Husk meg
Brukernavn
Passord

4 personer utestengt fra Fredrikstad stadion i fremtiden

Flat Trådet Nøstet
Side 17 av 59 17

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 12 sep 07, 10:42
Opprinnelig postet av Frode

Helt greit.

Saken er død for min del.


jepp

 

---------------------------

"men når det står mammaer og unger der som er mer opptatt av å se på kamp, er det kanskje ikke rart man blir irritert"


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 12 sep 07, 10:46

Noe skurrer. I går ga de signaler om att sakens kjerne ikke dreide seg om Nadderudkampen og heller ikke nødbluss. Saken gjaldt brudd på norsk lov. De ymtet frempå att her var det langt mer alvorlige ting som hadde skjedd. Nå plutselig koker saken ned til bruk av nødbluss, og kun det.

Nei, prøv igjen. Dette holder ikke. Kom med en annen grunn. Kaste ut folk pga guttestreker som nødbluss vitterlig er, blir for drøyt.

 

 


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 12 sep 07, 10:49
Endret: 12 sep 07, 10:51
IKKE død!
PH-styret har satt i gang en Kafkaprosess mot flere av egne medlemmer!

Neste gang er det kanskje deg?

Hvorfor er det ikke PH som forklarer saken? Hva har Morgan med ting som skjer på Nadderud å gjøre?

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 12 sep 07, 10:48
Opprinnelig postet av seal_dm

Noe skurrer. I går ga de signaler om att sakens kjerne ikke dreide seg om Nadderudkampen og heller ikke nødbluss. Saken gjaldt brudd på norsk lov. De ymtet frempå att her var det langt mer alvorlige ting som hadde skjedd. Nå plutselig koker saken ned til bruk av nødbluss, og kun det.

Nei, prøv igjen. Dette holder ikke. Kom med en annen grunn. Kaste ut folk pga guttestreker som nødbluss vitterlig er, blir for drøyt.

 

 



Nødbluss er ulovlig. Det kan være farlig. Dette ville utartet hvis det ikke fikk reaksjoner.

Der...nå gidder jeg ikke bry meg mer med dette.

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 12 sep 07, 10:51
Det var ikke bluss som var årsaken jo ? Ha ha, nå er de på bærtur vettu.

Klart bluss er ulovlig og bør straffes, jeg er enig i det, men da får de si det med en gang da.
Har Zoran hatt noe med blussing å gjøre? Har i tilfelle ikke jeg fått med meg.

Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 12 sep 07, 10:55
Endret: 12 sep 07, 10:56

Det var absolutt en grei avklaring. Ting spriker vel også litt, mente jeg leste tidligere (et eller annet sted) at utestengelse ikke hadde sammenheng med Nadderud, men det gjaldt kanskje bare en av sakene? Morgan sier og at det var 11 stk som hadde med bluss, men ett ble avfyrt og synderen utestengt, jeg synes det er en alt for streng reaksjon hvis det bare er blusset som står bak utkastelsen. Morgan sier også at det har blitt delt ut flere advarsler, mens personen som ble utestengt (som siteres i f-b artikkelen) sier han ikke har fått noen advarsel. Jeg regner med da at klubben mener at de advarslene som ble gitt før noe skjedde er nok til å ta affære. Klubben mener sikkert at dette er nok til utvisning, selv synes jeg det er for strengt.

 

Når det gjelder de andre sakene er det vanskelig å si noe konkret, men jeg mener at PH og klubben har vist at kommunikasjonskunsten er en vanskelig kunst. Når det gjelder Zoran og min opplevelse av ham som forsanger er den bare positiv, selv om han bruker sterke ord og kan virke skummel, gjør han det med et glimt i øye og sprer mye glede rundt seg på PH feltet. Det vil være et savn å ikke se ham balansere foran oss.

---------------------------


Stolt Oslo Aristokrat


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 12 sep 07, 10:57
Opprinnelig postet av bjorn
Det var ikke bluss som var årsaken jo ? Ha ha, nå er de på bærtur vettu.

Klart bluss er ulovlig og bør straffes, jeg er enig i det, men da får de si det med en gang da.
Har Zoran hatt noe med blussing å gjøre? Har i tilfelle ikke jeg fått med meg.


kan jo være slike ting de reagere mot når det gjelder Zoran

http://www.youtube.com/watch?v=56S02XPNCPk

Ikke vet jeg.......

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 12 sep 07, 11:00
Endret: 12 sep 07, 11:08
Opprinnelig postet av Martin_
Velvel.

BRH hadde ikke med mer enn tre (3) bluss til Bærum, ikke 11 som Morgan påstår.


