligvis står for.

PH er blitt stor, og nå blir styret satt på prøve i og med at PH favner om alt fra familiefedrene til die-hard ultras, og det å lage et opplegg som fungerer med så stort sprik i meninger er vanskelig, men slett ikke umulig. Det er klart PH trenger en hard kjerne som drivkraft! Det er klart at denne gruppa ikke skal blandes med familie-folk og småunger. Det er klart at man må organisere plassering av die-hards, ultras, sangglade på feltet!

Nei, dette med BRH har ikke PH engang forsøkt å takle, for makan til tull som har oppstått pga styrets håndtering av saken skal en lete lenge etter.

hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 12 sep 07, 18:45

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Nå består vel stort sett BRH etter hva jeg har fått med meg stort sett av unger, er vel ingen voksne i den gjengen der og da mener jeg over 18 år. Så de er vel rett og slett litt dritt unger kanskje.??? Bare lurer for tegninga viser seg mere og mere.

 

syns egentlig det er lite modent å kalle personer man ikke kjenner for dritt unger også ffk-4-ever

alle har sett her at både ffk og og plankehaugen har takklett dene saken her veldig uproffesjonelt å ganske klønete...

de hadde vell kanskje ikke venta seg noen reaksjoner i hele tatt?

jaja nå ser det ut som at eneste grunnen til at disse 4 er utestengt i 1,5 ÅR!! fordi de har blåst opp ET bluss under en kamp også har de blåst opp et par bluss utenfor fotball arenaen. 

  også har det vært noe munnbruk innei bildet, at enkelte personer (da antageligvis klokan) har brukt litt for drøy spåkbruk for å få oppmerksomheten til folk for at de skal synge.... jaja han har nok tatt litt av i enkelte situasjoner . men hvis det var et stort problem for styre, så syns jeg de kunnet funnet en ny forsanger isteden for klokan isteden.. noe som hadde løst det problemet ganske greit,, 

isteden har de utestengt den personen som har betydd og gjort mest for supporterkulturen i fredikstad noen sinne .

 

virker også som at det ene blusset som ble fyrt opp mot stabæk var en halveis missforståelse mellom en vakt å vedkommende.

klubben har ikke vært veldige vellvillige til å høre på forklaringene til de utestengte enda,  syns abbsollutt de skulle hatt et møte med alle de som er blitt utestengt INNKLUDERT denne vakten...

å fyre opp bluss utenfor arenaer på asfalt  , vill nå jeg si er 100 % trygt   å de som føler seg truet eller redde av dette må da være verdens største reddharer ...   er mye farligere å kjøre bil, å man får mere psykiske skader av å se på skrekk film hehe

syns forøvrig at straffen er alt for høy!!!!   5 kamper for å fyre opp et bluss under kamp syns jeg ville vært på sinn plass .ved andre gangs tilfelle så kunne man vell sett litt anerledes på det.

utenfor arenaen har jeg null problem med det,,, da syns jeg heller det er ganske tøft:D   

personelig så har jeg ikke noe imot bluss på tribunen i det hele tatt, hadde vært kult å hatt det som tifo engang (fylt opp hele tribunen)    men da NFF har regler mot blussing på tribunen så skjønner jeg da at det er dumt å fyre opp et ...

sjekk på den ene tifoen til fenerbache blandt annet ,,, helt sinnsykt kult!!!

 STRAFFEN ER ETTER MIN MENING ALT FOR HØY!!!

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


GelderdEnd

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 03
Innlegg: 168

Lagt til: 12 sep 07, 18:31

jeg må bare presisere at jeg ikke er noen tilhenger av bluss i noen form eller begivenhet. Jeg bare reagerer på at en person som etter mitt inntrykk har gjort en formidabel jobb som forsanger for PH blir utestengt i 1,5 år for dette. Hadde blusset blitt fyret inne på nadderud så greit nok. Synes mange her er veldig tilfredse over å ha fått klokan utestengt. Håper dere bidrar til tribunelivet like mye som ham!


remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 185

Lagt til: 12 sep 07, 18:32
Asgeir, jeg vil mene det motsatte. På bortekamp, så har jo bortesupporterne egne plasser...som "skal" brukes. Spesielt om man har effekter. Således må man respektere at det kommer masse forskjellige folk på samme felt i en bortekamp. Synes man slik sett, kan være strengere på hjemmekamper... såfremt det er egne soner... Da har folk flust av alternativer...fra skinnseter og kanapeer, til stårplass og skriking. Lenge leve mangfoldet!

---------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,
et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,
FFK har begge deler.
Eggen til NRK sporten


MotorWerk

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 255

Lagt til: 12 sep 07, 18:33
Endret: 12 sep 07, 18:33
Først sier Ulf Berg at utestengelsene ikke har noe med Nadderud å gjøre. Når han så velger å si noen ord gjennom det viktige organet FFKTV snakker han omtrent bare om kampen på Nadderud. Noen som har noen idé om når han vil bestemme seg?

Dessuten må jeg innrømme at jeg er vannvittig glad for at dette forumet eksisterer. Uten FFKSupporter.net hadde neppe dette grumset blitt debattert. Tipper det sitter et par-tre gretne folk og irriterer vettet av seg at de ikke var i stand til å mekke et eget forum hvor de hadde hatt full kontroll.

---------------------------

-exit body, exit mind-


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 12 sep 07, 18:37

Det er ikke snakk om å   være glad for at Zoran er ute som er tingen, tingen er at det er viktig at vi ser at ledelsen i PH og FFK fungerer og tar tak uansett om det er en sentral persjon eller ikke. Det er klart det er dumt at forsanger Zoran ikke får komme inn lenger, men når han ikke klarer å overholde regler så er det bare riktig.