Hvis dere hadde blitt enig med FFK om at nødbluss ikke skulle medbringes på kamp, hvorfor bryte den tillitten? Det er egentlig revnende likegyldig om det er tre eller 11 nødbluss når det er for mange med ett av dem. At en av dere hadde spurt vaktene om det var greit, og han sa ja, så har sikkert fyren gjort en feil. Men det hele minner litt om at du som liten unge ikke får gå ut av far, og går til mor og spør der. Sier ho ja, så er det greit liksom...

Har ikke tenkt å engasjere meg så veldig mye i denne saken egentlig, men skjønner ikke hvordan dere er overrasket over utestengelse hvis det Morgan sier medfører riktighet, at det ble en enighet om nulltoleranse mellom Plankehaugen/BRH og FFK, at dere hadde allerede fått flere advarsler uten å høre på disse. Når dere hadde fått de advarslene så burde det runget en bjelle om at neste gang kan det være rett ut.

Altså, for å gjøre det kort. Hvorfor bryte noe dere ble enig om før sesongstart? Og stemmer det at dere ble enige om dette? Dere er vel ikke så mange i BRH at dette ikke har nådd ut til alle?

Savnet av Zoran (som vel har blitt utestengt av en annen grunn?) blir helt sikkert stort, veldig stort. På en annen side, av 4 000 medlemmer i Plankehaugen så bør det vel være i hvert fall én som kan ta opp pinnen? Det finnes andre supporterklubber i Norge også, det er ikke en Zoran hos hver av dem. Det minner bittelitt om når Eggen forsvant fra klubben, ingen kunne jo gjøre samme jobben for FFK...

Til å være ganske avholdende til saken må jeg si jeg klarte å skrive en del...

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 12 sep 07, 11:02
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Svupzz
Nå har Morgan åpnet munnen og.

 

Var ikke det en grei avklaring?

Det var det.

Ingen flere spørsmål fra min side i denne saken.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 12 sep 07, 11:14

Igår:"– Nei, det er flere ting som spiller inn, men det har ingenting med episoden om bluss på Nadderud, sier Ulf Berg."

Idag:"Vi har nulltoleranse for bruk av nødbluss. Det kan skade andre, og mange har med seg barn på kampene. De personene som nå er utvist har fått flere advarsler" (Morgan Andersen)

Skulle tro at Morgan snart hadde lært seg at det lønner seg å sammordne historiene før dritten treffer vifta?

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 12 sep 07, 11:18

Jeg er også fornøyd med svaret, men med 2 anmerkninger. For det første burde de gått klarere ut med begrunnelsen. Med tanke på det prevantive. I tillegg synes jeg det er dobbelt skuffende hvis det var en avtale i forkant mellom FFK, PH og BRH om ikke blussing.

Den andre tingen jeg stusser på er hvor befinner "Krokan" seg i denne saken. I og med at han ikke var med på blussingen.

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 12 sep 07, 11:52
Endret: 12 sep 07, 11:53
"– Nei, det er flere ting som spiller inn, men det har ingenting med episoden om bluss på Nadderud, sier Ulf Berg.
I tillegg ble det fyret opp pyroteknikk etter FFKs ledermål mot Hammarby i UEFA-cupen. Avisen vet at flere vakter og verter reagerte sterkt på denne oppførselen.
Likevel skal ikke dette være årsaken til at fire supportere nå er utestengt.
– Vi har fått klager fra enkelte av våre medlemmer, sier Ulf Berg til NRK Østfold."


"Situasjonen på Nadderud, betegnes av Andersen som "ute av kontroll", der 11 supportere hadde med bluss. Våre vakter godtar ikke nødbluss. Politi og vakter måtte bistå. Noen klarer ikke å dy seg. Da er det vår jobb å utestenge personer som ødelegger."


Flere enn meg som ser selvmotsigelsene?

Enten har klubben og Plankehaguen kommunisert dårlig seg i mellom  hva som er årsaken til utestengningen. Eller så har de i fellesskap forklaringsproblemer i forhold til hvorfor?




---------------------------

Svaberget for alltid!


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 12 sep 07, 11:51

Begunnelsen til MA er grei nok den, men det blir for dumt av følgende grunner:

 

1. At man først benekter at saken har noe med blussing på Nadderud å gjøre. Dersom man har gode grunner for utestengelsene, er det ingen grunn til å komme med usannheter. Da blir begrunnelsen fryktelig svekket når sannheten plutselig kommer for en dag likevel.

2. Etter de opplysningene som har kommet ut, så har Zoran ikke blusset inne på vår egen stadion, eller noen andre     stadioner. Hva er da begrunnelsen for at han er utestengt?

3. Hvorfor kommer ikke PH med en uttalelse?

4. Er det opplest og vedtatt at blussing fører til utestengelse, eller har man blitt forespeilet andre typer straffer? I så tilfelle så er det ikke akseptabelt å gå rett til utestengelse. Da stinker det "kupping" av Zoran og BRH.