 

Og desuten, han trakk seg jo nå rett før denne saken kom opp! Så uansett måtte det gjøres noe nytt!

 

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 12 sep 07, 18:40
Etter det som er kommet fram (hvis denne kjeftinga virkelig er så grov) så synes jeg en reaksjon var på sin plass, men den reaksjonen som kom var uansett altfor streng, og hådteringen av saken har vært elendig. Nok om det.

Det virker som om PH har formet sitt eget verdisyn, og det er greit nok. Samtidig har det vokst fram en tribunekultur blant en del som ikke samstemmer med  PH`s  verdisyn,  og det bør det også være rom for. Det er denne tribunekulturen jeg er stolt av, den gjengen som synger som faen, lager masse liv og holder på konsekvent mer eller mindre gjennom de 90 min.en kamp varer, og som er kjernen bak det faktum at PH har fått rykte som en av landets beste supportergrupperinger. Om denne gjengen har på seg full drakt med skjerf, eller om de har på seg lacosttrøye pluss skotskrutete caps er meg knekkende likegyldig. Det er vel så mange i denne kjernen av dedikerte supportere som har på seg masse FFK-effekter, men det er heller ikke poenget.

Ph er blitt mer og mer tydelig på sin familieprofil og kos med hest og Lunds gartneri, noe jeg føler bare tar fokuset vekk fra den delen PH burde fokusere på, tribunelivet. Det er åpenbart ikke rom for annerledes tenkende, samtidig som denne andre måten å tenke på skaper kulturkræsj innad i PH. Noen er engasjerte og vil gjøre det på sin måte, mens andre er der for å føle seg som en del av et stort og koselig felleskap. I etterpåklokskapens lys er det egentlig ingen overraskelse at det til slutt ville bli en konfrontasjon.

Den dedikerte kjernen det er snakk om og de holdningene de har til tribuneliv har tydelig vokst seg ut av PH, og fjernet seg fra hva som er akseptabelt innen PH`s snevre syn hvor alle kan være med og alle skal være A4. Så får man også ta konsekvensen av det. Det blir nemlig dårlig med organisering av sang i en supportergruppe hvor det er 4000 interessenter, noe som uansett har vokst seg langt over huet på hva jeg vil kalle en supportergruppe, og istedenfor har blitt en formløs klump. Allikevel skal det ikke nektes for at PH faktisk har en positiv funksjon.

Den naturlige løsningen synes for meg å være den splittelsen som nå er i ferd med å oppstå. Jeg håper at det ut av alt dette tullet vil oppstå en ny supplerende supportergruppe, som ikke er for "alle", men for de som virkelig vil være med å synge og lage det intense livet jeg har vendt meg til på kamp. denne gruppen kan godt stå et annet sted en PH-feltet. Bajens lille besøk til Fredrikstad var for meg et kroneksempel på at man ikke trenger så mange for å lage et sabla liv, de var i det hele tatt jævla flinke, og nøkkelen til å få til dette ligger utvilsomt i segmentering av supporterne. En plass og en gjeng for de som vil synge konsekvent, og en plass og en gjeng for de som er litt mer lunkne men vil være med på morroa iblant, så slipper man den kulturkræsjen som har oppstått innad i PH.


---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie

NEI TIL HETS AV BRH!


mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 243

Lagt til: 12 sep 07, 18:41
Opprinnelig postet av danan2

Opprinnelig postet av solano2
Zoran blusset på veien hjem fra Nadderud. I tillegg høvlet han over personer som ikke sang på Nadderud. Synes utestengelsen er helt grei.

Utestengt i 1.5 år fordi han tente et bluss på en rasteplass i glede over Fredrikstad seier? Klokan kan være litt krass når folk står ved PH uten å synge, kanskje overreagerte han litt, men uansett drøyt å utestenge han i 1.5 år for det, kunne vært nok med en advarsel.



Er det nulltoleranse i PH mot bluss så må man forholde seg til det. Spiller det noen rolle om det er utenfor bussen, inni bussen eller inne på en tribune? Jeg har ikke hørt at PH har uttalt at det spiller noen rolle. Og dette er velkjente regler. Da må de som blusser ta konsekvensene om man bryter regelen. Liker man ikke reglene i den organisasjonen man er medlem av så bør man heller melde seg ut først som sist og ikke plage Plankehaugen med tullet sitt.

Truer man medsupportere bør man også ta konsekvensene av det. Man må kunne forvente normal folkeskikk uansett om den det gjelder er litt gira av en fotballkamp.

Når alt dette er sagt burde PH være tydeligere i sine pressemeldinger utad for å slippe all den spekulasjonen som foregår på forumet her nå. Ingen er helt sikre på hva som er årsaken til utestengelsen, og det fører bare med seg unødvendige spekulasjoner. Og mye av de spekulasjonene som foregår her har ganske sikkert ikke rot i virkeligheten. Det bør PH stoppe ved å komme med en tydeliggjøring i form av en ny pressemelding.

Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 12 sep 07, 18:41

Fredrikstadpatriot du er sannelig en smart kar. Sist kamp hadde jeg lommekniv i lomma da jeg hadde glemt og ta den ut etter som jeg fiske på vei til byen og brukte den til og slå hodet på fisken! Skal jeg bli utestengt da? Du mener jo at en person som hadde et bluss i lomma bør bli utestengt i 1.5 år, kniv er så vidt jeg vet ulovlig nå er det på sin plass at jeg får min utestengelse eller hva?? Herrgud!

---------------------------

Plankehaugen styret må ta hatten sin og gå nå!



Flat Trådet Nøstet
Side 21 av 59 21

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24