 

JA!! Jeg er enig i at blussing ikke er akseptabel oppførsel, fordi det er imot reglementet. Men man kan ikke gi folk andre straffer enn det som er forespeilet, eller "vanlig". Det er forbudt å kjøre for fort, men mange gjør det likevel. 99 % av disse ville ikke gjort det dersom det medførte dødsstraff. Om man likevel dømmer folk til dødsstraff, for noe som ellers ville gitt bot så ville det blitt ville protester.

Jada, jeg vet at dette var et ekstremt tilfelle, og ja det ville blitt protester uansett om dødstraff var en konsekvens av å kjøre for fort. Men dette er ment som et eksempel på at straffen må stå i stil med det man blir forespeilet eller er vanlig praksis.

 

Poenget mitt er at dersom man har eksludert folk, og det ikke er en oppfatning om at det er vanlig praksis for blussing, så gir det mer rot til spekulasjonene om kupping!!

 

 

Altså later det til at denne saken har blitt UTROLIG dårlig håndtert av MA, PH og UB.


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 12 sep 07, 11:57
Morgan refererer til en episode i Hamburg, noen som vet hva han sikter til?

teflon

Juniorspiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 119

Lagt til: 12 sep 07, 11:57
er nok sistnevnte Jens.

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 12 sep 07, 12:00
Man skal vel ikke se bort fra at PH og FFK har tenkt litt på personvern med å si at det ikke har noe med saken å gjøre da dette vil gjort at mange med en gang viste hvem det var. Først når personen selv står frem så kommer jo FFK med begrunnelse og går i forsvar for hva de har gjort. Synes det faktisk er bra at FFK også har tenkt litt på personvern her i dette tilfellet, men saken kunne vært behandlet og gjennomført på en bedre måte.

Det er også slik at blusser ikke er lov i følge norsk lov. De som da brukte blussene har ikke bare brutt regelverket til FFK som morgan nevner men også Norsk lov. Helt greit at man blir utesteng for det synes nå jeg. Skal vel ikke se bort fra at det også er eneste virkemidel for at folk skal skjønne at det ikke er lov.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 12 sep 07, 12:02
Dette må vel være tidenes strengeste straff for blussing på en tribune i norsk fotball?

Jeg er enig i at det skal være ulovlig å fyre av bluss på tribunen, men straffen - utestengelse fra stadion i nesten 1.5 år - synes jeg er altfor streng. Det er faktisk ikke skjeldent at det blusses på tribuner i Norge, selv om Plankehaugen ikke har gjort det før, men har aldri hørt om at noen skal ha blitt utestengt i så lang tid for det.

For øvrig synes jeg fortsatt FFK og Plankehaugens opptrer veldig klønete i denne saken.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 12 sep 07, 12:07
Opprinnelig postet av eliot
Morgan refererer til en episode i Hamburg, noen som vet hva han sikter til?
Vet ikke om det har noe med saken og gjøre men var 2 kamerater på den turen som lagde en del bråk både i bussen og i hamburg,de sa selv at de tilhørte brigade rød/hvit,det var ikke Zoran

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 12 sep 07, 12:17
Opprinnelig postet av Radoslaw
Opprinnelig postet av KeJ
(...)At enkelte medlemmer av PH i dag har valgt å melde seg ut og i fremtiden blir å finne på hovedtribunen eller foran titteskapet, ja det får stå for egen regning.Tenker som så at denne handlingen i fremtiden gir dere enda mindre rett til å kritisere. 

Jeg setter klubben høyere enn noen enkeltpersoner og velger således å beholde mitt medlemskap. Personlig synes jeg at utmeldingen vitner om dårlig dømmekraft,(...)

 

Synes det blir en litt vel enkel og unyansert fremstilling av saken, KeJ. 

Tja, du har kanskje et poeng, men tenker uansett som så at utmelding av PH fremstår mer som en lite gjennomtenkt handling. Nå vet ikke jeg om du har en helt annen agenda vedr. din utmelding, men på generelt grunnlag hevder jeg at det vitner om dårlig dømmekraft...Blir litt som når man gikk på skolen og en kompis fikk avslag fra ei jente i klassen, da skulle ikke vi heller snakke med henne eller venninnene hennes... Blir jo i grunn litt feil da...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 12 sep 07, 12:26
Folk har forlangt en forklaring og det har vi vel fått.Nulltolleranse på bluss men allikevel så har det hendt flere ganger og de innvolverte har fått flere advarsler.Når det gjelder Hamburg turen så vet jeg ikke om de utestengte er noen av de men 2 av de som var med fikk beskjed om at det var siste gang de ble med på en slik tur.


Flat Trådet Nøstet
Side 17 av 59 17

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3